Is best leuke film, al moet ik zeggen dat ik Buried dan weer niet heb gezien, dus kan niet vergelijken.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:16 schreef ArtistA het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt1990181/
Klinkt weinig overtuigend.
Klinkt goed, bedankt voor je review.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:04 schreef Arcee het volgende:
Margaret (2011)
[ afbeelding ]
De film zou oorspronkelijk in 2007 uitkomen. Wegens een juridisch geschil zou het vervolgens 2009 worden en de film is uiteindelijk in 2011 uitgebracht in zeer beperkte kring. Terwijl de recensies toch positief waren. De tijdsduur van de film (2,5 uur) en vooral het verkapte 9/11-thema zorgden voor de problematische release (Why is Fox trying to bury Margaret?).
Ik vond het een behoorlijk intens en vooral ook interessant drama. Over de nasleep van een busongeluk. De film neemt de tijd en dat doet de dialogen goed. Ook lange shots van de altijd indrukwekkende stad New York dragen positief bij aan de sfeer.
Aardig wat bekende namen, waaronder Anna Paquin, Mark Ruffalo, Jean Reno, Allison Janney en Matt Damon.
Intelligente film die me verraste. Geen vals sentiment, maar oprechte emotie. Althans, zo kwam het op mij over. Uitstekende film.
Cijfer: 8.0
IMDb: 6.8
Ik heb hem als het goed is morgen binnen, ben erg benieuwd!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Deze tip stond geloof ik in het vorige topic, ik weet niet meer van wie.
Geweldige film
Bij eurotrip vind je het flauwe grappen en bij new kids keiharde humor??quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:03 schreef El_Matador het volgende:
EuroTrip (2004)
2e keer gezien.
Flauwe, bijna racistische grappen. Nooit in Europa opgenomen en daarom al een dikke faal. Verder een dun verhaaltje dat af en toe leuk wordt.
Had 100 keer meer in gezeten.
6.0/10 (IMDB: 6.5/10)
Hans Teeuwen: Live in London (2009)
Hans is sterk, ook in het Engels.
Gedurfd tegenover het stijve Britse publiek.
8.8/10 (IMDB: -)
Ali G Indahouse (2002)
Altijd lachen met Ali G.
8.0/10 (IMDB: 6.0/10)
New Kids - Seizoen 2 (2007)
Keiharde Nederlandse humor.
GodverKUT.
8.0/10 (IMDB: 6.4/10)
New Kids Turbo (2010)
Gewoon lachen.
KUT!
7.9/10 (IMDB: 6.4/10)
Zit hem nu te kijken. Goed geacteerd en goed gemaakt, erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:48 schreef speknek het volgende:
Game Change
[ [url=http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/1ab33d9/4102462740/thumbnail/680x478/http://d1oi7t5trwfj5d.clo(...)hange.jpg]afbeelding[/url] ]
Film over de opkomst (en ondergang) van Palin in McCain's presidential campaign. Of het allemaal waargebeurd is weet ik niet; volgens de adviseurs wel, volgens McCain en Palin niet, maar het lukt de makers zowaar om een mens van Palin te maken waar je als kijker gaandeweg sympathie voor krijgt, als iemand die gewoon niet klaar was, en hernieuwd respect voor McCain vindt. Zeker in het middelste stuk zie je schitterende rollen van Julianne Moore, Woody Harrelson en in iets mindere mate Ed Harris. Helaas maakt de Palin van de film in het laatste stuk toch een wat ongeloofwaardige draai en kunnen de democratische activisten die de film gemaakt hebben het toch niet nalaten een paar onnodige sneren uit te delen. Wat overblijft is wel een fantastische politieke film met veel vaart die ik (ik keek hem op m'n mobiel tijdens m'n lange treinreis) stiekem op m'n werk heb af zitten kijken. Je zou ook willen dat we in Nederland zulke politieke films konden maken. Nu onze politiek de laatste jaren ook steeds meer op snelle oneliners die de gewone man moet aanspreken lijkt te draaien, is het goed om nog een keer getoond te worden dat inhoud weldegelijk heel belangrijk is voor zulke ambten.
8/10.
Dat heb je goed gezien, ouwe!quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:43 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Bij eurotrip vind je het flauwe grappen en bij new kids keiharde humor??
quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien, ouwe!
Nederlands cultuurgoed versus Amerikaanse vooringenomen meuk.
Voor de verandering eens helemaal met je eensquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:14 schreef speknek het volgende:
Eurotrip is zo ondergewaardeerd. Heerlijk hoe stiekem keihard racistisch het is en alle acteurs er ook gewoon leuk mee omgaan. Voel me na afloop toch altijd een trotse Europeaan.
Kan het niet meer met je eens zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:14 schreef speknek het volgende:
Eurotrip is zo ondergewaardeerd. Heerlijk hoe stiekem keihard racistisch het is en alle acteurs er ook gewoon leuk mee omgaan. Voel me na afloop toch altijd een trotse Europeaan.
Ik ging er stukquote:
quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[ afbeelding ]
2001: A Space Odyssey
Heb deze film in mijn tienerjaren proberen te kijken, naar na een uur afgezet omdat ik hem te traag vond. Gisteren had ik tijd te doden en besloot hem nog eens te proberen. Ditmaal lukte dat veel beter.
Ik blijf de film aan de trage kant vinden, alhoewel elk shot zo ingelijst kon worden als geweldig mooi schilderij. Maar om nou elk shot minutenlang te laten duren, is ook wel een beetje overdreven. Gelukkig werkt de muziek wel mee om de traagheid ietwat tegen te gaan.
Maar buiten het trage aspect, is de film best briljant te noemen. Vooral omdat het een film is die open voor eigen interpretatie is en je niet alles haarfijn uitlegt, dat mag je lekker zelf ontdekken.
Ik vind het eerste stuk "The Dawn of Man" het mooiste en meest duistere. Geweldige scifi benadering van de evolutie.
Ik vind de 8,4 van imdb te hoog, en visueel is de film alles behalve achterhaald, maar alleen het tempo blijf ik een issue vinden.
imdb: 8,4
ik: 7,0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben pas gelden naar een overzichtstentoonstelling van Kubrick in Brussel geweest. Ik wist niet dat hij van orgine fotograaf was. Prachtig werk, echt geweldig. Ik snap zijn films nu ook beter. A Space Odyssey blijft toch een oude wijn die je moet leren drinken en leert waarderen. Een kunststuk naar mijn mening.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
2001: A Space Odyssey
Heb deze film in mijn tienerjaren proberen te kijken, naar na een uur afgezet omdat ik hem te traag vond. Gisteren had ik tijd te doden en besloot hem nog eens te proberen. Ditmaal lukte dat veel beter.
Heb veel positiefs over die film gehoord. Idd jammer dat je niet meer je vertrouwde Maguire en Dunst hebt, maar dat geeft mss wel een frisse draai eraan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:32 schreef DragonFodder het volgende:
the amazing spider-man
Net in de bioscoop gezien. De 3D is gelukkig een stuk minder verwarrend dan in de trailer, en hier en daar zelfs spectaculair. Qua verhaal voegt het weinig toe aan de films van Sam Raimi, maar hier en daar vind ik deze reboot eigenlijk beter. Andrew Garfield doet het heel aardig, maar is als Peter Parker minder overtuigend dan Tobey Maguire was.
De actie is dik in orde. Het verhaal zit redelijk in elkaar, de film is gewoon erg vermakelijk.
7.5/10 (imdb: 7.8)
Laat ik het zo zeggen: als reboot zie ik de meerwaarde niet. Als film op zich: misschien niet the amazing spider-man, maar wel de pretty good spider-man.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Heb veel positiefs over die film gehoord. Idd jammer dat je niet meer je vertrouwde Maguire en Dunst hebt, maar dat geeft mss wel een frisse draai eraan?
Ik zie trouwens net dat Sally Field erin speelt. Ik ben om!
edit: ook leuk dat Uncle Ben weer terug is
Ik had Martin idd nog niet eens genoemd. Heb onlangs voor het eerst Apocalypse Now (redux) gezien en gelijk heel veel respect voor de man gekregen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:41 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: als reboot zie ik de meerwaarde niet. Als film op zich: misschien niet the amazing spider-man, maar wel de pretty good spider-man.
Sally Field en Martin Sheen zijn erg goed als oom en tante.
Een van de vele films van tegenwoordig over bekende personen uit het heden en het verleden. Maar wel een van de personen/onderwerpen die mij persoonlijk erg aanspreken.quote:Biopic over de legendarische piloot Amelia Earhart die als eerste vrouw de Grote Oceaan wist over te steken.
ik vond d efilm 10x niks, een 3quote:Op donderdag 5 juli 2012 07:12 schreef El_Matador het volgende:
Serbuan Maut (2011)
Als je op zoek bent naar een romantische komedie; dan ff verder kijken. Maar waarom zou je dat doen? De wrede actie, de heerlijke gevechten, de werkelijk ubervette muziek en de mooie beelden houden je ruim anderhalf uur geboeid. Al dan niet letterlijk. Jammer dat een echt goed verhaal mist en het op een gegeven moment toch standaard wordt, al dat gevecht.
Maar zeker dikke aanrader.
8,3/10 (IMDB: 8,0/10)
Dat is de reden dat ik MIdnight in Paris na 15 minuten ook uitgezet heb. Owen Wilsonquote:Op woensdag 20 juni 2012 01:50 schreef andreas612 het volgende:
sowieso... owen wilsonéén van de slechtste acteurs die er is..
Maar wel jammer dat dat wat door moet gaan als Amsterdam in de film, feitelijk helemaal niet amsterdam is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:14 schreef speknek het volgende:
Nou en? Alsof Parijs altijd Parijs is, New York altijd New York, De maan altijd de maan. Kom op zegquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:55 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Maar wel jammer dat dat wat door moet gaan als Amsterdam in de film, feitelijk helemaal niet amsterdam is.
Onvergeeflijk, die lillijke studiodecors.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:55 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Maar wel jammer dat dat wat door moet gaan als Amsterdam in de film, feitelijk helemaal niet amsterdam is.
Ik heb hem jaren geleden gezien en ik blijf het 1 van de beste oorlogsfilms vinden die ik gezien heb. Ik zou hem een dikke 8 gevenquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:07 schreef Under_Score het volgende:
daarvoor Stalingrad gezien
behoorlijk genuanceerde duitste oorlogsfilm over de slag om stalingrad en de bijbehorende gevaren.
7.5 op IMDB, ik geef hem hetzelfde. maar met een pluspunt vanwege de authentieke voertuigen ( I.T.T veel amerikaanse oorlogsfilms ) dus een 8.5
Nog erger: alles is Praag. En de accenten zijn verkeerd, in 'Duitsland' staan Nederlandstalige borden, het klopt allemaal van geen kanten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:55 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
The Girl with the Dragon Tattoo vond ik erg goed, maar die heb je vast al gezien...quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:02 schreef Timo20 het volgende:
Bron/Broen (The Bridge)
Vorige week de eerste aflevering gezien, gisteren en eergisteren de andere 9 afleveringen van een uur gezien. Je kunt dus wel rustig zeggen dat `t een goede en verslavende serie is.
Op een brug waarop de grens tussen Denemarken en Zweden wordt een lijk gevonden. Het ligt precies op de grens, de helft ligt in Denemarken en de helft in Zweden. Dus moeten de Deense en Zweedse politie intensief samenwerken om de moord op te lossen. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan: het is het begin van een hele reeks misdaden.
Op het eerste gezicht is het gewoon een hele goede politie serie met een sterk script en acteerwerk. Het verhaal bevat echter meerdere lagen en stelt vragen over onder andere ethiek en menselijkheid. Het is dus op meerdere niveau`s te bewonderen.
Die Scandinavische crime series bevallen me tot nu toe heel erg goed. Wie heeft nog tips, naast The Killing, van andere van dit soort series die de moeite zijn?
IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Op Film 1 komen deze maand de volledige series Arne Dahl en Irene Huss. Of dat goede series zijn, weet ik niet.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:02 schreef Timo20 het volgende:
Bron/Broen (The Bridge)
Vorige week de eerste aflevering gezien, gisteren en eergisteren de andere 9 afleveringen van een uur gezien. Je kunt dus wel rustig zeggen dat `t een goede en verslavende serie is.
Op een brug waarop de grens tussen Denemarken en Zweden wordt een lijk gevonden. Het ligt precies op de grens, de helft ligt in Denemarken en de helft in Zweden. Dus moeten de Deense en Zweedse politie intensief samenwerken om de moord op te lossen. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan: het is het begin van een hele reeks misdaden.
Op het eerste gezicht is het gewoon een hele goede politie serie met een sterk script en acteerwerk. Het verhaal bevat echter meerdere lagen en stelt vragen over onder andere ethiek en menselijkheid. Het is dus op meerdere niveau`s te bewonderen.
Die Scandinavische crime series bevallen me tot nu toe heel erg goed. Wie heeft nog tips, naast The Killing, van andere van dit soort series die de moeite zijn?
Heb hem net gekeken en idd een goede filmquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Deze tip stond geloof ik in het vorige topic, ik weet niet meer van wie.
Geweldige film
Ja, soms is het vaagquote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Heb hem net gekeken en idd een goede film
Alleen vond hem af en toe wel een beetje vaag omdat er niks uitgelegd wordt en heel veel niet gezegd wordt zeg maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, soms is het vaagmaar aan het einde wordt het toch wel duidelijk
Haha ja dat was 1 ding wat al heel snel duidelijk was bij mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah... die wil ik wel zien !quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:49 schreef kevin_ het volgende:
Everybody's fine
[ afbeelding ]
Mooie familiedrama die nooit verveelt en je meesleept in het verhaal. Robert De Niro acteert erg sterk en de cast eromheen doet er niet veel voor onder. Het sentiment ligt er soms wel dik op, maar daar moet je van houden of je er niet aan ergeren. Mooie muziek ook.
Cijfer: 7
Lockout is inderdaad een 'standaard' actiefilm, maar toch kijkt het lekker weg en en zit er leuke 1-liners in. Vooral in het begin tot midden gedeelte.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:20 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
een prima, lekkere vlotte actie film!
Het verhaal is niks nieuws, en ook in de film zitten er niet giga spectaculaire acties ofzo of giga vel bloed ofzo... maar tis een actiefilm waar ''leuke'' actiescenes elkaar vlot achter elkaar volgen.
Er word ook prima geacteerd en er zit ook afentoe wat leuke humor in!
ik geef deze film als ik kritisch ben een 5.5. maar als ik een cijfer moet geven hoe ik me ermee vermaakt heb zou ik hem 7.5 geven
ik heb me ontzettend vermaakt met deze film en zeker een aanrader om een x te zien!!
ooh das een heerlijke film, ik geef hem een 8 dikke aanrader!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:49 schreef kevin_ het volgende:
Everybody's fine
[ afbeelding ]
Mooie familiedrama die nooit verveelt en je meesleept in het verhaal. Robert De Niro acteert erg sterk en de cast eromheen doet er niet veel voor onder. Het sentiment ligt er soms wel dik op, maar daar moet je van houden of je er niet aan ergeren. Mooie muziek ook.
Cijfer: 7
mee eens, al vond ik het wel een 6'je voor de mooie plaatjesquote:Op zondag 8 juli 2012 00:03 schreef Cheiron het volgende:
Call of Duty - The Movie Act of Valor
Film of het doen en laten van een groep Navy Seals met echte navy seals als acteurs. Als je dan denkt dat het verhaal en acteerwerk wel prut zal zijn; dat klopt. Daarbij nog een overlijk patriottistisch sausje en je zou er eigenlijk al niet aan willen begonnen.
Toch zijn de actiescenes boeiend neergezet (op de waardeloze first person gunfights na), en zitten er een paar prachtige plaatjes in de film
Een 5'je voor de plaatjes
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 8 juli 2012 03:25 schreef davako het volgende:
The life aquatic with Steve Zissou.
[ afbeelding ]
Steve Zissou wilt wraak op de haai die zijn partner heeft opgegeten. Steve stelt een team samen welke gezamenlijk die haai moet gaan vinden en gaan doden. In zijn onderzoeksteam zit zijn ex-vrouw, zijn mogelijke zoon en een zeer kritische journalist die mogelijker wijs zijn carrière weer een boost kan geven.
Dit is een Wes Anderson film en dat merk je aan alles. De prestaties van Bill Murray zijn echt geweldig (Steve Zissou) maar buiten hem om spelen de andere acteurs ook allemaal een erg geloofwaardige rol(Kate Blanchet, Jeff Goldblum, Owen Wilson, Willem Dafoe etc.) en werken perfect samen. Dit is denk ik wel een film waarbij het is Love it or hate it. Persoonlijk vond ik hem super! Mijn volgende film gaat dan ook The Royal Tenenbaums worden, ook een film van Wes Anderson.
Imdb 7.2
Mijn Cijfer 8.3
Tijdgeest. Ik zag hem vorig jaar voor het eerst en was ook niet helemaal overtuigd. Al zou ik hem wel een 7 geven. Als je hem in de jaren '80 zou hebben gezien, zou hij vast meer indruk hebben gemaakt.quote:Op maandag 9 juli 2012 02:23 schreef Eenskijken het volgende:
Blade Runner
Komop.. na al die lyrische reacties had ik echt wat speciaals verwacht.. maar zo heel bijzonder goed was het niet hoor..
[...]
misschien kan iemand me uitleggen wat er zo speciaal aan is? voor nu geef ik 'm een 6/10.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Gisteren gekeken en ik kom tot dezelfde conclusie.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:08 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Redelijke film, de film begint heel leuk en luchtig... beetje luchtige drama en komedie.. maar later in de film.. de laatste 45min word het vooral drama en verliest het het luchtige en komedie en dat vind ik jammer...
Verder is het wel een leuke film om te zien, en heb me van het begin tot het eind erg ermee vermaakt.. en is het acteerwerk ook prima in orde..
maar toch had er net wat meer in gezeten...
maar toch zeker een 6.5 en leuk om gezien te hebben!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |