quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:45 schreef eriksd het volgende:
Die HBO-P route zou gewoon terstond afgeschaft moeten worden.
Maargoed, succes morgen. En ga voor de 8+
http://eur-lex.europa.eu/(...)X:61995J0265:nl:HTMLquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:49 schreef Yreal het volgende:
Spaanse Aarbeien??![]()
![]()
Ik vind dat we ruimte moeten maken in de op voor een toelichting op het arrest uit de TT
En griekse mais!quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:49 schreef Yreal het volgende:
Spaanse Aarbeien??![]()
![]()
Ik vind dat we ruimte moeten maken in de op voor een toelichting op het arrest uit de TT
Oh vandaar dat ik 'm niet kendequote:Op woensdag 20 juni 2012 10:50 schreef dreamzk het volgende:
[..]
http://eur-lex.europa.eu/(...)X:61995J0265:nl:HTML
Ging over vrij verkeer van goederen
Ik ken echt praktisch geen arresten mbt europees rechtelijke vrijheden enzoquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:53 schreef dreamzk het volgende:
Dacht dat ik best bekend arrest had gepaktNou goed, zo leren jullie ook eens wat van mij ipv andersom
doe jij eigenlijk notarieel of fiscaal?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:53 schreef dreamzk het volgende:
Dacht dat ik best bekend arrest had gepaktNou goed, zo leren jullie ook eens wat van mij ipv andersom
Fiscaalquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
doe jij eigenlijk notarieel of fiscaal?
Snap dat gezeik nooit zo goed van mensen over HBO-P route als het goed gaat waarom niet?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:45 schreef eriksd het volgende:
Die HBO-P route zou gewoon terstond afgeschaft moeten worden.
Maargoed, succes morgen. En ga voor de 8+
Is volgens mij ook een best bekend arrest, toevallig net Europees Recht gehadquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:53 schreef dreamzk het volgende:
Nog steeds geen cijfer bekend...quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:11 schreef Giku het volgende:
[..]
Is volgens mij ook een best bekend arrest, toevallig net Europees Recht gehad
F5 F5 F5 F5 F5 F5quote:
Ga 'm toch niet halen, maar dan ken ik het arrest nog welquote:
En ik ook op bestuursprocesrechtquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zit ook al drie dagen de F5 uit te wonen voor mijn cijfer voor Bestuursrecht. Duurt lang...
Kijk eens op de websites. Ze nemen allemaal stagairs aan. Krijg je toch best redelijk voor betaald.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:26 schreef Giku het volgende:
Overigens, van een heel andere aard:
In hoeverre is het mogelijk om als soon-to-be derdejaars rechtenstudent naast je studie iets te doen waarvoor je betaald krijgt? Dus iets van stages, bijbanen die met rechten te maken hebben, voornamelijk geïnteresseerd in privaat- of bedrijfsrecht.
Ik weet dat de rechtenwinkel/studievereniging/faculteitsraden/etc. functies zijn voor mensen die niet betaald willen worden, maar is er iets anders mogelijk? Ik zat nog te denken aan gewoon brutaal een open sollicitatie naar een advocatenkantoor te sturen, maar weet niet of dat wel zo in de smaak valt natuurlijk.
Stages neemt alleen zoveel tijd op, wil ook volgend jaar als 3e jaars fiscaal een juridisch bijbaantje hebben maar dan voor 2 dagen p/week oid.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kijk eens op de websites. Ze nemen allemaal stagairs aan. Krijg je toch best redelijk voor betaald.
Alles is onderhandelbaar natuurlijk. Ik heb er helemaal zin in om igg 4 of 5 dagen stage te gaan lopen. Als ik maandag word aangenomen ben ik zo Blijquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:31 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Stages neemt alleen zoveel tijd op, wil ook volgend jaar als 3e jaars fiscaal een juridisch bijbaantje hebben maar dan voor 2 dagen p/week oid.
Wat ik dan te horen kreeg was dat ik nog te weinig fiscale kennis had. Zeker omdat je alle VPB gerelateerde dingen pas in het 4e jaar krijgt. Geen idee of dat nu nog zo is, trouwens.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:31 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Stages neemt alleen zoveel tijd op, wil ook volgend jaar als 3e jaars fiscaal een juridisch bijbaantje hebben maar dan voor 2 dagen p/week oid.
Een 2de master, doe maar duurquote:Op woensdag 20 juni 2012 14:47 schreef Gauner het volgende:
Een 8 voor verdieping materieel strafrecht in de pocket. Even afwachten wat bewijs in strafzaken is geworden en dan een mooie stageplek regelen voor in de tweede master volgend jaar.
Nee hoor, gewoon niet afstuderen voor mijn eerste master door de afstudeerscriptie pas in te leveren bij het afronden van de tweede. Betaal gewoon 1771 euro.quote:
Ik weet niet of het is wat je in gedachte had, maar ik werk zelf sinds het begin van m'n tweede studiejaar bij een redelijk klein (~30 advocaten) advocatenkantoor. Het is niet dat ik bijster veel juridische werk verzet (lees: vrijwel geen), aangezien ik in principe een administratieve functie heb. Het is echter wel leuk om te discussiëren over van alles en ik heb wel het idee dat ik erin betrokken word. Heel af en toe zijn er ook daadwerkelijk juridische dingen te doen, denk aan een concept-bezwaarschrift schrijven voor een zaak van kleine omvang.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:26 schreef Giku het volgende:
Overigens, van een heel andere aard:
In hoeverre is het mogelijk om als soon-to-be derdejaars rechtenstudent naast je studie iets te doen waarvoor je betaald krijgt? Dus iets van stages, bijbanen die met rechten te maken hebben, voornamelijk geïnteresseerd in privaat- of bedrijfsrecht.
Ik weet dat de rechtenwinkel/studievereniging/faculteitsraden/etc. functies zijn voor mensen die niet betaald willen worden, maar is er iets anders mogelijk? Ik zat nog te denken aan gewoon brutaal een open sollicitatie naar een advocatenkantoor te sturen, maar weet niet of dat wel zo in de smaak valt natuurlijk.
kan prima, maar ik zou er niet aan moeten denken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:00 schreef Patrickk het volgende:
Omdat ik vakantie heb zat ik een beetje na te denken over volgend jaar en bedacht ik me ineens dat ik geen laptop heb! Is die nodig voor de studie of kan het allemaal ook old school met pen en papier?
Hebben jullie verder nog tips qua materiaal?
Pen en papier gaat prima. In mijn ogen zelfs beter (voor mijzelf dan). Probleem is alleen dat je een shitload aan aantekeningen krijgt die je wel tijdig moet categoriseren in mapjes oid.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:00 schreef Patrickk het volgende:
Omdat ik vakantie heb zat ik een beetje na te denken over volgend jaar en bedacht ik me ineens dat ik geen laptop heb! Is die nodig voor de studie of kan het allemaal ook old school met pen en papier?
Herkenbaar, hehe. Rond de tentamens heb ik altijd stapels papier op m'n bureau liggenquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Pen en papier gaat prima. In mijn ogen zelfs beter (voor mijzelf dan). Probleem is alleen dat je een shitload aan aantekeningen krijgt die je wel tijdig moet categoriseren in mapjes oid.
Verder gewoon je voorgeschreven materiaal, markeerstiften en zorgen dat je op je kamer een printer hebt voor 't gemak.
Ik zou mijn laptop niet missen wat school betreft. Schrijven vind ik veel fijner en dan hoef je het ding niet mee te slepen. Thuis moet je uiteraard wel een computer of laptop hebben, en kunnen printen is ook vrij essentieel. Verder gewoon de studieboekenquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:00 schreef Patrickk het volgende:
Precies iets wat ik in gedachten had, ik verwacht toch niet dat je meteen alles mag doen, maar als je zo een beetje kan zien hoe het werkt in een advocaten kantoor oid lijkt me fantastisch, hoe ben je er aan gekomen? Of is het gewoon vacatures afneuzen voor dergelijke functies?quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:48 schreef breapbreap het volgende:
[..]
Ik weet niet of het is wat je in gedachte had, maar ik werk zelf sinds het begin van m'n tweede studiejaar bij een redelijk klein (~30 advocaten) advocatenkantoor. Het is niet dat ik bijster veel juridische werk verzet (lees: vrijwel geen), aangezien ik in principe een administratieve functie heb. Het is echter wel leuk om te discussiëren over van alles en ik heb wel het idee dat ik erin betrokken word. Heel af en toe zijn er ook daadwerkelijk juridische dingen te doen, denk aan een concept-bezwaarschrift schrijven voor een zaak van kleine omvang.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:19 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Herkenbaar, hehe. Rond de tentamens heb ik altijd stapels papier op m'n bureau liggen
Ik heb 15 kantoren allemaal dezelfde e-mail met een open sollicitatie gestuurd (in de BCC), waarin ik mezelf voorstelde, vertelde wat mijn ambities zijn en wat ik ze kon bieden. Dat het me leuk leek om een kijkje in de keuken te nemen, maar dat ik niet verwacht dat het een soort stage is: dat ik besef dat ze iemand nodig hebben die gewoon secuur de administratieve dingen afhandelt. Twee wezen me (vriendelijk) af, met de vraag of ik later in de studie contact met ze op wilde nemen. Eén (waar ik nu werk) nodigde me uit voor een kennismakingsgesprek. Beetje geluk hebben dat ze net iemand nodig hebben en een goede brief schrijven, dan heb je zo beet denk ik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:41 schreef Giku het volgende:
[..]
Precies iets wat ik in gedachten had, ik verwacht toch niet dat je meteen alles mag doen, maar als je zo een beetje kan zien hoe het werkt in een advocaten kantoor oid lijkt me fantastisch, hoe ben je er aan gekomen? Of is het gewoon vacatures afneuzen voor dergelijke functies?
[..]
Dat cijfer had ik vorig jaar ook. Ik liep toen door het arrest Waterpakt toen een 6,5 mis. Verder had ik toen de suffe fout gemaakt door een week voor het tentamen amper iets te doen aan Staatsrecht.quote:Op woensdag 20 juni 2012 14:54 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Pff, Staatrecht net gehaald. 6.0 rond.
Valt me een beetje tegen, maar alles beter dan een onvoldoende.
Ik heb precies hetzelfde mbt laptopquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou mijn laptop niet missen wat school betreft. Schrijven vind ik veel fijner en dan hoef je het ding niet mee te slepen. Thuis moet je uiteraard wel een computer of laptop hebben, en kunnen printen is ook vrij essentieel. Verder gewoon de studieboekenSommige universiteiten laten je allemaal boeken kopen die je vrijwel niet gebruikt, daar heb ik op de UvA tot nu toe nog geen last van gehad.
En de andere twaalf, lieten die niks horen?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:48 schreef breapbreap het volgende:
[..]
Ik heb 15 kantoren allemaal dezelfde e-mail met een open sollicitatie gestuurd (in de BCC), waarin ik mezelf voorstelde, vertelde wat mijn ambities zijn en wat ik ze kon bieden. Dat het me leuk leek om een kijkje in de keuken te nemen, maar dat ik niet verwacht dat het een soort stage is: dat ik besef dat ze iemand nodig hebben die gewoon secuur de administratieve dingen afhandelt. Twee wezen me (vriendelijk) af, met de vraag of ik later in de studie contact met ze op wilde nemen. Eén (waar ik nu werk) nodigde me uit voor een kennismakingsgesprek. Beetje geluk hebben dat ze net iemand nodig hebben en een goede brief schrijven, dan heb je zo beet denk ik.
Boeken haal ik tegenwoordig in de bieb, en dan twee weken voor het tentamen koop ik ze, om ze daarna terug te brengenquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou mijn laptop niet missen wat school betreft. Schrijven vind ik veel fijner en dan hoef je het ding niet mee te slepen. Thuis moet je uiteraard wel een computer of laptop hebben, en kunnen printen is ook vrij essentieel. Verder gewoon de studieboekenSommige universiteiten laten je allemaal boeken kopen die je vrijwel niet gebruikt, daar heb ik op de UvA tot nu toe nog geen last van gehad.
Naar welke kantoren heb je gekeken daarvoor? De grote op de zuid-as of de wat kleinere?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:48 schreef breapbreap het volgende:
[..]
Ik heb 15 kantoren allemaal dezelfde e-mail met een open sollicitatie gestuurd (in de BCC), waarin ik mezelf voorstelde, vertelde wat mijn ambities zijn en wat ik ze kon bieden. Dat het me leuk leek om een kijkje in de keuken te nemen, maar dat ik niet verwacht dat het een soort stage is: dat ik besef dat ze iemand nodig hebben die gewoon secuur de administratieve dingen afhandelt. Twee wezen me (vriendelijk) af, met de vraag of ik later in de studie contact met ze op wilde nemen. Eén (waar ik nu werk) nodigde me uit voor een kennismakingsgesprek. Beetje geluk hebben dat ze net iemand nodig hebben en een goede brief schrijven, dan heb je zo beet denk ik.
Wat een geld ik wel niet bespaard heb op die manierquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Boeken haal ik tegenwoordig in de bieb, en dan twee weken voor het tentamen koop ik ze, om ze daarna terug te brengen
De wat kleinere, alhoewel ik in een brutale bui ook De Brauw een mailtje heb gestuurd. Ik redeneerde dat de grotere kantoren veel vastere structuren hebben en dat ze, al zouden ze geïnteresseerd zijn, geen ruimte kunnen of willen scheppen voor iets dat buiten de vaste functieomschrijvingen valt (student-stagaire, advocaat-stagaire, werkstudent).quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:04 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Naar welke kantoren heb je gekeken daarvoor? De grote op de zuid-as of de wat kleinere?
quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:27 schreef Nailpolish het volgende:
Inl Burgerlijk gehaald (een 7). En m'n propedeuse binnen!
Strafrecht 1 is echt belachelijk simpel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:21 schreef ylSs het volgende:
Bleh..
Ben leren voor strafrecht 1 en bestuursrecht 1 maar wil niet vlotten.. zit er beetje doorheen. heb beide 1e kans niet gemaakt omdat ik te weinig tijd had om te leren ivm verbouwing in mijn huis die ikzelf heb gedaan.
Ben al vanaf half mei aan het leren (verschillende vakken uiteraard), en heb amper tijd gehad om colleges te volgen.zat van
Zeg ook niet dat moeilijk isquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:25 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Strafrecht 1 is echt belachelijk simpel.
Schema's leren van:
Noodweer(exces)
Culpa
Causaliteit
Opzet
8 arresten , sancties en 358 en 359 SV , en je hebt een 9 of een 10
Klinkt bijna precies zoals mijn verhaal. Vind het goed te doen, ookal heb ik er 2 jaar hbo opzittenquote:Op donderdag 21 juni 2012 07:59 schreef Keyos het volgende:
Ik zit er al een tijd aan te denken om rechten te gaan studeren volgend jaar via mijn HBO-P (HBO is totaal niet uitdagend en als ik om mij heen kijk wat voor mensen er rondlopen wil ik niet hetzelfde papiertje hebben op de streep), maar er zijn toch wat vragen voor mij die eerst beantwoord moeten zijn voor ik in het diepe durf te springen. Ik heb al verschillende HBO opleidingen afgebroken om verschillende redenen, een jaar extra verknallen doe ik dus liever niet.
Wat ik bij mijzelf merk is dat ik mij alleen goed kan opladen en enthousiasmeren wanneer er competitie aanwezig is. Zo kan ik er serieus van genieten wanneer ik een pleidooi moet houden tijdens één van mijn bedrijfsrecht lessen (zeer af en toe wordt er een soort rechtbank gehouden), en lul ik in principe (met juridische onderbouwing) iedereen van de mat. Sinds die lessen heb ik dus het gevoel gekregen dat misschien de advocatuur wel wat voor mij zou zijn en ik had daarbij veel meer plezier in de rechten vakken dan de economische vakken.
Het enige wat mij een beetje tegenhoudt, is dat ik wel uitstekend ben in mondelinge uitdrukking, maar ik absoluut geen held ben in taal. Ik maak zeer regelmatig een grammaticale fout (daar kun je aan werken natuurlijk), en ik geniet er niet van wanneer ik een tekst moet schrijven. Het feit is dat ik totaal, maar dan ook totaal niet creatief ben waardoor ik ook niet kan toveren met woorden in teksten.
Moet ik dus blij zijn dat ik verbaal uitstekend ben en overtuigend kan overkomen en dus gewoon de opleiding in gaan en hope for the best, of moet ik meer waken voor het niet goed zijn in geschrift wat ook een belangrijk deel is van het vak? Ik ken mijzelf door en door en ik weet dat ik alleen plezier heb wanneer ik goed in iets ben (of wanneer er competitie is), ik wil absoluut voorkomen dat ik aan een opleiding begin en hem vervolgens niet af maak of zonder goede baan kom te zitten na jaren zwoegen.
Overigens,een andere studie waar ik aan heb gedacht is Internationale Betrekkingen (net als rechten dan in Leiden), maar ik ben wat dat betreft geen geboren bestuurder, dus ondanks dat de vakken en de onderwerpen mij interesseren, vind ik het zeer gewaagd daar in te springen.
Je hoeft niet 'bestuurder' te worden hoor met die studie IBquote:Op donderdag 21 juni 2012 07:59 schreef Keyos het volgende:
Overigens,een andere studie waar ik aan heb gedacht is Internationale Betrekkingen (net als rechten dan in Leiden), maar ik ben wat dat betreft geen geboren bestuurder, dus ondanks dat de vakken en de onderwerpen mij interesseren, vind ik het zeer gewaagd daar in te springen.
ik vond bestuursrecht anders ook niet te moeilijk, je zit op de rug? Leer die schema's van belanghebbenden, besluit en bestuursorgaan, leer wat beoordelingsvrijheid/ruimte en beleidsvrijheid is en je zit al op een voldoende, kijk ook vooral naar de oude tentamens bij sectie bestuursrecht, die hebben namelijk altijd dezelfde type opzet en vragenquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:32 schreef ylSs het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat moeilijk isbedankt voor de info had al handleiding op studeersnel gevonden.
Maar dan kan ik er wel zat van zijnen dan vooral bestuursrecht uber saai.
In Nijmegen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:14 schreef TvhN het volgende:
Huurrecht net verprutst.Zat er wel aan te komen, maar het blijft klote.
Ik zit op de rug inderdaad. Thanks voor de tips en succes met sociaal/arbeidsrecht lerenquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:31 schreef Giku het volgende:
[..]
ik vond bestuursrecht anders ook niet te moeilijk, je zit op de rug? Leer die schema's van belanghebbenden, besluit en bestuursorgaan, leer wat beoordelingsvrijheid/ruimte en beleidsvrijheid is en je zit al op een voldoende, kijk ook vooral naar de oude tentamens bij sectie bestuursrecht, die hebben namelijk altijd dezelfde type opzet en vragen![]()
ik ben aan t leren voor sociaal recht/arbeidsrecht.. Multiple gok en het is dat ik de vorige keer niet kón leren, maar dit is wel een intikker
Helaas was het de herkansing; heb het de eerste keer niet eens geprobeerd (i.v.m. drukte nieuwe baan). Volgend jaar maar weer proberen en hopelijk kan ik dan wél de colleges volgen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh oknja balen anyway
succes met Her alvast dn.
Ooh op die manier. Werk je fulltime ofzo al? Bijna klaar met studeren dan zeker?quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:23 schreef TvhN het volgende:
[..]
Helaas was het de herkansing; heb het de eerste keer niet eens geprobeerd (i.v.m. drukte nieuwe baan). Volgend jaar maar weer proberen en hopelijk kan ik dan wél de colleges volgen.
Nijmegen? Hij is sowieso slecht gemaakt volgens mij..quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:27 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Contractenrecht verdiept gehaald met een zesje.. Baal beetje, kan me een paar domme foutjes herinneren en had graag minstens een 7 gehad.. Maar goed, niets aan te doen.
Ja, Nijmegen. 66 procent gehaald als ik het goed zag. Jij ook gemaakt dus?quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:51 schreef laares het volgende:
[..]
Nijmegen? Hij is sowieso slecht gemaakt volgens mij..
Ja, had een 7. Was ik ook niet helemaal tevreden mee, had er wel vrij veel tijd inzitten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:53 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ja, Nijmegen. 66 procent gehaald als ik het goed zag. Jij ook gemaakt dus?
Serieus? Dat stelt, in alle bescheidenheid, niet veel voor. Ik had het gedaan als ik jou was. Wat maken die extra uurtjes nou uit. Bovendien leer je naarmate de tijd vordert een goed onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken waardoor je veel effectiever te werk gaat en meer tijd overhoudt voor andere dingen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:48 schreef SuperTinus het volgende:
Mensen, ik heb een vraag. Ik ga aankomend jaar beginnen aan een studie rechten aan de UvA, waar ik heel veel zin in heb. Ik moet echter nog één afweging maken: Honours of niet. Het komt erop neer dat ik een aantal extra studiepunten moet halen (extra vakken), minstens zevens moet halen, en geen studievertraging op mag lopen in de bachelor, maar dan krijg ik er een mooier diploma voor terug.
Nou vroeg ik me dus af of dit een beetje te doen is, i.c.m. een normaal sociaal leven en 3 a 4x pw sporten. Ik ben goed in taal en leervakken, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vraag is dus vooral: hoe lang doen jullie per week over de studie? Echt 40 uur, of hebben jullie aan 12 uur genoeg (wat ik van sommigen hoor)?
Je wordt toch pas voor Honours programma uitgenodigd na een half jaar dacht ik? Als dat zo is kan je in het eerste half jaar de afweging voor jezelf maken of je het volhoudt en hoeveel tijd je erin zou stoppen. Daarnaast, voor iedereen is Rechten anders qua tijd die ze spenderen. Sommige mensen halen met minimale moeite hoge cijfers en andere met veel moeite 6/7tjes.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:48 schreef SuperTinus het volgende:
Mensen, ik heb een vraag. Ik ga aankomend jaar beginnen aan een studie rechten aan de UvA, waar ik heel veel zin in heb. Ik moet echter nog één afweging maken: Honours of niet. Het komt erop neer dat ik een aantal extra studiepunten moet halen (extra vakken), minstens zevens moet halen, en geen studievertraging op mag lopen in de bachelor, maar dan krijg ik er een mooier diploma voor terug.
Nou vroeg ik me dus af of dit een beetje te doen is, i.c.m. een normaal sociaal leven en 3 a 4x pw sporten. Ik ben goed in taal en leervakken, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vraag is dus vooral: hoe lang doen jullie per week over de studie? Echt 40 uur, of hebben jullie aan 12 uur genoeg (wat ik van sommigen hoor)?
Dat dacht ik ook inderdaad. Hier in Leiden is dat in ieder geval wel zo. Voorwaardelijke uitnodiging aan het eind van het eerste semester en een volwaardige uitnodiging aan het eind van het eerste jaar. Hier moet je minimaal een gewogen gemiddelde hebben van een 8 though..quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:14 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Je wordt toch pas voor Honours programma uitgenodigd na een half jaar dacht ik? Als dat zo is kan je in het eerste half jaar de afweging voor jezelf maken of je het volhoudt en hoeveel tijd je erin zou stoppen. Daarnaast, voor iedereen is Rechten anders qua tijd die ze spenderen. Sommige mensen halen met minimale moeite hoge cijfers en andere met veel moeite 6/7tjes.
Bij de UvA dus blijkbaar niet... Ik moet het bij het inschrijven al aan gaan geven, met als vereisten een motivatie en minstens een 7 gemiddeld op je cijferlijst.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:16 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook inderdaad. Hier in Leiden is dat in ieder geval wel zo. Voorwaardelijke uitnodiging aan het eind van het eerste semester en een volwaardige uitnodiging aan het eind van het eerste jaar. Hier moet je minimaal een gewogen gemiddelde hebben van een 8 though..
Ik had het gedaan als ik jou was. Weer iets waarmee je je kunt onderscheiden van de rest. Rechten is al zo'n massale studie. Alles is mooi meegenomen!quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:12 schreef SuperTinus het volgende:
[..]
Bij de UvA dus blijkbaar niet... Ik moet het bij het inschrijven al aan gaan geven, met als vereisten een motivatie en minstens een 7 gemiddeld op je cijferlijst.
Uva nodigt je gewoon uit als je in de eerste tussen tentamens een 7+ haalt. Gewoon lekker dat eerste blok doen en dan alsnog beslissen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:12 schreef SuperTinus het volgende:
[..]
Bij de UvA dus blijkbaar niet... Ik moet het bij het inschrijven al aan gaan geven, met als vereisten een motivatie en minstens een 7 gemiddeld op je cijferlijst.
goed te doen. Precies dezelfde vraagstellingen als in de vorigequote:Op donderdag 21 juni 2012 19:43 schreef Tchock het volgende:
Hé Y, hoe ging je her? Ik vond 'm moeilijk johIk heb echt heel erg spijt dat ik de eerste keer niet harder geleerd heb nu, die was veel makkelijker ..
Ik vond hem echt een stuk lastiger. Vooral die laatste twee vragen in de Plofkipcasus, wat de fuckquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
goed te doen. Precies dezelfde vraagstellingen als in de vorige. Zat mij zo op te vreten dat ik die zaken uit mijn kop kende
Bovendien had je nu 3 uur de tijd voor het hele ding, zodat je de overlap van de mc vragen kon gebruiken voor casussen. Dat eerste deeltentamen was echt afraffelen ivm de tijd.
Oprecht, als ik deze NIET heb, dan ga ik echt snijden ofzo![]()
Die waren toch niet zo extreem? in essentie :quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond hem echt een stuk lastiger. Vooral die laatste twee vragen in de Plofkipcasus, wat de fuck
Heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk. Makkelijker een hoog cijfer. Maar het zal wel goedkomen. Voor CIP dacht je ook dat het niets werd, bleek ook reuze mee te vallen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:53 schreef Tchock het volgende:
Ik zeg ongeveer 50/50 dat ik het volgend jaar over moet doen
Ik had je gepm'dquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk. Makkelijker een hoog cijfer. Maar het zal wel goedkomen. Voor CIP dacht je ook dat het niets werd, bleek ook reuze mee te vallen.
Excuus, moment.quote:
Ja. En iedere vezel van mijn lichaam riep 'MAG NIET' maar ik kon niet vinden waarom nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:56 schreef Yreal het volgende:
Vond die vraag 4 bij de 1ste casus wel mooi
Dat een bedrijfs zijn eigen algemene voorwaarden wil laten vernietigen omdat ze onredelijk bezwarend zijn![]()
![]()
!!!
Die laatste. Was er niet een systeem dat je geen overmacht kunt vorderen bij overmacht aangaande soortzaken?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die waren toch niet zo extreem? in essentie :
Een duurovereenkomst mag je opzeggen
Leo was niet schadeplichtig als hij zich succesvol op overmacht beriep.
Dat is wel waar, maar dat is een essayquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk. Makkelijker een hoog cijfer. Maar het zal wel goedkomen. Voor CIP dacht je ook dat het niets werd, bleek ook reuze mee te vallen.
Tsjah. Ik heb een paar keer een 6je opnieuw gedaan en dat lukte wel. Als je maar vaak genoeg zelf de stof overdenkt en in de vingers krijgt, is tentamens leren een eitje. Eerst de hoofdzaken, dan pas de details. Begin ook pas aan het eind van de rit de boeken te lezen, anders blijf je teveel hangen in de nichegevallen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar dat is een essayVragen heb je goed of fout. Een essay is zo subjectief als de pest. En van die hogere cijfers: breekt het extra vak je niet op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |