abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113097912
VROUW vertelt 'Ik spoelde de pil door het toilet' AMSTERDAM - “Gisteren stonden we samen in de babykamer. Met onze armen om elkaar heen, kijkend naar het nu nog lege wiegje. ‘Het is wel een wonder, hè, dat je ondanks de pil zwanger bent geworden,’ zei mijn vriend.

Hij moest eens weten hoe ik dat wondertje zelf heb helpen verrichten. Mijn vriend leerde ik vijf jaar geleden kennen op de verjaardag van een collega. Het klikte meteen. Zelfde muzieksmaak, zelfde gevoel voor humor, we lezen dezelfde boeken... We hebben die hele avond aan één stuk door gepraat. Sinds die tijd hebben we een geweldige relatie, maar over één ding waren we het oneens: kinderen.

Ik weet al sinds mijn 16e dat ik kinderen wil, en nu ben ik 35. Ik hoorde bij wijze van spreken al járen mijn eierstokken rammelen. Maar hij wilde eerst nog zijn wilde haren kwijt. Lekker op vakantie naar Ibiza, stappen met zijn vrienden. Terwijl...mij leek niets leuker dan gezellig met een dekentje en een baby op de bank zitten en horen hoe ons eigen kindje zijn eerste woordjes brabbelt. Ik was ervan overtuigd dat hij smoorverliefd zou worden op de baby, als die er eenmaal was. Dat heb ik al heel vaak om me heen bij mannen zien gebeuren.

Zeven maanden geleden hadden we weer die discussie. Hij zei:‘Ik wil ze misschien wel, ooit, ik weet alleen nog niet wannéér. Niet nu, in elk geval.’ Hij leek maar niet te begrijpen dat mijn biologische klok zo onderhand meer tikte als een tijdbom. Hoeveel tijd had ik eigenlijk nog? Maar erover blijven doorzeuren zou tegen me gaan werken: ik heb om me heen ook veel relaties zien stranden op een niet-gedeelde kinderwens. Dus dacht ik: dan maar een beetje sjoemelen. Die hele maand, ik durf het bijna niet te zeggen, heb ik de pil elke avond door het toilet gespoeld. Ja, ik heb hem erin geluisd. Zo hard mag je het best stellen. Maar voor mijn gevoel kon ik ook niet anders. Hij wilde wachten, mijn lichaam niet.

Mijn lijf bleek inderdaad te springen om een zwangerschap: ik was al snel in verwachting. Mijn vriend reageerde geschokt. Hoe kon dat nou? Ik slikte toch trouw de pil? Ik antwoordde dat dit ook klopte, dat ik hem nog nooit was vergeten. Wat natuurlijk de waarheid was, ik heb ’m alleen niet geslikt. In plaats daarvan zei ik dat de pil geen 100% garantie geeft, dat een heel klein percentage toch nog zwanger raakt.‘En blijkbaar hoor ik daar bij.’ Over een abortus hebben we het nooit gehad. Hij wist hoe graag ik een kind wilde, dus hij wist dat dat geen optie was.

Hij had het er best zwaar mee,maar nu de bevalling dichterbij komt, merk ik dat hij steeds meer bezig is met onze toekomst. Hij heeft de studeerkamer omgebouwd tot kinderkamer, verdiept zich in stoere kinderwagens en is nu al onderzoek aan het doen naar het beste traphekje. Als hij over ons kind praat, zie ik trots in zijn ogen. Ik begin dus gelijk te krijgen: als onze baby er eenmaal is, zal hij aan hem of haar verknocht zijn. Maar ergens voelt het wel vervelend dat ik hem zo heb gemanipuleerd. Dat ik hem heb gedwongen eerder volwassen te worden. Maar ik weet zeker dat hij straks de ideale papa is. Ik moest hem alleen een klein zetje geven.”

In VROUW vertelt blijven de inzenders anoniem. Wil jij ook jouw verhaal delen? Mail of schrijf de redactie: vrouwmagazine@telegraaf.nl of Vrouw Magazine, Postbus 670, 1000 AR Amsterdam

bron: http://www.telegraaf.nl/v(...)r_het_toilet___.html

Ok, mijn vraag. Hoe moet je hier als man nou op reageren als je vrouw zwanger is en je het vermoeden hebt dat je er in geluisd bent? En wat is een acceptabele reactie als je zeker weet dat je genaaid bent door je partner? Hoe ga je hiermee om?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:45:18 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_113098015
als je hier niet mee eens ben en je heb duidelijk afspraken gemaakt omtrent kinderen (en dus de pil)

kan/mag je gewoon weglopen, klaar.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 juni 2012 @ 14:46:26 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113098066
Als mij dat geflikt zou worden zou ik niet voor de gevolgen instaan....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_113098159
Wat een snertwijf.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 14:48:28 #5
91830 MaximusTG
pi_113098169
Hmm, lastig hoor. In dit geval is het natuurlijk niet netjes van de vrouw dat ze het op deze manier gedaan heeft.. Maar aan de andere kant is het ook niet netjes van haar vriend dat hij haar zo aan het lijntje houdt.. Ze is al 35, en dan nog zeggen "misschien wel, ooit". Dat kan je ook niet goed maken, dat is gewoon uitsteltactiek.
Uiteindelijk lijkt het in dit geval toch goed uit te komen..
Laat maar weer eens zien dat je over zulke zaken al best vroeg in je relatie moet praten en op een lijn zitten.
pi_113098218
Het leuke aan dat blad is dat sommige vrouwen echt hele vertrouwelijke dingen vertellen _O-
Dan hoop je gewoon op een vervolg, dat die man dat gelezen heeft.
Twiddel
pi_113098221
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
Als mij dat geflikt zou worden zou ik niet voor de gevolgen instaan....
Àls kerel ben je nooit toe aan kinderen.
Dat stuk ligt veel meer bij de vrouw ;)
pi_113098280
Daar kan een ander geen zinnig woord over zeggen. Natuurlijk is het niet de juiste manier om aan kinderen te beginnen en sommigen zullen direct de relatie verbreken wat ook hun goed recht is imo. Echter zullen anderen er enorm blij mee zijn.

Als vrouw neem je hier een enorme gok, niet alleen met je relatie, maar ook met de toekomst van je eventuele kind. Niet doen dus...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:52:20 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113098330
Ik lieg ook al jaren tegen mijn vriendin dat ik een condoom om heb tijdens de sex met haar... :P

Anyway, ik zou dit toch wel een aardige vertrouwensbreuk noemen. Of dat voor die man een reden is om bij die vrouw weg te gaan of niet, dat weet ik niet. Zoiets is echt puur persoonlijk en daar zal hij nu wellicht anders over denken dan 7 maanden geleden, of over 15 jaar.

Als ik haar was zou ik het eerlijk gezegd maar niet opbiechten...

Ze heeft die man opgescheept met een kind waar hij zijn hele leven aan vast zit, dus dan mag zij best haar hele leven opgescheept zitten met een schuldgevoel.
pi_113098343
Als je vriendin je er op die manier inluist en de keuze om het te houden ook al zonder jou gemaakt heeft, dan krijgt ZIJ een kind.

Als ik dit zo lees ben ik heel blij dat ik geen vent ben, maar schaam ik me dat er zulke vrouwen zijn. ;(
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_113098345
Puur egoïsme
pi_113098370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:48 schreef MaximusTG het volgende:
Hmm, lastig hoor. In dit geval is het natuurlijk niet netjes van de vrouw dat ze het op deze manier gedaan heeft.. Maar aan de andere kant is het ook niet netjes van haar vriend dat hij haar zo aan het lijntje houdt.. Ze is al 35, en dan nog zeggen "misschien wel, ooit". Dat kan je ook niet goed maken, dat is gewoon uitsteltactiek.
Uiteindelijk lijkt het in dit geval toch goed uit te komen..
Laat maar weer eens zien dat je over zulke zaken al best vroeg in je relatie moet praten en op een lijn zitten.
Wat een onzin. Als die vrouw misschien ooit niet goed genoeg vindt zoekt ze iemand anders.
En hoezo goedgekomen? Die man voelt het als zijn plicht. Als hi de waarheid wist was hij weg, en terecht.
pi_113098374
Dit is op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Sommige vrouwen :{
pi_113098386
Van de trap duwen. Ken ook iemand die er zo in is geluisd. Wat een kutstreek.
pi_113098391
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:52 schreef Kola het volgende:
Puur egoïsme
Sommige mensen noemen het egoistisch om geen kinderen te nemen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:54:13 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113098407
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:49 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Àls kerel ben je nooit toe aan kinderen.
Dat stuk ligt veel meer bij de vrouw ;)
Ik ben man, maar het heeft mij juist echt altijd al leuk geleken om kinderen te hebben. Achteraf heb ik zelfs spijt dat ik niet gewoon destijds mijn vriendinnetje heb bezwangerd toen ik 16 of 17 was.

Ik ben gek op kinderen. Misschien ook wel omdat ik zelf zonder aanwezige vader ben opgegroeid en het dus veel beter wil gaan doen.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:54:25 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_113098410
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef leeell het volgende:
als je hier niet mee eens ben en je heb duidelijk afspraken gemaakt omtrent kinderen (en dus de pil)

kan/mag je gewoon weglopen, klaar.
Je betaalt wel de rest van de leven voor je kind, dus je blijft gewoon genaaid.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_113098442
- nee -

[ Bericht 89% gewijzigd door Crutch op 19-06-2012 14:56:34 ]
pi_113098458
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dan sporen die mensen niet helemaal.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:56:00 #20
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_113098477
Geen idee.

Of je accepteert dat je genaaid bent en neemt het maar voor lief, of je rent heel hard weg.

Wat acceptabel is, hangt van de omstandigheden af. Als je bijvoorbeeld getrouwd bent, is het kind sowieso van jou en kun je er toch niet onderuit. Dus dan heeft wegrennen minder zin dan wanneer je niet getrouwd bent.
Here comes the bad rain..
pi_113098495
Mn vriendin wilt ook verdomt graag kinderen, toch hopen dat ze zulke streken niet uit haalt :o
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_113098496
quote:

[..]

:') Want?

Maar over dat artikeltje, valt niet goed te praten. :N
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113098500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:54 schreef Flurry het volgende:

[..]

Nee hoor.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 14:56:31 #24
365231 Fera
Fire & Blood
pi_113098503
quote:

[..]

Je mag helemaal geen kinderen nemen, dat is verboden.

OT: Wat een klotewijf. Ze heeft echt mazzel dat ze zo'n lieve vent heeft ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_113098513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 14:54 schreef Flurry het volgende:

[..]

Niet erkenen. Laat haar eerst maar proberen een dna-test af te dwingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')