abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113061946
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd, daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011 begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. 5 maanden na de bevalling opnieuw begonnen met Puregon injecties. Door miscommunicatie van het ziekenhuis de eerste ronde na 30 dagen spuiten af moeten breken omdat er 2 eitjes waren. De 2e ronde na 22 dagen spuiten een ei van 20mm ( al zaten ze tijdens de echo wel te twijfelen of het nou 20mm of 15mm was ) gelijk Pregnyll moeten zetten. Deze ronde helaas ongesteld geworden. De 3e ronde af moeten breken omdat er 4 eitjes te zien waren. Doordat de communicatie met het ziekenhuis erg stroef verloopt, hebben we besloten over te stappen naar het ziekenhuis waar ik de eerste keer ook zwanger ben geworden. 21 juni heb ik daar een gesprek, ik ben benieuwd! Ik wil dan ook gaan informeren naar de mogelijkheden van IVF.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirenaspiraal verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Het orienterend fertiliteitsonderzoek was al afgesloten, maar op mijn verzoek is ook nog een samenlevingstest gedaan. Hieruit bleek tot grote verbazing van de artsen tweemaal dat er iets niet goed was, na verder kijken bleek dat de ph-waarde van het cervixslijm te zijn. Volgende cyclus (eind juni 2012) starten we met IUI!!

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF.

_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 23-06-2012 18:52:30 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 18:46:46 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113062185
Nou, ik heb nog heel wat te leren blijkbaar oO<

Gelukkig krijg ik nog meer info als ik me voor de eerste echo kom melden.
pi_113062300
Zou dit dan 'mijn' topic worden?!

Mijn hubbie is heul zenuwachtig voor morgen. We hebben nog niet eens nagedacht of we 1 of 2 terug willen plaatsen (als er twee of meer embryo's zouden zijn) en ook niet wat we in welke situatie zullen doen. :X ik wil er nog niet over nadenken denk ik, zelfbescherming ofzo. Dat doen we morgen wel als we in de auto zitten en we zeker weten dat er een tp is. Hebben we 2 uur de tijd voor een goed gesprek.

LB, komt vast allemaal goed hoor. Je groeit er gelukkig / helaas vanzelf in mee en wordt steeds een beetje wijzer. Hopelijk hoef jij helemaal niet zoveel wijzer te worden en is het straks heel snel raak. :*
pi_113062434
Ik heb ook een domme vraag: mag ik zelf de OP aanpassen? Zo ja, ik zag een wijziging in het vorige topic langskomen, maar is er nog meer, dan kan ik dat gelijk meenemen. :)
  maandag 18 juni 2012 @ 18:57:54 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113062631
Van mij mag het, maar ik weet niet hoe de dames mods daarover denken :)
pi_113062719
Volgens mij wordt de OP hier altijd zelf bijgewerkt en doen de modjes het alleen wanneer TS het niet meer kan :Y
  maandag 18 juni 2012 @ 19:02:08 #7
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113062819
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Volgens mij wordt de OP hier altijd zelf bijgewerkt en doen de modjes het alleen wanneer TS het niet meer kan :Y
Ah, kijk :)
pi_113063167
Done voor zover bekend volgens mij.
Ik heb Sorbo en Cathmar eruit gehaald, die zitten alweer een tijdje in Z&G. :)
pi_113070432
Nikki, succes morgen... spannend! :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_113070520
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Done voor zover bekend volgens mij.
Ik heb Sorbo en Cathmar eruit gehaald, die zitten alweer een tijdje in Z&G. :)
Ik hoop dat we ook snel goed nieuws van Inca in Z&G mogen lezen!
pi_113071791
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

+1
  maandag 18 juni 2012 @ 21:44:29 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_113073066
Goed ik kom me hier dan toch maar eens melden... Even korte intro:

Ben in september gestopt met de pil, maar sindsdien was er nog niets gebeurd qua menstruatie. De ovutesten waren elke dag positief en van mijn tempgrafieken viel niets te brouwen dus ben ik naar de HA gestapt die me heeft doorverwezen naar de gyn. Zes weken geleden de diagnose PCOS gehad en vandaag terug geweest voor de bloeduitslagen. Hormoonhuishouding ziet er op zich goed uit, dus dat is positief :)

Heb nu primolut gekregen wat ik tien dagen moet slikken, en daarna op dag 4 moet ik starten met Chlomid. 9 juli weer een echo om te zien hoe de eitjes ervoor staan.

Nu heb ik dus een vraag en misschien dat jullie dit uit ervaring weten :P
Ik moet 2 tabletten primolut per dag slikken. Nu is het mij echter onduidelijk of ik twee tegelijk moet innemen of 1 na het ontbijt en 1 na het avondeten. Ik word niet wijs uit de brochure en bijsluiter en de gyn heeft alleen gezegd twee tabletten per dag.

Weet iemand toevallig of dit uitmaakt?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_113073692
NIKKI zou je mijn openingspost ook willen vervangen?

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. 5 maanden na de bevalling opnieuw begonnen met Puregon injecties. Door miscommunicatie van het ziekenhuis de eerste ronde na 30 dagen spuiten af moeten breken omdat er 2 eitjes waren. De 2e ronde na 22 dagen spuiten een ei van 20mm ( al zaten ze tijdens de echo wel te twijfelen of het nou 20mm of 15mm was ) gelijk Pregnyll moeten zetten. Deze ronde helaas ongesteld geworden. De 3e ronde af moeten breken omdat er 4 eitjes te zien waren. Doordat de communicatie met het ziekenhuis erg stroef verloopt, hebben we besloten over te stappen naar het ziekenhuis waar ik de eerste keer ook zwanger ben geworden. 21 juni heb ik daar een gesprek, ik ben benieuwd! Ik wil dan ook gaan informeren naar de mogelijkheden van IVF.
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_113073847
Ik slik Provera, geen ervaring met primolut...
Zelf denk ik dat het niet uit maakt of je ze tergelijktertijd slikt op in de ochten en avond, maar misschien dat iemand anders hier daar ervaring mee heeft :)
pi_113073887
Spannend NIKKI, hoe laar worden jullie morgen gebeld?
  maandag 18 juni 2012 @ 21:57:15 #16
52229 Chanty
pi_113074125
Heb zojuist een bijsluiter gevonden online waar staat 1 a 2 maals daags 1 tablet. Dus ik ga gewoon morgenochtend na het ontbijt de eerste innemen en dan 's avonds de tweede. Waarschijnlijk maakt het niet zo gek veel uit nee. Als ik twijfel bel ik morgen gewoon het ziekenhuis nog even :)

Ga me morgen hier maar eens goed inlezen :)
pi_113074332
Chanty ik moest ze verdelen. 1 's morgens en 1 's avonds.

NIKKI kan je nou wel slapen vanavond? ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:05:27 #18
52229 Chanty
pi_113074774
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:00 schreef Tally het volgende:
Chanty ik moest ze verdelen. 1 's morgens en 1 's avonds.

NIKKI kan je nou wel slapen vanavond? ;)
Dan volg ik het advies van jouw arts :+
pi_113074960
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 22:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dan volg ik het advies van jouw arts :+
Het is een schatje en heeft me al wat opgeleverd ;)
pi_113075265
Klums, ik heb je tekst in de OP vervangen.

En we worden morgen als het goed is rond een uur of 11 gebeld.
Ik kan wel slapen hoor Tally, ik heb de afgelopen dagen alleen maar geslapen. Volgens mij komt dat door de utrogestan bolletjes waar ik er 6 van moet 'indoen' per dag. M'n man is echt heel zenuwachtig, echt al dagen, 't arme ding. Ik ha het wel verwacht, want toen ik zwanger was van Lisa is hij dus tijden misselijk geweest, had eetbuien, buikpijn, zenuwen, slapeloosheid en zulks. Het was echt sneu voor 'm. Bij elke draai die ik maakte zat hij rechtop in bed.
pi_113075356
Ja dat ken ik :') Mijn man is geloof ik ook 15 kilo aangekomen door mijn zwangerschap :')
pi_113078876
Chanty; succes!

Nikki; wat spannend morgen, ik ga duinen voor een tp! En je man die zo zenuwachtig is, ik heb wel met hem te doen, wees maar extra lief voor hem!

Moet even mijn hart luchten, hier koudwatervrees, de twijfel slaat toe, wil ik dit wel weer allemaal? Ik maak me nu al zo ontzettend druk om de punctie en wat als ik weer zo'n helse zwangerschap heb, kan ik wel voor mini zorgen, doe ik hem niet tekort en wie zorgt voor hem als ik weer opgenomen zou moeten worden. En mini is zo leuk, lief en geweldig, kan een 2e kindje ook zo lief, leuk en geweldig zijn? Gister kwam de gedachte bij me op dat ik stiekem hoop dat het niet lukt :$ Ben ik er dan wel klaar voor, moeten we niet wachten? Nee, ik weet teveel en heb nu tijd om na te denken, waardoor de piekeraar in mezelf naar voren komt, als ik straks in de flow zit is het goed. Een tweede kindje is zo welkom en mijn mini als grote broer lijkt me helemaal geweldig. Ik zou hetzelfde denken als we een paar maanden of jaar zouden wachten.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 06:53:41 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113085716
Poezebeest :*
Komt wel goed schatje.
pi_113085754
Poezebeest, ik heb het hier ook. Zelfs na de punctie heb ik nog last van koudwatervrees. Gisteren dacht ik nog, ach als er niets bevrucht en geschikt is ga ik het echt niet nog een keer doen, ik vind het eigenlijk prima zo. Het is misschien gewoon een beetje angst voor wat komen gaat. Ik kan me nu al druk maken over hoe ik straks met 2 mini's het ochtendritueel ga doen. Terwijl ik ook echt echt echt heel graag een broertje of zusje voor mijn mini zou willen is er toch die twijfel. En de gedachte: "het gaat vast niet lukken want je wil niet graag genoeg." Maar dat komt ook doordat alles anders is omdat we onze dame al hebben. Mocht het inderdaad niet lukken dan blijven we niet met lege handen achter en dat maakt in mijn geval de 'wens' denk ik toch iets minder heftig dan toen we voor een eerste kindje in het traject zaten. Maar het komt vast allemaal weer goed en mocht het dit keer niet lukken, nou dan komt er echt wel een tweede ivf. ;)

4 hours tot go tot: telefoontje, spannend!
pi_113086060
Nikki spannend!! Toi toi toi!!!
pi_113086125
Ik heb ook wel zoiets. Hoe kan een tweede kindje nou zo leuk, lief en geweldig zijn als de eerste O+
Daar is echt niets op aan te merken. Straks krijg je een tegenpool. Vinden ze elkaar niet leuk. Kunnen ze niet met elkaar op schieten.

Dat de wens minder is, heb ik dan weer niet. Misschien zelfs nog wel heftiger dan de vorige. Juist omdat ik nu weet wat er kan komen. Die O+ dikke buik O+ Dat babytje O+ Elkaar weer leren kennen O+
Maar ik denk wel dat ik beter om kan gaan met de teleurstellingen omdat we er al eentje hebben.
pi_113086127
En spannend NIKKI! *O*
pi_113086723
Owh en nog maar 3,5 kilo te gaan trouwens :+
pi_113087789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 09:08 schreef Tally het volgende:
Owh en nog maar 3,5 kilo te gaan trouwens :+
Yeey, das al bijna. *O*

Hier net de ananas en tarwekiemoliepilletjes in huis gehaald. Ik ga het simpele 'schema' van Isla doen, dus ananas, tarwekiemolie, zwanger worden tabletjes en warme voeten. We shall see. Eerst maar eens gebeld worden door onze Belgenvriendjes....
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:23:28 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113088460
Spannend hoor Nikki, en wat een invoelende man heb jij! Heb daar wel eens over gelezen destijds in Z&G. Hopelijk is het deze keer allemaal iets minder nieuw en eng voor jullie ;)

Tally, 3,5 kilo is heel goed te overzien! ^O^

Poezebeest, ik kan me heel goed voorstellen dat je die twijfels nu hebt. Je wilt je zoon niet tekort doen met een zware zwangerschap natuurlijk. Maar je kunt niet op voorhand weten hoe het zal verlopen, je weet alleen dat je graag nog een kindje wilt... dus hou je maar bij die flow :*

Chanty, welkom hier! Ik zag al een ziekenhuisbezoek voorbijkomen in het streepjestopic. PCOS dus, hopen dan dat de primolut en clomid goed hun werk doen!

Droomvrouwtje, hoe is het met jou??
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:24:42 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113088500
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook nog af, zij heeft zich een tijdje geleden toch weer gemeld daar? Of heb ik dat verkeerd onthouden (dat hoop ik niet!!)? :@
pi_113088567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mij ook nog af, zij heeft zich een tijdje geleden toch weer gemeld daar? Of heb ik dat verkeerd onthouden (dat hoop ik niet!!)? :@
Ik dacht dat ook,maar kon er niets van terugvinden.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:33:29 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113088817
Ik heb ff zitten neuzen in de topics, en kom in het buikentopic op 26 april een 4 wk 4 dagen foto tegen van dr. Dus ik denk dat ze nog even onder een steen zit?

Inca, als je dit leest: wij denken dus iig aan je :*
pi_113089191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb ff zitten neuzen in de topics, en kom in het buikentopic op 26 april een 4 wk 4 dagen foto tegen van dr. Dus ik denk dat ze nog even onder een steen zit?

Inca, als je dit leest: wij denken dus iig aan je :*
+1
pi_113089911
Net gebeld door het CRG en we mogen ons om kwart voor 3 melden voor de terugplaatsing. Nu op ons gemak tasje pakken en gaan! Meer dan dat er een tp is weten we nog niet, de facts horen we daar. *O*
  dinsdag 19 juni 2012 @ 11:09:47 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113089929
*O*

Veel plezier op de weg daarheen O+
pi_113089973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Net gebeld door het CRG en we mogen ons om kwart voor 3 melden voor de terugplaatsing. Nu op ons gemak tasje pakken en gaan! Meer dan dat er een tp is weten we nog niet, de facts horen we daar. *O*
Wiiiiii *O* Super goed nieuws! *O*
pi_113089994
Nog meer freaky datum facts: het is onze trouwdag vandaag en de tp om 3 uur is onze trouw tijd O+
pi_113090187
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Superrrrr veel succes Nikki!
Met een meidenkwartet
pi_113090264
Wat super fijn NIKKI O+
Dit moet wel gelijk raak zijn *O*
pi_113090479
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 11:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nog meer freaky datum facts: het is onze trouwdag vandaag en de tp om 3 uur is onze trouw tijd O+
WHaa, supercool!!! Dat moet inderdaad gewoon zo zijn O+
pi_113091369
Heee super nieuws!! Pupoooooo straks O+ en van harte met jullie trouwdag!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:11:16 #43
52229 Chanty
pi_113094143
Zo ik heb even het laatste topic doorgegraven, weet ik ook een beetje wat hier allemaal speelt :)

Nikki heel veel succes met je tp, hopelijk staan de sterren en planeten goed (om de collega van Klumsy maar even te quoten) :+

Tally goed bezig! ^O^
  dinsdag 19 juni 2012 @ 16:31:50 #44
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113102702
Nikki *O* van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.. En als het goed is ben je nu ook PUPO *O*

LB lief dat je naar me vraagt.. Ik leef een beetje onder een steen, 11 juli lijkt nog zo ver weg, heb het een beetje gehad met die wachtmodus..

Poezebeest :* komt wel goed hoor schatje.

Tally *O* you go girl, je bent er gewoon bijna

Klumsy :*

Chanty welkom.. Ik hoop dat je dit topic ook weer heel snel mag verlaten :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 19 juni 2012 @ 17:08:13 #45
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113104128
Weten jullie, ik vind het mega bizar, dat er nu een paar dames zwanger zijn die in de zelfde periode als mij waren gestopt met de pil en nu voor een tweede gaan.. Ik gun het ze van harte, maar heb het gevoel of de tijd een beetje stil staat voor mij.. Of ik zie ze nu in het 2e streepjes topic, dezelfde meiden die toen ook poste toen ik daar nog poste..
  dinsdag 19 juni 2012 @ 18:40:34 #46
52229 Chanty
pi_113107912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:08 schreef droomvrouwtje het volgende:
Weten jullie, ik vind het mega bizar, dat er nu een paar dames zwanger zijn die in de zelfde periode als mij waren gestopt met de pil en nu voor een tweede gaan.. Ik gun het ze van harte, maar heb het gevoel of de tijd een beetje stil staat voor mij.. Of ik zie ze nu in het 2e streepjes topic, dezelfde meiden die toen ook poste toen ik daar nog poste..
Pfff kan me voorstellen dat dat erg dubbel voelt :{
Ik hoop ook dat ik hier snel weer weg mag (niets persoonlijks :p), maar zou me ook schuldig voelen omdat velen van jullie hier al zo lang bezig zijn.
pi_113113257
Zo, ik ben weer terug, er was na de PGD-procedure maar 1 embryo over. Er zijn er 13 getest en 11 waren 'besmet'. Van de twee met een goede uitslag is er eentje gestopt met groeien. De enige die over was is van goede kwaliteit, dus er is hoop. Ik moet 1 juli bloedprikken, maar ik zie net dat dat een zondag is, dus ik ga nog even bellen of het ook 2 juli mag (en laat 2 juli nou de startdatum zijn van 'Lisa's' pgd behandeling 3 jaar geleden).
Ik ga nu lekker relaxen in bed. Fingers crossed.

Thanks voor alle lieve berichtjes O+.

DV, :* ik heb het al als ik zie dat er meiden waarmee ik samen in z&g zat nu zwanger zijn. Laat staan hoe jij je dan moet voelen. Op naar 11 juli.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:20:22 #48
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_113119235
Fijn dat er in ieder geval 1 embryo over is, Nikki!! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 17:08 schreef droomvrouwtje het volgende:
Weet je, DV... volgens mij went dat nooit... :') ik snap heel goed wat je bedoelt en hoe het voelt... :* zo was er in de tijd dat ik hier fanatiek meepostte iemand in het tweede streepjes topic die na 3 maanden al begon te stressen dat ze 'nog steeds' niet zwanger was. 8)7 Ze heeft maarliefst (ahum) 8 maanden moeten wachten op de eerste en ook op de tweede niet lang. En zo waren er ook meiden, die vrijwel tegelijk met mij stopten met de pil.. en die nu nog steeds wachten en hopen of waarbij het er slecht uitziet. En daar sta ik met twee gezonde jongens... Bas is alweer 3,5 en Luc wordt over twee weken 1 jaar. Het is ook zo dubbel. Je kunt je wel voorstellen hoe ik me voelde toen ik mijn twee vriendinnen moest bellen om te zeggen dat ik (spontaan) zwanger was van Luc... en zij net een paar maanden eerder te horen hadden gekregen dat hun mannen onvruchtbaar zijn en dus geen kans op een biologisch kind van hun samen hadden...een verhaal heeft altijd twee kanten, dat maakt het soms ook zo lastig...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:21:18 #49
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_113119304
foutje... dubbel gepost...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 22:53:29 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113121365
Pfoei Nikki, een embryo van zo'n grote opbrengst... maar je zou dus zonder deze behandeling echt een heel grote kans op een ziek (of nouja, hoe zeg je dat) kindje hebben of niet?

Mijn vingers zijn crossed ^O^
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:01:08 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113121876
DV :*

Wij herkennen denk ik allemaal de 'frustratie' van de hele lijst in Z&G waarvan de meesten waarschijnlijk later zijn begonnen dan wij... Fijn voor hen, naar voor ons. En uiteindelijk gun je iedereen zn geluk natuurlijk.

Ik leef met je mee naar 11 juli!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:20:18 #52
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113123180
Poeh nikki ik had gehoopt op meer embryo's.. Deze moet het gewoon worden, zeker datum technisch, tp op trouwdag, testen op start pgd dochter.. * droomvrouwtje heeft ook wel wat met datums enzo :* ik ga heel hard voor je duimen

José, lijkt me ook moeilijk vertellen dat je zwanger bent, wetende dat je vriendinnen verdriet hebben omdat het niet lukt. En tuurlijk je ziet niet wat er achter de andere kant van de muur gebeurt. En je weet ook niet of het makkelijk gaat, maar ti's gewoon een raar idee dat de tijd dus al zo snel omvliegt dat ze aan een tweede beginnen.. Maar zo kwam ook deze week het besef dat ik ooit tegen één van mijn vriendinnen riep dat het me leuk leek om samen zwanger te zijn. Ondertussen is het kindje bijna 3 en is dit de 2e en komt er zoals het er nu uitziet geen 3e, dus samen zwangeren zal er niet meer in zitten. Maar het besef dat je dan eigenlijk gewoon al 3 jaar bezig bent :o
LB ti's idd naar voor ons, maar idd ik gun het ze allemaal van harte
pi_113129692
DV en LB :*

En de kans op een ziek kindje is hypotetisch gezien 50%, ik kan het stukje gen van m'n vader, of die van m'n moeder doorgeven. Het had dus net zo goed 11 goed en 2 fout kunnen zijn. Dit is 'gewoon' een beetje (of eigenlijk heel erg) een unlucky shot geweest. Mijn man gaf gisteren direct al de hoop op, maar deze embryo is gewoon van goede kwaliteit, dus ik heb hem nog enigszins geprobeerd om uit de put te halen, ondanks dat ik zelf natuurlijk ook baalde. Ik kan op zo'n moment altijd binnen een paar minuten goed de knop omzetten van 'shit that sucks' naar kom op, we gaan ervoor. Hij heeft daar veel meer moeite mee.
Ik snap zijn balen ook wel hoor, want nu moeten we het hele circus weer doen in plaats van alleen een cryo tp. Toen we voor Lisa bezig waren hadden we ook niets over, maar zijn er wel 2 embryo's, een goede en een veel minder goede, teruggeplaatst. Hij ziet dat misschien een beetje als een extra kans die we toen hadden, terwijl die ene niet echt een reële kans om te nestelen had.
Aan de andere kant, voor hem is het maar twee keertjes extra naar Brussel, want die bloedprikken en echo's vind ik niet boeiend genoeg om hem er vrij voor te laten nemen van z'n werk. Gelukkig zijn we nog lang niet zo ver.

We hebben dit keer wel mogen zien hoe de embryo werd teruggezet, de arts nam echt de tijd om alles te laten zien en we hebben dus een ieniemienie wit stipje op de echo gezien. O+
pi_113129921
NIKKI, je bent gewoon PUPO O+ *O*

en wat fijn dat de arts de tijd genomen heeft om jullie alles te laten zien!
pi_113129958
Morgen afspraak in het ziekenhuis, ik ben echt zo benieuwd!
Beetje jammer dat ik geen medisch dossier heb om te overhandigen, maar die heb ik als het goed is over een week of 3 :)
Hoop eigenlijk wel een beetje op een echo, ben tot op heden nog niet ongesteld...
maar ben wel benieuwd of ze kan zien of het er rustig uitziet en de eitjes weg zijn.
Dit is de eerste keer dat m'n buik nog steeds gevoelig is, vooral als ik moet plassen,
dan is het allemaal wat gevoelliger, dat heb ik tot nu toe nog niet gehad.
en heb af en toe wel krampen, maar dat heb ik al sinds ik begonnen was met Provera.
pi_113130007
Klums, ondanks dat je je medisch dossier nog niet kunt overhandigen hoop ik wel dat er morgen concrete plannengemaakt kunnen worden, zodat je in ieder geval weer uit niemandsland bent. Als je graag een echo wilt, is het dan niet mogelijk om er even naar te vragen? Ik kan me voorstellen dat zon echo je weer een beetje geruststelt, dus zo gek is het niet toch?
Toen ik voor het startgesprek ging vroeg ik ook of er geen echo nodig was. Toen zei mijn gyn: als je dat wilt kan ik het wel even doen hoor. Maar ik wilde niet. ;)
pi_113130176
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:02 schreef klumsy het volgende:
Morgen afspraak in het ziekenhuis, ik ben echt zo benieuwd!
Beetje jammer dat ik geen medisch dossier heb om te overhandigen, maar die heb ik als het goed is over een week of 3 :)
Hoop eigenlijk wel een beetje op een echo, ben tot op heden nog niet ongesteld...
maar ben wel benieuwd of ze kan zien of het er rustig uitziet en de eitjes weg zijn.
Dit is de eerste keer dat m'n buik nog steeds gevoelig is, vooral als ik moet plassen,
dan is het allemaal wat gevoelliger, dat heb ik tot nu toe nog niet gehad.
en heb af en toe wel krampen, maar dat heb ik al sinds ik begonnen was met Provera.
Ik heb precies hetzelfde! Niet ongesteld door de provera (terwijl dit wel nodig was zei de dokter) alles gevoelig. En sommige krampen zijn echt niet te houden.
Ik heb het gevoel alsof ik een blaasontsteking heb zo gevoelig is het met plassen.

En tuurlijk maakt ze wel even een echo joh :P Gewoon naar vragen anders ;)
pi_113130596
Ik denk dat ze uit zichzelf wel een echo gaat doen, maar zo niet dan vraag ik er inderdaad even naar :) Hoop alleen niet dat ik morgen ongesteld ga worden zo net voor de echo
Als het wel zo is dan is het niet anders, maar liever daarna pas :+ Of nog liever helemaal niet, dat ik al zwanger blijk te zijn ( al is die kans volgens mij echt nihil :P )
pi_113130624
Tally heb jij elke keer met Provera daar last van?
Dit is mijn 7e kuur, maar de 1e keer dat ik er last van heb
pi_113130627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:52 schreef klumsy het volgende:
Ik denk dat ze uit zichzelf wel een echo gaat doen, maar zo niet dan vraag ik er inderdaad even naar :) Hoop alleen niet dat ik morgen ongesteld ga worden zo net voor de echo
Als het wel zo is dan is het niet anders, maar liever daarna pas :+ Of nog liever helemaal niet, dat ik al zwanger blijk te zijn ( al is die kans volgens mij echt nihil :P )
Nou ja. Als je ongesteld word waar ze bij is kan ze wel meteen een echo maken en kan je misschien meteen beginnen met spuiten :+
pi_113130659
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:54 schreef klumsy het volgende:
Tally heb jij elke keer met Provera daar last van?
Dit is mijn 7e kuur, maar de 1e keer dat ik er last van heb
Het is me nooit opgevallen. Nu moet ik zeggen dat de laatste keer dat ik provera heb geslikt ik over gestimuleerd was. En toen had ik dus al een gevoelige buik. Gek he met 32 eitjes :+
Maar daarvoor is het me nooit opgevallen. Niet door bij Provera maar ook niet bij de Primolut.
pi_113130871
nee met 32 eitjes is het niet zo gek dat het gevoelig is...
Ik had er nu 1 van ruim 18, 1 van 16, 15 en 14....
Misschien dat dat er wel mee te maken heeft dat het gevoeliger is dan anders :)
pi_113130919
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:06 schreef klumsy het volgende:
nee met 32 eitjes is het niet zo gek dat het gevoelig is...
Ik had er nu 1 van ruim 18, 1 van 16, 15 en 14....
Misschien dat dat er wel mee te maken heeft dat het gevoeliger is dan anders :)
Het kan zeker. Als je meerdere hebt die groter zijn voel je dat zeker wel. Dus misschien is dat je verklaring voor de gevoeligheid. Al zou je denken dat die gevoeligheid dan wel langzaam afneemt.
pi_113131055
ja dat is het vreemde, ik heb het gevoel dat het dus alleen maar toeneemt...
niet heel erg ofzo, maar afnemen doet het in ieder geval niet...
Heb er ook pas last van sinds een week, dus eigenlijk een paar dagen nadat ik met Provera ben begonnen :)
pi_113131109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:15 schreef klumsy het volgende:
ja dat is het vreemde, ik heb het gevoel dat het dus alleen maar toeneemt...
niet heel erg ofzo, maar afnemen doet het in ieder geval niet...
Heb er ook pas last van sinds een week, dus eigenlijk een paar dagen nadat ik met Provera ben begonnen :)
Misschien zijn ze aan het doorgroeien om te springen? :')
Zou morgen even de echo afwachten. Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
pi_113131205
hahaha, als ze net zo lui zijn als ik ben dan zou dat zo maar eens kunnen :P
Maar heb er niet heel erg veel last van, moet gewoon vaak plassen dan valt de gevoeligheid wel mee :)
pi_113131279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 09:22 schreef klumsy het volgende:
hahaha, als ze net zo lui zijn als ik ben dan zou dat zo maar eens kunnen :P
Maar heb er niet heel erg veel last van, moet gewoon vaak plassen dan valt de gevoeligheid wel mee :)
Ik heb het voornamelijk als ik een volle blaas of volle darmen heb. Dan lijkt het er tegen aan te drukken.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:04:20 #68
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113152392
Nou, hier zijn de eerste tekenen van menstruatie alweer gespot, en dit is voor het eerst sinds lang dat ik het niet zo erg vind. Volgende maand betere kansen!!

En vanavond gaan lief en ik lekker uit eten en drinken we er een goed glas wijn op O+
pi_113156455
LB, have fun vanavond!
pi_113157748
Dv; een hele dikke knuffel voor jou! Nog maar even en dan mag jij ook beginnen, dan begint het echt! :*

Klumsy; succes morgen!

Nikki; pupo! En lekker broeden nu, wel balen dat er zo veel embryo's met het gen waren, gelukkig toch een tp. You go girl!

Fijn dat er herkenning is bij mijn gevoel, voel ik me een stuk minder raar.

[ Bericht 28% gewijzigd door Poezebeest op 20-06-2012 20:18:46 ]
pi_113158177
dankje Poezebeest :)

dacht vanmiddag in de stad dat ik ongesteld geworden was, dus ik naar de wc...
Maar niet dus, het is dat ik weet dat het geen eisprong kan zijn, maar het leek wel vruchtbaar slijm :?
pi_113175755
Klums, heel veel succes vandaag in het ziekenhuis. :*
pi_113175981
Succes vandaag klumsy!
  donderdag 21 juni 2012 @ 10:27:26 #74
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113179133
Klumsy succes vandaag
pi_113179343
Klums, succes zo!!!

Nikki, PUPO!!! *O* broeden babe!
pi_113182509
O+ een fijn gesprek gehad O+
het liep allemaal wel uit, maargoed dat is meestal in een ziekenhuis :P

Op de echo waren nog wel wat grotere blaasjes te zien, dus zodra ik ongesteld ben om cd 3 langskomen voor een echo om te kijken of het dan een stuk rustiger is...
Het zag er wel naar uit dat ik een eisprong gehad heb, dus als ik maandag nog niet ongesteld ben wil ze toch dat ik een bloedtest laat doen om te kijken of ik niet toch zwanger ben.

Ik mag gaan beginnen op dosis 75 en dan gaan we langzaam ophogen :)
Als er meer dan 1 eitje gaat groeien dan is het een optie om de andere weg te laten prikken,
dit gaat ze ook vast afstemmen met de andere artsen uit het team.
Dus IVF is voorlopig nog niet aan de orde...
pi_113183769
Klumsy, wat fijn! O+ En wat goed dat ze de follikels die teveel groeien evt. weg kunnen prikken.

Thanks Lijnloos, ik doe m'n best. *insert broedkip smiley*
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:40:09 #78
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113183910
Klumsy wat fijn dat ze zo meedenken en dan de follikels weg kunnen prikken, dat scheelt denk ik een hoop gedoe.. Ik hoop dat je op deze manier snel zwanger bent :*
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:40:28 #79
52229 Chanty
pi_113183921
Fijn Klumsy, klinkt alsof ze daar wat meer met je meedenken dan in dat andere ziekenhuis :)

Ik heb de laatste twee dagen echt mega veel honger :{ Vraag me af of dat van die primolut komt, normaal eet ik nooit zoveel :+
pi_113184351
Wat fijn Klumsy O+
Met een meidenkwartet
  donderdag 21 juni 2012 @ 16:45:13 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113194324
Ah, toch een echo gehad dus klumsy? Fijn dat je je zo prettig voelt daar! En nu maar hopen dat je snel verder kan (of stiekem al verder bent :o )
pi_113207421
Wat fijn Klumsy dat je een goed gesprek hebt gehad! pff ineens ook soort en met spannend dat je dan bijna misschien toch moet testen! :D

LB balen van deze ronde maar er is nu wat meer uitzicht! Ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt dat er wat gaat gebeuren *O*

Lekker broeden NIKKI! :Y Ik hoop idd zo dat dit jouw topic gaat worden! En als het een beetje mee zit gaan we met een heel groepie :P

Ik heb ingeloot voor een onderzoek waardoor ik de terugplaatsing van 2 cryo's in eigen cyclus mag! Hoef maar 1 keer pregnyl te prikken maar verder geen hormonentroep! w/
Ik geloof niet dat we deze 'natuurlijke' ziekenhuisloze ronde optimaal hebben benut.. maarja.. we geloven er ook niet zo enorm in dat het nu ineens spontaan gaat lukken zo tussen de terugplaatsingen in.. zou wel heel erg leuk zijn :Y maarja.. dan moet je er wel hard voor 'werken' :7 wil het maar enigszins kans van slagen hebben :P
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:14:28 #83
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_113207548
Oeh spannend, wanneer krijg je de terugplaatsing??
pi_113207852
Dananana wat goed. Dat scheelt denk wel. Ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Wanneer mag je?
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:54:32 #85
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113210223
Dananana, wat fijn!

En dat vertrouwen, dat had ik deze ronde inderdaad ook niet zo. Zou wel supertoevallig zijn geweest :')

Wanneer krijg je een terugplaatsing?
pi_113210838
Volgende ronde! Ben nu net voorbij mn eisprong gok ik.. Ik moet geloof ik dag 10 van mn volgende cyclus de eerste echo doen.. dus het duurt nog wel even.
Ik ben ongeduldig, maar eigenlijk kom ik ook wel even tot rust. Ik merkte zo dat ik weer mezelf werd toen ik mocht stoppen met de hormonen. ^O^
Ik hoop natuurlijk dat ik binnenkort 9 maanden lang bol sta van de hormonen :P maarja.. dan levert het ook echt wat op he :Y
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:23:05 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_113212278
Nog 1 maandje dus ^O^

Lekker even tot rust komen dan, en fris de volgende ronde in, laat die hormonen dan maar komen! *O*
pi_113222483
*O* *O* *O*
pi_113222495
omdat de arts gisteren vroeg of ik niet al zwanger was begon het toch te kriebelen thuis en heb ik een test gedaan....
deze is van gisteren:

vanmorgen natuurlijk opnieuw een test gedaan en die is al een stuk duidelijker O+

Ik ga zo gelijk het ziekenhuis bellen, ben helemaal hyper... maar ook erg onzeker, want heb toch een 10 daagse kuur Provera gehad en er zaten 4 eitjes...
pi_113222515
klumsy!!!!!!!!!! Wat ontzettend goed!!!!!!!! *O*
Spannend ook. Na de provera. Maar wat geweldig O+
En natuurlijk niet alleen na de provera. Maar 4 eitjes :X
"We" gaan natuurlijk van het mooiste uit. En d'r zit gewoon een babytje in je buik O+

Echt wat geweldig O+
pi_113222525
Owjee klums! Wat geweldig en wat spannend! Hopelijk mag je snel komen voor een echo
pi_113222536
"gelukkig" waren er sowieso nog 2 ( of 3? ) grote eiblaasjes te zien, dus heb nog hoop dat er maar 1 eitje gesprongen is O+
had 1 ei van ruim 18mm, 1 van 16mm, 1 van 15mm en 1 van 14mm denk dat die van 14 en 15 sowieso niet gesprongen zijn, maar ga straks even bellen en kijken wat we nu verder kunnen doen

weet ook niet vanaf wanneer ze het zouden kunnen zien op een echo,
heb haar er gisteren niet over gehoor, ze vroeg wel toen 'ze m'n baarmoederslijmvlies bekeek of het niet zou kunnen dat ik al zwanger was... misschien had ze wel een vermoedde maar wilde ze me geen valse hoop geven ofzo
  vrijdag 22 juni 2012 @ 07:40:34 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_113222547
Klums wat doe je nou?! Wat goed! Die tests zijn wel heel duidelijk...gefeliciteerd. En nu maar hopen dat je heeeel snel voor een echo mag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113222554
Vanaf week 7 kunnen ze een blaasje zien zitten geloof ik. Ik denk dat als je rond dat termijn was geweest dat ze gister al iets had gezien.
Denk dat het echt echt echt heel pril is nu O+ Maar wat geweldig O+
  vrijdag 22 juni 2012 @ 07:50:07 #96
52229 Chanty
pi_113222630
Klumsy wat super *O* :D Spannend wat het ziekenhuis gaat zeggen :)
pi_113222649
ja zeker spannend!!! nog 8 minuten en dan kan ik bellen...
Hoezo ik zit de tijd vooruit te kijken :')
pi_113222672
Klums, wauw wat gaaf! Ik heb er gewoon kippevel van. *O*
Nog 6 minuten... ;)
pi_113222679
*O*

En dan zal je zien, hang je 10 minuten in de wacht :') :P
pi_113222683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 07:41 schreef Tally het volgende:
Vanaf week 7 kunnen ze een blaasje zien zitten geloof ik. Ik denk dat als je rond dat termijn was geweest dat ze gister al iets had gezien.
Denk dat het echt echt echt heel pril is nu O+ Maar wat geweldig O+
Rond 6 weken is met zo'n dildo echo al een hoop te zien ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')