abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:20:31 #1
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_113139994
Hallo...

Oke ik zit dus een beetje in een vervelende situatie.
Mijn ouders gaan binnenkort met broertje en zusje op vakantie naar Spanje, allemaal heel leuk. Ik ga niet mee. Mijn plan was om gewoon thuis te blijven en keihard te gaan werken, geld is altijd handig. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan.

Nu echter, zijn ze erachter gekomen dat ik af en toe blow. Even voor de duidelijkheid, ik ben 19 jaar, dus technisch gezien mag ik natuurlijk zelf bepalen of ik dat doe. Helaas woon ik in een klein christelijk dorpje a la Staphorst waardoor er een enorm taboe ligt op wiet.
Ze zijn nu zo teleurgesteld in me dat ze niet tegen me praten, communicatie verloopt via briefjes die ze beneden op de tafel voor me achterlaten. Ik voel me hier ronduit kut onder.

Vanochtend lag er een briefje met de boodschap: "voor vrijdag 12 uur heb jij een verblijfplaats gevonden als wij op vakantie zijn, je mag dan geen enkele dag meer in ons huis blijven!"
Ja wtf moet ik hier nu weer mee? Ik was al van plan om op kamers te gaan, maar nu ben ik mijn zoektocht helemaal begonnen. Het rare is dat mijn ouders eerst helemaal niet wilden dat ik wegging omdat ze dachten "dat ik het niet aan kon". Dat is onzin, ze durfden me gewoon niet los te laten omdat ik hun eerste kind ben. Nu het blijkt dat ik niet hun 'ideale' eerste kind ben toont dat voor mij een beetje hun ware aard.

Nu zit ik dus te denken. Ipv op kamers kan ik, als de tijd daar is dat mijn ouders op vakantie gaan, ook bij een vriendin blijven. Maar ik vind zelf dat het ook wel hoognodig tijd is dat ik mijn eigen plekje krijg. Ik twijfel ook nog over begeleid wonen, omdat ik ook wat psychische problemen heb en ik denk dat mijn ouders wat geruster zouden zijn bij het idee dat er nog enigszins op mij gelet wordt.

Ik heb het onderwerp 'op mezelf wonen' al vaak aangesneden, maar ze zijn er niet echt happig op. Over blowen praten is al helemaal geen optie want dat veroordelen ze toch wel. Het is alleen voor mij heel erg pijnlijk om op deze manier weg te gaan.
Wat zouden jullie doen? Heeft iemand ervaring met begeleid wonen? Moet ik thuis blijven? Of zouden jullie zeggen fuck it, dat is nutteloos, als je denkt dat je het kunt, ga dan gewoon..

Groetjesss :6
AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
Dit: http://soundcloud.com/badb-3
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:21:31 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113140039
Ik zou mijn spullen bij elkaar zoeken, woning zoeken en snel wegwezen daar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_113140112
Op jezelf gaan is altijd eng, of je nou 19 bent of 30. Je moet ineens alles zelf rooien en zelf doen en er komt best veel bij kijken. Als je op kamers gaat, heb je sowieso gezelligheid, mensen om je heen en misschien ook iets van sociale controle?

Ik moet wel zeggen dat ik dit ontzettend kinderachtig van je ouders vindt. Ik bedoel, kom op, je bent de ouder, geeft het goede voorbeeld en ga volwassen met de situatie om. Dat ze niet willen dat je alleen in hun huis blijft vind ik al gek, want het is ook jouw huis, je bent tenslotte hun kind. Maar dat ze niet eens meer met je praten vind ik echt te ver gaan.
Sarcasme. Herken het.
pi_113140130
Als ik jou was zou ik gewoon opdonderen uit dat huis, als ze jou niet willen dan niet he.
Over 2 jaar woont iedereen in cobanland.
pi_113140147
Samen gaan wonen? Ik wil ook zo snel als mogelijk het huis verlaten.
pi_113140178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:23 schreef Spirit82 het volgende:Ik moet wel zeggen dat ik dit ontzettend kinderachtig van je ouders vindt. Ik bedoel, kom op, je bent de ouder, geeft het goede voorbeeld en ga volwassen met de situatie om. Dat ze niet willen dat je alleen in hun huis blijft vind ik al gek, want het is ook jouw huis, je bent tenslotte hun kind. Maar dat ze niet eens meer met je praten vind ik echt te ver gaan.
Je gaat er vanuit dat het om een gemiddelde papa en mama gaat en niet om een zwarte band papa/mama.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_113140185
Hahahaha, dit meen je toch niet serieus? Zo'n reactie om een jointje? :')!!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:25:21 #8
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_113140203
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:23 schreef Dimens het volgende:
Samen gaan wonen? Ik wil ook zo snel als mogelijk het huis verlaten.
Haha denk dat ze dan helemaal flippen xD

Maar inderdaad, ik snap ook niet hoe ze zo kleinzielig kunnen doen over dit punt..
AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
pi_113140206
quote:
Het is alleen voor mij heel erg pijnlijk om op deze manier weg te gaan.
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Misschien kun je precies dit gevoel tegen je ouders zeggen dan wel schrijven - dat jij liever op een respectvolle manier met ze om wil gaan. Dat je het liefste wil dat ze langskomen op je nieuwe kamer (bijvoorbeeld) en gewoon met je praten, want je kunt toch wel met elkaar omgaan ook al ben je het niet over alles eens?

Weigeren ze dit, dan tja... zijn ze heel bekrompen bezig, maar daar kun jij weinig aan doen behalve wachten tot ze bijtrekken. Ik zou persoonlijk dan niet heel veel toenadering meer zoeken, laat het dan maar van hun kant komen als ze er klaar voor zijn.

Je hebt in ieder geval de "overwinning" behaald dat je nu uit die bekrompen, overdreven beschermende omgeving weg kan zonder getouwtrek. Waar je wel even over na moet denken - wie gaat je helpen met verhuizen en inrichten?

Trouwens, ik ben ook op mijn 17e op kamers gaan wonen. Was betaalbaar (naar huidige prijzen omgerekend zo'n 230 euro huur per maand) en een goede ervaring. Afhankelijk van je problemen en ondersteuning bij inrichten is het wel even de vraag of je dit moet doen, of toch bij een vriendin / begeleid wonen.
pi_113140224
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Skv het volgende:
Sommige ouders zijn gewoon ontzettend debiel.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:26:03 #11
26374 made
..made by made..
pi_113140230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:20 schreef Leia_Organa het volgende:

omdat ik ook wat psychische problemen heb
& dan blowen ! }:| ^O^
Lurkt !
pi_113140235
quote:
11s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Skv het volgende:
Sommige mensen reageren daar wel zo heftig op. Terwijl ze elke avond een fles wijn leegtikken.
pi_113140259
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Leia_Organa het volgende:

[..]

Maar inderdaad, ik snap ook niet hoe ze zo kleinzielig kunnen doen over dit punt..
Ja maar dan ben je niet alleen en qua kosten komt dat ook wat beter uit.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:27:50 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113140289
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Leia_Organa het volgende:

[..]

Daarom een eigen plek zoeken, ik zou het nog geen dag uithouden denk ik. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_113140328
Wat voor psychische problemen heb je als ik vragen mag ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_113140355
Dus je ouders communiceren met je via briefjes? -O-

Zo snel mogelijk uit huis daar!
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:31:49 #17
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_113140452
Heb
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat voor psychische problemen heb je als ik vragen mag ?
Heb om de zoveel tijd een depressie en ben herstellende van een eetstoornis. Dit is vervelend geweest voor mijn ouders, maar vervelender voor mijzelf. Bovendien heb ik een groot gedeelte van de behandeling uit eigen zak betaald dus daar kunnen ze me ook niet op pakken.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:33:57 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113140542
Gewoon in dat huis blijven zitten, met je voeten op de bank als ze terugkomen natuurlijk.

Kun je het uberhaupt wel betalen om voor jezefl te zorgen?
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:34:45 #19
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_113140574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:33 schreef Life2.0 het volgende:
Gewoon in dat huis blijven zitten, met je voeten op de bank als ze terugkomen natuurlijk.

Kun je het uberhaupt wel betalen om voor jezefl te zorgen?
Ik werk al vanaf mijn 12e, geld en werk is geen probleem.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:35:01 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113140588
Blowen kan een depressie veroorzaken dus ik zou als ik jou was daarmee stoppen, zeker als je al gevoelig bent ervoor.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:38:17 #21
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_113140737
Denk niet dat die ene joint die ik één keer in de drie maanden rook leidt tot de depressies die ik al mijn hele leven heb, maar bedankt voor het advies.
pi_113140869
Stoppen met blowen en aangeven dat je geen andere plek gaat/kunt vinden
pi_113140994
Maar ze zijn dus vanaf vrijdag op vakantie?
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:45:15 #24
375203 Leia_Organa
Bloedheet en apestoned.
pi_113141024
Nee, ergens half juli. Vrijdag willen ze weten wat ik ga doen.
pi_113141116
Alsof je in een paar dagen een huis kunt vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')