abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113136501
quote:
De Nederlandse Jozefschool in Hillegom heeft een zesjarige jongen geschorst omdat hij andere leerlingen aanrandde. De jongen maakte volgens verschillende ouders maar liefst zeventien slachtoffers.

Volgens anonieme getuigenissen 'pakte de jongen zowel jongens als meisjes' en sloeg hij overal toe. 'We zijn er kotsmisselijk van', zegt een vader aan Nederlandse kranten.

De school heeft de ouders vorige week ingelicht tijdens een infoavond. De ouders zijn razend, te meer omdat het gedrag van de jongen vorig jaar al werd aangekaart bij de kleuterleiding.

De Nederlandse Sophia Stichting voor Katholiek Basisonderwijs, waar de Jozefschool onder valt, bevestigt de schorsing van de jongen. Er is een onderzoek gestart.
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120620_025

Waar zal die jongen dat geleerd hebben. :o
Ура для россии
pi_113136654
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:50 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120620_025

Dat mogen ze heel goed uitzoeken.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 20 juni 2012 @ 11:54:43 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_113136671
quote:
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 11:57:22 #4
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_113136784
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 11:54 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:00:22 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113136908
... iets met opvoeding en zo... }:|
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:01:24 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_113136943
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:00 schreef theguyver het volgende:
... iets met opvoeding en zo... }:|
Wat? Kun je een volledige zin proberen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:02:59 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113136991
Mjah, dit 'grijperige' aanrandingsgedrag zie je toch wel vaker bij kinderen!?

Er moet dan idd gewoon streng ingegrepen worden door ouders en leraren, maar daar is hier blijkbaar veels te lang mee gewacht of het heeft niet geholpen.

Ik weet dat mijn zusje vroeger zo'n 'ballen-grijp' periode had toen ze die leeftijd had, geen idee hoe ze eraan kwam, maar toen greep ze iedere jongen in zijn ballen, en dat duurde even en volwassenen zeiden er uiteraard iets van, en toen was het weer over ...totdat ze in de pubertijd kwam...

Laatst een jong nichtje die ook zo'n grijpklauw gebaar maakte boven mijn kruis terwijl ik op de bank zat, dus ook meteen verteld dat ze zoiets NOOIT mag doen...

Als volwassene schrik je daar natuurlijk van.
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:06:30 #8
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113137119
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:02 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, dit 'grijperige' aanrandingsgedrag zie je toch wel vaker bij kinderen!?

Er moet dan idd gewoon streng ingegrepen worden door ouders en leraren, maar daar is hier blijkbaar veels te lang mee gewacht of het heeft niet geholpen.

Ik weet dat mijn zusje vroeger zo'n 'ballen-grijp' periode had toen ze die leeftijd had, geen idee hoe ze eraan kwam, maar toen greep ze iedere jongen in zijn ballen, en dat duurde even en volwassenen zeiden er uiteraard iets van, en toen was het weer over ...totdat ze in de pubertijd kwam...

Laatst een jong nichtje die ook zo'n grijpklauw gebaar maakte boven mijn kruis terwijl ik op de bank zat, dus ook meteen verteld dat ze zoiets NOOIT mag doen...

Als volwassene schrik je daar natuurlijk van.
Hoe zou het komen? Dit is de eerste keer dat ik verneem dat kinderen zulke acties ondernemen. Natuurlijk zijn ze nieuwsgierig en ontdekken ze al op jonge leeftijd dat er een verschil is tussen jongens en meisjes, maar dit. :{
pi_113137230
quote:

Bij meneer pastoor in de biechtstoel? :p
pi_113137316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoe zou het komen? Dit is de eerste keer dat ik verneem dat kinderen zulke acties ondernemen. Natuurlijk zijn ze nieuwsgierig en ontdekken ze al op jonge leeftijd dat er een verschil is tussen jongens en meisjes, maar dit. :{
Jij denkt serieus dat dit soort gedrag bij kinderen een unicum is? :D
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:11:17 #11
3542 Gia
User under construction
pi_113137335
Meisjes die met zes jaar jongens in de piemel/ballen grijpen? Nog nooit van gehoord. Is echt geen normaal gedrag hoor.
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:12:09 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113137377
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee, heb totaal geen ervaring of weet van kinderen. :{
pi_113137414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:11 schreef Gia het volgende:
Meisjes die met zes jaar jongens in de piemel/ballen grijpen? Nog nooit van gehoord. Is echt geen normaal gedrag hoor.
Er zit een verschil tussen normaal gedrag en een unicum, hè?
Voor dit soort zaken hebben we opvoeders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:34:23 #14
3542 Gia
User under construction
pi_113138266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, komt wel vaker voor, maar is niet normaal. Iets veroorzaakt dat gedrag, dus hopelijk wordt dat in deze zaak gedegen onderzocht. Een kind komt niet vanzelf op het idee om dit te doen.
pi_113140711
Eerst maar eens de oorzaak van dit gedrag achterhalen voordat kleine kinderen aan de schandpaal genageld worden. Op die leeftijd kopieren ze vaak gedrag wat ze zien in hun directe omgeving
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:46:42 #16
3542 Gia
User under construction
pi_113141075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Eerst maar eens de oorzaak van dit gedrag achterhalen voordat kleine kinderen aan de schandpaal genageld worden. Op die leeftijd kopieren ze vaak gedrag wat ze zien in hun directe omgeving
Precies. Misschien zijn zijn ouders nogal grijperig naar elkaar waar de kinderen bij zijn. Dom, maar dat komt voor.
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:10:27 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113141983
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Misschien zijn zijn ouders nogal grijperig naar elkaar waar de kinderen bij zijn. Dom, maar dat komt voor.
Kan natuurlijk ook zijn dat kinderen op een jonge leeftijd al meehobbelen met kinderen die 5-6 jaar oud zijn. Zo werd ik op mijn 5de al thuisgebracht door een agent omdat ik met een groep oudere koters aan het fikkie stoken was, en op mijn 6de was ik al aan het joyriden... :D

Als je als 6 jarige een broer of zus van 10-11 hebt die al een beetje sexueel aan het 'ontdekken' is, dus 1-2-3-4-5-6-7 zoentjes geven, of stiekum in een zwembadhokje met hun vriendje/vriendinnetje een beetje zoenen, etc etc, dan kan zo'n ukkie daar ook wel iets van oppikken.

Het is niet zo dat kinderen onder de 8 compleet achterlijk zijn ofzo, en vooral als ze een oudere broer of zus hebben, dan kom je vaak toch net iets eerder in aanraking met bepaalde zaken, omdat dat doorverteld wordt...

Ik had zelf geen oudere broers of zussen, dus toen ik 13 was en mijn vriendinnetje wilde tongzoenen, dan maakte ik het uit... :P Maar heb op die leeftijd ook wel naaktgezwommen, en ben ook wel 'aangerand' door een vrouwelijk leeftijdsgenootjes uit de buurt die mijn broek naar beneden wilde trekken enzo...

Tja... het hoort bij het opgroeien van kinderen, maar uiteraard is dit voor een kind van zo'n jonge leeftijd gewoon zeer ongewenst gedrag, en dan vooral ook zeer ongewenst voor de slachtoffers die hij/zij maakt...

... al moeten we ook weer niet TE ver doorschieten, en wel realiseren dat zaken als 'ballengrijpen' nou eenmaal wel eens voorkomt, ook op die leeftijd. Hoe ongewenst en vervelend ook.
pi_113142186
wat yi-long zegt, maar met de kanttekening dat doorgaans ouders dit gedrag opmerken en er iets aan doen en het gedrag verdwijnt. dat is hier niet gebeurd.

mijn 3 jarige had een tijdje de neiging om met een flinke plof bij mensen op schoot te springen. nja, dat kan niet iedereen waarderen en dat hoeft niet. dus we leren haar dat in te schatten. niet bij vreemde mensen op schoot ploffen en al helemaal niet bij vreemde meneren. dat doet die meneer zeer schatje. ik snap dat het een lollig geluid geeft, maar nee :N doe maar niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113142222
En in de toekomst de nieuwe benno L
Ik ben een grote beer
pi_113142296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:16 schreef simmu het volgende:
wat yi-long zegt, maar met de kanttekening dat doorgaans ouders dit gedrag opmerken en er iets aan doen en het gedrag verdwijnt. dat is hier niet gebeurd.

mijn 3 jarige had een tijdje de neiging om met een flinke plof bij mensen op schoot te springen. nja, dat kan niet iedereen waarderen en dat hoeft niet. dus we leren haar dat in te schatten. niet bij vreemde mensen op schoot ploffen en al helemaal niet bij vreemde meneren. dat doet die meneer zeer schatje. ik snap dat het een lollig geluid geeft, maar nee :N doe maar niet.
de kinderen van een vriendin van me hadden altijd de akelige eigenschap om met hun knieen naar voren bij me op schoot te springen :'(
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113142340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

de kinderen van een vriendin van me hadden altijd de akelige eigenschap om met hun knieen naar voren bij me op schoot te springen :'(
zoiets deed ze idd ook *)

zie! ik ben heus niet zo'n erge mannenhater :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:35:53 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113143045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

...dan krijg ik de akelige eigenschap om zo'n kind dwars door de plasma te werpen... :P
  Moderator zaterdag 23 juni 2012 @ 18:05:10 #23
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_113280473
Jong geleerd ...; oud gedaan, en al vanaf je zesde school uitgegooid worden is toch wel special. Kom je zeker niet dagelijks tegen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_113280548
Hopelijk kunnen de slachtoffertjes het verwerken en hopelijk kan het dadertje weer worden bijgestuurd.

Anders hebben we er over 15 jaar weer een hoop zielige mensen bij.
pi_113284867
Laat die jongen toch doktertje spelen.. misschien wordt ie later wel een goede uroloog of gynaecoloog?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:31:24 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113285445
Wij noemden dat alijd meisjes plagen zoentjes vragen
pi_113292268
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
Wij noemden dat alijd meisjes plagen zoentjes vragen
Ik heb daar trauma's van. :'(
  zondag 24 juni 2012 @ 09:35:14 #28
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113303409
heisa om niks, "doktertje" spelen is niet meer dan normaal op die leeftijd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 24 juni 2012 @ 09:47:55 #29
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113303551
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:07 schreef Wokkel het volgende:
Hopelijk kunnen de slachtoffertjes het verwerken
get real :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zondag 24 juni 2012 @ 09:48:45 #30
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113303561
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:35 schreef DroogDok het volgende:
Ja, maar lukraak alles en iedereen continu overal betasten is volgens mij niet geheel normaal.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113309524
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:35 schreef DroogDok het volgende:
Wel zo handig als beide kindjes dan willen spelen...

Ik denk dat ik het ook heel eng had gevonden als een jongetje ineens aan me ging zitten, als 6-jarige.

En kom op zeg, dat menneke heeft 17? kindjes bepoteld, dan is er geen sprake meer van een spelletje.
pi_113309574
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

get real :')
Mja, de kindjes zijn het natuurlijk al vergeten maar de ouders en mensen eromheen zullen niet vaak genoeg benadrukken hoe zielig ze wel niet zijn. Met als effect dat de kindjes dat ook zo gaan voelen.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:32:41 #33
3542 Gia
User under construction
pi_113309895
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:25 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Mja, de kindjes zijn het natuurlijk al vergeten maar de ouders en mensen eromheen zullen niet vaak genoeg benadrukken hoe zielig ze wel niet zijn. Met als effect dat de kindjes dat ook zo gaan voelen.
Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig ouders bovenop hun kinderen zitten, waar het toezicht houden betreft.

Wij gingen vroeger met een groepje buurtkinderen de bossen in om hutten te bouwen. Daar waren nooit ouders bij. Gewoon buiten spelen, ook zonder ouders. Tegenwoordig mogen ze niet meer in bossen spelen, want het is al gauw vandalisme. Of de ouders vinden het niet goed.

Op speelterreintjes houden ouders toezicht op hun kroost, ja ook van 6 jaar en ouder. Alleen buiten spelen is er niet meer bij.

Dus, tja, ouders weten alles en zien alles. Grijpen meteen in als hun prinsje ruzie dreigt te krijgen met dat kind waar natuurlijk geen ouder van te zien is.

Vroeger wisten ouders niet alles. Was wel zo makkelijk.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:38:41 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113310157
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig ouders bovenop hun kinderen zitten, waar het toezicht houden betreft.

Wij gingen vroeger met een groepje buurtkinderen de bossen in om hutten te bouwen. Daar waren nooit ouders bij. Gewoon buiten spelen, ook zonder ouders. Tegenwoordig mogen ze niet meer in bossen spelen, want het is al gauw vandalisme. Of de ouders vinden het niet goed.
...en achter ieder struikje zit natuurlijk een pedofiel... ;)

quote:
Op speelterreintjes houden ouders toezicht op hun kroost, ja ook van 6 jaar en ouder. Alleen buiten spelen is er niet meer bij.

Dus, tja, ouders weten alles en zien alles. Grijpen meteen in als hun prinsje ruzie dreigt te krijgen met dat kind waar natuurlijk geen ouder van te zien is.

Vroeger wisten ouders niet alles. Was wel zo makkelijk.
Vroeger als kind beleefde je idd gewoon nog avonturen met je vriendjes. Op je fietsje het halve dorp door, vechten met die jongen van een jaar ouder, op daken klimmen, fikkie stoken, bomen klimmen, blaaspijp schieten, etc etc...
pi_113310287
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

...en achter ieder struikje zit natuurlijk een pedofiel... ;)

[..]

Vroeger als kind beleefde je idd gewoon nog avonturen met je vriendjes. Op je fietsje het halve dorp door, vechten met die jongen van een jaar ouder, op daken klimmen, fikkie stoken, bomen klimmen, blaaspijp schieten, etc etc...
Op ons 7e met de fiets de grens oversteken naar Duitsland. Onze ouders waren achteraf not amused. :o
  zondag 24 juni 2012 @ 14:06:32 #36
3542 Gia
User under construction
pi_113311375
Onze buurkinderen zijn 9 en 11. Ze spelen op de postzegel die tuin wordt genoemd. 25 vierkante meter of zo, geheel ommuurd. Of op straat, recht voor de deur. Verder weg mag niet.
Ze worden naar school gebracht en opgehaald, een afstand van hooguit 800 meter, binnen dezelfde wijk, zonder drukke straten om over te steken.
Ook verenigingen mogen ze niet zelf naartoe.
Over een jaar gaat de oudste naar de middelbare school. 't Zou mij niets verbazen als ze de eerste weken wordt gebracht en gehaald.

En zij zijn geen uitzonderingen.

Van de winter zag ik ouders ruzie maken met kinderen die op het ijsbaantje van hun kind durfden te komen. Kinderen leren niet eens meer hun eigen ruzies uit te vechten! Er is altijd wel paps of mams, of de oppas, in de buurt om het op te lossen.

Maar goed, we dwalen af. Dit gedrag is echter wel de reden dat ouders tegenwoordig weten dat hun kind 'doktertje' heeft gespeeld met Klaasje van de hoek. Stoute klaasje! Verkrachter!

Nu gaat het in dit topic wel verder dan dat, maar het had anders aangepakt moeten worden. Dat gedrag komt ergens vandaan. Zoek dat uit voordat je een dergelijk etiket op zo'n jong plakt.
pi_113312569
En dan een Belgische bron gebruiken zodat het allemaal een ver van je bed show lijkt.
pi_113312585
quote:
Hehe.
  zondag 24 juni 2012 @ 16:22:23 #39
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113317643
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:42 schreef mootie het volgende:

[..]

Op ons 7e met de fiets de grens oversteken naar Duitsland. Onze ouders waren achteraf not amused. :o
Als dit geheel toevalligerwijs begin mei 1940 was dan zwaait er wat jongedame!
pi_113319467
quote:
8s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:22 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Als dit geheel toevalligerwijs begin mei 1940 was dan zwaait er wat jongedame!
:( Mijn groene koppie is nog heul niet verkleurd, ben nog niet zo oud!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')