quote:
Hetzelfde eigenlijk nog. Hij is nog steeds mank maar wel opgewekter dus de pijnstillers doen hun werk. Het mocht ook nog wel een week of 1,5 week duren zei de DA als het maar niet erger werd dus we kijken het even aan. Hij klimt en speelt en eet en knuffelt gelukkig gewoon nog dus we kijken het maar even aan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:18 schreef indaha het volgende:
Senesta wat een schrik zeg, hopelijk knapt hij snel weer op , hoe is het met Dodge nu?
Oh wat schrikken zegquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:27 schreef senesta het volgende:
Vanmiddag met spoed naar DA gegaan. Hummer waarschijnlijk gestoken door iets, zijn oog nam idiote proporties aan en hij hijgde. Jemig, wat was ik bang![]()
Waarschijnlijk meer stress dan allergie o.i.d maar hij heeft voor de zekerheid wel een spuit gekregen om een reactie te onderdrukken.
Is net zijn enige goede oog ook. Goed in de gaten houden maar.
Oh dat is echt geweldigquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:24 schreef Rewimo het volgende:
Jee senes, ze zitten wel in de lappenmand bij jouSchrikken hoor zoiets.
MP, hij heeft 2x bijles gehadWel erg effectief blijkbaar
Ik hoop dat het dan eindelijk mooi weer voor je wordtquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Morgen nog twee toetsen, overmorgen de nationale finale van de IJSO, volgende week nog drie dagen les (nou ja, de toetsen uit de toetsweek bespreken en film kijken) en dan alweer de boeken inleveren! En dan nog even mijn rapport ophalen natuurlijk
Het is bijna vakantie
Ja, mooi weerquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:16 schreef indaha het volgende:
[..]
Ik hoop dat het dan eindelijk mooi weer voor je wordten met dat rapport zit het wel goed denk ik
Lieveheersbeestjesquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:28 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Oh en op de vlinderstruik zitten bladluizen
Mijn moeder gooit er nu spiritus op, is dat prima? Of is er nog een beter middeltje?
Ja die hebben we ook ja, maar die doen het niet snel genoeg. Hele vreemde trouwens, ze zijn zwart met rode stippenquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
LieveheersbeestjesMaar spiritus is ook goed, mengen met afwasmiddel en wat water (in een plantenspuit) werkt nog beter.
Wat is IJSO?
Ja er zijn meerdere olympiades hequote:Op woensdag 20 juni 2012 19:42 schreef Rewimo het volgende:
Ah de Olympiade, daar heb ik wel van gehoord. Ik kende alleen de afkorting niet. Succes vrijdag!
Ja dankje! Ik hoop dat het helptquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:42 schreef indaha het volgende:
Wat goed MP, ik ga duimen dat je bij de laatste 6 gaat horen
en naar Iran mag .
quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:48 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat ben je toch een allemachtig slim knaapje Maarten Pietertje![]()
Dankjewel!quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ga duimen voor Puk kom op beessie nog even volhouden
Senes die katten van je weten je wel jaren ouder te maken he? Wat een schrik zeg
En Zorro is 8 geworden. Ouwe brombeer van mij.
Ik duim ook mee dat ze nog een tijdje bij jullie mag zijnquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:09 schreef Candaasje het volgende:
@Senesta: Oeh, wat liet Hummer je schrikken! En Dogde eerst ook al....
@Indaha: Wat een gedoe met die ABHopelijk komt het snel goed!
@MP: Slimmerik!![]()
En zo, we zijn dus weer terug. Met een nog levende Pukkie
Ze had 40 graden koorts, ze was enorm uitgedroogd en had dus diarree.
De dierenarts heeft haar 180 ml (!!) vocht onderhuids toegediend, antiobiotica gegeven (werkt 14 dagen), iets tegen de diarree en een koortsdrukkend middel.
We hebben het er wel over gehad dat dit natuurlijk de oorzaak niet weg neemt, (ze heeft een weerstand van 0,0 dankzij die nieren) en het altijd de vraag is hoeverre je moet gaan. ('We kunnen haar eindeloos in leven houden, maar of dat voor het beestje zelf leuk is....' aldus de DA)
Ik had me er op ingesteld dat ze zou worden ingeslapen, en de DA twijfelfde, maar wilde nog wel één poging wagen. Vanavond moet ze opknappen. En flink ook.
Gebeurt dat niet, dan is het einde verhaal. Zelfde geldt voor de volgende keer dat we haar ziek aantreffen; dan gaan we bellen en maken apart een afspraak om haar in te laten slapen.
Of het de juiste beslissing is geweest weet ik niet. Maar ik vertrouw nu op de DA, want dat is wel een man die er voor het dier is. Hij opereert bijvoorbeeld geen dieren meer waarvan het leven vermoedelijk alleen maar uit lijden zal bestaan. Eerst het dier, dan het baasje, dat idee.
(Hij schrok ook enorm van de wel heel erg rustige Puk, want op na de uren na een roesje, had hij haar nog niet zo stil meegemaakt. (Dat was in mei een andere DA). Hij kende haar alleen als een fel katje.))
Puk heeft net al wat gedronken uit de vijver (we zaten net alleen te bedenken of dat een bron van infectie kon zijn....maar goed, ze drinkt ten minste iets. Morgen even de vijver goed schoonmaken)
en ze ligt en zit nu bij te komen op het kleed in de woonkamer. Ze wankelt wel (door die bult vocht onder de huid) en ze is nog wat stil, maar er lijkt wel iets meer leven in te komen.Ze zoch in elk geval net het laatste zonnestraalje op, onze zonaanbidster
![]()
't Blijft wel lastig. Enerzijds ben ik heel blij dat ze er nog is, anderzijds wil ik dat het geen lijdensweg gaat worden. Vandaar dus het besluit dat het de volgende keer over is.
Hopelijk duurt dat nog een hele mooie zomer lang. Want Puk is echt wel een lente/zomerkatje.
Mooi dat ze in ieder geval nog leeft. Ik hoop dat het echt beter zal gaan en dat ze nog lang mag blijven leven! En gelukkig inderdaad, wat een goede man zeg, die dierenartsquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:09 schreef Candaasje het volgende:
@Senesta: Oeh, wat liet Hummer je schrikken! En Dogde eerst ook al....
@Indaha: Wat een gedoe met die ABHopelijk komt het snel goed!
@MP: Slimmerik!![]()
En zo, we zijn dus weer terug. Met een nog levende Pukkie
Ze had 40 graden koorts, ze was enorm uitgedroogd en had dus diarree.
De dierenarts heeft haar 180 ml (!!) vocht onderhuids toegediend, antiobiotica gegeven (werkt 14 dagen), iets tegen de diarree en een koortsdrukkend middel.
We hebben het er wel over gehad dat dit natuurlijk de oorzaak niet weg neemt, (ze heeft een weerstand van 0,0 dankzij die nieren) en het altijd de vraag is hoeverre je moet gaan. ('We kunnen haar eindeloos in leven houden, maar of dat voor het beestje zelf leuk is....' aldus de DA)
Ik had me er op ingesteld dat ze zou worden ingeslapen, en de DA twijfelfde, maar wilde nog wel één poging wagen. Vanavond moet ze opknappen. En flink ook.
Gebeurt dat niet, dan is het einde verhaal. Zelfde geldt voor de volgende keer dat we haar ziek aantreffen; dan gaan we bellen en maken apart een afspraak om haar in te laten slapen.
Of het de juiste beslissing is geweest weet ik niet. Maar ik vertrouw nu op de DA, want dat is wel een man die er voor het dier is. Hij opereert bijvoorbeeld geen dieren meer waarvan het leven vermoedelijk alleen maar uit lijden zal bestaan. Eerst het dier, dan het baasje, dat idee.
(Hij schrok ook enorm van de wel heel erg rustige Puk, want op na de uren na een roesje, had hij haar nog niet zo stil meegemaakt. (Dat was in mei een andere DA). Hij kende haar alleen als een fel katje.))
Puk heeft net al wat gedronken uit de vijver (we zaten net alleen te bedenken of dat een bron van infectie kon zijn....maar goed, ze drinkt ten minste iets. Morgen even de vijver goed schoonmaken)
en ze ligt en zit nu bij te komen op het kleed in de woonkamer. Ze wankelt wel (door die bult vocht onder de huid) en ze is nog wat stil, maar er lijkt wel iets meer leven in te komen.Ze zoch in elk geval net het laatste zonnestraalje op, onze zonaanbidster
![]()
't Blijft wel lastig. Enerzijds ben ik heel blij dat ze er nog is, anderzijds wil ik dat het geen lijdensweg gaat worden. Vandaar dus het besluit dat het de volgende keer over is.
Hopelijk duurt dat nog een hele mooie zomer lang. Want Puk is echt wel een lente/zomerkatje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |