Hallo...
Oke ik zit dus een beetje in een vervelende situatie.
Mijn ouders gaan binnenkort met broertje en zusje op vakantie naar Spanje, allemaal heel leuk. Ik ga niet mee. Mijn plan was om gewoon thuis te blijven en keihard te gaan werken, geld is altijd handig. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan.
Nu echter, zijn ze erachter gekomen dat ik af en toe blow. Even voor de duidelijkheid, ik ben 19 jaar, dus technisch gezien mag ik natuurlijk zelf bepalen of ik dat doe. Helaas woon ik in een klein christelijk dorpje a la Staphorst waardoor er een enorm taboe ligt op wiet.
Ze zijn nu zo teleurgesteld in me dat ze niet tegen me praten, communicatie verloopt via briefjes die ze beneden op de tafel voor me achterlaten. Ik voel me hier ronduit kut onder.
Vanochtend lag er een briefje met de boodschap: "voor vrijdag 12 uur heb jij een verblijfplaats gevonden als wij op vakantie zijn, je mag dan geen enkele dag meer in ons huis blijven!"
Ja wtf moet ik hier nu weer mee? Ik was al van plan om op kamers te gaan, maar nu ben ik mijn zoektocht helemaal begonnen. Het rare is dat mijn ouders eerst helemaal niet wilden dat ik wegging omdat ze dachten "dat ik het niet aan kon". Dat is onzin, ze durfden me gewoon niet los te laten omdat ik hun eerste kind ben. Nu het blijkt dat ik niet hun 'ideale' eerste kind ben toont dat voor mij een beetje hun ware aard.
Nu zit ik dus te denken. Ipv op kamers kan ik, als de tijd daar is dat mijn ouders op vakantie gaan, ook bij een vriendin blijven. Maar ik vind zelf dat het ook wel hoognodig tijd is dat ik mijn eigen plekje krijg. Ik twijfel ook nog over begeleid wonen, omdat ik ook wat psychische problemen heb en ik denk dat mijn ouders wat geruster zouden zijn bij het idee dat er nog enigszins op mij gelet wordt.
Ik heb het onderwerp 'op mezelf wonen' al vaak aangesneden, maar ze zijn er niet echt happig op. Over blowen praten is al helemaal geen optie want dat veroordelen ze toch wel. Het is alleen voor mij heel erg pijnlijk om op deze manier weg te gaan.
Wat zouden jullie doen? Heeft iemand ervaring met begeleid wonen? Moet ik thuis blijven? Of zouden jullie zeggen fuck it, dat is nutteloos, als je denkt dat je het kunt, ga dan gewoon..
Groetjesss
AK-47. The very best there is. When you absolutely, positively got to kill every motherfucker in the room, accept no substitutes.
Dit:
http://soundcloud.com/badb-3