nou eh, nu 4 x 5,33 uur + 4,5 overuur ofzo, dus dat is bijna 25 uur.. komt netto op ongeveer 7 euro per uur..quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:09 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En hoeveel uur werk je per maand voor 175 euro?
Voor 10 uur per week (43 uur per maand) verdien ik 246 euro, dus je zit in verhouding nog aardig goed..quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou eh, nu 4 x 5,33 uur + 4,5 overuur ofzo, dus dat is bijna 25 uur.. komt netto op ongeveer 7 euro per uur..
Dat zou inderdaad beter moeten..quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou eh, nu 4 x 5,33 uur + 4,5 overuur ofzo, dus dat is bijna 25 uur.. komt netto op ongeveer 7 euro per uur..
Jij bent zeker de grappigste thuisquote:Op woensdag 20 juni 2012 15:10 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap echt niet waarom er nog op woensdag en vrijdag wordt bezorgd. Het is dat het moet volgens de wet, maar anders kan je die dagen gewoon samenvoegen bij de dinsdag of donderdag (en daarmee voorkomen dat je een hoop mensen moet ontslaan omdat je dan drie 'extra' drukke dagen hebt. (of wat vroeger eigenlijk een 'normale' dag was...)
Mijn idee. Ik moet nu op de daldagen soms wel 3 ochtendwijken lopen, omdat ik anders niet aan m'n uren kom. Terwijl het regelmatig voorkomt (zeker op vrijdag) dan zo'n daldag helemaal niet zo heel rustig is. Dan zit er weer een mailing tussen (van de Postcodeloterij ofzo), en heb je toch weer voor ieder huis post. En of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met 2 schelt nauwelijks tijd. Je bent wel wat eerder klaar (omdat je bij minder post niet zo vaak hoeft te herladen), maar het scheelt (in ieder geval op vrijdag) echt geen drie kwartier tot een uur per wijk, zoals ze hier becijferd hebben.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:31 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben er meer voor dat ze die achterlijke piekdagen terug draaien. Gewoon elke dag een wijkje van 2.45 uur. Veel lekkerder dan de ene dag <2 uur en de andere dag 3.30> .
Ik vind het vooral niks dat op woensdag, vrijdag ik gewoon maar kleine 2 uurtjes werk heb. Maar daar moet ik dan wel tot 1 uur op wachten. Heel me dag naar de vaantjes voor eigenlijk een nul verdienste. Doe dan tenminste je best om die wijken eerder uit te leveren. Maar dat kunnen ze dan niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn idee. Ik moet nu op de daldagen soms wel 3 ochtendwijken lopen, omdat ik anders niet aan m'n uren kom. Terwijl het regelmatig voorkomt (zeker op vrijdag) dan zo'n daldag helemaal niet zo heel rustig is. Dan zit er weer een mailing tussen (van de Postcodeloterij ofzo), en heb je toch weer voor ieder huis post. En of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met 2 schelt nauwelijks tijd. Je bent wel wat eerder klaar (omdat je bij minder post niet zo vaak hoeft te herladen), maar het scheelt (in ieder geval op vrijdag) echt geen drie kwartier tot een uur per wijk, zoals ze hier becijferd hebben.
Ik begrijp best dat tzt dat DiDoZa best een goed systeem zal zijn, maar met de huidige posthoeveelheden (en vergeet het hah niet) werkt het voor geen meter. Nu, met het zomerdal in aantocht, is het nog wel te doen, maar als het in september weer flink aantrekt, gaat het gegarandeerd mis. De piekdagen worden dan te zwaar, die pbz's sjouwen zich dan het zuur, en de voorbereiders krijgen het nooit op tijd af. Dat gaat ze weer een hoop geld kosten want (a) wachtende pbz's die die uren natuurlijk wel uitbetaald willen zien en (b) boetes van het autobedrijf, omdat ritten niet op de afgesproken tijd gereden kunnen worden.
Kan ook in de loop van de dag hoor, is bij mij ook niet altijd 's ochtends al bijgeschreven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:15 schreef Selestha het volgende:
Nog steeds niets binnen (ING); zal morgen wel komen dan..
Ik denk dat het morgen komt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:15 schreef Selestha het volgende:
Nog steeds niets binnen (ING); zal morgen wel komen dan..
Alleen je overuren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:44 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag mbt salaris. Per 4 juni ben in onder contract van PostNL, betekend dit dat ik dan pas mijn salaris van juni in juli krijg uitbetaald? Althans, dat haal ik uit die kolom in de OP.
ahh okee. Dank je. Dan krijg ik gewoon betaald deze maand.quote:
Nope ik kan er ook niets op bekijken, het werkte eerst prima en nu zou opeens mijn systeem/browser niet compatible zijn. Dat ligt dus echt aan hun en niet aan mij. Waar ik ook inlog krijg ik die melding trouwens; het ligt dus kennelijk aan iedereen zijn pc behalve die van PostNL zelfquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ahh okee. Dank je. Dan krijg ik gewoon betaald deze maand.
En mijnpostnl.nl werkt niet
Bij mij werkt het wel, overigens. Wel alleen in IE, bij Chrome krijg ik foutmeldingen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nope ik kan er ook niets op bekijken, het werkte eerst prima en nu zou opeens mijn systeem/browser niet compatible zijn. Dat ligt dus echt aan hun en niet aan mij. Waar ik ook inlog krijg ik die melding trouwens; het ligt dus kennelijk aan iedereen zijn pc behalve die van PostNL zelf
In IE werkt het bij mij en mn moeder ook nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:19 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bij mij werkt het wel, overigens. Wel alleen in IE, bij Chrome krijg ik foutmeldingen.
Het is gewoon een wazig systeem.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
In IE werkt het bij mij en mn moeder ook niet
En ik gebruik echt geen exotisch besturingssysteem, gewoon windows vista. Mn moeder ook.
EN bij mij nog geen salarisspecificatie :| wel die van maart april en mei echt....Ben benieuwd hoeveel het isquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:25 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij mij werkt mijnpostnl.nl voor de verandering nu eens wél! Salarisspecificatie van juni staat er al op, maar er staat nog niets op mijn rekening, zal morgen wel komen!
Ja, dat moest niet mogen!quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
loonstrookje ziet er goed uit, alleen jammer dat de fiscus er een hap uit neemt
Ja hoor, hier ook! Dikke doekoes dit keer, had veel extra uren gewerkt!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Yes! De doekoes zijn binnen!
Dat is wel een hoop meer! Ik heb een contract voor 9 uur en werk gemiddeld 11 tot 12 uur per week. Maar ik had afgelopen maand ook op veel niet-piekdagen gewerkt en dat tikt lekker aan.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik kijk naar mijn contract (4 uur) en naar wat ik sowieso standaard werk: 14 uur en af en toe loop ik ook nog doordeweeks een wijk.
Dan werk ik minimaal 4x zoveel als wat er in mijn contract staat
Altijd hetzelfde gezeur, maar dat is niets nieuws hoor! Toen ik eind 2000 begon bij het toenmalige PTT Post moest ik ook een half jaar achter een kerstbonus aangaan die ik zou krijgen, van 100 gulden toen...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:08 schreef Herfstblad het volgende:
Hier klopt het salaris helaas niet. Kan ik daar weer achteraan.
Totnutoe klopte het bij mij altijd wel.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gezeur, maar dat is niets nieuws hoor! Toen ik eind 2000 begon bij het toenmalige PTT Post moest ik ook een half jaar achter een kerstbonus aangaan die ik zou krijgen, van 100 gulden toen...Uiteindelijk kreeg ik die dan geloof ik niet, maar wel een stuk of tien meeruren.
Ik ben wel zeker drie tot zeven keer (ik weet het niet eens meer precies) achter mijn uren aan moeten gaan die niet klopten. Irritant is dat ja!
Ik moet er iedere maand wel een paar keer achteraan. Hier leggen ze wekelijks uitdraaien van Harmony op de depots, dus kan je gelijk checken of je uren kloppen. In 50% van de weken zit er bij mij een fout in, en in 80% van de gevallen is het een fout in mijn nadeel. En dan praat ik niet over een kwartiertje te weinig, maar echt over uren. Maar als ik dan een mailtje naar mijn TC stuur (dat is overigens niet degene die de uren boekt: dat is meestal de VIM-mer, maar soms een zaterdagwerker), dan wordt het altijd zonder pardon meteen gecorrigeerd. Dat dan weer wel. Dus uiteindelijk krijg ik altijd waar ik recht op heb, het is alleen jammer dat het niet vanzelf goed gaat. En dan zijn er nog genoeg mensen die die uitdraaien nooit controleren.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gezeur, maar dat is niets nieuws hoor! Toen ik eind 2000 begon bij het toenmalige PTT Post moest ik ook een half jaar achter een kerstbonus aangaan die ik zou krijgen, van 100 gulden toen...Uiteindelijk kreeg ik die dan geloof ik niet, maar wel een stuk of tien meeruren.
Ik ben wel zeker drie tot zeven keer (ik weet het niet eens meer precies) achter mijn uren aan moeten gaan die niet klopten. Irritant is dat ja!
Zo eentje ben ik..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En dan zijn er nog genoeg mensen die die uitdraaien nooit controleren.
ik zou het toch maar doen. Ik deed het vroeger ook niet, maar ben blij dat ik het nu wel doequote:
Mag ik je dan namens de aandeelhouders hartelijk bedanken dat jij op jaarbasis honderden euro's doneert aan het winstpotje?quote:
Ja oké de verwachting is dat ik vanaf september toch wegga.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zou het toch maar doen. Ik deed het vroeger ook niet, maar ben blij dat ik het nu wel doe
Extra reden juist om het de laatste maanden dan nog even extra goed te checken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja oké de verwachting is dat ik vanaf september toch wegga.
Niemand?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:44 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag mbt salaris. Per 4 juni ben in onder contract van PostNL, betekend dit dat ik dan pas mijn salaris van juni in juli krijg uitbetaald? Althans, dat haal ik uit die kolom in de OP.
het gaat soms niet om een lullige tien minuten, maar om hele diensten ...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja oké de verwachting is dat ik vanaf september toch wegga.
Er was al een antwoord op deze vraag.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:59 schreef PGL het volgende:
[..]
Niemand?
Doen jullie het als vast werk of als bijbaantje?
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_post_achter__.htmlquote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:53 schreef gridjuh het volgende:
Las op telegraaf dat er weer ergens een postbode was die post achter hield...
Zo'n 45 zakken had hij thuis staan, maar kan hem ff niet terug vinden, mobiel wel maar op internet niet....
Dank je wel!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_post_achter__.html
Woerden dus
Op het bedrijf waar ik werkte kwam vorig jaar ineens een postbode binnenwandelen en legt zo'n stapeltje post neer bij de receptie en overhandigd zo'n los a4tje aan de receptioniste. Hij bleef echt zo verwachtingsvol staan, dus zij meteen dan maar even lezen wat er op stond. Bleek dus ook dat de gebruikelijke postbode sinds juli e.e.a. had achtergehouden (was ergens in oktober of november toen ie langs kwam) dus die receptioniste echt zo van: oh nou das niet zo netjes van 'm. Dat was dus het ingangetje waarop die postbode had gewacht, hij begon meteen heel smaakvol te vertellen dat ie het eigenlijk niet mocht vertellen (iets te enthousiast) maar dat de voorgaande postbode zelfmoord had geprobeerd te plegen (met opknoop gebaar erbij) en dat ze daarna die post bij m thuis hadden gevonden. Volgens mij vond ie het echt een briljant verhaal.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:01 schreef KatrienDuck het volgende:
De oudste post was van augustus 2011, dus hij heeft zo af en toe wat achter gehouden. Waarschijnlijk had hij dan geen zin meer!
Is reeds beantwoord en salaris is ook al gestortquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:59 schreef PGL het volgende:
[..]
Niemand?
Onze Lieve Heer heeft vreemde kostgangersquote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:23 schreef Herfstblad het volgende:
Ik snap niet waarom je post achter zou houden. Pakketjes en tijdschriften zijn dan nog begrijpelijk (niet dat ik dat ooit zou doen, maar dat zou ik iets meer snappen).
Ik snap ook niet, waarom zulke mensen die post dan bij hen thuis in zakken laten staan. Ze zijn kennelijk bang om het weg te gooien, maar bezorgen het ook niet? Dan zit er toch psychisch iets niet goed? (Niet dat weggooien goed is hoor, maar als je er toch schijt aan hebt, doe je dat toch zodat men het niet bij je thuis vindt? )quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:23 schreef Herfstblad het volgende:
Ik snap niet waarom je post achter zou houden. Pakketjes en tijdschriften zijn dan nog begrijpelijk (niet dat ik dat ooit zou doen, maar dat zou ik iets meer snappen).
Bijbaanquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:59 schreef PGL het volgende:
[..]
Niemand?
Klopt, dan is er mentaal iets mis met die persoon. Ik ga geen waarde oordeel geven, een ieder kan namelijk in een crisis komen. Maar zeg het dan gewoon, ga het niet verbergen, verbranden oid's. De bedrijfsrecherche komt er toch wel achter.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 07:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik snap ook niet, waarom zulke mensen die post dan bij hen thuis in zakken laten staan. Ze zijn kennelijk bang om het weg te gooien, maar bezorgen het ook niet? Dan zit er toch psychisch iets niet goed? (Niet dat weggooien goed is hoor, maar als je er toch schijt aan hebt, doe je dat toch zodat men het niet bij je thuis vindt? )
Over heen gekeken danquote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:51 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Er was al een antwoord op deze vraag.
Ik doe het als bijbaantje.
Het is bij ons meerdere keren voorgekomen. Het waren allemaal mensen met weinig inkomen waar vaak aan gevraagd werd om 1 of 2,of zelfs 3 extra kanten weg te lopen. Als ze nee zeiden werd er op hun in gepraat en deden ze het toch.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:09 schreef Dennehy het volgende:
Wat moet iemand met 45 zakken post? Ik begrijp het niet, is hij te lui om te bezorgen of wil hij het echt zelf houden ofzo.
wait wut? Die post is versnipperd? Wat idioot!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:54 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het is bij ons meerdere keren voorgekomen. Het waren allemaal mensen met weinig inkomen waar vaak aan gevraagd werd om 1 of 2,of zelfs 3 extra kanten weg te lopen. Als ze nee zeiden werd er op hun in gepraat en deden ze het toch.
Soms was het koud en waren ze al uren bezig, of kwamen ze te laat op hun andere werk en stopten ze dus eerder, vaak met de intentie om dat laatste bundeltje een andere dag te bezorgen.
Dat kwam er vaak niet van en zo stapelt de post zich op in hun huis. Er word niks gemerkt en zo word het steeds verleidelijker om maar een extra wijkje te lopen om van het gezeur af te zijn en dat extraatje te verdienen.
Een postbode plus of een teamcoach weet inmiddels heus wel dat dit voorkomt tegenwoordig, maar dat maakt ze niks uit, als de post maar weg is op kantoor en de cijfers kloppen.
De post die gevonden is, daar kwam niks over in het nieuws, want het is stil gehouden en versnipperd.
Ze hebben iemand opdracht gegeven om alles door de papierversnipperaar te duwen of wat?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:54 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het is bij ons meerdere keren voorgekomen. Het waren allemaal mensen met weinig inkomen waar vaak aan gevraagd werd om 1 of 2,of zelfs 3 extra kanten weg te lopen. Als ze nee zeiden werd er op hun in gepraat en deden ze het toch.
Soms was het koud en waren ze al uren bezig, of kwamen ze te laat op hun andere werk en stopten ze dus eerder, vaak met de intentie om dat laatste bundeltje een andere dag te bezorgen.
Dat kwam er vaak niet van en zo stapelt de post zich op in hun huis. Er word niks gemerkt en zo word het steeds verleidelijker om maar een extra wijkje te lopen om van het gezeur af te zijn en dat extraatje te verdienen.
Een postbode plus of een teamcoach weet inmiddels heus wel dat dit voorkomt tegenwoordig, maar dat maakt ze niks uit, als de post maar weg is op kantoor en de cijfers kloppen.
De post die gevonden is, daar kwam niks over in het nieuws, want het is stil gehouden en versnipperd.
was wel een zaterdagmedewerker, dus het was dan niet van een hele week maar alleen wat er op zaterdag aan HAH is. Meestal weinig bijzonders dusquote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:26 schreef Dennehy het volgende:
Hoe kan het dat ze pas na een half jaar erachter komen dat iemand geen HaH bezorgt? Hier wordt weleens gebeld als iemand "pas" 1-2 keer geen HaH krijgt, bijvoorbeeld.
Raar allemaal hoor.
Toen de AH hier een maandje of wat geleden van dinsdag naar zaterdag ging ben ik in mn wijk door heel veel mensen er op aangesproken dat ik het niet bezorgd had, en door sommige mensen zelfs bedreigdquote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:26 schreef Dennehy het volgende:
Hoe kan het dat ze pas na een half jaar erachter komen dat iemand geen HaH bezorgt? Hier wordt weleens gebeld als iemand "pas" 1-2 keer geen HaH krijgt, bijvoorbeeld.
Raar allemaal hoor.
Ja, bevalt prima. Ik zit alleen in de voorbereiding en werk op di, do en za. Heb een contract voor 9 uur, maar het komt vaak neer op gemiddeld zo'n 12 u. Geeft niet, levert alleen maar extra centjes op!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:44 schreef PGL het volgende:
[..]
Over heen gekeken dan
Bevalt dat? Ze hebben hier een vacature voor postvoorbereider op dinsdag, donderdag en zaterdag ochtend en bezorger op de zelfde dagen 's middags.
Allebei zou mooi zijn.
hoeveel uren ben je beschrikbaarquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:42 schreef das_phantom het volgende:
Iemand nog een goede tip voor de selectievragen voor Postvoorbereider? Wat kan ik verwachten?
Het is heus geen gesprek voor een management functie ofzo. Toen ik nog werkte bij Post NL hoefde ik alleen een sorteertestje te maken, en ik was eigenlijk al aangenomen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:42 schreef das_phantom het volgende:
Iemand nog een goede tip voor de selectievragen voor Postvoorbereider? Wat kan ik verwachten?
vastquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:59 schreef PGL het volgende:
[..]
Niemand?
Ik kreeg voor sollicitatie is voorbereider en bezorger dit soort vragen:quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:42 schreef das_phantom het volgende:
Heb je een fiets?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:42 schreef das_phantom het volgende:
Wow, zoveel vragen? Bij mij was het niet veel meer dan ´wanneer kun je beginnen?´quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:02 schreef sushine het volgende:
[..]
Ik kreeg voor sollicitatie is voorbereider en bezorger dit soort vragen:
-Kun je goed samenwerken?
-Kun je goed alleen werken?
-Als iets niet lukt laat je dan anderen je werk over nemen en jezelf overschaduwen?
-Ben je een doorzetter?
Nee, die 12 miljoen moest naar de hardwerkende topquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Vandaag papieren loonstrookje gehad. Maar in juni wordt toch altijd de winstuitkering betaald? Er zat nu niets bij. En volgens mij hebben we vorig jaar echt wel flinke winst gemaakt. Of heeft die Peter Bakker alles meegegraaid, met Koorstra in z'n kielzog?
Er was nog wel meer, dit was het enige wat ik zo snel nog kon bedenken :pquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:24 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Wow, zoveel vragen? Bij mij was het niet veel meer dan ´wanneer kun je beginnen?´
Edit: en of ik een fiets had, idd.
Ja, zoiets zag ik ook voorbij komen. En ook ik heb daar niet zo aandachtig naar gekekenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:54 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij kregen daar gister een "Prikbordnieuws" over in de mail van onze TC. Heb het maar half gelezenIets over dat er nog geen beslissing was genomen over de winstuitkering of zo...
ik de tweede keer ook nietquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nooit een sollicitatiegesprek gehad
Samenwerken als voorbereider of bezorger? >95% van het werk is zelfstandig. Als PostNL alles gaat invoeren wat hip is dan is het wachten op competentiegericht werken óp de CVL's en als bezorgerquote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:02 schreef sushine het volgende:
[..]
Ik kreeg voor sollicitatie is voorbereider en bezorger dit soort vragen:
-Kun je goed samenwerken?
-Kun je goed alleen werken?
-Als iets niet lukt laat je dan anderen je werk over nemen en jezelf overschaduwen?
-Ben je een doorzetter?
daar mag wel een extra uitkering voor zaterdagwerkers bij komen, omdat we al jaren via een verlopen CAO werkenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:25 schreef HetBrabandertje het volgende:
Er is nog geen akkoord met de vakbonden over de winstuitkering, zo is te lezen op Mijn PostNL. Voorstel van PostNL was 1,5% over 2011.
Inderdaad, wij hebben zelfs klachten gehad omdat het "te gezellig" was op het depot... Tjah, je moet er toch wat van maken met zn allen he?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:25 schreef HetBrabandertje het volgende:
Er is nog geen akkoord met de vakbonden over de winstuitkering, zo is te lezen op Mijn PostNL. Voorstel van PostNL was 1,5% over 2011.
[..]
Samenwerken als voorbereider of bezorger? >95% van het werk is zelfstandig. Als PostNL alles gaat invoeren wat hip is dan is het wachten op competentiegericht werken óp de CVL's en als bezorger
Wat voor depo hebben jullie dan. Ik kan met geen mogelijkheid iets gezelligs bedenken aan een garagebox vol lege tassen. Een kar met post en wat vergeten elastiekjes.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:43 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Inderdaad, wij hebben zelfs klachten gehad omdat het "te gezellig" was op het depot... Tjah, je moet er toch wat van maken met zn allen he?
Hoe het was: Iedere dag zo'n 15-30 min voordat de post er is (zo laat moesten we er officieel zijn van onze leidinggevende) met de hele ploeg ff koffie of wat anders drinken (nemen we zelf mee, daar zorgt postnl immers niet voor). Dan gewoon ff doorpraten hoe alles loopt/gaat en hoe iedereen er voor staat, soms hoor je van een collega dat die bijv echt even met geld tekort zit en eigenlijk extra moet verdienen, dan weet je ook wanneer er iemand ziek word of er iemand vrij heeft wie je als eerste kan vragen om die wijk over te nemen (uiteraard wel regelen via TC). En je weet gewoon wie er wel en niet lekker in hun vel zitten.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Wat voor depo hebben jullie dan. Ik kan met geen mogelijkheid iets gezelligs bedenken aan een garagebox vol lege tassen. Een kar met post en wat vergeten elastiekjes.
Bij ons is echt iedereen binnen 5 minuten vertrokken. Daar blijf je voor de lol niet staan. (Nou zijn we ook maar met z'n 3. 1 zaterdagwerker en nog een weekbezorger die geen nederlands spreekt en mij zelf)
Zeker even en oneven nummers in normale volgorde en in hetzelfde vakje? Zo'n kast had ik ook vandaag, was een vreemde kast voor mij, maar oh, wat een genot om in te gooien en te zetten!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Deze week eens een kast in kunnen gooien die mij in eerste instantie moeilijk leek, maar dat viel me werkelijk reuze mee. Deed het vandaag wederom en had de zeven blauwe bakken er binnen een mum van tijd in zitten. Sneller zelfs dan bij kasten die ik beter ken
mja, vergeleken met die andere kast is het een erg compacte kast, maar om te zetten moet je de kop er wel bij hebben met soms drie straten per vakjequote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:44 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zeker even en oneven nummers in normale volgorde en in hetzelfde vakje? Zo'n kast had ik ook vandaag, was een vreemde kast voor mij, maar oh, wat een genot om in te gooien en te zetten!
Ja idd wel vaak dezelfde moppen en elkaar een beetje afzeiken en zo! Moet er toch altijd wel om lachen. Zoals vanmorgen zegt de TC tegen een collega die naast mij stond: "Ga jij maar achter kast X staan, ik ga even met jou schuiven vandaag." Zegt die collega: "Wat ga je met mij doen, schuifelen?" Was het nog maar half 8!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ondanks dat je om de zoveel dagen/weken weer precies dezelfde verhalen hoortKon op mijn vestiging alles wel dromen onderhand.
Man man man, ik zou daar ook echt niet vrolijk van worden zeg! Belachelijk!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:03 schreef sbientje het volgende:
helemaal eensen ik begin het gedoe ook danig beu te raken. Collega's met een zaterdagpostbode contract die alleen binnen hoeven te werken, terwijl ik na 4 uur binnendienst nog 4,5 uur moet bezorgen, dat vind ik echt belachelijk. Kunnen die collega's niets aan doen verder, maar vind dat echt slecht gepland..
ik ga nu maar aangeven dat ik gewoon mijn contracturen wil werken en hoogstens een uurtje meer, want ik ga vanaf juli ook fulltime aan de slag op mijn andere werk, vind het wel mooi zo.. Kan me neit schelen of ik dan binnen moet werken, buiten of allebei, maar zoals het nu gaat liever niet meer..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Man man man, ik zou daar ook echt niet vrolijk van worden zeg! Belachelijk!
Oh, serieus? Dit is echt gevraagd bij mijn sollicitatie gesprek van begin deze maand.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:25 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Samenwerken als voorbereider of bezorger? >95% van het werk is zelfstandig. Als PostNL alles gaat invoeren wat hip is dan is het wachten op competentiegericht werken óp de CVL's en als bezorger
hahaha bij ons is het ook altijd een vreselijk melige boel. Hoe vroeger iedereen begint, hoe gekker het wordtquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:02 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons wordt er heel veel gegeind en gelold! Vooral door de mensen die er al tig jaren werken, die kunnen dat blijkbaar. Ik niet, als ik ga lopen kletsen en geinen, dan ga ik fouten maken, dus ik doe er niet aan mee, maar lach me soms wel krom als ik dat allemaal aanhoor!
Als ik het van die 246 e per maand moest doen kwam ik niet rondquote:Op zondag 24 juni 2012 14:03 schreef Deezertje het volgende:
Altijd leuk om zulke succesverhalen in de Mail te lezen.
Postbezorger werkt er één jaar en kan zich geen beter postbedrijf ter wereld voorstellen.... (tja, als pbz kan je je ook niet veroorloven om naar 't buitenland op vakantie te gaan, je verdient net genoeg om rond te komen in de maand...)
ja hoe ze aan die verhalen komen is mij een raadselquote:Op zondag 24 juni 2012 15:53 schreef KatrienDuck het volgende:
Ja, ik heb ook een Mail gehad. Moest ook wel even mijn wenkbrauwen fronsen bij het lezen van verhalen met een halleluja-ondertoon!
als je goed zoekt zul je ze wel vinden en anders huur je gewoon iemand in voor een goed verhaalquote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef sbientje het volgende:
[..]
ja hoe ze aan die verhalen komen is mij een raadsel
Het beste postbedrijf van Nederland. Tja, met Sandd als enige grote concurrent ben je al snel de beste (en tevens de op 1 na slechtste). Da's net zoiets als Hitler uitroepen tot de aardigste dictator van nazi-Duitsland.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:03 schreef Deezertje het volgende:
Postbezorger werkt er één jaar en kan zich geen beter postbedrijf ter wereld voorstellen....
bij de overgang naar de CVL'squote:Op zondag 24 juni 2012 20:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wanneer wordt die verschrikking (3 bundelsysteem) landelijk ?
Oh oke.. ik dacht dat er al vestigingen waren die al zo bestelden.quote:
ja, de gebieden die al een CVL hebbenquote:Op zondag 24 juni 2012 20:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh oke.. ik dacht dat er al vestigingen waren die al zo bestelden.
En wat vind je ervan?quote:Op maandag 25 juni 2012 08:17 schreef meler het volgende:
Wij werken al vanaf half maart met 3 bundels op di/za en soms do
Het bedrijfspropagandablad!quote:Op zondag 24 juni 2012 15:53 schreef KatrienDuck het volgende:
Ja, ik heb ook een Mail gehad. Moest ook wel even mijn wenkbrauwen fronsen bij het lezen van verhalen met een halleluja-ondertoon!
quote:Op maandag 25 juni 2012 17:23 schreef lololo het volgende:
[..]
Het bedrijfspropagandablad!![]()
Borst vooruit! Neus in de wind! Voorwaarts PostNL'ers!
Stomme vraag ook over die motivatie. Het salaris is iig geen motivatie! Je wil gewoon aan het werk toch, centjes verdienen. En beter iets dan niets!quote:Op maandag 25 juni 2012 17:37 schreef das_phantom het volgende:
Selectievragen stelden idd niet veel voor, behalve dat ik nog een motivatie moest verzinnen om te solliciteren. Begrijp wel niet zo goed het nut van het herhalen van de vragen die ook op het weiformulier stonden...
Toevallig ga ik morgen aan de slag bij PostNL (Vakantiewerk)quote:Op maandag 25 juni 2012 17:37 schreef das_phantom het volgende:
Selectievragen stelden idd niet veel voor, behalve dat ik nog een motivatie moest verzinnen om te solliciteren. Begrijp wel niet zo goed het nut van het herhalen van de vragen die ook op het weiformulier stonden...
is dat erg dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:32 schreef gridjuh het volgende:
Ja maar ik heb dan het idee, of teminste ben bang dat ze dan,
Dat als er iemand ziek is, ik moet bezorgen. En dat ik dus heel vaak op di en do een andere wijk zal hebben....
true, maar af en toe wat afwisseling kan ook geen kwaadquote:Op maandag 25 juni 2012 21:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Een beetje structuur is toch wel prettig, teminste vind ik dan
hoe zwaar is het voor je bagagedrager? Is vrijwel elke goed? Niet dat ik nou zo'n oud barrel heb maar als ie helemaal volgeladen is heb ik niet zo'n zin dat ie inzakt oid.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:18 schreef Safaris het volgende:
[..]
Toevallig ga ik morgen aan de slag bij PostNL (Vakantiewerk)
Heb tijdens het solliciteren vrijwel geen vragen gehoord, naar horen zeggen nemen ze iedereen aan die Nederlands kan spreken en een fiets met bagagedrager heeft
Doe al 1 jaar en 1 maand dus dezelfde wijk op maandag tot en met vrijdag....vandaar dat ik het jammer vindquote:Op maandag 25 juni 2012 22:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik begrijp het wel! Zou ook het liefst weer een vast rondje krijgen, maar ik ben op zoveel plekken inzetbaar dat het er zeker op de zaterdag niet in zit. Mis het nog steeds wel
Maar vanaf half juli ga ik ook doordeweeks werken en dan wil ik toch echt een vaste wijk. Er staan hier vlakbij vacatures open. Laatst al aangegeven dat ik daar wel interesse in had, maar ik ben nu voor de eerste 2 weken toch op allerlei andere plekken ingepland. Maar even achteraan als de teamcoach terug is van vakantie. Geen zin in dat gedoe, de ene week 1 dagje werken, dan weer een hele week wijk A en B, dan weer een weekje wijk X.. nah. Waarschijnlijk duurt het nog wel een tijd voor ik een 'echte' fulltime baan gevonden heb en ik ga dat geen maandenlang zo doen
Ik heb in mijn fiets (die is nu 3 jaar oud pas) dikkere spaken laten zetten, stond op een gegeven moment bijna iedere maand bij de fietsen maker....quote:Op maandag 25 juni 2012 22:00 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
hoe zwaar is het voor je bagagedrager? Is vrijwel elke goed? Niet dat ik nou zo'n oud barrel heb maar als ie helemaal volgeladen is heb ik niet zo'n zin dat ie inzakt oid.
geen idee. Ik heb tot nu toe alleen maar looproutes en autoroutes gehadquote:Op maandag 25 juni 2012 22:00 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
hoe zwaar is het voor je bagagedrager? Is vrijwel elke goed? Niet dat ik nou zo'n oud barrel heb maar als ie helemaal volgeladen is heb ik niet zo'n zin dat ie inzakt oid.
ik heb net in allebei mijn fietsen een nieuw achterwiel moeten laten zetten. Weer 130 eurootjes. Andere fietsenmaker had er een potje van gemaakt met noodspaken die er meteen weer uitsprongen.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:23 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik heb in mijn fiets (die is nu 3 jaar oud pas) dikkere spaken laten zetten, stond op een gegeven moment bijna iedere maand bij de fietsen maker....
Maar sommige oude barrels doen het wel goed hoor
Heb je er ook dikkere spaken in laten zetten?quote:Op maandag 25 juni 2012 23:52 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb net in allebei mijn fietsen een nieuw achterwiel moeten laten zetten. Weer 130 eurootjes. Andere fietsenmaker had er een potje van gemaakt met noodspaken die er meteen weer uitsprongen.
De mijne houdt het tot nu toe goed vol, ook een simpele opoefiets.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:26 schreef sushine het volgende:
Oh, ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten, dat meteen mijn hele eerste maandsalaris in een fietsreparatie komt.
Ik heb mijn fiets nu 5 jaar en het is een omafiets, gewoon een stadsfiets met simpele bagagedrager. Het is volgens mij de bedoeling dat ik met fietstassen ga. Zal dit wel goed gaan dan?
Ja zou alleen nog een oog-handcoördinatietest moeten doen, maar de agenda was niet beschikbaar ofzo en word nog teruggebeld. Als motivatie gaf ik op dat ik graag wil weten hoe het bij de post werkt (is ook wel oprecht zo maar natuurlijk niet de reden van sollicitatie)quote:Op maandag 25 juni 2012 18:41 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Stomme vraag ook over die motivatie. Het salaris is iig geen motivatie! Je wil gewoon aan het werk toch, centjes verdienen. En beter iets dan niets!
Ben je aangenomen?
Okee, gelukkigquote:Op dinsdag 26 juni 2012 13:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De mijne houdt het tot nu toe goed vol, ook een simpele opoefiets.
Hier totaal niet druk, half 11 klaar met voorbereiden. Zal donderdag wel weer een gekkenhuis worden...quote:
Hoi, ik ben ook voorbereider. Op di, do en za-morgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:47 schreef Bacci het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier
Ik heb gesolliciteerd voor post voorbereider, hoe is het werk? en wat moet je precies doen?
Alvast bedankt!
Jij ook alvast succes!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:10 schreef PGL het volgende:
Oke, van het weekend gesoliciteerd voor zowel voorbereider als bezorger voor in de zomervakantie. Wie niet waagt wie niet wint.
Vandaag teruggebeld. Ik moest kiezen, dus ik heb maar voor bezorger gekozen. Buiten fietsen vind ik toch wat leuker als heel de dag op een stoeltje. Gewoon ruime antwoorden gegeven op het aantal uren dat ik bereid was te werken. Het is wel zwaar werk, daar verkijken veel mensen zich op... Tja, dat zal ook wel lukken, ben wel wat gewend.
Ze zou alles registreren en dan zouden ze terug bellen als er weer een 'agenda' beschikbaar was.... Ben benieuwd.
Helder, wist eerlijk gezegd niet zo goed wat er verwacht werd, nu wel! Moet je eigenlijk heel snel werken of kom je goed uit met je tijd?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hoi, ik ben ook voorbereider. Op di, do en za-morgen.
Eerst moet je post instraten, dus in vakjes van een kast gooien. Elke straat heeft z'n eigen vakje, vaak wel meer vakjes. Dit werk doe je staand voor een kast.
Daarna op goede volgorde zetten tussen de machinale post, die al op volgorde is gezet. Om elke bundel kruislings 2 elastieken en in een posttas doen. Dit werk doe je zittend.
De eerste dag doe je dat samen met iemand die je de kneepjes van het vak leert. Het went snel! Succes alvast!
In het begin haal je je tijd die voor zo'n wijk staat nooit, maar naarmate je meer ervaring hebt gaat het een stuk sneller.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:50 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Helder, wist eerlijk gezegd niet zo goed wat er verwacht werd, nu wel! Moet je eigenlijk heel snel werken of kom je goed uit met je tijd?
gewoon de gewerkte tijd opschrijvenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In het begin haal je je tijd die voor zo'n wijk staat nooit, maar naarmate je meer ervaring hebt gaat het een stuk sneller.
Het scheelt ook dat je gelijk 3x in de week werkt.
Kan je mooi oefenen.
En dit.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gewoon de gewerkte tijd opschrijven
bij niet alle teams en VBG's wordt dit meer gedaan. Bij ons wel, want ik zit tijdens een sorteerdienst regelmatig voor vier verschillende kasten en meer van mijn collega's hebben dat.quote:
Is dat niet dat je beschikbaar zou moeten zijn op bepaalde dagen voor bijvoorbeeld invallen enzulks?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:33 schreef PGL het volgende:
Wat betreft het 'beschikbaar zijn van een agenda', wat houdt dat precies in?
Bedoelde voor het gesprek met de recruiter. De medewerker kon geen afspraak plannenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:33 schreef PGL het volgende:
Volgens mij dat ze je in kunnen plannen voor een "echt" sollicitatie gesprek..quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:33 schreef PGL het volgende:
Zoiets dacht ik ook al. Even afwachten dan maar.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:41 schreef sushine het volgende:
[..]
Volgens mij dat ze je in kunnen plannen voor een "echt" sollicitatie gesprek..
Hoeveel uur je kunt werken is per vestiging verschillend. Rond de kerst moest ik op di wo do vr en za en dan lopen de uurtjes heel lekker op. Normaal dus op di, do en za en dan is het gemiddeld zo'n 12 u, terwijl ik een contract heb voor maar 9 uur. Af en toe word ik extra gevraagd op wo of vr, maar dat is niet vaak. Reken maar op een paar meer uurtjes dan de 10 u. van je contract.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:18 schreef Bacci het volgende:
Dankjewel KatrienDuck!
Nu maar wachten totdat ze bellen..
Hoeveel uren per week kun je maximaal werken? ik wil namelijk zoveel mogelijk uren kunnen werken, er stond 10 uur per week aangegeven, hopelijk kunnen ze wat meer geven.
Iemand hier die toevallig in Epe voorbereider doet?
Hopelijk heb je het niet te erg geforceerd. Beterschap!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag weer gewerkt na anderhalve week ZW.
Deed toch nog best veel zeer, maar gelukkig had ik Ibuprofen bij me
Zakken post tillen bij depots, de autobestelling en daarna de Bruna ff leeghalen. Ik voel het nu toch wel in m'n hand.
Denk dat het wel meevalt, want de pijn is weg aan het gaanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:30 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hopelijk heb je het niet te erg geforceerd. Beterschap!
Heb er vorige x eentje gevraagd, en ik krijg hem niet....en het zou voor mij enorm handig zijn...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:39 schreef V__L_N het volgende:
Voor de mensen die over bagagedragers enzo hebben. Hebben ze bij jullie niet van die karretjes voor achter de fiets? Kunnen 3 tassen op. Ze zijn wat laag, maar ik hoor van andere dat je fiets er niet zo snel stuk van gaat.
Vandaag waren ze hier de folders vergeten. Dus die zijn nageleverd. Was echt pas om 5 uur klaar. Mar van een collega lagen ze er nog, denk dat die ze pas morgen gaat wegbrengen.
Vanaf volgende week krijgen we 0,66% loonsverhoging. Dat komt toch wel neer op 6 cent. Jippie
dat mag niet de hoofdreden zijn imo.quote:
Dan zeg je de volgende keer: "Hello sunshine!"quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Op een vestiging waar ik wel eens kom om een weekje tew erken werkt echt zo een sjagerijnig tutje. Groet je haar, zegt ze niks terug, doet ze ook niks, vreemd mens
Hier bij het depot is de helft van de bezorgers zoquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Op een vestiging waar ik wel eens kom om een weekje tew erken werkt echt zo een sjagerijnig tutje. Groet je haar, zegt ze niks terug, doet ze ook niks, vreemd mens
Hier ook en vooral de jongeren.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier bij het depot is de helft van de bezorgers zo
ik had een aluminium wiel haha, dat was helemaal niets. Maar nee, gewoon een normaal wiel... Ik hoef nog maar een paar maandjes dus dit moet het maar reddenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:59 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Heb je er ook dikkere spaken in laten zetten?
het is woensdag hequote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Selestha het volgende:
Góh wat weinig post zeg, was maar 50 minuten bezig vandaag! Terwijl er normaal 1.30 staat voor scenario A; wat meestal ook nodig is.
Twee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoeveel wijken moeten jullie doorgaans bezorgen op vrijdag?
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zit wat vreemd volk tussen ja... Maar laten we eerlijk wezen, het is ook gewoon een kutbedrijf om voor te werken tegenwoordig. Ik maak nog wel altijd grappen en probeer er wat sfeer in te houden maar eigenlijk ben ik ook gewoon elke dag dol en dolblij als ik weer naar huis kan. "vroeger" bleef ik nog wel eens voor de gezelligheid hangen op kantoor, hell, soms haalden we er een kratje bier bij en dronken we dat opquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier bij het depot is de helft van de bezorgers zo
Ja? Op woensdag hebben wij normaal scenario A, waar ik dus 1.30 over loop. Maar vandaag dus maar de helft daarvan.quote:
Gewoon mijn normale wijk, niets erbij. Ik loop deze wijk 5 dagen per week en dat vind ik wel genoegquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
meestal 2, soms 3, en een heel enkele keer 4.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vond het hier voor een woensdag juist best wel tegenvallen. Stuk meer dan ik verwacht had, bijna ieder adres had wel wat, vooral veel spul van monuta.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:10 schreef Selestha het volgende:
Góh wat weinig post zeg, was maar 50 minuten bezig vandaag! Terwijl er normaal 1.30 staat voor scenario A; wat meestal ook nodig is.
Ben je de sloot in gesprongen om het eruit te halen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:51 schreef ErwinRommel het volgende:
vandaag natte voeten gehaald, waaide wat post in de sloot
Jaquote:Op woensdag 27 juni 2012 14:48 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Ben je de sloot in gesprongen om het eruit te halen?
Gelukkig is er hier geen sloot in de buurt. Blegh moet er niet aan denken om in dat vieze water te springen! Lijkt me toch niet zo lekker om in je natte kleding nog je ronde te moeten doen ook al had je een handdoek en schone sokkenquote:Op woensdag 27 juni 2012 14:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja
Er waren ook blauwe enveloppen in de sloot gewaaid.
verder niet zo erg, want ik heb in de auto in mijn rugzak altijd een paar droge sokken en een handdoek bij me.
Was geen diepe sloot hoor, enkel tot de knieën, en aangezien het in het weiland is had ik m'n broek maar uitgetrokken en met sokken en pendek aan de boel bij elkaar lopen vissen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 15:05 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Gelukkig is er hier geen sloot in de buurt. Blegh moet er niet aan denken om in dat vieze water te springen! Lijkt me toch niet zo lekker om in je natte kleding nog je ronde te moeten doen ook al had je een handdoek en schone sokken
Jammerquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:05 schreef Eenskijken het volgende:
Niet aangenomenze hadden niet zo veel werk meer om weg te geven
Beter natte voeten dan natte post.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:51 schreef ErwinRommel het volgende:
wehehehehequote:Op woensdag 27 juni 2012 13:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn erbij die laten het gewoon drijven hoor en doen alsof er niks aan de hand isquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wehehehehe
Post in de sloot gewaaid is mij wel eens overkomen, natte voeten niet
Kon de twee keren dat het me overkwam het vanaf de kant opvissen. Daarnaast is bij mij een keer een brief het ijs opgewaaid. Gelukkig hield het me
Sukkelquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Was geen diepe sloot hoor, enkel tot de knieën, en aangezien het in het weiland is had ik m'n broek maar uitgetrokken en met sokken en pendek aan de boel bij elkaar lopen vissen.
lach jij maarquote:
Eerst sporten!quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
lach jij maar![]()
Ik heb nog werk voor je te doen zodra je thuis bent
Nope, sloot was toch wat te breed, en geen takken in de buurt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
was het vissen vanaf de walskant niet mogelijk?
Moet ik je zo ophalen? Pak jij hier je sportkleding in? Of moet ik die voor je meenemen?quote:
quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nope, sloot was toch wat te breed, en geen takken in de buurt.
Gelukkig reed er niemand voorbijquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik vissen moest was het door een gebrek aan kaarten kiele kiele. Haalde het maar net en kreeg hierbij ook nog even een schokje van schrikdraad
Ach, achteraf was het wel geinig hoor. Morgen weer kantine-praatquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:39 schreef Peterselieman het volgende:
dat moet je idd ook nog altijd hopen
Chauffeurs moeten gewoon een föhn in de auto hebben om dat kreng te drogenquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja. Het is mij dus wel eens overkomen bij iemand die regelmatig naar de telefoon greep om te klagen. Dus ik heb die brief toen maar meegenomen naar kantoor om te drogen. De volgende dag is ie bezorgd door een collega
Als je me van het station op wilt halen, graag. Mijn sporttas staat reeds ingepakt in de slaapkamer. Kom rond half 6 aan op station.quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moet ik je zo ophalen? Pak jij hier je sportkleding in? Of moet ik die voor je meenemen?
Hald 6? zo vroeg al?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als je me van het station op wilt halen, graag. Mijn sporttas staat reeds ingepakt in de slaapkamer. Kom rond half 6 aan op station.
Er zitten ook vaak genoeg meerdere straten in een vak.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hoi, ik ben ook voorbereider. Op di, do en za-morgen.
Eerst moet je post instraten, dus in vakjes van een kast gooien. Elke straat heeft z'n eigen vakje, vaak wel meer vakjes. Dit werk doe je staand voor een kast.
Daarna op goede volgorde zetten tussen de machinale post, die al op volgorde is gezet. Om elke bundel kruislings 2 elastieken en in een posttas doen. Dit werk doe je zittend.
De eerste dag doe je dat samen met iemand die je de kneepjes van het vak leert. Het went snel! Succes alvast!
Aangetekend verzonden?quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Lekker klaar mee.
Afgelopen week 2 keer via brievenbuspost iets verzonden en is beide keren niet aangekomen. Ben je zo even 100 euro kwijt.
Nee, anders had ik inderdaad een claim ingediend.quote:
Tsjah eigen keuze dan he. Als het de 1ste keer niet aankomt zou ik er toch over denken om het de 2de keer wel aangetekend te verzenden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:53 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nee, anders had ik inderdaad een claim ingediend.
Maar ik vind het een beetje onzin om 5 euro extra te betalen om 'zekerheid' te kopen. Een dienst is een dienst.. (maar goed, discussie is al 1000x gevoerd)
Jij hebt wel ontzettend veel gezeik met de post is het niet?quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:51 schreef Snoepje5 het volgende:
Lekker klaar mee.
Afgelopen week 2 keer via brievenbuspost iets verzonden en is beide keren niet aangekomen. Ben je zo even 100 euro kwijt.
Nou daar snap ik dus niks van! Ik kan me helemaal niet herinneren dat ze mij iets over motivatie hebben gevraagd. Balen voor je! Was het iemand van het call center?quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:57 schreef Bacci het volgende:
Net gebeld door postnl, ik zei dat het me wel leuk werk leek en geinteresseerd was hoe het daar allemaal in z'n werk gaat en dat het niet echt intensief werk is, en toen zei ze dat ik niet genoeg gemotiveerd was, kom op zeg wat kun je nou vertellen over post voorbereiden??? sorry maar ik ben zelf niet iemand die onzin gaat praten, ik ga wel lekker beginnen met voorbereiden voor mijn studie en ga niet nog meer tijd verspillen aan dit soort onzin.
Ja idd, dat zijn de lastige vakjes!quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:07 schreef TokenW het volgende:
[..]
Er zitten ook vaak genoeg meerdere straten in een vak.
quote:
quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:46 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gewoon mijn normale wijk, niets erbij. Ik loop deze wijk 5 dagen per week en dat vind ik wel genoeg
Juist ..oke ik moet onder het mom van 'er is zo weinig post' vier wijken en huis aan huis controle doen. Volgens mij ben ik hier een hele dag zoet mee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 13:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
meestal 2, soms 3, en een heel enkele keer 4.
Controle doen? Moet je dan vragen of de HAH ook bezorgd is?quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Juist ..oke ik moet onder het mom van 'er is zo weinig post' vier wijken en huis aan huis controle doen. Volgens mij ben ik hier een hele dag zoet mee.
Geen idee, ik moet sowieso een stickercontrole doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:40 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Controle doen? Moet je dan vragen of de HAH ook bezorgd is?
Ik zou dat nog niet eens kunnen met mijn wijk die ik nu ongeveer een jaartje, 1x per week loopquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
ah, zoiets heb ik ook al eens moeten doen. je krijgt een formulier met alle straten en adressen van die wijk en moet dan alle bijzonderheden noteren.
Ik heb dat toen op kantoor uitgevoerd. Kon de betreffende wijk(en) goed en zo de stickeradressen zonder daadwerkelijk te lopen invullen
Ja wtf wil je met die bezorgers tegenwoordig die geen huisnummers meer kunnen lezen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:01 schreef lololo het volgende:
[..]
Jij hebt wel ontzettend veel gezeik met de post is het niet?
Zouden ze bij mij eens moeten doen, want ik krijg ook consequent teveel meequote:Op woensdag 27 juni 2012 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
ah, zoiets heb ik ook al eens moeten doen. je krijgt een formulier met alle straten en adressen van die wijk en moet dan alle bijzonderheden noteren.
Ik heb dat toen op kantoor uitgevoerd. Kon de betreffende wijk(en) goed en zo de stickeradressen zonder daadwerkelijk te lopen invullen
Dat vraag ik me ook af....quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja wtf wil je met die bezorgers tegenwoordig die geen huisnummers meer kunnen lezen?
Ik vraag me af waar al mijn verloren producten belanden.
Dan kan je iedereen ontslaan. In een jaar bezorgt iedereen wel 10 keer foutief.quote:Er zou een systeem moeten komen waarmee bezorgers bij 10 foutieve bezorgingen ontslagen worden.
Zelf werk ik al meer dan 15jaar bij de post,en velen zijn vertrokken,ook enkele op eenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 07:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik snap ook niet, waarom zulke mensen die post dan bij hen thuis in zakken laten staan. Ze zijn kennelijk bang om het weg te gooien, maar bezorgen het ook niet? Dan zit er toch psychisch iets niet goed? (Niet dat weggooien goed is hoor, maar als je er toch schijt aan hebt, doe je dat toch zodat men het niet bij je thuis vindt? )
de mail kun je meer als propaganda zien van tijdperk van een kleine 70jaar geleden,quote:Op zondag 24 juni 2012 14:03 schreef Deezertje het volgende:
Postbezorger werkt er één jaar en kan zich geen beter postbedrijf ter wereld voorstellen.... (tja, als pbz kan je je ook niet veroorloven om naar 't buitenland op vakantie te gaan, je verdient net genoeg om rond te komen in de maand...)
Sinds de komst van het Autobedrijf hier is de kwaliteit echt achteruit gegaan. Niet zo zeer qua bezorging, maar wel qua postverdeling. Nu moet alles voor een bepaalde tijd (veels te vroeg!) af zijn zodat het Autobedrijf het kan wegbrengen naar de depots.
Geregeld komt het voor dat sommige bakken post met tijdschriften e.d. niet meer gesorteerd worden en dan maar naar de maan/dinsdag gaan (terwijl ze dus al wel allang op kantoor zijn...). 'Vroeger' kon dat nog prima gesorteerd worden en meegaan in bestelling.
Steeds vaker ontvangen mensen hier hun tijdschriften pas dinsdag, terwijl je ze meestal in het weekend wilt lezen. Handig, en nog later dan een niet-abonnee in de bus...
Post laten liggen die er al wel dus is op kantoor, ik snap nog steeds het nut er niet van...
Slecht voorbeeld doet slecht volgen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Heel PostNL zit vol met criminelen. Zelfs de bestuurder is een crimineel, anders had die de 'verzekerservice' wel afgeschaft.
Om daar mee te beginnen inderdaad.quote:Op donderdag 28 juni 2012 07:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld doet slecht volgen.
De top moet compleet doorgelicht worden. Wie niet meewerkt, mag wat mij betreft uit het bevolkingsregister worden geschreven.
ik ben soms nog wel langer bezig en moet daarna ook nog een wijkje bezorgenquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:03 schreef KatrienDuck het volgende:
Tjonge wat veel post vandaag. Ik heb van 7.17 tot 12.20 u bijna non stop zitten voorbereiden, met 1 x een pauze van 10 min. Moet nu wel eerst even bijkomen!
Pfff ik moet er niet aan denken om daarna ook nog een wijkje te lopenquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben soms nog wel langer bezig en moet daarna ook nog een wijkje bezorgen
Dat soort dagen zijn wel goed voor de uurtjes
Ik ook niet! Maar Friezen zijn bikkels!quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Pfff ik moet er niet aan denken om daarna ook nog een wijkje te lopen
Haha, dat is wel een heel precieze tijdsaanduiding! Geen kwart over zeven of tien voor half acht, maar 7.17.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:03 schreef KatrienDuck het volgende:
Tjonge wat veel post vandaag. Ik heb van 7.17 tot 12.20 u bijna non stop zitten voorbereiden, met 1 x een pauze van 10 min. Moet nu wel eerst even bijkomen!
Tja Nederland he. Ineens weer zo warm, en dan vanavond weer onweer etc etc.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:43 schreef CrushedTinBox het volgende:
Wat een hitte vandaag zeg, moest wel paar flesjes drinken meenemen.
Ja, ik hoef voorlopig ook niet meer naar de saunaquote:Op donderdag 28 juni 2012 15:43 schreef CrushedTinBox het volgende:
Wat een hitte vandaag zeg, moest wel paar flesjes drinken meenemen.
Hebben jullie geen airco dan? Wij wel! 't Is soms gewoon kil!quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:19 schreef Mirgeam het volgende:
Je kan beter buiten werken dan in de sauna die VBG Amersfoort heet
's Winters krijgen ze het niet warm, 's zomers niet koud
Pfff... ik zie het nu ook!quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:55 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Haha, dat is wel een heel precieze tijdsaanduiding! Geen kwart over zeven of tien voor half acht, maar 7.17.
Maar hier was het ook druk.We waren pas om half negen klaar met vossen, en toen heb ik nog tot kwart voor één voorbereid.
Oh binnen was het nog erger dus? Ben ik even blij dat ik buiten was danquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:19 schreef Mirgeam het volgende:
Je kan beter buiten werken dan in de sauna die VBG Amersfoort heet
's Winters krijgen ze het niet warm, 's zomers niet koud
Nee, een soort climate control, maar het gebouw is veel te groot dus heeft het nooit gewerktquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:27 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hebben jullie geen airco dan? Wij wel! 't Is soms gewoon kil!
Wie heeft er een monopoliepositie?quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:19 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Om daar mee te beginnen inderdaad.
Ik denk dat ze te veel profiteren van hun monopoliepositie.
Bij ons geen verzuip, alles was toch weg. Maar gelukkig ben ik flexibel en maak me niet druk dat ik 3 kwartier moet wachten. TC is toch 1 maand op vakantiequote:Op donderdag 28 juni 2012 16:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inderdaad megadruk vandaag. Plus Magazine, dikke woonbladen, driedubbele EO-gidsen, dus dat betekent veel post voor de welgestelde ouderen. Uiteraard hadden we binnen veel te weinig mensen, dus zijn we verzopen, zoals dat heet. Bakken vol post zijn er blijven staan, dus die gooien we er morgen maar doorheen. Kortom: Geen dag om trots te zijn op dit bedrijf
Wat doe je dan tijdens dat wachten, koffie drinken, sigaretje roken, kletsen met collega's? Of verveel je je rot?quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij ons geen verzuip, alles was toch weg. Maar gelukkig ben ik flexibel en maak me niet druk dat ik 3 kwartier moet wachten. TC is toch 1 maand op vakantie
Als hij weet dat ik 3 kwartier heb staan wachten dan barst de bom
Alle 3quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:54 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat doe je dan tijdens dat wachten, koffie drinken, sigaretje roken, kletsen met collega's? Of verveel je je rot?
ja en je krijgt geen ruk extra tijd erbij , de donderdag is veel te druk voor de meesten.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:51 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag inderdaad mega drukte. 5 tassen post (3 is normaal) en nog overheidsverspreiding voor elk huis. Maar de post was 45 minuten te laat.
Me collega was woest op die arme jongen die de post kwam brengen. Beetje de boel proberen te sussen, maar dat werkt niet. Die was erg blij met ons.
Maar goed, ik was uiteindelijk precies om 5 uur klaar. Maar tjee wat wogen sommige tijdschriften een hoop zeg. Niet normaal meer.
bij ons ookquote:
En ik consequent te weinigquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zouden ze bij mij eens moeten doen, want ik krijg ook consequent teveel mee
Nou, volgens mij wordt je gebeld over wanneer je op sollicitatiegesprek kan komen. Ik weet dit niet zeker, want bij mij was er nog een agenda beschikbaar voor dagen die ik kon, maar de mevrouw van dat callcenter zei tegen mij dat als ik niet op de data van de agenda kon, het kon zijn dat de functie al vergeven was voor mensen die wel op die datum op gesprek kon komen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:25 schreef PGL het volgende:
Ik was van de week dus gebeld door een medewerker van PostNL over mijn sollicitatie. Ze zou weer bellen als een agenda beschikbaar was. Hoe lang kan dit duren, en hoe zeker kan ik er nu van zijn dat ze me aannemen?
Netjes van die moeder en rot voor jou.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:11 schreef Selestha het volgende:
Twee jochies in een open dakraam in mijn wijk hebben mij vandaag ''het dikste wezen ter wereld'' genoemd, herhaaldelijk inclusief ''hee mevrouw dikste lelijkste wezen in dat blauwe t-shirt'' dus het ging echt over mij. Nou wil ik best toegeven dat ik dik ben, maar ik vond niet dat ik dit hoefde te accepteren.
Dus heb ik aangebeld en aan de moeder doorgegeven dat de heren voorbijgangers aan het uitschelden waren, en toen mochten ze hun excuses aan me aanbieden en nu hebben ze straf. Ik ben blij dat ik geen kind ben in de klas van die ettertjes..
Ja ach, toen ik aangebeld had piepten ze wel andersquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Netjes van die moeder en rot voor jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |