abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113175979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dan kan ook prima, maar ze gaan vast niet elke dag uit. Dan zijn die dagen dat je niet uitgaat wel erg zuur, om alleen je bedje in te kruipen nadat je helemaal in je eentje tv hebt gekeken. Denk ik.
Wellicht, of je zoekt andere vrienden zonder kinderen. Sowieso ken ik weinig mensen die nog elke dag uitgaan, ook ivm werk enzo. Onder uitgaan versta ik trouwens niet even twee a drie bier doen in een kroeg maar echt tot diep in de nacht feesten. Zelfs de mensen in mijn vriendengroep zonder kinderen doen dat niet meer; gewoonweg omdat er de volgende ochtend ook nog gewerkt moet worden. Was leuk toen we nog studenten waren, maar nu niet meer heel realistisch.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 08:07:28 ]
pi_113175983
Als je 's middags gaat borrelen kun je trouwens prima dochter van bijna 2 meenemen naar de kroeg heb ik ervaren.
pi_113176073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Levolution het volgende:
Nou, wacht maar tot je 60-80 bent en geen kinderen/kleinkinderen hebt. Tenzij je dan nog steeds graag uitgaat.
Ik vind 'willen uitgaan' niet echt een argument trouwens. Alsof je op je 30-40ste elke dag uitgaat. Misschien eens in de week. Wat moet je de overige 6 avonden doen? Alleen thuis zitten?
Waarom zou je alleen thuis moeten zitten omdat je geen kinderen hebt? Kun je geen partner hebben zonder kinderen ofzo? We zitten altijd gezellig samen thuis. En uitgaan heb ik altijd al vervelend gevonden. Keertje bioscoop of uit eten vind ik veel leuker.

Ik heb twee schatten van neefjes en een heel lief nichtje, maar ik ben heel erg blij dat ze aan de andere kant van het land wonen. Ik vind het leuk om een keer op bezoek te gaan, maar ben altijd weer erg blij als ik weer thuis kom in mijn kinder-loos huis.
pi_113176257
Waar ik juist niet tegen kan zijn die vrouwen die heel graag kinderen willen, een vent vinden die absoluut geen kinderen wil, heel erg twijfelen of ze wel door moeten met die relatie, dan toch maar bij die kerel blijven omdat hij wel lief is en om haar geeft enzo, totdat het rond hun 40ste uitgaat en die vrouw achterblijf zonder man en zonder kinderen. Domme ganzen denk ik dan altijd.
  donderdag 21 juni 2012 @ 08:08:22 #80
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_113176281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:18 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker uit met je kinderen. _O_

Sowieso ga ik mijn kinderen later trollen, kom ik ze ophalen in de club enzo, zodat ze zich rot schamen voor me.
Mijn oom haalde mijn nichtjes ook altijd op bij de discotheek, was niet zo moeilijk voor hem, kon hij daarna zo door om te gaan melken. Als ze niet op de afgesproken tijd buiten stonden en het hem te lang duurde liep hij altijd naar binnen op de klompen. Werd niet zo gewaardeerd. :D
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_113176346
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Mijn oom haalde mijn nichtjes ook altijd op bij de discotheek, was niet zo moeilijk voor hem, kon hij daarna zo door om te gaan melken. Als ze niet op de afgesproken tijd buiten stonden en het hem te lang duurde liep hij altijd naar binnen op de klompen. Werd niet zo gewaardeerd. :D
:D _O- _O-
pi_113176817
Ik hoef ook lang niet altijd bij mijn dochter te zijn. Volgend weekend ga ik met vrouw en vrienden naar Rock Werchter. Oma (mijn moeder) komt bij ons thuis oppassen. Ik weet zeker dat de kleine een geweldige tijd met haar oma zal hebben, en wij ook. Ik walg van ouders die hun kinderen niet los kunnen laten. Ook die moeders die altijd gaan huilen bij het wegbrengen naar het kinderdagverblijf. Doe even normaal joh.

Ik vind kinderen trouwens wel het mooiste wat er is, ik vind het echt een verrijking van mijn leven. Maar om daar nu alles wat ik ook nog leuk vind voor opzij te zetten gaat me echt te ver.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 08:56:22 ]
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:04:28 #83
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113176989
Eens met ^

Zeggen dat je met kinderen niet gelukkig kunt zijn is typisch een puberale uitspraak van iemand die nog de weg naar volwassenheid niet voltooid heeft.
Is ook helemaal niet erg, maar om dan een ander voor rotte vis uit te maken is natuurlijk onzin.

Desalniettemin, kinderen zijn een verrijking maar ik kan er ook echt van genieten als ze eenmaal in bed liggen en ik met de voetjes omhoog 's avonds mijn eigen ding kan doen, of lekker een weekendje weg zonder dat de kinderen daar per se bij moeten zijn...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:05:33 #84
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113177012
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 08:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Wat een koning. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:12:55 #85
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_113177131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:05 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Wat een koning. :')
Ik ga het later ook doen, nog 14 jaar, dan is de oudste 16! :7

Ik loop toch dagelijks op klompen!
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 21 juni 2012 @ 09:16:58 #86
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113177230
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik ga het later ook doen, nog 14 jaar, dan is de oudste 16! :7

Ik loop toch dagelijks op klompen!
Ik had eens een kind in de buurt die altijd op klompen liep, in een buitenwijk van een middelgroot dorp/stad. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_113177504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:38 schreef Levolution het volgende:

[..]

. Ik denk dat je na een bepaalde leeftijd heel eenzaam wordt als je geen kinderen hebt.
Oh je doelt op al die bejaarden die wegkwijnen in bejaardentehuizen wetende dat er kinderen en kleinkinderen zijn die zelden of nooit de moeite nemen om te komen?

Dan kun je volgens mij beter geen kinderen hebben :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_113179440
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 09:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Eens met ^

Zeggen dat je met kinderen niet gelukkig kunt zijn is typisch een puberale uitspraak van iemand die nog de weg naar volwassenheid niet voltooid heeft.
Is ook helemaal niet erg, maar om dan een ander voor rotte vis uit te maken is natuurlijk onzin.

Desalniettemin, kinderen zijn een verrijking maar ik kan er ook echt van genieten als ze eenmaal in bed liggen en ik met de voetjes omhoog 's avonds mijn eigen ding kan doen, of lekker een weekendje weg zonder dat de kinderen daar per se bij moeten zijn...
Ervan uit gaan dat je met kinderen altijd gelukkig bent is ook zo'n typische uitspraak. Niet iedereen zal gelukkig zijn met kinderen. Hetzelfde dat niet iedereen gelukkig zal zijn zonder kinderen. Voor mij zouden kinderen absoluut geen verrijking zijn, maar een verarming. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar of 20 zijn en een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren...

Waar ik me soms wel aan erger, is dat je vaak buitengesloten wordt als je geen kinderen hebt. Heel vaak kunnen ouders het alleen nog maar over hun kinderen hebben. En daardoor krijg ik soms het idee dat ze verder helemaal niets meer doen, behalve met hun kinderen bezig zijn.
pi_113179583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ervan uit gaan dat je met kinderen altijd gelukkig bent is ook zo'n typische uitspraak. Niet iedereen zal gelukkig zijn met kinderen. Hetzelfde dat niet iedereen gelukkig zal zijn zonder kinderen. Voor mij zouden kinderen absoluut geen verrijking zijn, maar een verarming. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar of 20 zijn en een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren...

Waar ik me soms wel aan erger, is dat je vaak buitengesloten wordt als je geen kinderen hebt. Heel vaak kunnen ouders het alleen nog maar over hun kinderen hebben. En daardoor krijg ik soms het idee dat ze verder helemaal niets meer doen, behalve met hun kinderen bezig zijn.
Dat heb ik heel vaak met mensen die geen kinderen hebben. Kunnen alleen nog maar over hun werk praten (of - als ze net een paar weken naar de VS zijn geweest - over hun vakantie). En daardoor krijg ik soms het idee dat ze verder helemaal niets meer doen, behalve met hun werk bezig zijn. Promotie dit, saaie collega dat, stomme manager zus, geslaagd project zo, nieuwe leasebak hier, prospect binnenhalen daar... En zo ratelt het dan maar door de hele avond.

Ken trouwens genoeg mensen zonder kinderen die ook in hun sociale leven een stuk minder ondernemend zijn dan ik met kind. Zitten het liefst gewoon een beetje thuis voor de TV. Nooit meer een feestje, nooit meer een borrel, nooit meer spontaan even een biertje doen op het terras. Nooit meer een weekend weg met vrienden. Tsja, want werk he. Druk druk druk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 10:47:01 ]
pi_113179752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:42 schreef Nielsch het volgende:
Het één sluit het ander totaal niet uit in mijn ervaring.
Eens. Wij gingen al zo lang ik me kan herinneren af en toe bij onze opa's en oma's een nachtje slapen, of bij een alleenstaande tante die dat leuk vond. Wij vonden dat altijd helemaal geweldig en papa en mama konden het dan gewoon lekker laat maken.

En vanaf hun 12e kunnen ze ook best een nachtje alleen zijn.
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:52:33 #91
238326 Worteltjestaart
pi_113179960
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:46 schreef Chai het volgende:
En vanaf hun 12e kunnen ze ook best een nachtje alleen zijn.
:N

Dat meen je niet serieus.
12 is daar écht veel te jong voor. Vanaf 16, misschien.
De oudste van onze buren is 13, en is laatst overdag van 11 tot 17 alleen thuis geweest. Bij toeval kwamen wij daar eens binnen. En dat kon dus echt niet: TV keihard aan, internetten, nog geen glas drinken of boterham gemaakt, ... en dat is een heel normale 13-jarige VMBO-HAVO-brugklasser.

En dan een 12-jarige een nacht (!) alleen laten??
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_113180066
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de leeftijden van de mensen die hier zo anti kind zijn. En of zij serieus denken dat ze rond hun 30ste/40ste nog steeds als hoofddoel uitgaan zullen hebben.

De tekst uit de OP past mij ook echt totaal niet. Maar de reacties van mensen die zitten te zeuren dat ze nooit meer uit kunnen als er kinderen zijn vind ik toch bijna net zo achterlijk.

Zelf denk ik dat mensen te laat met kinderen beginnen waardoor ze het niet meer trekken om naast het opvoeden van een kind gewoon af en toe nog een nachtje door te halen/feesten/whatever. Als je midden 20 bent is dat nog prima te combineren en vol te houden.

Prima als mensen geen kinderen willen, maar het argument dat ze al hun vrijheid op moeten geven is wat mij betreft te zwak of gewoon slecht voorbeeld gehad, dat kan.
pi_113180067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:52 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De oudste van onze buren is 13, en is laatst overdag van 11 tot 17 alleen thuis geweest. Bij toeval kwamen wij daar eens binnen. En dat kon dus echt niet: TV keihard aan, internetten, nog geen glas drinken of boterham gemaakt, ... en dat is een heel normale 13-jarige VMBO-HAVO-brugklasser.

Hangt van de kinderen af, maar bij sommigen kan dat best. Is natuurlijk wel handig als je buren hebt waarbij ze binnen mogen lopen als er iets is.
pi_113180106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:52 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nou nou, de TV hard aan en internetten, het moet toch niet gekker worden! Internetten? In 2012? Hoe komen ze erbij?

Als je last hebt van de TV kun je vragen of het wat zachter mag. Zo'n puber zal heus niet doodgaan van een dagje niet eten en je gaat me niet vertellen dat een 13-jarige niet zelf een glas drinken kan pakken als hij dorst heeft. Als dat wel het geval is, is er toch echt iets goed mis.

Kom op zeg, toen ik 13 was leerde ik Latijn en dat ging me goed af. Je kan me niet vertellen dat ik op die leeftijd dan ook niet zelf een glas water kon inschenken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2012 10:58:37 ]
pi_113180249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou nou, de TV hard aan en internetten, het moet toch niet gekker worden! Internetten? In 2012? Hoe komen ze erbij?

Als je last hebt van de TV kun je vragen of het wat zachter mag. Zo'n puber zal heus niet doodgaan van een dagje niet eten en je gaat me niet vertellen dat een 13-jarige niet zelf een glas drinken kan pakken als hij dorst heeft. Als dat wel het geval is, is er toch echt iets goed mis.
Nou inderdaad, dit moet echt wel kunnen hoor. Je kunt een kind van 13 moeilijk nog naar de kinderopvang sturen, dat stopt na de basisschool. Eerder een gebrek aan opvoeding als dat kind nog steeds niet weet hoe hij/zij zelf een glas drinken in moet schenken.
pi_113180272
Het woord "kids"... :r

Wat is er met "kinderen" gebeurd? Bestaat dat niet meer of zo? ;(
pi_113180350
ik zeg nooit kids
pi_113180402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:03 schreef Nielsch het volgende:
ik zeg nooit kids
Ik zeg ook niet dat iedereen dat zegt, maar je hoort "kinderen" precies nooit meer... Ik vraag me af waarom niet. Is het niet "hip" meer of zo? :{
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:08:41 #99
238326 Worteltjestaart
pi_113180499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Enige nuancering?

Het gaat niet om de aktie an sich, het gaat erom dat dat nou niet bepaald helpt om te denken dat zo'n kind een hele nacht wel even alleen kan blijven zonder een oogje van een ouder persoon.

quote:
Kom op zeg, toen ik 13 was leerde ik Latijn en dat ging me goed af. Je kan me niet vertellen dat ik op die leeftijd dan ook niet zelf een glas water kon inschenken.
Tuurlijk kon je dat wel.
Werd jij op je 13e al een hele nacht alleen gelaten?

quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef mirannie het volgende:
Nou inderdaad, dit moet echt wel kunnen hoor. Je kunt een kind van 13 moeilijk nog naar de kinderopvang sturen, dat stopt na de basisschool. Eerder een gebrek aan opvoeding als dat kind nog steeds niet weet hoe hij/zij zelf een glas drinken in moet schenken.
Ik heb het niet over naar de kinderopvang sturen, ik heb het over moederziel alleen een hele dag (of eigenlijk ging het om een hele nacht) thuis.
Mogelijk zijn er wel kinderen aan wie je dat kunt toevertrouwen, maar kom op: een 12-jarige een nacht alleen thuis laten? Zonder toezicht van een opa/oma/buurman?
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:11:10 #100
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_113180576
--> OUD, lijkt mij.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')