abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113144894

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_113144904
Dan open ik maar een nieuwe ook al ben ik geen medewerker..
pi_113145446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:09 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

En hoeveel uur werk je per maand voor 175 euro?
nou eh, nu 4 x 5,33 uur + 4,5 overuur ofzo, dus dat is bijna 25 uur.. komt netto op ongeveer 7 euro per uur..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_113145527
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

nou eh, nu 4 x 5,33 uur + 4,5 overuur ofzo, dus dat is bijna 25 uur.. komt netto op ongeveer 7 euro per uur..
Voor 10 uur per week (43 uur per maand) verdien ik 246 euro, dus je zit in verhouding nog aardig goed..

Hmm.. als ik reken klopt mijn loon echt niet geloof ik.. 5.7 euro per uur? Ben 24? Maar dit is wel netto.
pi_113145707
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad beter moeten..

Ik bezorg kranten, ongeveer 1 uur - 1 uur 10 minuten in de ochtend, 6 dagen in de week. Verdien er rond de 260 euro mee per maand. Maar dan moet ik er natuurlijk wel vroeg voor op staan.. Dus 260 euro voor 24 uur - 26 uur.
pi_113145792
Ik werk elke week ongeveer zes uur, dat is 225 euro voor 24 uur. Maar als ik overwerk is het een stuk meer.
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:43:24 #7
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_113145990
Morgen een uurtje of drie-vier werken schat ik, en dan zaterdag vrij!
Daarna een zaterdag werken en dan drie zaterdagen vrij! *O*
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_113147964
Ik zit met 10 uur per week aan zo'n 350 e per maand bruto (zonder overuren). Netto is iets minder, maar hoeveel weet ik niet precies. :P Omdat er bij mij altijd overuren bij zitten ivm zakken op postcode zetten.
pi_113151072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:10 schreef Deezertje het volgende:
Ik snap echt niet waarom er nog op woensdag en vrijdag wordt bezorgd. Het is dat het moet volgens de wet, maar anders kan je die dagen gewoon samenvoegen bij de dinsdag of donderdag (en daarmee voorkomen dat je een hoop mensen moet ontslaan omdat je dan drie 'extra' drukke dagen hebt. (of wat vroeger eigenlijk een 'normale' dag was...)
Jij bent zeker de grappigste thuis _O- . Als we nog maar 3 dagen zouden werken hebben ze nog minder mensen nodig, vallen er juist meer ontslagen. En wat te denken van spoedeisende post als rouwkaarten en trombosebrieven?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:31:21 #10
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_113153469
Ik ben er meer voor dat ze die achterlijke piekdagen terug draaien. Gewoon elke dag een wijkje van 2.45 uur. Veel lekkerder dan de ene dag <2 uur en de andere dag 3.30> .
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_113154793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:31 schreef V__L_N het volgende:
Ik ben er meer voor dat ze die achterlijke piekdagen terug draaien. Gewoon elke dag een wijkje van 2.45 uur. Veel lekkerder dan de ene dag <2 uur en de andere dag 3.30> .
Mijn idee. Ik moet nu op de daldagen soms wel 3 ochtendwijken lopen, omdat ik anders niet aan m'n uren kom. Terwijl het regelmatig voorkomt (zeker op vrijdag) dan zo'n daldag helemaal niet zo heel rustig is. Dan zit er weer een mailing tussen (van de Postcodeloterij ofzo), en heb je toch weer voor ieder huis post. En of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met 2 schelt nauwelijks tijd. Je bent wel wat eerder klaar (omdat je bij minder post niet zo vaak hoeft te herladen), maar het scheelt (in ieder geval op vrijdag) echt geen drie kwartier tot een uur per wijk, zoals ze hier becijferd hebben.

Ik begrijp best dat tzt dat DiDoZa best een goed systeem zal zijn, maar met de huidige posthoeveelheden (en vergeet het hah niet) werkt het voor geen meter. Nu, met het zomerdal in aantocht, is het nog wel te doen, maar als het in september weer flink aantrekt, gaat het gegarandeerd mis. De piekdagen worden dan te zwaar, die pbz's sjouwen zich dan het zuur, en de voorbereiders krijgen het nooit op tijd af. Dat gaat ze weer een hoop geld kosten want (a) wachtende pbz's die die uren natuurlijk wel uitbetaald willen zien en (b) boetes van het autobedrijf, omdat ritten niet op de afgesproken tijd gereden kunnen worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_113155703
Verkiezingen in september. Benieuwd hoeveel stembiljetten er dit jaar weer spoorloos verdwijnen... Zijn volgens mij net alle tijdelijke hulpkrachten weer weg...
pi_113168962
En dan is het nog de vraag hoeveel vaste krachten hun verstand gebruiken.
  donderdag 21 juni 2012 @ 00:06:55 #14
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_113171065
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn idee. Ik moet nu op de daldagen soms wel 3 ochtendwijken lopen, omdat ik anders niet aan m'n uren kom. Terwijl het regelmatig voorkomt (zeker op vrijdag) dan zo'n daldag helemaal niet zo heel rustig is. Dan zit er weer een mailing tussen (van de Postcodeloterij ofzo), en heb je toch weer voor ieder huis post. En of je nu met 1 brief naar een deur loopt of met 2 schelt nauwelijks tijd. Je bent wel wat eerder klaar (omdat je bij minder post niet zo vaak hoeft te herladen), maar het scheelt (in ieder geval op vrijdag) echt geen drie kwartier tot een uur per wijk, zoals ze hier becijferd hebben.

Ik begrijp best dat tzt dat DiDoZa best een goed systeem zal zijn, maar met de huidige posthoeveelheden (en vergeet het hah niet) werkt het voor geen meter. Nu, met het zomerdal in aantocht, is het nog wel te doen, maar als het in september weer flink aantrekt, gaat het gegarandeerd mis. De piekdagen worden dan te zwaar, die pbz's sjouwen zich dan het zuur, en de voorbereiders krijgen het nooit op tijd af. Dat gaat ze weer een hoop geld kosten want (a) wachtende pbz's die die uren natuurlijk wel uitbetaald willen zien en (b) boetes van het autobedrijf, omdat ritten niet op de afgesproken tijd gereden kunnen worden.
Ik vind het vooral niks dat op woensdag, vrijdag ik gewoon maar kleine 2 uurtjes werk heb. Maar daar moet ik dan wel tot 1 uur op wachten. Heel me dag naar de vaantjes voor eigenlijk een nul verdienste. Doe dan tenminste je best om die wijken eerder uit te leveren. Maar dat kunnen ze dan niet.

Ik heb geen idee hoe dat straks in september loopt. Maar dan wil ik eigenlijk nog 2 weken op vakantie (voordat ik me wetenschappelijk onderzoek ga afronden). Maar ik weet inmiddels wel dat dat soort dingen altijd moeilijk liggen.
De zomer op vakantie is niet handig, want we hebben niet genoeg vervangers voor alle postbezorgers. Het najaar is niet handig, dan hebben we het druk. Lange weekenden is niet handig, dan wil iedereen vrij. Verrekt onflexibel bedrijf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_113178797
Nog steeds niets binnen (ING); zal morgen wel komen dan..
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:50 #16
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_113179688
ff een vraag mbt salaris. Per 4 juni ben in onder contract van PostNL, betekend dit dat ik dan pas mijn salaris van juni in juli krijg uitbetaald? Althans, dat haal ik uit die kolom in de OP.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_113179713
Ik zoek nog een baantje voor komende vakantie. Is het dan wat om bij PostNL aan de slag te gaan?

https://postnl.heeft-vacatures.nl/Z/9559/V146
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:22:26 #18
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_113180928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:15 schreef Selestha het volgende:
Kan ook in de loop van de dag hoor, is bij mij ook niet altijd 's ochtends al bijgeschreven.
(ing naar ing in een sec, toch wel handig.)
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_113182087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:15 schreef Selestha het volgende:
Ik denk dat het morgen komt. :)
pi_113182158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:44 schreef ErwinRommel het volgende:
ff een vraag mbt salaris. Per 4 juni ben in onder contract van PostNL, betekend dit dat ik dan pas mijn salaris van juni in juli krijg uitbetaald? Althans, dat haal ik uit die kolom in de OP.
Alleen je overuren.
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:57:10 #21
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_113182201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef TokenW het volgende:

[..]

Alleen je overuren.
ahh okee. Dank je. Dan krijg ik gewoon betaald deze maand.
En mijnpostnl.nl werkt niet :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_113182976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ahh okee. Dank je. Dan krijg ik gewoon betaald deze maand.
En mijnpostnl.nl werkt niet :')
Nope ik kan er ook niets op bekijken, het werkte eerst prima en nu zou opeens mijn systeem/browser niet compatible zijn. Dat ligt dus echt aan hun en niet aan mij. Waar ik ook inlog krijg ik die melding trouwens; het ligt dus kennelijk aan iedereen zijn pc behalve die van PostNL zelf :P
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:19:58 #23
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_113183098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:17 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nope ik kan er ook niets op bekijken, het werkte eerst prima en nu zou opeens mijn systeem/browser niet compatible zijn. Dat ligt dus echt aan hun en niet aan mij. Waar ik ook inlog krijg ik die melding trouwens; het ligt dus kennelijk aan iedereen zijn pc behalve die van PostNL zelf :P
Bij mij werkt het wel, overigens. Wel alleen in IE, bij Chrome krijg ik foutmeldingen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_113183209
nog even over de didoza ,
zelf vind ik t wel fijn dat er afwisseling is,
dat ik op n daldag toch t gevoel heb van een vrije dag:
hoef niet te piekeren hoe ik t allemaal meekrijg in 1x enzo,
lekker doorlopen , lijkt wel sport!

alleen begrijp ik niet hoe dit voor PostNL voordelig kan om mij onverrichterzake langs al die woningen te laten draven zonder post.
en op de didoza dagen sta ik nog steeds te bladeren als ik al bij de brievenbus ben,
en moet ik vaak de post in 2 of 3 porties naar binnen werken.
daarna is het bijna onmogelijk om op volle snelheid naar de volgende brievenbus te lopen, traag traag traag.....

maar nogmaals : ik denk dat ik het zelf eerder eentonig zou gaan vinden , kwa sleur-gevoel.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_113183376
Bij mij werkt mijnpostnl.nl voor de verandering nu eens wél! Salarisspecificatie van juni staat er al op, maar er staat nog niets op mijn rekening, zal morgen wel komen!
"Everybody lies..."
House M.D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')