abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113170627
Nou toch maar weer eens een keer een post plaatsen.
Ben weer eens in een discussie beland.

Verliefdheid kun je niet uitzetten, je gevoel kun je niet uitzetten dat is soms erg lastig.
Een vriend van me zit met een dilemma en ik kan hem er niet mee helpen.
Misschien dat ik hier nog wat nuttige tips kan lezen, al komen er bij velen niet veel nuttige dingen uit.

Een aantal jaar geleden had me maat een hele goede vriendin, maar hij kreeg gevoel voor haar.
Op dat moment kwam hetzelfde gevoel ,ook van haar kant .
Maar op dat moment was hij 24 en zei 16, dus besloten ze om niet aan een relatie te beginnen.
De vriendschap bleef echter, werd sterker en is nog steeds goed .
Na beide enkele relaties te hebben gehad, zijn ze nu allebei nog vrijgezel.
Ze gaan regelamatig samen leuke dingen doen, bios, musicals, uit eten enz.
Hij vertelde mij van de week , dat hij weer het gevoel had van een aantal jaar geleden .
Maar dat hij niet wist wat te doen, wat ik ook wel weer kan begrijpen.
Het vreemde is, dat iedereen die met hun omgaat aan mij vraagt of hun wat hebben.
Dus er lijkt wel iets in te zitten anders zeggen anderen dat niet lijkt mij.
Maar goed ik ben wel vrij simpel in dat soort dingen, zou het wel aan haar vertellen.
En wat er ook voor antwoord zou volgen, het gaat niet ten koste van de vriendschap.
Ik zei namelijk tegen hem , liefde kan later altijd nog voortkomen uit vriendschap.

Hoe zouden jullie dit aanpakken.
pi_113170735
Alsof zij het al niet doorheeft. :').

Een aantal jaren geleden... Ze is dus al ouder dan 18? Nog steeds 8 jaar verschil, maar hij moet het gewoon doen en de stap zetten.

Een vriendschap waar er één pijn lijdt (door liefdesgevoelens) kan ik geen echte vriendschap noemen overigens. Hij wil meer dan haar - zo lijkt het momenteel? - en dat haalt de verhoudingen onderuit.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 00:06:06 ]
pi_113170850
Ze is inmiddels 21 hahaha.
En het verschil is nog steeds 8 inderdaad!!!!!
Vind ook dat hij het gewoon moet doen.
pi_113170968
Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt, heb ik tegen hem gezegd .
Maar ja iedereen die denkt anders natuurlijk.
Dus vandaar dat ik ook wel eens meningen van echt buitenaf wil weten.
pi_113171046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:03 schreef mailman010 het volgende:
Ze is inmiddels 21 hahaha.
En het verschil is nog steeds 8 inderdaad!!!!!
Vind ook dat hij het gewoon moet doen.
Hij is 29, zij 21.

Wat is het probleem precies? Durft hij niet?
pi_113171193
Hij durft niet echt, bang haar kwijt te raken.
Maar ja , dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn.
Dan had het toen wel gebeurd lijkt mij, dan had de band nooit zo geworden als dat het nu is !
pi_113171317
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:09 schreef mailman010 het volgende:
Hij durft niet echt, bang haar kwijt te raken.
Maar ja , dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn.
Dan had het toen wel gebeurd lijkt mij, dan had de band nooit zo geworden als dat het nu is !
Als hij bij iemand al zijn gevoelens kan spuien dan is het haar wel _O-
Rustig aan.
pi_113171348
Waarom is hij bang haar kwijt te raken dan? Hij kan inschatten of ze wel of geen interesse in hem heeft, toch? En gezien de reactie van de omgeving geeft ze niet bepaald het signaal af dat ze hem niet ziet zitten. Kom op, ze kennen elkaar al meer dan 5 jaar, hij weet heus wel wat-ie wel en niet kan bereiken.

Overigens heeft hij niets aan haar en die vriendschap als hij zich zo laat kwellen. :').

Liever kwijt dan rijk, in deze situatie. En dat zonder überhaupt te proberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 00:14:08 ]
pi_113171676
inderdaad..daar heb je gelijk in.
Zal eens vragen... waarom hij dan niet gewoon met haar gaat praten.
pi_113172114
Even richting hem gesproken...

Ga in gesprek met elkaar. Leg haar uit dat je de vriendschap erg belangrijk vind en bang bent om haar kwijt te raken, maar dat je gevoelens voor haar hebt en benieuwd bent of daar meer uit kan komen. Als volwassen en vrienden kunnen ze hopelijk toch wel met elkaar praten. Vriendschap is ip een hele goede basis voor een relatie.
pi_113172290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:27 schreef Sekhmet het volgende:
Even richting hem gesproken...

Ga in gesprek met elkaar. Leg haar uit dat je de vriendschap erg belangrijk vind en bang bent om haar kwijt te raken, maar dat je gevoelens voor haar hebt en benieuwd bent of daar meer uit kan komen. Als volwassen en vrienden kunnen ze hopelijk toch wel met elkaar praten. Vriendschap is ip een hele goede basis voor een relatie.
Oh come on, hij kan haar zelfs bij wijze van spreken een zoen uit het niets geven. Waarom erover praten (vooral er nadruk op leggen) als het gedrag het al min of meer uitschreeuwt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 00:39:51 (+uit, uitschreeuwt.) ]
pi_113172515
Ja dat laatste zei ik tegen hem, kus haar gewoon uit het niks .
Het hoeft niet eens uit het niks te zijn eigenlijk,drie zoenen als ze elkaar groeten en als ze weggaat.
Dus kansen genoeg wat dat betreft hahaha.
Zou het wel weten, hoef me daar gelukkig niet druk om te maken.
Zou gelijk een beuk voor me gezichtje krijgen, niet van degene bij wie ik het doe . Maar van de baas des huize hahah
pi_113172654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh come on, hij kan haar zelfs bij wijze van spreken een zoen uit het niets geven. Waarom erover praten (vooral er nadruk op leggen) als het gedrag het al min of meer schreeuwt.
Omdat als zij niks wilt dat alleen maar kan afschrikken...
Maar goed, misschien werkt het bij haar om gelijk te zoenen. Ik zou er toch eerst de juiste sfeer voor willen hebben...ik weet niet wat ik zou denken als een goede vriend mij uit het niets zou zoenen.

Het is mij ook niet duidelijk of ze wel echt nog flirten of dat het echt een vriendschap is geworden. Volgens mij kunnen mannen en vrouwen nog wel eens verschillen in hun interpretatie daarvan.

En drie zoenen geven komt op mij nog steeds als vriendschappelijk over.
pi_113173302
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:41 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Omdat als zij niks wilt dat alleen maar kan afschrikken...
Maar goed, misschien werkt het bij haar om gelijk te zoenen. Ik zou er toch eerst de juiste sfeer voor willen hebben...ik weet niet wat ik zou denken als een goede vriend mij uit het niets zou zoenen.
'Willen' is een onregelmatig werkwoord; zij wil.
Bij een goede vriend waarmee je niets meer wil dan alleen vriendschap schrik je hoogstwaarschijnlijk, maar bij iemand waar je wel iets mee wil zou je het niet erg vinden. Denk ik. Praten is goed natuurlijk, maar gevoel (zoenen) is veel krachtiger.

Bij het praten denken mensen met hun verstand; bij gevoel spreekt het hart meer. En daar ligt nou net het verschil; hij kan er gebruik van maken door er handig op in te springen.

quote:
Het is mij ook niet duidelijk of ze wel echt nog flirten of dat het echt een vriendschap is geworden.
Dat is sowieso het grootste probleem: we weten niet hoe ze met elkaar omgaan. TS is de jongen niet, dus wordt anders verwoord.

Het kan net zo goed zijn dat zij hem inderdaad alleen als een goede vriend ziet, terwijl hij er meer achter zoekt. Dan is de vraag ook meteen of je dat wil behouden nu hij meer dan vriendschappelijke gevoelens koestert voor haar.

Hoe dan ook, hij moet iets ondernemen. Praten is óók goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 01:01:04 ]
pi_113174245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:59 schreef zarGon het volgende:

[..]

Praten is goed natuurlijk, maar gevoel (zoenen) is veel krachtiger.

Hoe dan ook, hij moet iets ondernemen. Praten is óók goed.
Ben ik het met je eens...maar je neemt dan wel het risico op een directe afwijzing. Is wat voor te zeggen, maar vraag mij af of de vriend van TS dat risico zal nemen aangezien ze nu alweer aardig wat jaartjes verder zijn zonder verdere actie.
pi_113390084
Nou heb dus even met hem zitten praten, dat van het zoenen vind hij geen prettig idee.
Maar is misschien wel een verrassende actie.
Hij gaat proberen om het haar toch te vertellen, dat er nog altijd gevoelens zijn.
Wanneer het gebeurd dat durf ik niet te zeggen,hoop alleen dat het geen probleem gaat worden.
Het is gewoon een lastige situatie, maar goed denk dat ze er wel uitkomen.
Zaterdag waren we met zn allen naar een feest gegaan, was echt gezellig.
Toen vroegen haar vriendinnen of ze meeging naar de stad, maar ze verkoos te blijven.
Uiteindelijk is ze toen met hem meegegaan(meegefietst),toen hij naar huis ging.
Maar hebben het er niet verder over gehad vertelde hij.
Ik zeg toen wel tegen hem, kan wel een teken zijn hoor, dat ze verkiest met jou mee te willen en niet naar de stad te gaan.
Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')