En dan nog een paar boos kijkende mensen er achter, en je hebt inderdaad precies het recept waarom kassameisjes zich er van af maken. Dat is dan ook het pijnpunt wat ze aanpakken, en vervangen door blinde techniek zonder emotie, waar de caissière naar kan wijzen en op kan terugvallen. Helder en simpel, stickertje aan het begin van de band dat men een ID gereed moet houden om het afrekenen niet onnodig te vertragen, en dat men met klachten bij de SM/Info balie terecht kan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:05 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Supermarkten hebben een groot verloop aan personeel en weinig controle door leiding.
16 jarige bakvisjes moeten legitimatie vragen aan groepen gasten en die dan weigeren als er één geen legitimatie bij zich heeft. Het systeem hoe het nu gaat, werkt niet.
Dankzij mensen zoals jij is zo'n pasjessysteem nodig.quote:
QFT. Net als die 16-jarige koters die om legitimatie wordt gevraagd en antwoorden met: "Ja, hallo!? Ik ben al 16 hoor!?".quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:42 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dankzij mensen zoals jij is zo'n pasjessysteem nodig.
Je snapt het echt niet hè? De regel is tot 21 moet je je legitimeren. Ik hoef dat dus niet. Anders stond er je moet je tot je 40ste legitimeren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:41 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Dan moet je niet raar opkijken als je die drank ook niet mee krijgt.
Nee dat zijn jonge mensen waarbij overduidelijk is dat ze nog 15 kunnen zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:42 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dankzij mensen zoals jij is zo'n pasjessysteem nodig.
En straks moet iedereen die alcohol koopt, zich identificeren, om de kassa te ontgrendelen, tenminste als ze dat plan in de 2e grotere test nog gaan uitvoeren om die laatste 20% in het gareel te krijgen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè? De regel is tot 21 moet je je legitimeren. Ik hoef dat dus niet. Anders stond er je moet je tot je 40ste legitimeren.
[..]
Nee dat zijn jonge mensen waarbij overduidelijk is dat ze nog 15 kunnen zijn.
Volgens mij snap jij het niet. Er staat duidelijk aangegeven dat je tot 21 jaar je legitimatie bij voorbaat al gereed moet houden/laten zien. Dat betekent natuurlijk niet dat mensen boven de 21 jaar niet om legitimatie gevraagd kan worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè? De regel is tot 21 moet je je legitimeren. Ik hoef dat dus niet. Anders stond er je moet je tot je 40ste legitimeren.
LIJK je jonger dan 21 dan moet je je legitimeren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
tevens vingerafdruk controle invoeren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:32 schreef TallMan het volgende:
[..]
Moeten die dan niet toch controleren of het je eigen ID is i.p.v. die van je grote broer? Ligt de controle op dat de juiste ID wordt gebruikt niet nog steeds bij die kassamiep.
Beetje onzin dat ik als ik alcohol moet kopen ik mijn ID moet laten zien (30+). Sowieso is mijn rijbewijs nog van voor de pasjes en het is een klotezooi om dat papiertje telkens tevoorschijn te moeten toveren. En om nou mijn paspoort altijd ook maar mee te moeten slepen.
ik lag op mijn 14 gewoon "coma gezopen" me roes uit te slapen achter het bankje in het park waar me vriendjes zaten te blowen. En dan thuis zo stil mogelijk naar binnen zodat me ouders het niet merkte.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:52 schreef MinistervanOnderwijs het volgende:
Wat er werkelijk tegenwoordig gebeurd: Door betutteling van de maatschappij en het feit dat ieder jongere wel een telefoon op zak heeft, heeft er voor gezorgd dat bij het minste geringste al de ambulance gebeld. Gevolg is dat deze jongeren weer worden geregistreerd onder alcoholvergiftiging waarna deze gegevens door de media worden vertaald als "Het aantal jongeren dat misbruik maakt van alcohol is WEER toegenomen omg!!111!". Gevolg daarvan is weer dat instanties zoals de GGD rare capriolen zoals dit uithaalt en dat bejaarden, zoals Fruityloop, weer een verwrongen beeld krijgen van de jeugd.
Ze hebben nu al 1 maand ervarting met de wietpas, dus de stap naar de alcoholpas is ook zo gemaakt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
Volgende stap is natuurlijk het opslaan van de ID-gegevens, zodat we ook alcoholmisbruik onder volwassenen kunnen tegengaan![]()
Natuurlijk nog wel even een paar jaartjes wachten tot de maatschappij er klaar voor is natuurlijk
Nee hoor het idee is dat als je nog geen 21 bent je uit jezelf je ID moet laten zien. Aangezien niemand dat doet (ik ook niet), vragen ze aan iedereen waarvan ze vermoeden dat die wel eens jonger dan 21 zou kunnen zijn om een ID. Zo erg is dat toch niet?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:44 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ah, het feit dat de gebruikte apparaten in deze test dat opslaan niet kunnen, en er geen online koppeling met een database oid is, stap je maar even overheen? En waar kan ik die cursus toekomst voorspellen volgen, die jij zo te lezen al succesvol hebt afgerond?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
Volgende stap is natuurlijk het opslaan van de ID-gegevens, zodat we ook alcoholmisbruik onder volwassenen kunnen tegengaan![]()
Natuurlijk nog wel even een paar jaartjes wachten tot de maatschappij er klaar voor is natuurlijk
Gewoon kijken naar het verleden en je kan een vrij goede inschatting maken. Hoe leest zo'n apparaat trouwens hoe oud ik ben als het verder nergens aan gekoppeld is?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, het feit dat de gebruikte apparaten in deze test dat opslaan niet kunnen, en er geen online koppeling met een database oid is, stap je maar even overheen? En waar kan ik die cursus toekomst voorspellen volgen, die jij zo te lezen al succesvol hebt afgerond?
Klopt, in mijn jeugd ook niet, toch waren er op het platteland altijd keten waar de dorpsjeugd bij elkaar kwam en een biertje dronk, dat is niet iets van de laatste jaren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik kan me werkelijk waar uit mijn jeugd, ~20 jaar geleden toen ik zelf 16 was, niet herinneren dat we zoiets als wedstrijdjes coma-zuipen hielden, en ook niet dat ook maar 1 vriend of zelfs schoolgenoot op de EHBO terecht kwam met een alcohol vergiftiging oid.
Omdat die info op de chip van een ID-bewijs staat, en daarnaast er 3 regels op een ID-bewijs staan, die machinaal leesbaar zijn, zonder elektronica. Aldus wikipedia.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:18 schreef Piye het volgende:
[..]
Gewoon kijken naar het verleden en je kan een vrij goede inschatting maken. Hoe leest zo'n apparaat trouwens hoe oud ik ben als het verder nergens aan gekoppeld is?
Het gaat niet om dit apparaat. Het gaat om de gewenning het paspoort te scannen bij elke alcohol aankoop.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:16 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ah, het feit dat de gebruikte apparaten in deze test dat opslaan niet kunnen, en er geen online koppeling met een database oid is, stap je maar even overheen? En waar kan ik die cursus toekomst voorspellen volgen, die jij zo te lezen al succesvol hebt afgerond?
Ach ik moet eerlijk bekennen kan me niet herinneren wat de laatste keer is dat ze het mij vroegen maar de onwetendheid van sommige mensen dat ze mij 15 schatten is gewoon erg irritant. Verder moet je langer wachten met je boodschappen inpakken zodat je alles maar snel in je tas moet pleuren om nog enigszins sociaal te zijn naar de mensen die na jou aan de beurt zijn. En gekut met je portemonnee etc.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:13 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee hoor het idee is dat als je nog geen 21 bent je uit jezelf je ID moet laten zien. Aangezien niemand dat doet (ik ook niet), vragen ze aan iedereen waarvan ze vermoeden dat die wel eens jonger dan 21 zou kunnen zijn om een ID. Zo erg is dat toch niet?
Jahoor, ook ik heb een levendige fantasie..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om dit apparaat. Het gaat om de gewenning het paspoort te scannen bij elke alcohol aankoop.
Zie ook mijn opmerking: "Natuurlijk nog wel even een paar jaartjes wachten tot de maatschappij er klaar voor is natuurlijk"
En jij bent verder blijkbaar niet bekend met het doen van voorspellingen op basis van eerdere ontwikkelingen?
- Identificatieplichtquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jahoor, ook ik heb een levendige fantasie..Maar welke eerdere ontwikkelingen heb jij het dan over als ik vragen mag? Overigens moet je je identificeren, wat niet synoniem is aan het tonen van een paspoort.
Inderdaad, ze weten het ook niet! Of heb jij je leeftijd op je voorhoofd staan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ach ik moet eerlijk bekennen kan me niet herinneren wat de laatste keer is dat ze het mij vroegen maar de onwetendheid van sommige mensen dat ze mij 15 schatten is gewoon erg irritant. Verder moet je langer wachten met je boodschappen inpakken zodat je alles maar snel in je tas moet pleuren om nog enigszins sociaal te zijn naar de mensen die na jou aan de beurt zijn. En gekut met je portemonnee etc.
Er zijn mensen van 15 die er als 23 uit zien en mensen van 23 die er als 15 uit zien. Als het kassameisje al weet hoe oud jij bent (dat impliceer jij want je bent al 21 dus hoeven ze het niet te vragenquote:Ook klopt dat hele bordje niet van 21 ID laten zien. Dat is gewoon de fout waardoor ik het dus niet hoef te laten zien.
Verder zie ik vaak genoeg moeders met kinderen boodschappen doen en daar zitten ook flessen wijn bij en dat kind hoeft zich nooit te legitimeren.
Het is gewoon allemaal krom geregeld.
Dus aan alle mensen achter de kassa: kijk of mensen ouder dan 15 zijn, bij twijfel vraag je het. Niet twijfelen of ze al 21 zijn, twijfelen of ze ouder dan 15 zijn. Dat scheelt een hoop gedoe tijd en energie.
Of pas het bordje aan: Jonger dan 16 of een babyface? ID laten zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |