abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113675735
Waarom is de startplaats altijd anders dan de finishplaats? Organisatorisch lijkt het me makkelijker om in dezelfde plaats te starten als waar gefinished wordt?
  maandag 2 juli 2012 @ 16:14:49 #77
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_113676135
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:06 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom is de startplaats altijd anders dan de finishplaats? Organisatorisch lijkt het me makkelijker om in dezelfde plaats te starten als waar gefinished wordt?
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ gemeentes betalen goed om start of finishplaats te zijn van de tour

en tevens is het ook moeilijk om er een ronde van Frankrijk van te maken als je iedere dag weer op de zelfde plaats terugkomt waar je start
Wat doe ik hier?
pi_113676145
quote:
Omdat niet elke plaats zoveel geld wil neertellen en er veel plaatsen zijn die een start en/of aankomst willen.
Daarnaast rijden ze een Ronde van Frankrijk en willen ze een groot deel van Frankrijk in die drie weken doorkruisen en niet telkens dezelfde streek.

Ook omdat dit een beetje volgens de traditie is (een wielerwedstrijd door en rond heel Frankrijk) en ook om het land te promoten (of een ander land/stad in buitenland dat genoeg betaalt, zoals nu Luik) en ook de koers in meerdere delen van het land te laten leven, zie alle versieringen naast de weg en de vele enthousiaste toeschouwers.
Neil LOVES Carrots!
pi_113676361
quote:
Is ook niet altijd zo, zijn af en toe wel steden die aankomst en start op de volgende dag organiseren. Rouen bijvoorbeeld dit jaar.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:34:17 #80
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_113681803
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom fietsen ze zo hard? Dat kan ik niet bijhouden.
Ze nemen speciale middeltjes om net iets harder te kunnen fietsen als alle anderen.
Maar die anderen zijn ook niet dom. Die willen net zo hard en nemen die middeltjes ook.
Daarom fietsen ze allemaal zo hard.
Wie dit leest is gek
pi_113684333
Ik noem mezelf verre van een dummie wb wielrennen, maar ik had een discussie over de '3 km. regel'. Als er een valpartij is in de laatste 3 km. levert dat geen tijdverlies op was mijn mening. Mijn discussiepartner zei dat er uberhaupt geen tijdverlies opgelopen kan worden in de laatste 3 km. Dus ook niet als je er simpelweg afgereden wordt. Dit om valpartijen juist te voorkomen die voortkomen uit het feit dat klassementsmannen mee gaan wringen in de sprint om maar voorin te zitten.

Dat vind ik een goed argument, maar toch weet ik vrij zeker dat het alleen bij valpartijen geldt.
Wie heeft er gelijk? En wat is precies de gedachte achter deze regel?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 2 juli 2012 @ 19:34:14 #82
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113684560
quote:
In the event that a rider or riders suffer a fall, puncture or mechanical incident in the last 3 kilometres and such an incident is duly recognised, the rider or riders involved are credited with the same finishing time of the rider or riders they were with at the time of the incident.
Enkel (aantoonbare) pech dus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113684625
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar met finish bergop is pech sowieso pech toch?
pi_113684654
quote:
2s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Kan je daar de bron nog ff bij geven? :)
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  maandag 2 juli 2012 @ 19:38:39 #85
67640 SaintOfKillers
pi_113684747
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:36 schreef UltraR het volgende:

[..]

Kan je daar de bron nog ff bij geven? :)
De site van de Tour :P.

http://www.letour.fr/le-tour/2012/docs/reglement.pdf
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113687539
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Maar met finish bergop is pech sowieso pech toch?
Yup, de 3km-regel is er niet bij finish bergop. Dus ook verlies bij aantoonbare pech.
pi_113710690
In lijn met de vraag van de 3km regel. Zoals eregister, groepje met Cancellara en Sagan komt duidelijk op voorsprong binnen en de achtervolgers worden dan als "zelfde tijd" weergegeven. Hoe gaat dit dan in zn werk? Is dat ook van te voren vastgesteld? Het was toch duidelijk een aankomst bergop.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:35:13 #88
67640 SaintOfKillers
pi_113710777
Cancellara en Sagan hadden geen voorsprong, de sprintende Gilbert en Mollema gingen nog bijna Boasson Hagen voorbij. Als daar echt een gat was geweest, dan hadden ze dat verschil gewoon aangerekend.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:40:46 #89
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113710953
quote:
En dat komt gewoon weer uit de officiële UCI-regels, namelijk:

quote:
Finish
2.6.027 In the case of a duly noted fall, puncture or mechanical incident in the last three kilometers of a road race stage, the rider or riders involved shall be credited with the time of the rider or riders in
whose company they were riding at the moment of the accident. His or their placing shall be determined by the order in which he or they actually cross the finishing line.
If, as the result of a duly noted fall in the last three kilometers, a rider cannot cross the finishing line, he shall be placed last in the stage and credited with the time of the rider or riders in whose company he was riding at the time of the accident.

2.6.028 In the case of a duly noted fall, puncture or mechanical incident beyond the red triangle in a team time trial stage, the rider or riders involved shall be credited with the time of the teammate(s) in
whose company he was/they were riding at the moment of the accident.
If, as the result of a duly noted fall beyond the red triangle, a rider cannot cross the finishing line, he
shall be credited with the time of the teammate(s) in whose company he was riding at the time of
the accident.

2.6.029 Articles 2.6.027 and 2.6.028 shall not apply where the finish is at the top of a hill-climb, except if the incident occurs before the climb. Every discussion regarding the qualifications «at the top of a hill-climb» and «before the climb» will be decided by the commissaires panel.
pi_113711012
Die achterstand van Froome is hem wel aangerekend omdat zijn pech niet aantoonbaar was?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:43:23 #91
39333 Zelva
pi_113711033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef Felagund het volgende:
Die achterstand van Froome is hem wel aangerekend omdat zijn pech niet aantoonbaar was?
Bergop...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:44:35 #92
67640 SaintOfKillers
pi_113711064
En Froome was ook veel verder van de finish lek gereden (dacht ik toch te hebben gelezen).
pi_113711111
Maar waarom maken ze dan niet de regel dat je in de laatste 3 km. van een vlakke etappe simpelweg geen achterstand meer op kunt lopen? Tuurlijk zitten daar ook de nodige haken en ogen aan (men stapt af en gaat verder lopen). Maar het zou wel voorkomen dat klassementrenners mee gaan zitten wringen van voren en daarmee de kans op valpartijen sterk doen afnemen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:46:50 #94
39333 Zelva
pi_113711120
quote:
Mijn discussiepartner zei dat er uberhaupt geen tijdverlies opgelopen kan worden in de laatste 3 km. Dus ook niet als je er simpelweg afgereden wordt. Dit om valpartijen juist te voorkomen die voortkomen uit het feit dat klassementsmannen mee gaan wringen in de sprint om maar voorin te zitten.

Dat vind ik een goed argument
En eigenlijk vind ik dit helemaal geen goed argument, want dat zou betekenen dat je in geen enkele etappe nog de laatste drie kilometer verschil kunt maken, tenzij het bergop is.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:49:11 #95
39333 Zelva
pi_113711181
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
En Froome was ook veel verder van de finish lek gereden (dacht ik toch te hebben gelezen).
Ja klopt, heb het even nagekeken en hier staat dat het op tien kilometer was.
pi_113711216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:46 schreef UltraR het volgende:
Maar waarom maken ze dan niet de regel dat je in de laatste 3 km. van een vlakke etappe simpelweg geen achterstand meer op kunt lopen? Tuurlijk zitten daar ook de nodige haken en ogen aan (men stapt af en gaat verder lopen). Maar het zou wel voorkomen dat klassementrenners mee gaan zitten wringen van voren en daarmee de kans op valpartijen sterk doen afnemen.
Dan gaat iedereen gewoon 3 km eerder zitten wringen ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:14:49 #97
67640 SaintOfKillers
pi_113711949
Gewoon die hele regel afschaffen. Als ze vallen, dan hebben ze pech. Misschien leren ze dan dat ze gewoon de sprinters hun ding moet laten, dan gaat er doorgaans niets mis.

Die mentaliteit om elk probleem meteen te gaan compenseren met reglementering.... en dan uiteraard ook nog de gaten in dat reglement gaan vullen met nog meer uitzonderingsreglementjes.
pi_113712237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:41 schreef TLC het volgende:

[..]

Volgens mij verdiend de NBA ook best aardig :9
Klopt, 2 in de top 10 van 2010. Maar echt verdienen die met racen en golfen
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:57:28 #99
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_113715799
Wat is het nut van een eigen "treintje" ?
Je kan toch comfortabel meeliften door bij een collega-sprinter in het wiel te gaan hangen?
pi_113759551
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:57 schreef kibo het volgende:
Wat is het nut van een eigen "treintje" ?
Je kan toch comfortabel meeliften door bij een collega-sprinter in het wiel te gaan hangen?
Dat doen er ook genoeg, niet alle sprinters hebben een eigen treintje. Alleen je kan er niet allemaal op gokken dat je bij elkaar in het wiel gaat hangen, dus zijn de sterke sprintploegen toch geneigd om het niet aan het toeval over te laten en hun sprintkopman met een treintje te lanceren. In een goed treintje zit je als sprintkopman echt op de ideale plek en komt die andere sprinter die in je wiel zit er simpelweg ook niet meer voorbij. Alleen zijn de treintjes lang niet altijd perfect...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')