abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2012 @ 16:45:11 #26
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113008733
Leef je uit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113008815
Bedoel je dit:
op 1:07? Kan me niet voorstellen dat zoiets een officiële betekenis heeft.
pi_113008909
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:18 schreef TheSalesman het volgende:
Je zou van dergelijke moderne digitale borden iets meer flexibiliteit verwachten, toch?
Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler!
pi_113009083
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nu zijn alleen de borden veranderd. Als ook het informatiesysteem erachter vervangen is wordt het idd flexibeler!
Oh, dat "InfoPlus" is dus nog niet eens in gebruik? Er wordt immers wel informatie op de borden weergegeven dat op de vorige niet kon (zoals informatie over de volgende trein, reden v. vertraging etc.)..
pi_113009281
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:47 schreef HetBrabandertje het volgende:
Bedoel je dit:
op 1:07? Kan me niet voorstellen dat zoiets een officiële betekenis heeft.
Dat gaat me te snel.
pi_113009744

Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid?
pi_113009775
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid?
Ik denk linksboven.
pi_113013347
Ik heb net MSTS gedownload, maar ik krijg die trein niet aan de praat :')
  Redactie Sport zondag 17 juni 2012 @ 19:17:16 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113014151
Welke trein?
Normaal is het W en S voor voor en achteruit schakelen, A en D voor minder/meer tractie, ; (oid) voor remmen en verder weet ik het niet meer?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 juni 2012 @ 19:19:03 #35
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_113014223
Trainz is leuker. Al is dat ook kut met bouwen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113014349
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:58 schreef DrNick het volgende:
Ik heb net MSTS gedownload, maar ik krijg die trein niet aan de praat :')
ff met P de stroomafnemers omhoog gooien
pi_113014362
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:17 schreef dennistd het volgende:
Welke trein?
Normaal is het W en S voor voor en achteruit schakelen, A en D voor minder/meer tractie, ; (oid) voor remmen en verder weet ik het niet meer?
Het is me gelukt, de brakes stonden op 0% ipv Released.
pi_113014374
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

ff met P de stroomafnemers omhoog gooien
Het is een diesel ;)
  zondag 17 juni 2012 @ 20:25:21 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113017593
Zo, bijna Tilburg. Weekendje zit er weer op. Vandaag 'Heerlijk' in br425 gezeten voor 4 uur (look-a-like SLT, maar met wc). Trier-Koblenz-Monchengladbach. Wel alleen maar de br628 gehad tussen Keulen, Bitburg-Erdorf, Gerolstein en Trier. De RB Trier-Gerolstein word ook met Talent gereden, wat ik had verwacht (de Talrnt rijdt als RB door naar Keulen, 628 in RB eindigg in Gerolstein). Waarbij wij - na teruggestoken te zijn uit Bitburg-Erdorf - vanaf Gerolstein met de RB zijn gegaan omdat de RE +110 had ...

En gisteravond in de RE van 22:40 Düsseldorf-Keulen géén zitplek kunnen bemachtigen. God, wat was de trein druk ...

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 17-06-2012 20:37:28 ]
pi_113018463
Nog bijna op tijd voor de voetbal!
  zondag 17 juni 2012 @ 21:31:01 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113021862
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:41 schreef b2py het volgende:
Nog bijna op tijd voor de voetbal!
Kijk ik niet. Moeders wel, ik ben naar m'n eigen kamer gegaan.
pi_113021932
Je mist ook niks hoor ;)
  zondag 17 juni 2012 @ 21:35:07 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113022172
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:31 schreef b2py het volgende:
Je mist ook niks hoor ;)
Kijk de samenvatting wel. In 2 tot 5 minuten al gezien wat ze in 90 minuten uitzenden.
pi_113023612
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:10 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Waar gaat het nu precies om dan? Kan je het aanwijzen met paint oid?
Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben.
pi_113023746
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:53 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Zal wel iets met tunnelregime te maken hebben.
Tunnelregime is X of knipperend X
pi_113026387
Ik zit er dus over te twijfelen voor deze zomervakantie.
  zondag 17 juni 2012 @ 23:04:51 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113029515

Talent te Walporzheim (D) met armsein
Dit weekend ben ik met een vriend op pad gegaan naar Duitsland. De planning was om het prachtige dieseltraject Remagen-Ahrbrück even af te leggen. Regen gooide roet in het plan, waardoor wij hebben afgeweken. Uiteindelijk werd er gekozen om - toen het droog was - in Walporzheim eruit te gaan, en de trein te platen vanaf de wijnstreek. Hier verlaten 2 stellen Talent van DB Regio Walporzheim, onderweg naar Remagen en Bonn Hbf. Hierna zijn wij naar de bergen gelopen, en na een foto later doorgelopen naar Ahrweiler Markt, wat ons wachten bespaarde (is een uursdienst, en is 1,5 kilometer lopen).
Deze lijn is nog volledig uitgevoerd met armseinen.


DB 628 490 als RB naar Trier Hbf
Op de zondag was het plan om vanaf Keulen met een BR628 te reizen naar Trier, met onderweg 1 of 2 fotostops. Één keer in de twee uur rijdt er tussen Keulen en Trier een BR628 in de RE-dienst als RE12. Het andere uur rijdt er een Talent als RB het gehele traject. Dit komt doordat de RE-dienst door DB Süd-Ost gereden wordt, en de RB-dienst Keulen-Trier door DB NRW. De RB-dienst Gerolstein-Trier word weer door DB Süd-Ost gereden, ook met de BR628. Vanaf december 2013 zal DB Süd-Ost de BR628 hier verdrijven, en Lint54 en Lint81 in gaan zetten. Hier staat de 628 490 op station Bitburg-Erdorf als RB Gerolstein-Trier.
Om een beetje normale tijd weer in Nederland te zijn, hebben wij de eerste RE12 genomen naar Bitburg-Erdorf, die uit Köln Messe Deutz om 7:05 vertrekt.


VEB Railbussen te Gerolstein
Netjes optijd komt de VulkanEifelBahn met 2 Railbussen het station van Gerolstein binnengereden, en zal na het kopmaken naar Kaisersesch vertrekken. Deze dienst door de VulkanEifelBahn / EifelQuerBahn heeft een goede frequentie voor een museumclub. Door de weeks worden er bijna dagelijks ritten Gerolstein-Ulmen gereden, en tijdens de weekenden een 2-uursdienst tussen Gerolstein en Kaisersesch.


DB 181 209-8 en VIA Flirt naar Nieuwied
In Koblenz zijn twee privatevervoerders actief, de VIA tussen Frankfurt(Main)Hbf en Nieuwied met Stadler Flirts en de Vectus tussen Koblenz Hbf en Limburg(Lahn) met Lint'en. Hier staat een Flirt van de VIA te wachten op vertrek naar Nieuwied, terwijl de 181 209 van DB staat te wachten op de IC naar Luxemburg, die hij hier dient over te nemen.


DB 181 209-8+IC134
Nadat de locomotief aan de voorzijde is afgehaakt, mag de 181 209-8 zich aan de achterzijde aanhaken, en weer voorop vertrekken naar Luxemburg als IC134. Sinds dit jaar zijn de diensten van 4 treinen per dag teruggebracht naar 3 treinen per dag in elke richting, en is IC134 de eerste Intercity uit Norddeich Mole naar Luxemburg.
  maandag 18 juni 2012 @ 01:28:20 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113036491
Die lijn naar Ahrbrück moet ik ook nog een keer opnieuw doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_113037475
Mijn mentor gaf zojuist het verlossende antwoord op de vraag van vandaag :)



quote:
Dat is een indicatie voor de brandweer. Zo kunnen ze bij brand in de tunnel dien dat de spanning van de bopvenleiding af is en deze geaard is. basiskennis......voor een brandweerman :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')