abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:56:58 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113166672
Deel 2

Ik zie al 2 topics over Mormonen en Jehovah's Getuigen, ik dacht dat 7 Dags Adventisten ook wel thuishoren in dat rijtje. Daarom ook een apart topic daarvoor. Wat vinden jullie van deze organisatie? Is het een sekte of een echte christelijke kerk? er zit nogal wat controverse omheen namelijk, onder andere het geloof in buitenaardse wezens door Ellen G. White en wat meer ludieke zaken die ze opgeschreven heeft over rassen, dat weer rechtgebreid wordt door 7 Dags Adventisten, waarbij ik de mislukte berekeningen nog niet opgemerkt heb die precies op dezelfde manier als bij Jehovah's Getuigen rechtgebreid werden, er werd gezegd dat Jezus op een geestelijke manier teruggekomen was, en zo kun je het natuurlijk altijd kloppend maken. Tevens was Miller geïnspireerd door de Jehovah's Getuigen, wat er al op wijst dat er meer dingen niet zullen kloppen door de inspiratiebron.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:57:46 #2
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113166742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

'Alle argumentatie die je me gaf?' Je doet nu net of we het onderwerp tot in detail besproken hebben en ik je alle verzen met betrekking ertoe heb gegeven. We hebben dat onderwerp nooit uitgebreid bestudeerd maar er enkele woorden aan gewijd, omdat je al snel weer op een ander onderwerp overgaat na een paar zinnen (zoals ook hier weer over boeddha). Als je het in detail wilt bespreken kan dat hier.

Ok, zou je dan uit kunnen leggen waarom de spijswetten niet meer nagevolgd hoeven te worden?

quote:
Dat is wat ik je heb proberen uit te leggen: bij slaven krijgen wij het koloniale tijdperk voor ogen, van boten vol afrikanen die gegeseld worden en uitgebuit. Maar dat is niet wat de bijbel voorschrijft.
Ja, het blijft een vreemd woord. En ik ben benieuwd naar dat punt van trigt013.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:12:20 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113167827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ok, zou je dan uit kunnen leggen waarom de spijswetten niet meer nagevolgd hoeven te worden?

[..]

Heel kaal gezien mag je het hele oude testament weggooien zodra jezus in het nieuwe testament verschijnt. zelfs de tien geboden worden door zijn komst ongeldig verklaard. Want hij zegt dat hij de weg en de waarheid is en enkel hem hoeft te erkennen om in de hemel te komen. Dus je kan theoretisch alles doen wat je wilt in je hele leven als je maar jezus erkent vlak voor je dood.

Sterker nog, een persoon die zijn hele leven extreem veel goede dingen doet en voor iedereen lief is maar niet jezus erkent komt niet in de hemel. Maar een persoon dat alles doet wat hij wilt en zelfs het meest verwerpelijke doet wat een mens kan verzinnen maar voor zijn dood jezus erkent komt gewoon in de hemel. Geweldige logica voor iemand die claimt erbarmelijk en genadig te zijn.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113169562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Die wetten hoeven niet meer strikt nagevolgd te worden omdat dat praktischer is voor het verspreiden van het evangelie. Het eten van voedsel geofferd aan idolen dient men echter niet te doen. Dat werd besloten op het concilie van Jeruzalem in handelingen 19:

17 Opdat de overblijvende mensen den Heere zoeken, en al de heidenen, over welken Mijn Naam aangeroepen is, spreekt de Heere, Die dit alles doet.
18 Gode zijn al Zijn werken van eeuwigheid bekend.
19 Daarom oordeel ik, dat men degenen, die uit de heidenen zich tot God bekeren, niet beroere;
20 Maar hun zal aanschrijven, dat zij zich onthouden van de dingen, die door de afgoden besmet zijn, en van hoererij, en van het verstikte, en van bloed.
21 Want Mozes heeft er van oude tijden in elke stad, die hem prediken, en hij wordt op elken sabbat in de synagogen gelezen.
22 Toen heeft het den apostelen en den ouderlingen, met de gehele Gemeente, goed gedacht, enige mannen uit zich te verkiezen, en met Paulus en Barnabas te zenden naar Antiochië: namelijk Judas, die toegenaamd wordt Barsabas, en Silas, mannen, die voorgangers waren onder de broeders.
23 En zij schreven door hen dit navolgende: De apostelen, en de ouderlingen, en de broeders wensen den broederen uit de heidenen, die in Antiochië, en Syrië, en Cilicië zijn, zaligheid.
24 Nademaal wij gehoord hebben, dat sommigen, die van ons uitgegaan zijn, u met woorden ontroerd hebben en uw zielen wankelende gemaakt, zeggende, dat gij moet besneden worden, en de wet onderhouden; welken wij dat niet bevolen hadden;
25 Zo heeft het ons eendrachtelijk te zamen zijnde, goed gedacht, enige mannen te verkiezen, en tot u te zenden, met onze geliefden, Barnabas en Paulus.
26 Mensen, die hun zielen overgegeven hebben voor den Naam van onzen Heere Jezus Christus.
27 Wij hebben dan Judas en Silas gezonden, die ook met den mond hetzelfde zullen verkondigen.
28 Want het heeft den Heiligen Geest en ons goed gedacht, ulieden geen meerderen last op te leggen dan deze noodzakelijke dingen:
29 Namelijk, dat gij u onthoudt van hetgeen den afgoden geofferd is, en van bloed, en van het verstikte, en van hoererij; van welke dingen, indien gij uzelven wacht, zo zult gij weldoen. Vaart wel.
30 Dezen dan, hun afscheid ontvangen hebbende, kwamen te Antiochië; en de menigte vergaderd hebbende, gaven zij den brief over.
31 En zij, dien gelezen hebbende, verblijdden zich over de vertroosting.

quote:
Woorden veranderen van betekenis naarmate de tijd vordert. Je kan niet altijd een hedendaags begrip van een woord gebruiken om proberen te begrijpen wat iemand honderden jaren geleden of langer probeerde uit te drukken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ali_Kannibali op 20-06-2012 23:45:15 ]
pi_113169617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:12 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Heel kaal gezien mag je het hele oude testament weggooien zodra jezus in het nieuwe testament verschijnt. zelfs de tien geboden worden door zijn komst ongeldig verklaard. Want hij zegt dat hij de weg en de waarheid is en enkel hem hoeft te erkennen om in de hemel te komen. Dus je kan theoretisch alles doen wat je wilt in je hele leven als je maar jezus erkent vlak voor je dood.

Sterker nog, een persoon die zijn hele leven extreem veel goede dingen doet en voor iedereen lief is maar niet jezus erkent komt niet in de hemel. Maar een persoon dat alles doet wat hij wilt en zelfs het meest verwerpelijke doet wat een mens kan verzinnen maar voor zijn dood jezus erkent komt gewoon in de hemel. Geweldige logica voor iemand die claimt erbarmelijk en genadig te zijn.
'Geweldige' logica inderdaad, maar geen bijbelse logica.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:49:58 #6
34974 trigt013
pi_113170106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Juist wel, het is iig geen atheïstisch logica
pi_113175684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Woorden veranderen van betekenis naarmate de tijd vordert. Je kan niet altijd een hedendaags begrip van een woord gebruiken om proberen te begrijpen wat iemand honderden jaren geleden of langer probeerde uit te drukken.
Zoals het woord SLAAF ? Die betekenis veranderd maar als het je goed uitkomt, he leugenaar ?
pi_113181742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Je is het volk gods. Na de uittocht in exodus krijgt het joodse volk te horen dat Egypte altijd de vijand zal zijn en tot einde der tijden zal moeten worden vervolgd.
Waar staat dat?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:52:57 #9
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113182057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

niet jouw logica, maar voor zeel christenen die ik ken is dit inderdaad zo ongeveer de waarheid.
pi_113182666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef hoatzin het volgende:

[..]

niet jouw logica, maar voor zeel christenen die ik ken is dit inderdaad zo ongeveer de waarheid.
Ja, daar is een simpel bijbels antwoord op te geven:

1 Mijn kinderkens, ik schrijf u deze dingen, opdat gij niet zondigt. En indien iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij den Vader, Jezus Christus, den Rechtvaardige;
2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.
3 En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4 Die daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in dien is de waarheid niet;
5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
6 Die zegt, dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen, gelijk Hij gewandeld heeft.

De bijbel heeft al dit soort dwalingen voorzien en ervoor gewaarschuwd. Het enige wat de christen (en niet christen) hoeft te doen is goed te lezen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:19:46 #11
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113183093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

1 Mijn kinderkens, ik schrijf u deze dingen, opdat gij niet zondigt. En indien iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij den Vader, Jezus Christus, den Rechtvaardige;
2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.
3 En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4 Die daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in dien is de waarheid niet;
5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
6 Die zegt, dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen, gelijk Hij gewandeld heeft.

De bijbel heeft al dit soort dwalingen voorzien en ervoor gewaarschuwd. Het enige wat de christen (en niet christen) hoeft te doen is goed te lezen.
1 Johannes he? Ik heb goed gelezen. Ik kan er helemaal niets mee. De geboden van de god van de bijbel zijn absurd en onlogisch. Ik "bewaar" ze niet. Ben ik nu een leugenaar?
pi_113184839
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

1 Johannes he? Ik heb goed gelezen. Ik kan er helemaal niets mee. De geboden van de god van de bijbel zijn absurd en onlogisch. Ik "bewaar" ze niet. Ben ik nu een leugenaar?
Noem je jezelf een christen dan? Je beweert Jezus te kennen? Zijn die verzen voor jou of voor de mensen waar je over sprak?
pi_113185311
quote:
Zelfde waarschuwing op de flessen van WC-eend : HOED U VOOR NAMAAK
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:22:00 #14
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113185616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Noem je jezelf een christen dan? Je beweert Jezus te kennen? Zijn die verzen voor jou of voor de mensen waar je over sprak?
Nee, maar wel geweest. En voor Jezus geldt hetzelfde als voor god. Er zijn er onnoemelijk veel van.
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:28:40 #15
34974 trigt013
pi_113190937
quote:

[..]

Voor misleiding niet nee, maar als de hufter nooit berouw heeft getoont en vlak voor zijn dood god leert kennen en erkent gaat hij echt vrijuit. En als de goedheid geen god erkent zal die persoon gewoon naar de hel gaan hoor!
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:16:05 #16
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113193033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:28 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Voor misleiding niet nee, maar als de hufter nooit berouw heeft getoont en vlak voor zijn dood god leert kennen en erkent gaat hij echt vrijuit. En als de goedheid geen god erkent zal die persoon gewoon naar de hel gaan hoor!
je bedoelt (o.a.) de misdadiger die naast Jezus hing en wie verzekerd werd dat hij heden nog met Hem in het paradijs zou zijn?

Maar ging jezus naar het paradijs? Of ging hij, zoals de Heidelbergse catechismus zegt, ter helle?
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:32:42 #17
34974 trigt013
pi_113193762
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:16 schreef hoatzin het volgende:

[..]

je bedoelt (o.a.) de misdadiger die naast Jezus hing en wie verzekerd werd dat hij heden nog met Hem in het paradijs zou zijn?

Maar ging jezus naar het paradijs? Of ging hij, zoals de Heidelbergse catechismus zegt, ter helle?
nee iedereen,
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:36:53 #18
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_113193939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

nee iedereen,
Volgens de bijbel ga je bij het sterven gewoon dood. Niet naar de hemel en niet naar de hel.

Wel staat er dat op de jongste dag de graven open zullen gaan, de zeeën hun doden prijsgeven en pas dan wordt er geoordeeld.
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:49:45 #19
34974 trigt013
pi_113194501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Volgens de bijbel ga je bij het sterven gewoon dood. Niet naar de hemel en niet naar de hel.

Wel staat er dat op de jongste dag de graven open zullen gaan, de zeeën hun doden prijsgeven en pas dan wordt er geoordeeld.
Ik ga voor het gemak vanuit dat je die wachttijd niet bij bewustzijn zal meemaken.
pi_113194723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 16:36 schreef hoatzin het volgende:
Oeps, problemen met de strooiweiden en de donors. :@
pi_113199473
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:28 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Voor misleiding niet nee, maar als de hufter nooit berouw heeft getoont en vlak voor zijn dood god leert kennen en erkent gaat hij echt vrijuit.
Is Gods genade niet groot?

Waarom kijk je niet naar je eigen hufterigheid in plaats van die van een ander in jouw oordeel of iemand verdient te leven of te sterven? Wie denk jij te zijn om plaats te nemen op de rechterstoel? God?

quote:
En als de goedheid geen god erkent zal die persoon gewoon naar de hel gaan hoor!
Dat is niet wat de bijbel leert.
pi_113199561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee, maar wel geweest. En voor Jezus geldt hetzelfde als voor god. Er zijn er onnoemelijk veel van.
De antwoorden op mijn vragen zijn dus 'nee, nee' en 'voor anderen dan ikzelf'?
pi_113199792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat is niet wat de bijbel leert.
Er is nog meer wat niet in de bijbel staat, maar kan jou er toch niet van weerhouden er wat bij te fantaseren als het je uitkomt.
pi_113213682
Nog iets wat betreft de kwestie over rein en onrein voedsel: het feit dat die wetten niet meer tot op de letter geobserveerd hoefden te worden, wil niet zeggen dat dat onderscheid ook niet meer bestaat. Het verschil tussen rein en onrein is af te leiden uit de hoeveelheid toxines die een dier in zijn weefsels heeft. Die hoeveelheid is o.a. afhankelijk van het dieet van het dier, de manier en effectiviteit van uitscheiding, of het dier coprofaag is of niet, enzovoorts. Het is dus niet onverstandig om die wetten te volgen omdat ze een uitstekend dieet voorschrijven (hoewel alle vlees vandaag de dag onrein kan zijn geworden door bioindustrie). Maar het rituele en wettelijke aspect wat de jood observeerde is niet meer.

Zevededagsadventisten staan erom bekend vaak een vegetarisch of vegetarisch zonder zuivel en eieren dieet te volgen. Onlangs nog is gebleken dat de grote commune zevendedagsadventisten in Loma Linda Californie tot de meest gezonde mensen op de planeet behoren. Dat is onder andere dankzij hun dieet. Indien je gezonder wilt worden of afvallen of beide, je een helderder geest wilt, wordt vegetarier. Als dat te moeilijk is, eet af en toe vlees om gebrek aan te vullen. Vervang zuivel voor plantaardige producten. Succes verzekerd.
pi_113221966
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nog iets wat betreft de kwestie over rein en onrein voedsel: het feit dat die wetten niet meer tot op de letter geobserveerd hoefden te worden, wil niet zeggen dat dat onderscheid ook niet meer bestaat. Het verschil tussen rein en onrein is af te leiden uit de hoeveelheid toxines die een dier in zijn weefsels heeft. Die hoeveelheid is o.a. afhankelijk van het dieet van het dier, de manier en effectiviteit van uitscheiding, of het dier coprofaag is of niet, enzovoorts. Het is dus niet onverstandig om die wetten te volgen omdat ze een uitstekend dieet voorschrijven (hoewel alle vlees vandaag de dag onrein kan zijn geworden door bioindustrie). Maar het rituele en wettelijke aspect wat de jood observeerde is niet meer.

Zevededagsadventisten staan erom bekend vaak een vegetarisch of vegetarisch zonder zuivel en eieren dieet te volgen. Onlangs nog is gebleken dat de grote commune zevendedagsadventisten in Loma Linda Californie tot de meest gezonde mensen op de planeet behoren. Dat is onder andere dankzij hun dieet. Indien je gezonder wilt worden of afvallen of beide, je een helderder geest wilt, wordt vegetarier. Als dat te moeilijk is, eet af en toe vlees om gebrek aan te vullen. Vervang zuivel voor plantaardige producten. Succes verzekerd.
Man man man, wat kan jij toch uit je nek kletsen. Slaat nergens op. Zijn die adventisten allemaal zo naïef ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')