abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113183407
Jeee, wat heb ik nu zin in een Mcflurry :(

Ik was net bij de vk en toen voelde ze baby aan de buitenkant bewegen. Druktemaker :Y
pi_113183433
De hik O+ Dat had Amy ook heel vaak. Zo'n leuk gevoel.
pi_113183613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het personeel dat er loopt, meestal 15/16, niet zo geïnteresseerd.... Er hoeft er maar 1 een weekje te werken en het apparaat niet zo heel goed schoonmaken...

Maar goed... Het is een gegeven dat het gevaarlijk kan zijn.. Net als rauwe eieren... En de kans dat je en ei te pakken hebt met salmonella is onwijs klein, dus waarom niet lekker uitsmijters maken met geel snot? Zelfde...
Mja, salmonella en voedselvergiftiging zijn op zich niet slecht voor de baby.
Je wordt er alleen zelf zo onwijs beroerd van.
Daar heb je zwanger niet zo'n zin in, maargoed, ik persoonlijk ook niet als ik niet zwanger ben ;)

Met dingen als toxoplasmose en lysteria ben ik erg voorzichtig als ik zwanger ben, want erg schadelijk voor beeb, maar met voedselvergiftiging en salmonella echt niet voorzichtiger dan anders :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:34:24 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113183685
Gisteren hoorde ik bij de Pfaffs voorbij komen dat Lyndsay (of hoe je haar naam ook schrijft) tegen de gynaecoloog zei dat ze 'resistent' was voor toxoplasmose, en daarom gewoon filet américain etc. mag eten. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de gynaecoloog sprak haar niet tegen. Ik weet wel dat wanneer je opgegroeid bent met katten, de kans groot is dat je antistoffen tegen toxoplasmose hebt opgebouwd en de kattenbak verschonen daarom niet meer gevaarlijk hoeft te zijn. Maar geldt dat dan ook voor het eten van rauw vlees?
pi_113183729
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Gisteren hoorde ik bij de Pfaffs voorbij komen dat Lyndsay (of hoe je haar naam ook schrijft) tegen de gynaecoloog zei dat ze 'resistent' was voor toxoplasmose, en daarom gewoon filet américain etc. mag eten. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de gynaecoloog sprak haar niet tegen. Ik weet wel dat wanneer je opgegroeid bent met katten, de kans groot is dat je antistoffen tegen toxoplasmose hebt opgebouwd en de kattenbak verschonen daarom niet meer gevaarlijk hoeft te zijn. Maar geldt dat dan ook voor het eten van rauw vlees?
Ja zoiets zei mijn schoonzus ook al tegen mij...

Had ook nog niet eerder gehoord dat dat dan misschien zou gelden voor het eten van rauw vlees. Zou eigenlijk wel fijn zijn :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_113183864
Ik heb al heel lang katten maar bij het prikken had ik geen antistoffen voor toxoplasmose.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:39:16 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113183870
Idd :) ik ben wel benieuwd, want de familie Pfaff neemt het ook niet zo nauw met alcohol tijdens de zwangerschap dus ik neem niet meteen voor waar aan wat zij zegt ;)
pi_113183893
Het geldt voor de kattenbak en voor de tuin en het extra goed wassen van sla en dergelijke. Alle kattendingen.

Rauw vlees en vacuumverpakte vis is risico op listeria en daar raak je niet resistent tegen.

Overigens ben ik een fervent tuin-mens en heb ik een kat en doe ik ALTIJD de kattenbak. Ik heb me laten prikken aan begin v/d zwangerschap en ik heb nog nooit toxoplasmose gehad.
Nu doe ik dus even de tuin met handschoenen en de kattenbak mag iemand anders doen. ;)
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:40:03 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113183908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb al heel lang katten maar bij het prikken had ik geen antistoffen voor toxoplasmose.
De kans is blijkbaar groot, maar geldt niet voor iedereen. Heb je dat speciaal laten testen of was dat staandaard?
pi_113183973
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De kans is blijkbaar groot, maar geldt niet voor iedereen. Heb je dat speciaal laten testen of was dat staandaard?
Ik heb het extra aan laten kruizen bij de vk. Doen ze niet standaard.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:41:59 #186
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113183988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:39 schreef freecell het volgende:

Rauw vlees en vacuumverpakte vis is risico op listeria en daar raak je niet resistent tegen.

Beide, listeria en toxoplasmose dus. Ook al sluit je het één uit, dan sluit je het risico op literiabesmetting nog niet uit. Vreemd dat de gyn daar dan niets op terug zei.
pi_113184138
Ik heb een onzindelijke kat en ik ga zijn plasjes en poepjes echt niet laten liggen tot B. thuiskomt. Al was het maar omdat er een peuter staat te gillen: "Mama! Hisqo (Sisqo) heeft geplast/gepoept! In al zijn goorheid!! :')

Anyway, daar gebruik ik handschoenen voor en daarna was ik mijn handen nog even goed.

Had gisteravond wel een mc Flurry. :Y)
pi_113184204
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:00 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen dames

Net terug van de verloskundige. De kleine logé doet het prima en groeit goed. Voor wat betreft mijn jeuk; de verloskundige vermoedt dat ik door hormonen allergisch reageer op mijn eigen zweet. Ze heeft me wat tips gegeven om mijn zweet zo schoon mogelijk te houden en ik ga de huisarts bellen voor een verkoelend/verzachtend middeltje dat niet bijt in de open plekjes en wel met zwangerschap samen kan.
Maarre.... zou gewoon douchen niet helpen? :P Kerst duurt nog zo lang....
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:46:54 #189
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113184216
Maar je hoort ook zulke rare dingen soms. En vk's die het (zogenaamd) allemaal maar prima zouden vinden.
Rode biefstuk eten omdat je ijzer zo laag is, maximaal 5 sigaretten per dag, af en toe een wijntje ter ontspanning... En dit heb ik allemaal gehoord van vrouwen die de afgelopen 3 jaar zwanger zijn geweest!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:48:34 #190
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113184271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef Kersjes het volgende:
Maar je hoort ook zulke rare dingen soms. En vk's die het (zogenaamd) allemaal maar prima zouden vinden.
Rode biefstuk eten omdat je ijzer zo laag is, maximaal 5 sigaretten per dag, af en toe een wijntje ter ontspanning... En dit heb ik allemaal gehoord van vrouwen die de afgelopen 3 jaar zwanger zijn geweest!
Misschien heeft een deel van de zwangeren ook wel een selectief gehoor of hoort wat ze willen horen? VK's horen wat mij betreft gewoon de aanbevelingen van het RIVM te volgen.
pi_113184356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:45 schreef Sorbootje het volgende:

Had gisteravond wel een mc Flurry. :Y)
Waaaat? Weet je wel dat ze dat afraden?

Mijn man zegt: een mc flurry eten op zijn tijd, zeker gedurende bepaalde hormonale periodes wordt zeer aangeraden door de omgeving van de zwangere vrouw :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_113184378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:46 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Maarre.... zou gewoon douchen niet helpen? :P Kerst duurt nog zo lang....
:P

Ik mag juist niet te véél douchen, omdat dat de huid weer uitdroogt, waardoor ik talg aanmaak en daar vervolgens weer op reageer.
pi_113184414
Ik heb gisteren de kattenbak leeggegooid in de kliko :P

(normaal doet meneer dat, maar deze bak kon echt niet meer wachten tot hij thuis was :r daarna zo'n beetje een heel zeeppompje met Dettol gebruikt voor het wassen van mijn handen en een boze meneer toen ie thuis kwam :P maar het was dát of ik was omgekomen van de lucht :r )
pi_113184442
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:50 schreef Estrys het volgende:

[..]

Waaaat? Weet je wel dat ze dat afraden?

Mijn man zegt: een mc flurry eten op zijn tijd, zeker gedurende bepaalde hormonale periodes wordt zeer aangeraden door de omgeving van de zwangere vrouw :D
Ja ik weet dat ze dat afraden. Ik denk dat het een complot is van mensen die alle mc flurries zelf willen opeten. Vanavond weer een Liuk. Ik ben van mijn geloof gevallen, ik eet ze nu ook buiten Italië.
pi_113184478
En nu ga ik weg. Naar de gyn, maar met een omweg langs de mac, omdat ik daar nog iets van een burger ga scoren :P gewoon, omdat ik wéér was afgevallen :? (pijn en stress doen wonderen! En je kunt er nog eens een burgertje voor scoren :9 )

:W
pi_113184491
Ik eet ook veel mac flurrys. Ook tijdens de zangerschappen van die andere 3 gehad. Maar he ik rook en drink niet en eet ook geen roodvlees ;)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113184587
Ik heb nog maar 1 mc flurry op in mijn hele leven en voel me er nu nog schuldig over ook..
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_113184639
Oh McFlurry's... dat was mijn enige craving bij de zwangerschap van Minke... En die heb ik ook echt wel uitgebuit! })
pi_113184709
McFlurry rel!!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113184802
Dames jullie rellen maar :P Ik ga even plat met mijn peuter en baby :z
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')