abonnement Unibet Coolblue
pi_113106371
Ik vind husky's ook geweldige honden... zo mooi ook. Maar daar moet je echt goed over nadenken wil je die nemen. Als ik ooit de kans krijg en er de tijd voor heb om ze een husky-waardig bestaan te geven wil ik er wel één.

Mijn vriend wil heel graag een franse bulldog, of een mopshond. Ik vind ze te lui.... hij vind ze geweldig... Ik wil graag een actievere hond die je langer mee kunt nemen om te wandelen. Eéntje die het leuk vind om te apporteren. (Geen golden retriever meer, tenzij het net zo'n apart figuur is als Lobbes). Vind de meeste retrievers iets té mak.

Voorlopig staat voorop een Duitse herder op het verlanglijstje.. ik vind die zo enorm mooie koppen hebben. We hadden er vroeger ook één en ik heb nog nooit een hond gezien die aan hem kwa looks kon tippen, prachtig beest was het. Nog steeds de mooiste herder die ik ooit gezien heb. En ze zijn toch niet zo hyper als husky's.

Zou ook wel een border collie willen, maarja zelfde verhaal als bij de husky.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:02:58 #27
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113106421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:01 schreef CesarMilan het volgende:
Ik vind husky's ook geweldige honden... zo mooi ook. Maar daar moet je echt goed over nadenken wil je die nemen. Als ik ooit de kans krijg en er de tijd voor heb om ze een husky-waardig bestaan te geven wil ik er wel één.

Mijn vriend wil heel graag een franse bulldog, of een mopshond. Ik vind ze te lui.... hij vind ze geweldig... Ik wil graag een actievere hond die je langer mee kunt nemen om te wandelen. Eéntje die het leuk vind om te apporteren. (Geen golden retriever meer, tenzij het net zo'n apart figuur is als Lobbes). Vind de meeste retrievers iets té mak.

Voorlopig staat voorop een Duitse herder op het verlanglijstje.. ik vind die zo enorm mooie koppen hebben. We hadden er vroeger ook één en ik heb nog nooit een hond gezien die aan hem kwa looks kon tippen, prachtig beest was het. Nog steeds de mooiste herder die ik ooit gezien heb. En ze zijn toch niet zo hyper als husky's.

Zou ook wel een border collie willen, maarja zelfde verhaal als bij de husky.
Witte herder is ook erg mooi :D
edit: maar dan heb je de kans dat je een herder hebt die niet zo sociaal is, alhoewel je ze ook op een sociale manier kan opvoeden. Ik vind de meeste herders een beetje eng, maar dat komt omdat ik ooit in mijn been gebeten ben door een herder toen ik een jaar of 12 was.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113106654
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:02 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Witte herder is ook erg mooi :D
Haha! Zoveel honden zijn leuk... dat is het probleem juist bij mij. :') Er zijn maar een aantal rassen die ik niet zou willen. Bijvoorbeeld dobermann of een poedel. En dan nog als het een super lief beest is dan weet ik niet of ik hem écht niet zou willen. Ik kwam een keer een hardstikke liever dobermann tegen met Lobbes.

Ik vind cocker's spaniels ook leuk. Of Jack russels.. of ik zou misschien ook wel weer een westy willen. Zijn zo heerlijk eigenwijs... etc etc... :9
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 18:08:37 #29
7074 moussy
kuttekop
pi_113106662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:02 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Witte herder is ook erg mooi :D
edit: maar dan heb je de kans dat je een herder hebt die niet zo sociaal is, alhoewel je ze ook op een sociale manier kan opvoeden. Ik vind de meeste herders een beetje eng, maar dat komt omdat ik ooit in mijn been gebeten ben door een herder toen ik een jaar of 12 was.
Waarom zou een witte herder niet sociaal zijn?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_113106762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:01 schreef CesarMilan het volgende:
Ik vind husky's ook geweldige honden... zo mooi ook. Maar daar moet je echt goed over nadenken wil je die nemen. Als ik ooit de kans krijg en er de tijd voor heb om ze een husky-waardig bestaan te geven wil ik er wel één.

Mijn vriend wil heel graag een franse bulldog, of een mopshond. Ik vind ze te lui.... hij vind ze geweldig... Ik wil graag een actievere hond die je langer mee kunt nemen om te wandelen. Eéntje die het leuk vind om te apporteren. (Geen golden retriever meer, tenzij het net zo'n apart figuur is als Lobbes). Vind de meeste retrievers iets té mak.

Voorlopig staat voorop een Duitse herder op het verlanglijstje.. ik vind die zo enorm mooie koppen hebben. We hadden er vroeger ook één en ik heb nog nooit een hond gezien die aan hem kwa looks kon tippen, prachtig beest was het. Nog steeds de mooiste herder die ik ooit gezien heb. En ze zijn toch niet zo hyper als husky's.

Zou ook wel een border collie willen, maarja zelfde verhaal als bij de husky.
Die zou ik echt nooit aanschaffen... Ik vraag me altijd af waarom mensen voor zulke rassen kiezen. Ik vind het zo zielig omdat ze zo duidelijk misvormd zijn met die platte koppen. Dat kan toch niet fijn zijn voor zo'n hond, continue naar adem moeten happen als ze te druk zijn of als het te warm is. Waarom wil je vriend graag zo'n hond als ik vragen mag?

Ik val zelf erg op honden die redelijk in proportie zijn en geen ingefokte misvormingen hebben zoals kromme poten, te lange ruggen, platte koppen, etc. Terriers vind ik er vaak super leuk uit zien, stoere hondjes mooi in verhouding en gebouwd om bezig te zijn. Jammer alleen van de eigenwijze karaktertjes en het jachtinstinct van de meesten :P

We hebben zelf best lang gezocht naar een leuk klein en makkelijk ras dat redelijk in verhouding was zonder uitpuiloogjes en platte bek. Als de terriers al afvallen (en alle andere jagertjes vanwege dat jachtinstinct) blijft er niet zo veel leuks over. Uiteindelijk zijn we toen uitgekomen bij de Havanezer, geen moment spijt gehad O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:12:54 #31
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113106837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:08 schreef moussy het volgende:

[..]

Waarom zou een witte herder niet sociaal zijn?
Ik bedoelde niet specifiek een witte herder, maar herders in zijn algemeen. Ik ken er heel veel die niet los mogen spelen omdat het niet vertrouwd is volgens hun baasjes.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 18:15:07 #32
7074 moussy
kuttekop
pi_113106938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:12 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet specifiek een witte herder, maar herders in zijn algemeen. Ik ken er heel veel die niet los mogen spelen omdat het niet vertrouwd is volgens hun baasjes.
dan hadden ze die herders op moeten voeden, hier 2 exemplaren gehad, ook een witte ;) en nu hebben we er nog steeds 1, maar dan blind en een belg :') maar die hebben altijd gewoon los kunnen lopen, ook die blinde (die witte was ook blind/slechtziend)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:19:52 #33
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113107112
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:15 schreef moussy het volgende:

[..]

dan hadden ze die herders op moeten voeden, hier 2 exemplaren gehad, ook een witte ;) en nu hebben we er nog steeds 1, maar dan blind en een belg :') maar die hebben altijd gewoon los kunnen lopen, ook die blinde (die witte was ook blind/slechtziend)
Ik weet vrijwel niks van herders af, maar ik heb van een man bij ons in de buurt begrepen dat ze lastig op te voeden zijn, omdat ze weinig van andere honden tolereren. Weet niet of dat klopt, of dat het zijn mening is, maar die van hem zijn prima opgevoed :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_113107343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:11 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Die zou ik echt nooit aanschaffen... Ik vraag me altijd af waarom mensen voor zulke rassen kiezen. Ik vind het zo zielig omdat ze zo duidelijk misvormd zijn met die platte koppen. Dat kan toch niet fijn zijn voor zo'n hond, continue naar adem moeten happen als ze te druk zijn of als het te warm is. Waarom wil je vriend graag zo'n hond als ik vragen mag?

Ik val zelf erg op honden die redelijk in proportie zijn en geen ingefokte misvormingen hebben zoals kromme poten, te lange ruggen, platte koppen, etc. Terriers vind ik er vaak super leuk uit zien, stoere hondjes mooi in verhouding en gebouwd om bezig te zijn. Jammer alleen van de eigenwijze karaktertjes en het jachtinstinct van de meesten :P

We hebben zelf best lang gezocht naar een leuk klein en makkelijk ras dat redelijk in verhouding was zonder uitpuiloogjes en platte bek. Als de terriers al afvallen (en alle andere jagertjes vanwege dat jachtinstinct) blijft er niet zo veel leuks over. Uiteindelijk zijn we toen uitgekomen bij de Havanezer, geen moment spijt gehad O+
Ingefokte afwijkingen hebben alle rashonden in bepaalde mate. Dan kun je beter voor een mengelmoes gaan.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 18:25:17 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_113107347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:19 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik weet vrijwel niks van herders af, maar ik heb van een man bij ons in de buurt begrepen dat ze lastig op te voeden zijn, omdat ze weinig van andere honden tolereren. Weet niet of dat klopt, of dat het zijn mening is, maar die van hem zijn prima opgevoed :)
ik vind het gelul :) het goed praten dat zijn honden niet sociaal zijn.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:29:16 #36
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_113107497
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:25 schreef moussy het volgende:

[..]

ik vind het gelul :) het goed praten dat zijn honden niet sociaal zijn.
Ik zei dat de zijne juist wel goed opgevoed zijn. Dat zijn de enige herders waar Koda tot nu toe mee heeft gespeeld.:P Ben het opzich wel met je eens, herders kunnen vast ook geweldige honden zijn, maar er zijn zoveel vooroordelen over ze, erg jammer.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 18:33:18 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_113107643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:29 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ik zei dat de zijne juist wel goed opgevoed zijn. Dat zijn de enige herders waar Koda tot nu toe mee heeft gespeeld.:P Ben het opzich wel met je eens, herders kunnen vast ook geweldige honden zijn, maar er zijn zoveel vooroordelen over ze, erg jammer.
ik hoor het maar zelden eerlijk gezegd.

Donna, onze herder, is/was "moeilijk" maar dat is niet omdat ze herder is, dat is omdat ze blind is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:37:56 #38
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_113107814
Als ik een windhond neem ga ik er vanuit dat ik hem gewoon niet los kan laten hoor. Ik zou dan ook het liefst een oudere nemen ooit, die gewoon lekker aan de lijn ook wel aan zn beweging komt met genoeg wandelingen op een dag O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_113107902
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:11 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]
Waarom wil je vriend graag zo'n hond als ik vragen mag?

Hij vindt die uitstraling die ze hebben leuk, die rimpeltjes enzo en de korte snuitjes. En hij wil niet zo graag veel lopen met honden en zulke rassen hebben vaak minder beweging nodig. Dat is ook een reden. Tja vooral dat soort rassen hebben vaak enorm veel problemen. Ik vind ze ook niet zo geweldig. Ik ken zelfs een verhaal van iemand waarbij bij haar mopshond gewoon een oog eruit "gesprongen" is. Dat beestje heeft nu één oog... fijn dan.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 18:42:15 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_113107967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:37 schreef oh-oh het volgende:
Als ik een windhond neem ga ik er vanuit dat ik hem gewoon niet los kan laten hoor. Ik zou dan ook het liefst een oudere nemen ooit, die gewoon lekker aan de lijn ook wel aan zn beweging komt met genoeg wandelingen op een dag O+
En anders heb je nog van de flex dingen waar ze wel een huppeltje aan kunnen maken.

Ik had er 1 gekocht voor yous, gevalletje klauw "verbrand", ik, omdat Donna in die lijn verstrikt zat, bokkensprongen ging maken, yous sloeg op hol, lijntje rolt uit en in, en Donna maar als een rollade hupsen :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_113108606
:W :W :W

ben ik weer, ik hoorde van miss_isis dat ik hier gemist word :D

Fok logde mij telkens automatisch uit waardoor ik elke keer mijn berichten 10x moest typen :')

Daar werd ik lichtelijk agressief van dus ik had t tijdelijk opgegeven ;)

maar met Rocky gaat alles nog goed hoor met alle hondjes hier ook?

@maus, gaat het met koda al beter?
pi_113108682
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:40 schreef CesarMilan het volgende:
Ik ken zelfs een verhaal van iemand waarbij bij haar mopshond gewoon een oog eruit "gesprongen" is. Dat beestje heeft nu één oog... fijn dan.
:o Ach
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_113108860
Mijn hond had trouwens een paar weken geleden opeens 2 bultjes aan de binnenkant van zijn lip.
Zoiets http://i623.photobucket.c(...)mallonesaug82010.jpg (is niet mijn hond).

Het zag er echt héél vies uit :X . We zijn ermee naar de dierenarts geweest en die zei dat het iets heel banaals was dat heel veel honden krijgen, en dat het niet iets besmettelijks was. Ook zei ze dat ze het niet weg kon halen omdat het in de mond zat, en dat het misschien nog wel vanzelf weg zou gaan. En nu zijn ze inderdaad bijna weg, gelukkig maar :s)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_113109000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 18:25 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ingefokte afwijkingen hebben alle rashonden in bepaalde mate. Dan kun je beter voor een mengelmoes gaan.
Voor mezelf vind ik het niet aanmoedigen van bewust ingefokte uiterlijke afwijkingen zoals korte neuzen, lange ruggen, kromme pootjes, zeer klein of zeer groot formaat het belangrijkst. Dat wil ik gewoon niet omdat ik denk dat een hond daar onder lijdt.

De medische afwijkingen die bij rassen voorkomen zoals HD of patella luxatie vind ik geen reden om geen rashond te nemen. Daar wordt namelijk niet bewust op gefokt maar juist bewust op gecontroleerd bij de fok. Het risico daarop kun je in grote mate beperken door ouderdieren te gebruiken die medisch gekeurd zijn en bepaalde voorzorgsmaatregelen te nemen bij de opvoeding (niet op gladde vloeren laten lopen, niet te veel of te jong aan de fiets laten rennen, etc.). Ik zou wel afzien van rassen die bv. een zeer groot risico op epileptie of kanker o.i.d. hebben omdat daar niet goed tegen geselecteerd kan worden bij de fok.

Het idee dat mengelmoesjes per definitie gezonder zijn betwijfel ik. Veel fokkers van mengelmoesjes testen ouderdieren namelijk helemaal nergens op. En als je een grote hond fokt (stel je kruist een labrador met een dog met een mastiff.. etc.) loopt zo'n mengelmoesje net zo veel risico op HD als een rashond (en misschien meer, omdat de ouderdieren niet getest zijn voor er mee gefokt werd) door het gewicht en de bouw. Idem voor kleine hondjes, ik denk dat al die boomertjes net zo veel of meer risico lopen op bv patella luxatie dan een willekeurige kleine rashond, gewoon door die kleine pootjes.

Ik denk wel dat echte straathonden waarschijnlijk lichamelijk beter in elkaar zitten, dat lijkt me een kwestie van natuurlijke selectie. Straathonden die niet hard weg kunnen rennen worden aangereden/aangevallen/etc. dus die moeten wel gezond zijn om het zo lang overleefd te hebben.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_113109142
Leuk dat je altijd zo uitgebreid antwoordt, Miss Isis ^O^
Je zal verder best gelijk hebben, ik weet niet wat voor onderzoek er is gedaan naar de gezondheid van rashonden tov kruisingen en straathonden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:16:14 #46
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_113109307
Het is echt larie dat mengelmoesjes gezonder zijn dan rashonden.
Goed gefokte rashonden zijn juist een aanrader, je weet wat je krijgt, qua uiterlijk en qua karakter, en heel veel gezondheidsrisico´s worden uitgesloten dmv testen.
Rassen als mopsen ed zou ik zelf ook echt nooit kopen.
Mn moeder heeft een mops, die wonderbaarlijk genoeg wel al 12 jaar oud is, maar jemigdepemig, wat ze daar aan hebben moeten laten sleutelen de afgelopen jaren :X
Godsvermogen heeft die hond hun gekost.
En als je niet wil lopen met een hond, neem dan geen hond, en niet een hond die amper kan lopen omdat ie zo mismaakt gefokt is :X
Oh enne dat herderverhaal, wat een larie, als er een ras is dat goed te trainen is, dan zijn het herders wel, waarom denk je dat die altijd gebruikt worden als politiehond en speurhond en zo :D
Kijk, dat mensen ze nemen en ze dan niet opvoeden, dat is de kutterij, maar dat geldt voor alle rassen hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_113109340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:11 schreef Njosnavelin het volgende:
Leuk dat je altijd zo uitgebreid antwoordt, Miss Isis ^O^
Je zal verder best gelijk hebben, ik weet niet wat voor onderzoek er is gedaan naar de gezondheid van rashonden tov kruisingen en straathonden.
Hehe, ik heb een beetje een afwijking waarbij ik in één post zoveel mogelijk uit wil leggen, zodat ik hoop dat mensen me goed begrijpen en zich niet onnodig aangevallen voelen en zo :@ :+

:o een post van maar één zin! Ik kan leer het nog wel :P

Edit: oh-oh zegt dus ongeveer hetzelfde als ik bedoel, maar die kan het wel kort en krachtig. :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 19:20:03 #48
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_113109461
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_113109503
Het maakt eigelijk niks uit of het een ras of bastaard hond is.
Bij een rasfokker is de kans op afwijkingen Xkeer groter....
Maar in principe kunnen alle honden afwijkingen krijgen
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_113109524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:20 schreef oh-oh het volgende:
:D
Ik ben altijd een beetje bang om op tenen te stampen, vandaar mijn ellenlange verhalen. Jij hebt daar wellicht iets minder angst voor :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')