abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113114464
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

Babysloth's got 'is gee-waff </V1z> :D O+

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_113114575
O chill, ik kan niet relaxen moet heeeel hard werken om m'n laatste hele belangrijke opdracht af te krijgen. Wel of niet doorgaan met studeren zeg maar.
Worry is a misuse of imagination
pi_113114706
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Rugvet duidt vaak op insuline problemen.

http://www.ppcchicago.com/articles/biosignature-modulation.php

En anders moet je googlen :)
Ah thanks! Ik ben overal wel vrij spekkig, dus ik weet niet of mijn rug dikker is dan de rest eigenlijk, ben vrij gelijkmatig. Het is ook al wat minder geworden nu ik ben afgevallen, maar het blijft vrij hardnekkig. Het is ook in het midden van mijn rug, onder de bh, terwijl dit het heeft over het gebied rond de schouderbladen.

Heb wel vaak last van schommelingen in mijn bloedsuiker, dips, hoofdpijn etc., maar dat probeer ik te bestrijden met regelmatig eten, geen snelle suikers etc.

Zal er wat dieper in duiken, heb sowieso wel altijd een beetje gedonder met hormonen :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113114719
Foto van Mo gemist.

Ik voel me nu zoals die kat in de OP, ik zit propvol en ik moet dadelijk nog m'n laatste T eten :').

Update/eindstand:
O: Yoghurt met appel, 2 crackers met runderpastrami/biefstukworst (en komkommer)
L: Drie volkoren boterhammen met runderpastrami/gerookte kip (en komkommer)
T: Salade met veldsla, appel en haring of salade met tasty tom tomaten, cherrytomaten, zongedroogde tomaten en feta
D: Lasagne van spinazie, geitenkaas en zongedroogde tomaten met daarbij een salade met tasty tom tomaten, cherrytomaten, zongedroogde tomaten
T: Bak fruityoghurt met kersen met halve appel
pi_113114762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:14 schreef Novem het volgende:

[..]

Ah thanks! Ik ben overal wel vrij spekkig, dus ik weet niet of mijn rug dikker is dan de rest eigenlijk, ben vrij gelijkmatig. Het is ook al wat minder geworden nu ik ben afgevallen, maar het blijft vrij hardnekkig. Het is ook in het midden van mijn rug, onder de bh, terwijl dit het heeft over het gebied rond de schouderbladen.

Heb wel vaak last van schommelingen in mijn bloedsuiker, dips, hoofdpijn etc., maar dat probeer ik te bestrijden met regelmatig eten, geen snelle suikers etc.

Zal er wat dieper in duiken, heb sowieso wel altijd een beetje gedonder met hormonen :)
Ja hoi!

Dat heb ik ook :D En ik heb ook midden-rugvet!
pi_113114779
Succes nog Prob!

Ik ben wel knetterzenuwachtig: deze twee weken krijg ik álles te horen :')
- laatste cijfers
- scriptieresultaat
- of ik in de master ben toegelaten

En nou ja, da's best spannend! Maar tot die tijd lekker sporten. Kickboksen vond ik heel leuk en ik heb hier wel een kickboksmogelijkheid gezien, maar heb op 't moment al m'n portemonnaie vol aan de sportschool en de spinninglessen zeg maar. Daar komt binnenkort zwemmen bij en dan is 't budget wel een beetje op. Hardlopen is gelukkig niet zo duur over het algemeen en eens in de zoveel tijd nieuwe schoenen kunnen er wel af.

Heb nu m'n hoop gevestigd op zwemmen, eens zien wat dat in combinatie met spinnen en hardlopen voor m'n lichaam doet :? Toen ik nog veel zwom hield 't veel gewicht in toom omdat ik toen thuis teveel te eten kreeg :') dus hopelijk doet 't nu ik gezond leef en sport nóg meer.
Ja doei.
pi_113114829
Ohai, vandaag en gisteren lekker naar het strand geweest, plus vandaag nog een 2.5 uur gelopen (1 uur berg af, 1.5 uur berg op :D) en gesnorkeld, zo cool! Nu voor het eten even beetje internetten :7.
pi_113114864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:16 schreef Perruche het volgende:
Ohai, vandaag en gisteren lekker naar het strand geweest, plus vandaag nog een 2.5 uur gelopen (1 uur berg af, 1.5 uur berg op :D) en gesnorkeld, zo cool! Nu voor het eten even beetje internetten :7.
O+ Wat heerlijk!
Ja doei.
pi_113114871
Hey mo, ben je er weer? Ben je de hardlopers beu? :P
pi_113114944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

O+ Wat heerlijk!
Ja echt vette chillax. Plus we zitten in een huis van vrienden van vriendlief en ze kunnen echt goed koken :D dus dat is echt top. Merk nu ook wel dat ik echt aan holidays toe was! + ik kan lekker murakami IQ84 uitlezen, 100 paginas enzo O+.

Succes met je studieshizzel!!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:19:08 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113114985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja hoi!

Rug-, buik- en bilrollen, putjes in benen en bovenarmen ook inmiddels geloof ik. En van sporten krijg ik blaasontstekingen. Gezond eten is ver te zoeken en m'n blij ook.

Maar ik heb geen hooikoorts.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_113115028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:17 schreef Perruche het volgende:
Hey mo, ben je er weer? Ben je de hardlopers beu? :P
Nee hoor! :D! Maar wilde even het aantal topics waar ik in postte beperken tijdens de laatste loodjes en was ook niet heel anders aan 't eten en sporten dan normaal dus lijstjes posten zou nog steeds 't zelfde zijn enzo :+ dus dan kon dat er wel even af. Zo af en toe een reeks-pauze is wel prima! :P
Ja doei.
pi_113115068
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja hoi!

Rugvet en suikerdip boks :+

Je vakantie klinkt heerlijk! Snorkelen, leuk!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113115100
Meeehhhhhhhh. Vind m echt vies scury... :/
pi_113115226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
Meeehhhhhhhh. Vind m echt vies scury... :/
zet ḿ dan uit!! OF ga fokken enzo :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113115282
Wie is vies?
Ja doei.
pi_113115289
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Rug-, buik- en bilrollen, putjes in benen en bovenarmen ook inmiddels geloof ik. En van sporten krijg ik blaasontstekingen. Gezond eten is ver te zoeken en m'n blij ook.

Maar ik heb geen hooikoorts.
Lekker ding ga eens even gezond eten mmkay?

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:29 schreef anna82 het volgende:
Perruche, je bent op vakantie, dat betekent dat je GEEN lijstjes post, gekkerd!
Hier moest ik even op reageren, ik was nog in de afkick modus en ik probeerde me te herinneren wat ik zoal naar binnen had gewerkt maar dat was nog verdomd lastig!
pi_113115298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

zet ḿ dan uit!! OF ga fokken enzo :P
Stiekem vind ik t leuk. En Martijn zit naast me. Hij weet dat ie vannacht toilet duty heeft.
pi_113115355
Toilet duty= als ik vannacht moet plassen, dan moet hij mee :P
pi_113115411

Hier gaan we volgende week heen O+
Ja doei.
pi_113115437
Ik kan niet quoten, maar Perruche, dat je niet meer wist wat je had gegeten zie ik als halverwege vakantiemodus :D Wat klinkt het heerlijk allemaal O+

Aurum, ja het gaat langzaam wat sneller. Loop nu 1 keer in de week en dat is nog wat te weinig om echt resultaat te zien. Wil nu wel iets gaan uitbreiden richting die 12. Jij ook nog gelopen zag ik! w/

Coco, wat behelst de toilet duty? Vooraf checken of er oogbollen in drijven?
pi_113115450
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaan we volgende week heen O+
Wauw! O+
pi_113115473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Toilet duty= als ik vannacht moet plassen, dan moet hij mee :P
_O- _O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113115506
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 21:26 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

Wauw! O+
:Y en de hardloopspullen gaan mee! :Y
Ja doei.
pi_113115525
Anna, gewoon met me mee zodat ik niet alleen de trap af hoef enzo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')