Wellicht, of je zoekt andere vrienden zonder kinderen. Sowieso ken ik weinig mensen die nog elke dag uitgaan, ook ivm werk enzo. Onder uitgaan versta ik trouwens niet even twee a drie bier doen in een kroeg maar echt tot diep in de nacht feesten. Zelfs de mensen in mijn vriendengroep zonder kinderen doen dat niet meer; gewoonweg omdat er de volgende ochtend ook nog gewerkt moet worden. Was leuk toen we nog studenten waren, maar nu niet meer heel realistisch.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dan kan ook prima, maar ze gaan vast niet elke dag uit. Dan zijn die dagen dat je niet uitgaat wel erg zuur, om alleen je bedje in te kruipen nadat je helemaal in je eentje tv hebt gekeken. Denk ik.
Waarom zou je alleen thuis moeten zitten omdat je geen kinderen hebt? Kun je geen partner hebben zonder kinderen ofzo? We zitten altijd gezellig samen thuis. En uitgaan heb ik altijd al vervelend gevonden. Keertje bioscoop of uit eten vind ik veel leuker.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Levolution het volgende:
Nou, wacht maar tot je 60-80 bent en geen kinderen/kleinkinderen hebt. Tenzij je dan nog steeds graag uitgaat.
Ik vind 'willen uitgaan' niet echt een argument trouwens. Alsof je op je 30-40ste elke dag uitgaat. Misschien eens in de week. Wat moet je de overige 6 avonden doen? Alleen thuis zitten?
Mijn oom haalde mijn nichtjes ook altijd op bij de discotheek, was niet zo moeilijk voor hem, kon hij daarna zo door om te gaan melken. Als ze niet op de afgesproken tijd buiten stonden en het hem te lang duurde liep hij altijd naar binnen op de klompen. Werd niet zo gewaardeerd.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker uit met je kinderen.
Sowieso ga ik mijn kinderen later trollen, kom ik ze ophalen in de club enzo, zodat ze zich rot schamen voor me.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Mijn oom haalde mijn nichtjes ook altijd op bij de discotheek, was niet zo moeilijk voor hem, kon hij daarna zo door om te gaan melken. Als ze niet op de afgesproken tijd buiten stonden en het hem te lang duurde liep hij altijd naar binnen op de klompen. Werd niet zo gewaardeerd.
Wat een koning.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Mijn oom haalde mijn nichtjes ook altijd op bij de discotheek, was niet zo moeilijk voor hem, kon hij daarna zo door om te gaan melken. Als ze niet op de afgesproken tijd buiten stonden en het hem te lang duurde liep hij altijd naar binnen op de klompen. Werd niet zo gewaardeerd.
Ik ga het later ook doen, nog 14 jaar, dan is de oudste 16!quote:
Ik had eens een kind in de buurt die altijd op klompen liep, in een buitenwijk van een middelgroot dorp/stad.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik ga het later ook doen, nog 14 jaar, dan is de oudste 16!![]()
Ik loop toch dagelijks op klompen!
Oh je doelt op al die bejaarden die wegkwijnen in bejaardentehuizen wetende dat er kinderen en kleinkinderen zijn die zelden of nooit de moeite nemen om te komen?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
. Ik denk dat je na een bepaalde leeftijd heel eenzaam wordt als je geen kinderen hebt.
Ervan uit gaan dat je met kinderen altijd gelukkig bent is ook zo'n typische uitspraak. Niet iedereen zal gelukkig zijn met kinderen. Hetzelfde dat niet iedereen gelukkig zal zijn zonder kinderen. Voor mij zouden kinderen absoluut geen verrijking zijn, maar een verarming. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar of 20 zijn en een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren...quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:04 schreef Worteltjestaart het volgende:
Eens met ^
Zeggen dat je met kinderen niet gelukkig kunt zijn is typisch een puberale uitspraak van iemand die nog de weg naar volwassenheid niet voltooid heeft.
Is ook helemaal niet erg, maar om dan een ander voor rotte vis uit te maken is natuurlijk onzin.
Desalniettemin, kinderen zijn een verrijking maar ik kan er ook echt van genieten als ze eenmaal in bed liggen en ik met de voetjes omhoog 's avonds mijn eigen ding kan doen, of lekker een weekendje weg zonder dat de kinderen daar per se bij moeten zijn...
Dat heb ik heel vaak met mensen die geen kinderen hebben. Kunnen alleen nog maar over hun werk praten (of - als ze net een paar weken naar de VS zijn geweest - over hun vakantie). En daardoor krijg ik soms het idee dat ze verder helemaal niets meer doen, behalve met hun werk bezig zijn. Promotie dit, saaie collega dat, stomme manager zus, geslaagd project zo, nieuwe leasebak hier, prospect binnenhalen daar... En zo ratelt het dan maar door de hele avond.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ervan uit gaan dat je met kinderen altijd gelukkig bent is ook zo'n typische uitspraak. Niet iedereen zal gelukkig zijn met kinderen. Hetzelfde dat niet iedereen gelukkig zal zijn zonder kinderen. Voor mij zouden kinderen absoluut geen verrijking zijn, maar een verarming. Ik vind kinderen pas leuk als ze een jaar of 20 zijn en een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren...
Waar ik me soms wel aan erger, is dat je vaak buitengesloten wordt als je geen kinderen hebt. Heel vaak kunnen ouders het alleen nog maar over hun kinderen hebben. En daardoor krijg ik soms het idee dat ze verder helemaal niets meer doen, behalve met hun kinderen bezig zijn.
Eens. Wij gingen al zo lang ik me kan herinneren af en toe bij onze opa's en oma's een nachtje slapen, of bij een alleenstaande tante die dat leuk vond. Wij vonden dat altijd helemaal geweldig en papa en mama konden het dan gewoon lekker laat maken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:42 schreef Nielsch het volgende:
Het één sluit het ander totaal niet uit in mijn ervaring.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:46 schreef Chai het volgende:
En vanaf hun 12e kunnen ze ook best een nachtje alleen zijn.
Hangt van de kinderen af, maar bij sommigen kan dat best. Is natuurlijk wel handig als je buren hebt waarbij ze binnen mogen lopen als er iets is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Dat meen je niet serieus.
12 is daar écht veel te jong voor. Vanaf 16, misschien.
De oudste van onze buren is 13, en is laatst overdag van 11 tot 17 alleen thuis geweest. Bij toeval kwamen wij daar eens binnen. En dat kon dus echt niet: TV keihard aan, internetten, nog geen glas drinken of boterham gemaakt, ... en dat is een heel normale 13-jarige VMBO-HAVO-brugklasser.
En dan een 12-jarige een nacht (!) alleen laten??
Nou nou, de TV hard aan en internetten, het moet toch niet gekker worden! Internetten? In 2012? Hoe komen ze erbij?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:52 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Dat meen je niet serieus.
12 is daar écht veel te jong voor. Vanaf 16, misschien.
De oudste van onze buren is 13, en is laatst overdag van 11 tot 17 alleen thuis geweest. Bij toeval kwamen wij daar eens binnen. En dat kon dus echt niet: TV keihard aan, internetten, nog geen glas drinken of boterham gemaakt, ... en dat is een heel normale 13-jarige VMBO-HAVO-brugklasser.
En dan een 12-jarige een nacht (!) alleen laten??
Nou inderdaad, dit moet echt wel kunnen hoor. Je kunt een kind van 13 moeilijk nog naar de kinderopvang sturen, dat stopt na de basisschool. Eerder een gebrek aan opvoeding als dat kind nog steeds niet weet hoe hij/zij zelf een glas drinken in moet schenken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou nou, de TV hard aan en internetten, het moet toch niet gekker worden! Internetten? In 2012? Hoe komen ze erbij?
Als je last hebt van de TV kun je vragen of het wat zachter mag. Zo'n puber zal heus niet doodgaan van een dagje niet eten en je gaat me niet vertellen dat een 13-jarige niet zelf een glas drinken kan pakken als hij dorst heeft. Als dat wel het geval is, is er toch echt iets goed mis.
Ik zeg ook niet dat iedereen dat zegt, maar je hoort "kinderen" precies nooit meer... Ik vraag me af waarom niet. Is het niet "hip" meer of zo?quote:
Enige nuancering?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Nielsch het volgende:
Nou nou, de TV hard aan en internetten, het moet toch niet gekker worden! Internetten? In 2012? Hoe komen ze erbij?
Tuurlijk kon je dat wel.quote:Kom op zeg, toen ik 13 was leerde ik Latijn en dat ging me goed af. Je kan me niet vertellen dat ik op die leeftijd dan ook niet zelf een glas water kon inschenken.
Ik heb het niet over naar de kinderopvang sturen, ik heb het over moederziel alleen een hele dag (of eigenlijk ging het om een hele nacht) thuis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:00 schreef mirannie het volgende:
Nou inderdaad, dit moet echt wel kunnen hoor. Je kunt een kind van 13 moeilijk nog naar de kinderopvang sturen, dat stopt na de basisschool. Eerder een gebrek aan opvoeding als dat kind nog steeds niet weet hoe hij/zij zelf een glas drinken in moet schenken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |