heb je al gebelt ?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:00 schreef Saninl het volgende:
Ik vind het nog steeds vreemd. Ik heb er nog niets van gehoord (ook niet dat het is aangekomen oid)
ff bellen idd, zou kunnen dat ie uberhaupt niet binnen is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:00 schreef Saninl het volgende:
Ik vind het nog steeds vreemd. Ik heb er nog niets van gehoord (ook niet dat het is aangekomen oid)
Hangt er vanaf. Als Saninl uitgenodigd is tot het doen van aangifte (heeft daartoe brief ontvangen in januari/februari) dan is de zeker wel binnen, anders had hij rond de 28e juni een herinneringsbrief ontvangen waarin hij gesommeerd werd om binnen 10 werkdagen zijn aangifte alsnog in te sturen. Desalniettemin zou je dan vóór 1 juli (als aangifte voor 1 april gedaan is)/binnen 3 maanden (als aangifte ná 1 april gedaan is) bericht moeten krijgen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
ff bellen idd, zou kunnen dat ie uberhaupt niet binnen is.
Nee, ik was niet uitgenodigd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:46 schreef DreO het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Als Saninl uitgenodigd is tot het doen van aangifte (heeft daartoe brief ontvangen in januari/februari) dan is de zeker wel binnen, anders had hij rond de 28e juni een herinneringsbrief ontvangen waarin hij gesommeerd werd om binnen 10 werkdagen zijn aangifte alsnog in te sturen. Desalniettemin zou je dan vóór 1 juli (als aangifte voor 1 april gedaan is)/binnen 3 maanden (als aangifte ná 1 april gedaan is) bericht moeten krijgen.
Als je niet verplicht aangifte deed, maar daar zelf voor gekozen hebt (je verwacht meer dan ¤44 aan belasting te moeten betalen óf verwacht geld terug te kunnen ontvangen) dan kun je inderdaad beter ff bellen.
hoezo nogmaals helemaal invullen? je hebt hem toch nog gewoon in het programma staan? opnieuw verzenden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:34 schreef Saninl het volgende:
[..]
Nee, ik was niet uitgenodigd.
Gebeld en ze hebben hem helemaal niet ontvangen?!
Echt vreemd, ik heb hem via internet ingevuld. Ik weet niet of ik hem nogmaals helemaal in ga vullen.. Ik hoopte geld terug te krijgen voor mijn studie-uitgave
misschien heeft iemand anders een soortgelijk probleem en is het handig dat dat openbaar (uiteraard zonder meteen precieze details te openbaren) te bespreken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:48 schreef Mvr.Poes het volgende:
Wie werkt er hier bij de belastingdienst of heeft er heel veel verstand van die ik mag pm'en/mailen? Geloof dat ik een probleempje heb en wil graag weten hoe erg het is of dat het wel meevalt.
Openbaar is leuker en kan nuttig zijn voor andere mensen, maar als je dat i.v.m. privacy niet wil: m'n PM staat open.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:48 schreef Mvr.Poes het volgende:
Wie werkt er hier bij de belastingdienst of heeft er heel veel verstand van die ik mag pm'en/mailen? Geloof dat ik een probleempje heb en wil graag weten hoe erg het is of dat het wel meevalt.
Dat geldt bij bezoekkilometers. Dan moet je wel aan onderstaande voorwaarden voldoen:quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:42 schreef Five_Horizons het volgende:
In 2011 heb ik in Frankrijk in het ziekenhuis gelegen en dat heeft nogal wat reiskilometers opgeleverd voor mijn vrouw en uiteindelijk dus ook voor mij. Ik begrijp (maar corrigeer me graag) dat ik ¤0,19 mag opvoeren per kilometer?
Jouw vervoerskosten naar het ziekenhuis kun je aftrekken. Dit zijn de werkelijke kosten die jij hebt moeten maken. De kilometerprijs daarvan lijkt me hoger te liggen dan ¤ 0,19 p/km.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoe doe ik dat eigenlijk met de terugreis naar Nederland? Ik ben in Frankrijk op vakantie gegaan, maar ben ongeveer 200 kilometer zuidelijker in een ziekenhuis beland. Mag ik voor de terugreis deze extra kilometers opvoeren?
Doe ff lekker openbaar en zeg dan dat 'een vriend' of een 'buurvrouw' dat probleem heeft...quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:48 schreef Mvr.Poes het volgende:
Mja, dat is dus het punt. Ik was daar op vakantie, maar moest dus langer blijven en men moest mij toen ophalen vanuit Marseille. Geen taxi, maar gewoon eigen vervoer. Ik mocht niet autorijden. (wel eigen auto, trouwens) Dan vind ik het dus lastig te betekenen a: wat de werkelijke kosten zijn en b:of ik de heenreis ook moet opvoeren (dus dat men met mijn auto vanuit NL naar Marseille is gereden). Verder heb ik ook overnacht onderweg.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:06 schreef MyTiredFeet het
[..]
[b]Jouw vervoerskosten naar het ziekenhuis kun je aftrekken. Dit zijn de werkelijke kosten die jij hebt moeten maken. De kilometerprijs daarvan lijkt me hoger te liggen dan ¤ 0,19 p/km.
En de vergoeding van de zorgverzekering (als die er wel was) moet dan natuurlijk van deze kosten worden afgetrokken.
De kosten voor het vervoer zijn mijns inziens geheel aftrekbaar. Zowel de heen- als de terugreis is aftrekbaar. Je kunt een forfaitair bedrag van 0,19 per kilometer aftrekken. De overnachting is niet aftrekbaar als specifieke zorgkosten.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, dat is dus het punt. Ik was daar op vakantie, maar moest dus langer blijven en men moest mij toen ophalen vanuit Marseille. Geen taxi, maar gewoon eigen vervoer. Ik mocht niet autorijden. (wel eigen auto, trouwens) Dan vind ik het dus lastig te betekenen a: wat de werkelijke kosten zijn en b:of ik de heenreis ook moet opvoeren (dus dat men met mijn auto vanuit NL naar Marseille is gereden). Verder heb ik ook overnacht onderweg.
binnen nu en 10 werkdagen (14 gewone dagen dus) na dagtekening.quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:19 schreef nelisb het volgende:
19 juni belasting over 2011 ingediend.
Net even gebeld en dagtekening brief is 3 augustus. Wanneer kan ik mijn geld verwachten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |