Talent te Walporzheim (D) met armseinDit weekend ben ik met een vriend op pad gegaan naar Duitsland. De planning was om het prachtige dieseltraject Remagen-Ahrbrück even af te leggen. Regen gooide roet in het plan, waardoor wij hebben afgeweken. Uiteindelijk werd er gekozen om - toen het droog was - in Walporzheim eruit te gaan, en de trein te platen vanaf de wijnstreek. Hier verlaten 2 stellen Talent van DB Regio Walporzheim, onderweg naar Remagen en Bonn Hbf. Hierna zijn wij naar de bergen gelopen, en na een foto later doorgelopen naar Ahrweiler Markt, wat ons wachten bespaarde (is een uursdienst, en is 1,5 kilometer lopen).
Deze lijn is nog volledig uitgevoerd met armseinen.
DB 628 490 als RB naar Trier HbfOp de zondag was het plan om vanaf Keulen met een BR628 te reizen naar Trier, met onderweg 1 of 2 fotostops. Één keer in de twee uur rijdt er tussen Keulen en Trier een BR628 in de RE-dienst als RE12. Het andere uur rijdt er een Talent als RB het gehele traject. Dit komt doordat de RE-dienst door DB Süd-Ost gereden wordt, en de RB-dienst Keulen-Trier door DB NRW. De RB-dienst Gerolstein-Trier word weer door DB Süd-Ost gereden, ook met de BR628. Vanaf december 2013 zal DB Süd-Ost de BR628 hier verdrijven, en Lint54 en Lint81 in gaan zetten. Hier staat de 628 490 op station Bitburg-Erdorf als RB Gerolstein-Trier.
Om een beetje normale tijd weer in Nederland te zijn, hebben wij de eerste RE12 genomen naar Bitburg-Erdorf, die uit Köln Messe Deutz om 7:05 vertrekt.
VEB Railbussen te GerolsteinNetjes optijd komt de VulkanEifelBahn met 2 Railbussen het station van Gerolstein binnengereden, en zal na het kopmaken naar Kaisersesch vertrekken. Deze dienst door de VulkanEifelBahn / EifelQuerBahn heeft een goede frequentie voor een museumclub. Door de weeks worden er bijna dagelijks ritten Gerolstein-Ulmen gereden, en tijdens de weekenden een 2-uursdienst tussen Gerolstein en Kaisersesch.
DB 181 209-8 en VIA Flirt naar NieuwiedIn Koblenz zijn twee privatevervoerders actief, de VIA tussen Frankfurt(Main)Hbf en Nieuwied met Stadler Flirts en de Vectus tussen Koblenz Hbf en Limburg(Lahn) met Lint'en. Hier staat een Flirt van de VIA te wachten op vertrek naar Nieuwied, terwijl de 181 209 van DB staat te wachten op de IC naar Luxemburg, die hij hier dient over te nemen.
DB 181 209-8+IC134Nadat de locomotief aan de voorzijde is afgehaakt, mag de 181 209-8 zich aan de achterzijde aanhaken, en weer voorop vertrekken naar Luxemburg als IC134. Sinds dit jaar zijn de diensten van 4 treinen per dag teruggebracht naar 3 treinen per dag in elke richting, en is IC134 de eerste Intercity uit Norddeich Mole naar Luxemburg.