Je gaat er vanuit dat het om een gemiddelde papa en mama gaat en niet om een zwarte band papa/mama.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:23 schreef Spirit82 het volgende:Ik moet wel zeggen dat ik dit ontzettend kinderachtig van je ouders vindt. Ik bedoel, kom op, je bent de ouder, geeft het goede voorbeeld en ga volwassen met de situatie om. Dat ze niet willen dat je alleen in hun huis blijft vind ik al gek, want het is ook jouw huis, je bent tenslotte hun kind. Maar dat ze niet eens meer met je praten vind ik echt te ver gaan.
Haha denk dat ze dan helemaal flippen xDquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:23 schreef Dimens het volgende:
Samen gaan wonen? Ik wil ook zo snel als mogelijk het huis verlaten.
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Misschien kun je precies dit gevoel tegen je ouders zeggen dan wel schrijven - dat jij liever op een respectvolle manier met ze om wil gaan. Dat je het liefste wil dat ze langskomen op je nieuwe kamer (bijvoorbeeld) en gewoon met je praten, want je kunt toch wel met elkaar omgaan ook al ben je het niet over alles eens?quote:Het is alleen voor mij heel erg pijnlijk om op deze manier weg te gaan.
Sommige ouders zijn gewoon ontzettend debiel.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Skv het volgende:
Hahahaha, dit meen je toch niet serieus? Zo'n reactie om een jointje?!!
& dan blowen !quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:20 schreef Leia_Organa het volgende:
omdat ik ook wat psychische problemen heb
Sommige mensen reageren daar wel zo heftig op. Terwijl ze elke avond een fles wijn leegtikken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Skv het volgende:
Hahahaha, dit meen je toch niet serieus? Zo'n reactie om een jointje?!!
Ja maar dan ben je niet alleen en qua kosten komt dat ook wat beter uit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Leia_Organa het volgende:
[..]
Haha denk dat ze dan helemaal flippen xD
Maar inderdaad, ik snap ook niet hoe ze zo kleinzielig kunnen doen over dit punt..
Daarom een eigen plek zoeken, ik zou het nog geen dag uithouden denk ik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:25 schreef Leia_Organa het volgende:
[..]
Haha denk dat ze dan helemaal flippen xD
Maar inderdaad, ik snap ook niet hoe ze zo kleinzielig kunnen doen over dit punt..
Heb om de zoveel tijd een depressie en ben herstellende van een eetstoornis. Dit is vervelend geweest voor mijn ouders, maar vervelender voor mijzelf. Bovendien heb ik een groot gedeelte van de behandeling uit eigen zak betaald dus daar kunnen ze me ook niet op pakken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat voor psychische problemen heb je als ik vragen mag ?
Ik werk al vanaf mijn 12e, geld en werk is geen probleem.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:33 schreef Life2.0 het volgende:
Gewoon in dat huis blijven zitten, met je voeten op de bank als ze terugkomen natuurlijk.
Kun je het uberhaupt wel betalen om voor jezefl te zorgen?
Dat is ook wel een goede. Moet ik wel wat kunnen vinden. Gelukkig sta ik al twee jaar op al die kamersites ingeschreven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:50 schreef Aleria het volgende:
En wat als je vrijdag nog niets gevonden hebt?
Ik zou, denk ik, proberen om om vrijdag een gesprek te forceren over hoe ze je nou eigenlijk behandelen, waarom het ineens zo is omgeslagen, en wat ze verder willen... En dan niet per brief.
Kun je niet gewoon iets zoeken, maar vrijdag net zolang wachten met niets melden totdat ze wel met je MOETEN praten?
Ja of je kunt denken, oh dat valt nog best mee. Ik kom tenminste niet iedere week dronken en kotsend thuis zoals andere "dorpsgenoten".quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:51 schreef made het volgende:
Als het maar één Joint eens in de drie maanden is, zou ik ermee stoppen.
Wat kinderachtig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:20 schreef Leia_Organa het volgende:
Nu echter, zijn ze erachter gekomen dat ik af en toe blow. Even voor de duidelijkheid, ik ben 19 jaar, dus technisch gezien mag ik natuurlijk zelf bepalen of ik dat doe. Helaas woon ik in een klein christelijk dorpje a la Staphorst waardoor er een enorm taboe ligt op wiet.
Ze zijn nu zo teleurgesteld in me dat ze niet tegen me praten, communicatie verloopt via briefjes die ze beneden op de tafel voor me achterlaten. Ik voel me hier ronduit kut onder.
Lekker belangrijk wat je "dorpsgenoten" doen...quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:54 schreef Leia_Organa het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede. Moet ik wel wat kunnen vinden. Gelukkig sta ik al twee jaar op al die kamersites ingeschreven.
[..]
Ja of je kunt denken, oh dat valt nog best mee. Ik kom tenminste niet iedere week dronken en kotsend thuis zoals andere "dorpsgenoten".
sorry ik had dit nog niet gelezenquote:Op woensdag 20 juni 2012 13:31 schreef Leia_Organa het volgende:
Heb
[..]
Heb om de zoveel tijd een depressie en ben herstellende van een eetstoornis. Dit is vervelend geweest voor mijn ouders, maar vervelender voor mijzelf. Bovendien heb ik een groot gedeelte van de behandeling uit eigen zak betaald dus daar kunnen ze me ook niet op pakken.
Gelukkig is het makkelijk om een stempel op iemands voorhoofd te zetten.....quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:01 schreef made het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat je "dorpsgenoten" doen...
Goed bezig jij !
Nou zegquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:01 schreef made het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat je "dorpsgenoten" doen...
Goed bezig jij !
Bedankt. Ik weet wel waarom mijn ouders er zo tegen zijn, ze zijn gewoon bang dat ik helemaal verslaafd ben en zo ver afzak dat mijn ik mijn leven verpest. Ik heb ze al vaker uitgelegd dat dit niet gebeurd, but they just won't listen. Nu kan ik natuurlijk liegen dat ik stop, maar ik denk dat zij ook wel weten dat dit niet gaat gebeuren. Ik heb een hekel aan oneerlijkheid, en zij ook. Ik ga proberen te regelen of ze vanavond even met me willen praten, maar zo makkelijk zal dit niet gaan. Mijn vader heeft namelijk een kort lontje en is niet in staat andere denkbeelden in overweging te nemen. Dat wordt leuk..quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nou zeg![]()
waarom zou ze stoppen met blowen? 4 joints per jaar zijn echt zo vreselijk niet
het hoort toch bij de leeftijd dat je zelf je keuzes maakt? en als die van haar een is waarbij ze af en toe een joint rookt vind ik dat niet iets wat een '' verdient
ik vind dat juist volwassen worden
Daar ben ik het met je ouders mee eens.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:08 schreef Leia_Organa het volgende:
[..]
Bedankt. Ik weet wel waarom mijn ouders er zo tegen zijn, ze zijn gewoon bang dat ik helemaal verslaafd ben en zo ver afzak dat mijn ik mijn leven verpest.
En toch zegt mij iets dat jij je ouders gewoon gelijk geeft.quote:maar ik denk dat zij ook wel weten dat dit niet gaat gebeuren.
Wat heb jij in gedachten bij een verpest leven?quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:11 schreef made het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je ouders mee eens.
[..]
En toch zegt mij iets dat jij je ouders gewoon gelijk geeft.
Waarschijnlijk hebben ze die tijd nodig om hooivorken en fakkels te halen, om zo jou, met behulp van heel Staphorst, het dorp uit te drijven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:20 schreef Leia_Organa het volgende:
Vanochtend lag er een briefje met de boodschap: "voor vrijdag 12 uur heb jij een verblijfplaats gevonden als wij op vakantie zijn, je mag dan geen enkele dag meer in ons huis blijven!"
daar is wat voor te zeggenquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:07 schreef made het volgende:
Dat is mijn mening !
Zolang je thuis woont heb je je te houden aan de "regels" van je ouders.
Ben je het huis uit, dan worden regels opeens adviezen. Dan is het aan jou of je iets mee doet.
succesquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:08 schreef Leia_Organa het volgende:
[..]
Bedankt. Ik weet wel waarom mijn ouders er zo tegen zijn, ze zijn gewoon bang dat ik helemaal verslaafd ben en zo ver afzak dat mijn ik mijn leven verpest. Ik heb ze al vaker uitgelegd dat dit niet gebeurd, but they just won't listen. Nu kan ik natuurlijk liegen dat ik stop, maar ik denk dat zij ook wel weten dat dit niet gaat gebeuren. Ik heb een hekel aan oneerlijkheid, en zij ook. Ik ga proberen te regelen of ze vanavond even met me willen praten, maar zo makkelijk zal dit niet gaan. Mijn vader heeft namelijk een kort lontje en is niet in staat andere denkbeelden in overweging te nemen. Dat wordt leuk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |