quote:
Op donderdag 21 juni 2012 07:00 schreef Charcot het volgende:[..]
Voor de duidelijkheid: dat is niet het geval. En het verzoek om ons op de OP te blijven concentreren en alle irrelevante zaken erbuiten te houden.
Wat is het dan? Als je een eerlijk en behulpzaam antwoord wil hebben, zul je met de billen bloot moeten.
Ik lees het alsof jij psychische problemen hebt en je twijfelt of je doktoren genoeg kennis hebben om jou te helpen.
Ik kan wel zeggen dat als jij het allemaal zo goed wist als je DENKT dat je het weet, je jezelf wel zou kunnen helpen. Dat is niet het geval, want je komt met doktoren in aanraking.
De beste raad die ik met de gegevens die jij gegeven hebt kan geven is op te houden met meteen te bijten naar andere mensen, met twijfelen aan mensen met kennis, je houding in het leven veranderen, en eerlijk naar jezelf kijken of de mensen om je heen niet misschien toch eigenlijk wel een beetje gelijk hebben.
Ik weet het niet hoor, maar dit zegt mijn gevoel.
En over SPV of een werkelijke arts. De werkelijk arts heeft zoveel kennis dat hij simpelweg niet snel meer tot een conclusie kan komen. Het zal bij een werkelijke arts altijd langer duren, of het nou een veel-voorkomend probleem is of niet.
Dus is het logisch om mensen met minder kennis, maar wel heel specifiek over veel-voorkomende problemen, eerst te laten onderzoeken. Die kunnen veel voorkomende problemen sneller herkennen en mensen met veel-voorkomende problemen zijn dus veel sneller geholpen. Win-win voor iedereen.
Als de SPV-er dan de conclusie trekt dat het iets is waar hij geen kennis van heeft, dan stuurt hij je door. En de werkelijke arts kan dan ook sneller tot een conclusie komen omdat de SPV-er al een heleboel heeft uitgesloten. Hoezee, weer win-win voor iedereen!
Logisch toch? Een kind kan nog zien dat het zo beter werkt.