quote:
Op woensdag 11 juli 2012 01:26 schreef vosss het volgende:Ow ik weet zo even 123 ook niet wat er vaak achterop staat. Volgens mij pinda's.
Maar als je zo een allergie hebt dan kan je niks eten waar dat op staat of wat?

Je hebt een gedeelte met de ingrediënten (dus wat erin zit) en soms daaronder een regeltje met dat er ook nootjes e.d. in de fabriek wordt verwerkt. Dat laatste is vooral zodat bedrijven zich kunnen indekken, mocht er nou toevallig een stukje noot in je product terecht komen. Als je een hevige notenallergie hebt, dan kan je dat product ook wel vermijden.
quote:
Op woensdag 11 juli 2012 01:54 schreef Alcatranz. het volgende:[..]
Precies

Pindakaas en satésaus eet ik gewoon wel. Ik heb echter nog nooit een pindanootje op, misschien maar een keer proberen, onder het mom Try Before You Die

.
En allergisch voor noten is best jammer ja. Hoe smaakt amandelspijs? Borrelnootjes? chocoladepasta?
Pindakaas, mayonaise en satésaus vermijd ik dus als de pest

Vind het eigenlijk ook best wel vies uit zien
Bij noten (hangt wel een beetje af wat voor soort noot) kan ik soms nog wel een klein handje van eten, zonder er meteen last van te krijgen. Ik snap het ook niet helemaal. Chocoladepasta kan bijv. wel eten, maar hazelnoten weer niet. Amandelspijs en borrelnootjes eet ik niet. Ik heb er eigenlijk ook gewoon geen behoefte aan.
Het kan altijd erger. Als kind was ik bijv. allergisch voor tarwe en zuivel. Maakte m'n moeder altijd van smaakloze maisbrood