Het land regeren. De ultieme verantwoordelijkheid en gelukkig toe te vertrouwen aan de VVD.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn ook grote partijen die dat niet zo zien zitten. Als ze dan maar niet aan de andere kant bij de SP uitkomen trouwens
.
maar goed, welke typische VVD punten heeft Rutte er met de vorige constructie doorheen weten te krijgen?
Aha, onder het land regeren versta jij het begrotingstekort onverantwoord op laten lopen, en als voornaamste hervorming het invoeren van de wietpas en het burkaverbod?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het land regeren. De ultieme verantwoordelijkheid en gelukkig toe te vertrouwen aan de VVD.
Hoe had jij dan het begrotingstekort verder terug willen dringen? De politieke realititeit was zoals die was, tsjah. Die gare dingen die jij noemt zie ik eerder als bijkomende nadelige effecten van de gedoogpartner.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, onder het land regeren versta jij het begrotingstekort onverantwoord op laten lopen, en als voornaamste hervorming het invoeren van de wietpas en het burkaverbod?
Vergeet de 130 niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, onder het land regeren versta jij het begrotingstekort onverantwoord op laten lopen, en als voornaamste hervorming het invoeren van de wietpas en het burkaverbod?
Ze hebben heel bewust voor een coalitie gekozen die geen enkele ambitie had om de structurele hervormingen in te gaan die we nodig hebben in Nederland. Als je het coalitieakkoord las ontbrak iedere durf om gewaagde beslissingen (buiten het saneren van linkse hobby's) te nemen. Van pensioenleeftijd tot JSF en woningmarkt tot zorg het adagium was pappen en nathouden terwijl in 2010 al lang en breed duidelijk was dat je daar op langere termijn niet mee weg zou komen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe had jij dan het begrotingstekort verder terug willen dringen? De politieke realititeit was zoals die was, tsjah. Die gare dingen die jij noemt zie ik eerder als bijkomende nadelige effecten van de gedoogpartner.
De wietpas kost geld, wiet legaliseren levert de schatkist afhankelijk van de berekening tussen de 400.000.000 en de 1.500.000.000 euro op. Maar nee maak er maar regeltjes bij de kost de maatschappij alleen maar meer geld.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe had jij dan het begrotingstekort verder terug willen dringen? De politieke realititeit was zoals die was, tsjah. Die gare dingen die jij noemt zie ik eerder als bijkomende nadelige effecten van de gedoogpartner.
Dat de VVD zou gaan regeren was op voorhand duidelijk er was geen enkel alternatief. Rutte kon kiezen met welke partijen hij als eerste 'liberale' premier in 100 jaar in zee zou gaan. De voornaamste opties waren met PVV en CDA of Paars +. Hij heeft toen heel bewust en vol overgave gekozen voor de constructie met de PVV, daar lag zijn ambitie, ook al voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het werd de SP vaak verweten dat die partij te weinig water bij de wijn deed om ooit mee te kunnen regeren. Misschien was dat wel een terecht verwijt. De VVD heeft echter zoveel water bij de wijn gedaan dat die niet meer te drinken is, dat schiet ook niet echt op. Uiteindelijk moet je toch voor het veilige midden kiezen: wel wat water bij de wijn doen maar niet al te veel. De VVD wilde misschien iets te graag regeren? Voorzichtig uitgedrukt.
Wiet legaliseren krijg je er nooit doorheen, dat geeft op Europees niveau teveel problemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wietpas kost geld, wiet legaliseren levert de schatkist afhankelijk van de berekening tussen de 400.000.000 en de 1.500.000.000 euro op. Maar nee maak er maar regeltjes bij de kost de maatschappij alleen maar meer geld.
Subsidie geven op kinderopvang moeten ze eens helemaal mee stoppen, jammer dat de VVD daar de plank al meerdere keren (en nu weer) flink heeft misgeslagen. Het is gewoon terecht dat ouders de volle rekening moeten betalen om hun kids te mogen dumpen. Het past verder ook niet echt bij een liberale partij om daar voor te strijden, in tegenstelling tot strijden tegen belastingverhogingen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:08 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een arrogant stuk vreten is het toch, die Rutte. "we gaan een aantal maatregelen uit het voorjaarsakkoord vervangen" (belaste reiskostenvergoeding, verhoging BTW, duurdere kinderopvang) Door wat?
En dan het afzeiken van de SP, die niet met oplossingen zou komen. Jij ook niet Rutte, je draait de oplossingen toch terug?
In theorie vond ik de wietpas ook niet eens een heel slecht ideequote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wiet legaliseren krijg je er nooit doorheen, dat geeft op Europees niveau teveel problemen.
De wietpas was volgens onze minister net zo'n goed idee als het verhogen van de griffierechten. Gelukkig hebben ze die verhoging teruggedraaid.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:15 schreef robin007bond het volgende:
In theorie vond ik de wietpas ook niet eens een heel slecht idee
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat blijkt uit de kabinetssamenstellingen door de jaren heen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het land regeren. De ultieme verantwoordelijkheid en gelukkig toe te vertrouwen aan de VVD.
Erik is een God hier.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
eriksd is een beetje een infantiel typetje zo te zien.
Gaan we de oorlog ook niet mee winnen ben ik bang.
Lever die trofee ook maar weer in.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In theorie vond ik de wietpas ook niet eens een heel slecht idee
Concessies, du_ke. Concessies!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
yvonne is mijn beschermdame op fok.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:11 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Erik is een God hier.
Pas maar op, mannetje!
Welke oorlog?quote:Op zondag 24 juni 2012 11:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
eriksd is een beetje een infantiel typetje zo te zien.
Gaan we de oorlog ook niet mee winnen ben ik bang.
Dat zal de tijd moeten uitwijzenquote:
Maar gewoon een oorlog? De slag om de javazee? Of heb je net een boek gelezen met die kreet erin?quote:Op zondag 24 juni 2012 18:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat zal de tijd moeten uitwijzen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |