Ja, we houden ze ook binnen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:06 schreef Deetch het volgende:
Oh ja, dat zijn van die allemans vrienden. Binnenhouden dus of in een afgeschermde
buitenomgeving. Verder zijn ze wel heel erg leuik en ik dacht dat ze ook aan apporteren deden.
Ja, als ik goed opgelet heb bij Animal Planetquote:
Oh, dat kan. Onze ragdolls waren al wat ouder toen ze bij ons kwamen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, als ik goed opgelet heb bij Animal Planetveranderen Ragdolls de eerste 1-2 jaar nog van kleur. Dan krijgen ze vaak een donkerdere tekening.
Hij word inderdaad wat donkerderquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:06 schreef Jordy-B het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wit!Zijn die vlekken een beetje caramel/crème, of worden ze nog iets donkerder?
Vraag het aan de fokker.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:59 schreef stefan573 het volgende:
Ik ben gisteren bij een Ragdoll kat wezen kijken, ik vond hem leuk, gekocht en ik krijg hem volgende week woensdag gebracht![]()
Vanmiddag wil ik alvast spullen binnenhalen, maar weten jullie wat?
Was het niet verstandiger geweest dat te bedenken VOOR je een dure raskat koopt?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:59 schreef stefan573 het volgende:
Ik ben gisteren bij een Ragdoll kat wezen kijken, ik vond hem leuk, gekocht en ik krijg hem volgende week woensdag gebracht![]()
Vanmiddag wil ik alvast spullen binnenhalen, maar weten jullie wat?
Raskat of geen raskat, elk beest verdiend hetzelfde goeie.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Was het niet verstandiger geweest dat te bedenken VOOR je een dure raskat koopt?
Maar het gaat hier toch om een Ragdoll? Waarom zou ik dan gaan specificeren naar alle katten?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:29 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Raskat of geen raskat, elk beest verdiend hetzelfde goeie.
En veel anders speciaals is d'r niet nodig voor een ragg hoor. Behalve misschien een borsteltje.
Door het woordje "dure" en "ras" kwam het op mij over als of een elcheapo kat niet zou boeien ;-) Never mind.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar het gaat hier toch om een Ragdoll? Waarom zou ik dan gaan specificeren naar alle katten?
En wat dan als ze tegen hun wil de tuin uit worden gesleept? Je hebt tenslotte altijd van die figuren die het niet zo nauw nemen met mijn en dijn, zeker als het over een raskat gaat.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:45 schreef Jordy-B het volgende:
We maken hier gebruik van een petsafe-systeem en dat werkt prima. De katten kunnen zo gewoon vrij de tuin in, maar mogen de tuin niet verlaten op straffe van een stroomstoot van hun halsband.
Dan wordt eerst de stroomstoot steeds hoger, en op slot schieten er 5cm lange pinnen de nek van de kat in.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:15 schreef anboni het volgende:
[..]
En wat dan als ze tegen hun wil de tuin uit worden gesleept? Je hebt tenslotte altijd van die figuren die het niet zo nauw nemen met mijn en dijn, zeker als het over een raskat gaat.
Het petsafe-systeem is bedoeld om te voorkomen dat de katten ontsnappen. Het heeft niets met diefstalpreventie te maken. Dit wordt ook nergens beweerd en ik vind het op z'n minst bijzonder te noemen dat je deze link überhaupt legt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:15 schreef anboni het volgende:
[..]
En wat dan als ze tegen hun wil de tuin uit worden gesleept? Je hebt tenslotte altijd van die figuren die het niet zo nauw nemen met mijn en dijn, zeker als het over een raskat gaat.
Ik leg de link domweg omdat ik me afvraag wat er met de kat gebeurt als die tegen z'n wil wordt meegenomen, wat is daar bijzonder aan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het petsafe-systeem is bedoeld om te voorkomen dat de katten ontsnappen. Het heeft niets met diefstalpreventie te maken. Dit wordt ook nergens beweerd en ik vind het op z'n minst bijzonder te noemen dat je deze link überhaupt legt.
Misschien moet je je even verdiepen in hoe het systeem werkt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:21 schreef anboni het volgende:
[..]
Ik leg de link domweg omdat ik me afvraag wat er met de kat gebeurt als die tegen z'n wil wordt meegenomen, wat is daar bijzonder aan?
En dat is dus precies mijn punt...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:24 schreef Jordy-B het volgende:
Als iemand een kat zou pakken en buiten het afgezette gebied brengt, krijgt de kat een opdonder van zijn halsband.
Ik ben bang dat jouw punt me ontgaat.quote:
en het te maken punt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:23 schreef firefly90 het volgende:
als iemand de kat uit de tuin meeneemt wordt de kat gemarteld zonder dat hij daar zelf iets aan kan doen.
Dit meen je toch niet serieus, hè...quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:55 schreef firefly90 het volgende:
wil jij dat je kat aandoen?
aangezien het risico bij een raskat zeker aanwezig is dat iemand de kat mee zou willen nemen. lijkt het me geen raar idee om te bedenken wat het gevolg is voor de kat met zo'n halsband.
Zoals het overschrijden van een grens waar dit niet is toegestaan...quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:16 schreef firefly90 het volgende:
ow dat ken ik zeker wel. ben zelf opgegroeid met boerderijdieren en schokdraad en daar leer je de beestjes ook door 1x ertegenaan te laten komen.
echter werkt een correctie alleen als er ook iets te corrigeren valt.
Je gaat toch niet een goed en veilig systeem niet toepassen, omdat een eventuele dief er geen rekening mee houdt?quote:het is wat anders dan een beest opzettelijk meenemen en dat de kat vervolgens ook nog eens gestraft wordt doormiddel van een waarschuwing en daaropvolgend een correctieschok zonder dat hij daar zelf iets aan kan doen.
Wat voor contracten? Kun je daar een direct voorbeeld van geven?quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:02 schreef firefly90 het volgende:
waarom denk je dat er in contracten vaak staat dat een raskat niet naar buiten mag tenzij er een kooi/ren aanwezig is?
Die gaan niet over diefstal, maar over het garant willen staan van de cattery voor de gezondheid en het welzijn van de kat.quote:
Genoeg nederlandse catteries die een clausule over niet-buitenlaten in hun contract hebben staan, en dat heeft dan niks te maken met zich willen indekken, maar met dat ze niet voor het asfalt fokken en vreselijk verdrietig zouden zijn als de kat zou worden doodgereden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:46 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Die gaan niet over diefstal, maar over het garant willen staan van de cattery voor de gezondheid en het welzijn van de kat.
De reden dat een kat niet "vrij buiten rond mag struinen", is omdat de kans op ziektes en verwondingen (als auto-ongelukken) dan veel groter is en dan kan de cattery niet garant staan voor de gezondheid van de kat.
En die verplichting heb ik ook alleen gezien bij Amerikaanse cattery's die, vanwege hun laagdrempelige gang naar de rechtszaal, alle mogelijke risico's gedekt willen hebben. Maar geef gerust een direct voorbeeld uit Nederland.
En dan nog vind ik het te zot voor woorden dat je een systeem van de hand wijst, "omdat de kat bij diefstal ook een schok krijgt en dat zielig is."
Dat ook natuurlijk, al kreeg ik niet het idee dat dat de hoofdzaak was bij de Amerikaanse contracten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Genoeg nederlandse catteries die een clausule over niet-buitenlaten in hun contract hebben staan, en dat heeft dan niks te maken met zich willen indekken, maar met dat ze niet voor het asfalt fokken en vreselijk verdrietig zouden zijn als de kat zou worden doodgereden.
Hadden ze wel de speciale extra lange contactpunten? Een ragdoll heeft een dikke vacht en heeft daarom ook langere contactpunten nodig.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik snap het probleem over zo'n petsafe systeem ook niet, stel de kat zou meegenomen worden (in de praktijk gebeurt het gelukkig niet zo vaak dat katten uit afgezette tuinen worden gejat, al gebeurt het wel) dan krijgt het diertje één keer een schok, niet voortdurend.
En hoe erg is zo'n schok ? Er zijn genoeg katten bij wie zo'n stroomdraad systeem totaal niet werkt omdat ze het schokje er wel voor over hebben om hem uit de tuin te smeren. De verschillende mensen die ik ken die het hadden raden het in elk geval niemand aan omdat hun katten zich er te weinig van aantrokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |