http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120620_025quote:De Nederlandse Jozefschool in Hillegom heeft een zesjarige jongen geschorst omdat hij andere leerlingen aanrandde. De jongen maakte volgens verschillende ouders maar liefst zeventien slachtoffers.
Volgens anonieme getuigenissen 'pakte de jongen zowel jongens als meisjes' en sloeg hij overal toe. 'We zijn er kotsmisselijk van', zegt een vader aan Nederlandse kranten.
De school heeft de ouders vorige week ingelicht tijdens een infoavond. De ouders zijn razend, te meer omdat het gedrag van de jongen vorig jaar al werd aangekaart bij de kleuterleiding.
De Nederlandse Sophia Stichting voor Katholiek Basisonderwijs, waar de Jozefschool onder valt, bevestigt de schorsing van de jongen. Er is een onderzoek gestart.
Dat mogen ze heel goed uitzoeken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:50 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20120620_025
Waar zal die jongen dat geleerd hebben.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat? Kun je een volledige zin proberen?quote:
Hoe zou het komen? Dit is de eerste keer dat ik verneem dat kinderen zulke acties ondernemen. Natuurlijk zijn ze nieuwsgierig en ontdekken ze al op jonge leeftijd dat er een verschil is tussen jongens en meisjes, maar dit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:02 schreef Yi-Long het volgende:
Mjah, dit 'grijperige' aanrandingsgedrag zie je toch wel vaker bij kinderen!?
Er moet dan idd gewoon streng ingegrepen worden door ouders en leraren, maar daar is hier blijkbaar veels te lang mee gewacht of het heeft niet geholpen.
Ik weet dat mijn zusje vroeger zo'n 'ballen-grijp' periode had toen ze die leeftijd had, geen idee hoe ze eraan kwam, maar toen greep ze iedere jongen in zijn ballen, en dat duurde even en volwassenen zeiden er uiteraard iets van, en toen was het weer over ...totdat ze in de pubertijd kwam...
Laatst een jong nichtje die ook zo'n grijpklauw gebaar maakte boven mijn kruis terwijl ik op de bank zat, dus ook meteen verteld dat ze zoiets NOOIT mag doen...
Als volwassene schrik je daar natuurlijk van.
Bij meneer pastoor in de biechtstoel? :pquote:Op woensdag 20 juni 2012 11:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Jij denkt serieus dat dit soort gedrag bij kinderen een unicum is?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoe zou het komen? Dit is de eerste keer dat ik verneem dat kinderen zulke acties ondernemen. Natuurlijk zijn ze nieuwsgierig en ontdekken ze al op jonge leeftijd dat er een verschil is tussen jongens en meisjes, maar dit.
Geen idee, heb totaal geen ervaring of weet van kinderen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat dit soort gedrag bij kinderen een unicum is?
Er zit een verschil tussen normaal gedrag en een unicum, hè?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:11 schreef Gia het volgende:
Meisjes die met zes jaar jongens in de piemel/ballen grijpen? Nog nooit van gehoord. Is echt geen normaal gedrag hoor.
Nee, komt wel vaker voor, maar is niet normaal. Iets veroorzaakt dat gedrag, dus hopelijk wordt dat in deze zaak gedegen onderzocht. Een kind komt niet vanzelf op het idee om dit te doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat dit soort gedrag bij kinderen een unicum is?
Precies. Misschien zijn zijn ouders nogal grijperig naar elkaar waar de kinderen bij zijn. Dom, maar dat komt voor.quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
Eerst maar eens de oorzaak van dit gedrag achterhalen voordat kleine kinderen aan de schandpaal genageld worden. Op die leeftijd kopieren ze vaak gedrag wat ze zien in hun directe omgeving
Kan natuurlijk ook zijn dat kinderen op een jonge leeftijd al meehobbelen met kinderen die 5-6 jaar oud zijn. Zo werd ik op mijn 5de al thuisgebracht door een agent omdat ik met een groep oudere koters aan het fikkie stoken was, en op mijn 6de was ik al aan het joyriden...quote:Op woensdag 20 juni 2012 13:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Misschien zijn zijn ouders nogal grijperig naar elkaar waar de kinderen bij zijn. Dom, maar dat komt voor.
de kinderen van een vriendin van me hadden altijd de akelige eigenschap om met hun knieen naar voren bij me op schoot te springenquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:16 schreef simmu het volgende:
wat yi-long zegt, maar met de kanttekening dat doorgaans ouders dit gedrag opmerken en er iets aan doen en het gedrag verdwijnt. dat is hier niet gebeurd.
mijn 3 jarige had een tijdje de neiging om met een flinke plof bij mensen op schoot te springen. nja, dat kan niet iedereen waarderen en dat hoeft niet. dus we leren haar dat in te schatten. niet bij vreemde mensen op schoot ploffen en al helemaal niet bij vreemde meneren. dat doet die meneer zeer schatje. ik snap dat het een lollig geluid geeft, maar needoe maar niet.
zoiets deed ze idd ookquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
de kinderen van een vriendin van me hadden altijd de akelige eigenschap om met hun knieen naar voren bij me op schoot te springen
...dan krijg ik de akelige eigenschap om zo'n kind dwars door de plasma te werpen...quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
de kinderen van een vriendin van me hadden altijd de akelige eigenschap om met hun knieen naar voren bij me op schoot te springen
Ik heb daar trauma's van.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:31 schreef Life2.0 het volgende:
Wij noemden dat alijd meisjes plagen zoentjes vragen
get realquote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:07 schreef Wokkel het volgende:
Hopelijk kunnen de slachtoffertjes het verwerken
Ja, maar lukraak alles en iedereen continu overal betasten is volgens mij niet geheel normaal.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:35 schreef DroogDok het volgende:
heisa om niks, "doktertje" spelen is niet meer dan normaal op die leeftijd.
Wel zo handig als beide kindjes dan willen spelen...quote:Op zondag 24 juni 2012 09:35 schreef DroogDok het volgende:
heisa om niks, "doktertje" spelen is niet meer dan normaal op die leeftijd.
Mja, de kindjes zijn het natuurlijk al vergeten maar de ouders en mensen eromheen zullen niet vaak genoeg benadrukken hoe zielig ze wel niet zijn. Met als effect dat de kindjes dat ook zo gaan voelen.quote:
Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig ouders bovenop hun kinderen zitten, waar het toezicht houden betreft.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mja, de kindjes zijn het natuurlijk al vergeten maar de ouders en mensen eromheen zullen niet vaak genoeg benadrukken hoe zielig ze wel niet zijn. Met als effect dat de kindjes dat ook zo gaan voelen.
...en achter ieder struikje zit natuurlijk een pedofiel...quote:Op zondag 24 juni 2012 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig ouders bovenop hun kinderen zitten, waar het toezicht houden betreft.
Wij gingen vroeger met een groepje buurtkinderen de bossen in om hutten te bouwen. Daar waren nooit ouders bij. Gewoon buiten spelen, ook zonder ouders. Tegenwoordig mogen ze niet meer in bossen spelen, want het is al gauw vandalisme. Of de ouders vinden het niet goed.
Vroeger als kind beleefde je idd gewoon nog avonturen met je vriendjes. Op je fietsje het halve dorp door, vechten met die jongen van een jaar ouder, op daken klimmen, fikkie stoken, bomen klimmen, blaaspijp schieten, etc etc...quote:Op speelterreintjes houden ouders toezicht op hun kroost, ja ook van 6 jaar en ouder. Alleen buiten spelen is er niet meer bij.
Dus, tja, ouders weten alles en zien alles. Grijpen meteen in als hun prinsje ruzie dreigt te krijgen met dat kind waar natuurlijk geen ouder van te zien is.
Vroeger wisten ouders niet alles. Was wel zo makkelijk.
Op ons 7e met de fiets de grens oversteken naar Duitsland. Onze ouders waren achteraf not amused.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...en achter ieder struikje zit natuurlijk een pedofiel...
[..]
Vroeger als kind beleefde je idd gewoon nog avonturen met je vriendjes. Op je fietsje het halve dorp door, vechten met die jongen van een jaar ouder, op daken klimmen, fikkie stoken, bomen klimmen, blaaspijp schieten, etc etc...
Als dit geheel toevalligerwijs begin mei 1940 was dan zwaait er wat jongedame!quote:Op zondag 24 juni 2012 13:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Op ons 7e met de fiets de grens oversteken naar Duitsland. Onze ouders waren achteraf not amused.
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:22 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Als dit geheel toevalligerwijs begin mei 1940 was dan zwaait er wat jongedame!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |