abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2012 @ 12:38:59 #103
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_112999585
cleany gefeliciteerd met Evan! *O*

wickie ik hoop dat Mette snel weer opgeknapt is! Wat naar al die ziekenhuis-perikelen.

Aventura, grappig ik vind het ook steeds leuker worden. Hoe meer ze gaan kunnen en hoe meer contact je krijgt, hoe leuker ik het vind :).

Marjolijntje sterkte! Ik hoop dat ze gauw een heel stuk opknapt van de lamp en lekker aan gaat komen!

Hier vandaag niks bijzonders te melden, rustig dagje.

O en voor degenen die het gisteravond gemist hebben: vergelijkingsfoto van J en S in het kinderfototopic :).

Nu lekker pannenkoekjes eten! :Y)
  zondag 17 juni 2012 @ 12:45:22 #104
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112999756
Marjolijntje dat is balen!!
Chris had ook zo'n start. Qua waardes op de grens en flink afvallen. Ze hebben hem op de neo opgenomen, maar daar begon hij goed te drinken (kolf en aangevuld met FV, uit de fles, omdat BV voor hem te lastig was). Na 2 nachten (ik lag er ook nog) mocht hij mee naar huis en zette de groei lekker door. Het was op het moment wel heftig, en hopelijk gaat het met jullie mini ook snel beter!
  zondag 17 juni 2012 @ 13:15:10 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113000535
Hier had Anouk ontzettende nare droom ofzo :? Brullen met dikke tranen, zo zielig vind ik dat. Getroost en terug naar bed, nu slaapt ze weer.
Straks nog even naar andere opa, vanmorgen al bij de een geweest en we hopen straks de drukte bij de andere te ontlopen :) En anders gaat lief eerder weg met Anouk, 2 neefjes komen ook en de eens is nogal van het frunniken aan Anouk en dat vind ik zelf niet fijn, laat haar gewoon. Krijg ik de kriebels van. Is dat raar?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113003563
Ik vind dat niet raar. Ik hou er ook niet van als iemand, neefje nichtje of wie dan ook, aan m'n kind zit te frunniken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_113003567
Ze ligt nu onder de lamp, vind het zo naar dat we nu niks met haar mogen.. Ze moet blijven liggen Als ze huilt enzo.
Kolven gaat goed, afhankelijk van het moment van de dag kolf ik tussen de 70 en 150 ml in totaal. Ze drinkt nu ong 60 per voeding, dus heb al bijna genoeg voor de hele nacht. Nu aan het twijfelen of ik hier blijf slapen of naar huis ga. Hier kan ik ook zo weinig voor haar doen, maar haar achter laten voelt zo slecht.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 17 juni 2012 @ 14:32:58 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113003729
Marjoleintje, je moet doen wat voor jou het beste voelt. Als jij je niet fijn voelt om haar achter te laten dan blijf je bij haar, ook al kun je weinig voor haar doen, je bent toch bij haar. Als jij je er goed bij voelt om thuis te slapen, dan ga je lekker naar huis.

Naar om je kleintje zo te zien. Sterkte :*
pi_113004089
Ja wat Kyara zegt! zelfs kan je niks voor haar doen je bent bij haar..ze hoort jou stem , je kan haar zacht aaien enzo :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 17 juni 2012 @ 15:02:06 #110
250838 Fee-nix
pi_113004943
Marjolijntje, inderdaad doen wat voor jou het beste voelt. Enne... voor jezelf zorgen is ook belangrijk he. Als je een nachtje bijslapen wel kunt gebruiken, is het totaal geen schande om daarvoor te kiezen.
pi_113007630
Oh marjolijntje :* wat naar dit! :( je kleine meis O+
pi_113010995
Marjolijntje heel veel sterkte. Ik sluit me aan bij de rest, dat je moet doen wat het beste voelt. En idd als je bij haar in de buurt ligt, kan ze toch je stem horen en wellicht je vertrouwde mama geur ruiken. :*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 17 juni 2012 @ 17:50:39 #113
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113011099
Sterkte Marjolijntje! :*

En er is idd flink gefrunnikt aan Anouk :( . Op een gegeven moment ben ik ze zelf over hun bol gaan aaien... Vonden ze niet leuk *insert evil smiley*
  zondag 17 juni 2012 @ 18:58:52 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113013361
groot gelijk Susie. >:)

Midas wil kruipen. Als ie op zijn buik ligt dan gaat zijn kont omhoog (en zijn hoofd omlaag) en hij is toch al wel een paar centimeter achteruit getijgerd. Alleen wordt ie boos en gefrustreerd als het niet lukt. Heel zielig. In zijn bed ook al op zijn buik gedraaid: keihard huilen. Zo zielig :'(

Maar ook: heel hard lachen. Echt schateren. Zo schattig O+
pi_113013643
Groot gelijk Susie ;)

Aww die midas O+

:o..
S slaapt soms met dr mond open (ademt wel door de neus) en soms met de mond dicht. Op bezoek vanm dus eventjes met de mond open
Zei schoonmoeder: moet je elke keer dr mond dicht 'drukken' dan leert ze dat wel af

8)7 Uh.. Ik ga m'n dochters mond niet dicht drukken..
(ze zou dan de hele dag met dr mond open gaan zitten ofz als ze groter zou zijn) m'n vriend & ik slapen soms ook met de mond open, wij zitten er ook niet raar bij

:W
pi_113014234
Marjolijntje wat naar. Gewoon doen wat t beste voelt met blijven slapen.

Goeie Susie!

Die Midas! Zo sneu als ze zo gefrustreerd zijn!

Zoe o+, dat zou ik ook echt niet doen!

Hier vanmiddag Pietjes bed naar zijn eigen kamertje gezet. Zo gek, dat dat niet meer naast me staat. Maar ookwel fijn om weer vanaf de zijkant mn bed in te kunnen, ipv vanaf t voeteneind erin klauteren.

En sinds gisteren propt hij continu zijn vuist in zijn mond, wat dat nou weer voor fase is?
pi_113014249
Ik heb dat ook in het groeiboekje van het CB gelezen. Dus volgens mij is het niet zo heel raar dat ze dat zegt Zoë. Heeft meer iets met het feit te maken dat de neus lucht zuivert, en de mond niet. Ofzo.

Oh wacht even. Ze ademt door d'r neus. Niks gezegd. :'). Nothing to see here. Move along!

Niet dat het hier zin had om z'n mondje dicht te duwen hoor. Dat viel vanzelf weer open :+.
pi_113015100
Susie: Laat ze het zelf maar voelen hoor, groot gelijk. De draagdoek helpt een beetje. Hoewel ik zelf verbaasd stond hoeveel wildvreemde mensen toch zo in mijn decolletee kijken om mijn zoon te bewonderen en/ of hem gaan aaien zonder te vragen.

Kyara, vervelend dat hij tegen zijn grenzen aan loopt. Schaterlachen is O+ . Hier geniet ik zo van die lachstuipjes tijdens het slapen.

Zoë, krijgen kinderen niet ook een droge mond/ keel dan net als volwassenen. Misschien dat je moeder het daarom adviseerde?

Bleie, dat zal idd raar zijn. Misschien tandjes of iets anders wat dwars zit en dat hij erin troost vind.

Hier net een paar keer gespuugd en een keer best wat ondanks dat het gauw weer 3 uur geleden is dat hij heeft gegeten. Ik had hem in de doek en was best aan het opruimen. Misschien was dat teveel beweging voor hem.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113015201
Bleie is hij aan het duimen? kan me voorstellen dat het gek is als het bed weg is!

Zoe ik heb ook nooit van dit advies gehoord!

Kyara arme Midas! hopelijk kan hij snel kruipen :P

Tinu of hij heeft meer gegeten dat zijn maag het aan kon!
:*

Mijn borsten zijn beurs! R heeft flink erin zitten knijpen :X

Ohja toen R nog 4-5 weken was ging ik met mijn moeder naar de C&A, zat ik haar te voeden (R niet mijn moeder he) komt een oude wijf boven mijn tetten hangen!! en R te aaien!
Ik was echt niet blij!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113015563
Kuukske
:P

Tinuviel
Ze ademt wel door dr neus dus geen droge mond.

Wat sneu van het spugen :(, missch idd wat teveel beweging

Bleie:
Doet S nu ook steeds vaker! Als ze slaapt of net wakker wordt

Het duurt trouwens echt lang voor ze wakker is, een half uur allemaal geluidjes en uitrekken enz enz, elke x als ik kijk ligt ze zo lekker en met de oogjes dicht en dan opeens HONGER!
Ze heeft dan echt geen geduld. Klein hongerig boefje is het dan
pi_113017216
Marjolijntje ach je meisje onder de lamp. Wat zielig dat je dan ook niks met haar mag, ook niet als ze huilt. Maar ja het is nu even nodig.
En zoals al gezegd is, als je een nacht doorslapen zelf goed kunt gebruiken, voel je dan niet schuldig om naar huis te gaan! Maar als je je er niet goed bij voelt dan lekker bij haar blijven.

Zoe nou ja hihi wat een gek 'advies' van je schoonmoeder. Daar trekt zo'n baby zich toch niks van aan als jij dr mondje dicht duwt. Je hebt je nog niet omgedraaid en dat mondje is toch weer open ;)
pi_113017366
Bitterend: nou ja, duimen. Hij probeert echt zijn hele vuist in zijn mond te stoppen. Meestal komt hij tot vier vingers, maar soms inderdaad 5. Heb al gevoeld, maar volgens mij nog geen tandjes. Hij is er ook heel vrolijk bij. 't Is alleen met de bv een beetje lastig, want én een borst én een vuist gaat niet :+ .
pi_113017558
Zoë bij ons duurt het ook eventjes voordat meneer wakker is. Zo lief zo'n minimensje wat zich zo uitrekt. Hij lijkt dan wel een mini sporter/ mini macho met de armpjes omhoog en gebalde vuistjes. Hij is niet zo erg in het: wakker -> HONGER gedrag als zijn broer was.

Doen jullie baby's dat ook: de mijne krijgt een heel geconcentreerde uitdrukking op zijn gezicht als hij moet poepen, dan perst hij echt en als hij klaar is, dan krijgt hij toch een gelukzalige uitdrukking :P
:{ -> :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113017686
O ja, dat doet de mijne ook. Het liefst kreunt hij er zachtjes bij :+

Bleie, hier ook een vuistpropper. Hoewel ik ook steeds vaker gericht duimen zie. Ook tijdens het voeden ja, lekker als er zo'n vinger bij gepropt wordt ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 17 juni 2012 @ 21:24:39 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113021468
hier ook vuist in de mond hoor. Of een of 2 vingers. Eerst zuigen, nu echt kauwen.
pi_113022168
Bijtje
Haha ja precies

Tinuviel
Zo ligt S ook vaak, met de armpjes omhoog O+
Ziet er zo lief uit

O+ baby'tjes
pi_113023426
Sorry, ik blijf even walsen en ego posts maken. Lekkere binnenkomer hier. Binnenkort ga ik ook meer op jullie reageren hoor!

Net controle gehad op haar bili gehalte, was doorgestegen.. Bleek dat er al vanaf 2 uur de verkeerde lamp aan stond, dus niet de blauwe maar de gewone daglichtlamp.. Pas rond 9 uur is dus de goede behandeling gestart. Ik ben zo enorm verdrietig nu.. Al die tijd heeft ze dus daar gelegen, met dat stomme ding op haar hoofd wat haar duidelijk niet lekker zit. Alleen even eruit voor de voeding en dan gelijk weer terug. En dat dus allemaal voor niets.
En met een beetje mazzel hebben we er nu dus nog een nacht ziekenhuis bij gekregen. We gaan vanavond wel thuis slapen, nog zo'n hele slechte nacht kunnen we allebei niet gebruiken nu. Ik weet zeker dat ik niet slaap in het ziekenhuisafdeling met alle herrie en dat licht, en dan ook Faye voeden, verschonen en nog kolven en dat ik thuis ook niet slaap als mijn vriend er niet is. Hij moet morgen ook gewoon weer werken. Morgenochtend ga ik tegelijk met hem weg en dan zou ik rond kwart over 7 in het ziekenhuis moeten zijn. Om 8 uur wordt ze alweer geprikt voor haar bili.
En eigenlijk wil ik nu alleen maar even met haar knuffelen, maar hoe langer ze onder de lamp weg is, hoe langer ze weer in het ziekenhuis moet blijven. We wachten nu nog even 1 voeding af, kan ik haar toch nog even vast houden. Ziekenhuis heeft in ieder geval genoeg melk nu, ze hebben 330ml op voorraad voor de nacht en ze drinkt ongeveer 60ml per voeding nu. Meer kan ik nu even niet voor haar doen.. :'(
  zondag 17 juni 2012 @ 21:53:52 #128
250838 Fee-nix
pi_113023657
Argh wat een sukkels Marjolijntje! Wat naar allemaal :(.
Ik hoop dat je vannacht toch wat kan slapen, dan doe je zelf ook weer krachten op! Sterkte!
  zondag 17 juni 2012 @ 21:58:45 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113023997
ach wat suf Marjoleintje. Sterkte :*
EN hopelijk kun je vannacht toch nog wat slaap pakken.
pi_113024085
Wat een stomme fout van het zh. Kan me voorstellen Marjolijntje dat de vrdrietig en ook woedend bent. Heel veel sterkte deze nacht voor jullie. Ik hoop dat he allemaal wat rust kunt pakken om er beter doorheen te komen. Dikke :*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 17 juni 2012 @ 22:01:45 #131
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_113024242
Oh Marjolijntje, wat voel je je dan machteloos hè? En het enige wat je wil is je meisje lekker vasthouden en knuffelen. Ik weet heel goed wat je voelt en hoop dat je je eraan vast kunt houden dat dit het beste voor haar is. Dikke :* in ieder geval voor jou!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_113024614
Oh Marjolijntje, wat stom van t zh! Kan me goed voorstellen dat jullie thuis gaan slapen. Hopelijk kunnen jullie de slaap een beetje vatten. En echt geweldig dat je zo veel melk voor haar hebt kunnen kolven al!
pi_113024945
Ja super van de zoveel melk!! ik hoop dat jullie wat kunnen slapen! wat verdrietig zeg -O- -O- je mooie meisje -O- :*
pi_113025367
Och wat ontzettend stom Marjolijntje! Maar je hebt een verstandige beslissing genomen. Lekker slapen nu en even bijtanken. Het gaat je niet in de koude kleren zitten, je kindje in het ziekenhuis, dus goed.dat je even aan je eigen rust bent. Ze is in goede handen nu en morgen ben je er weer vol frisse moed voor haar!
pi_113025636
Marjolijntje: wat balen zeg dat het de verkeerde lamp was hopelijk dalen de waardes snel en mag ze morgen toch mee naar huis!

Klaagpost..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_113026096
:( echt een stomme fout marjolijntje..
Hoop dat het snel beter gaat met jullie mooie meid!!

Sam
Lastig zo'n dag
Vergelijkbaar heb ik ook gehad, ze wilde niets alleen bij mij/m'n vriend zijn
Is vermoeiend zo'n dag maar afwisselen met je partner helpt

Hoop niet dat er iets aan de hand is (krampjes of andere pijntjes), maar bij ons was het zo dat ze gewoon vastgehouden wilde worden. Is heel wisselend hier, soms drukke avonden, ochtenden of n hele dag (van smorgens half 8 tot 23u bijv)
pi_113026266
Sam, gewoon vasthouden dan?
pi_113026653
Sam, bij ons is huilen bij het in bed leggen eigenlijk altijd juist een teken van vermoeidheid. In slaap vallen is eng en moeilijk dus protesteert onze jongen een beetje, maar is eigenlijk heel moe en wil graag slapen, maar dat lukt niet. dus wordt hij nog vermoeider etc. Toen hij heel klein was (jonger dan een maand) hielp rondlopen, wandelen en bij je houden heel goed, maar toen hij wat groter werd, werd hij juist alleen maar wakkerder van onze aanwezigheid. Wat we daarna zijn gaan doen is hem toch in bed leggen, stevig instoppen en bij hem blijven zodat hij veilig en rustig in slaap kon vallen. Niet tutten, praten ofzo, maar gewoon in de buurt zijn, hand op zijn buikje of hoofdje en rustig wachten.

Maar goed, dat is hoe het bij ons ging. Onze zoon is makkelijk overprikkeld en slaapt gewoon niet op ons, in de draagdoek of wat dan ook. Hij heeft zijn eigen bedje nodig om lekker te kunnen slapen. Dat is voor ieder kindje anders, maar het duurde bij mij een tijdje voor ik doorhad dat het feit dat hij bij ons zo wakker en alert was, niet betekende dat hij niet moe was. Maar: je dochter had toch ook last van reflux? Weet je zeker dat het zuur haar niet dwarszit als je haar neerlegt? Dat zou ik eerst uit proberen te sluiten.
pi_113027340
clubsoda, Het zuur zaten wij inderdaad ook aan te denken. ze heeft wel remmers maar die lijken wat minder hun werk te doen ze is weer veel onrustiger sinds vandaag na de fles. hebben het hoofdeind van het bedje ook al verhoogd maar dat heeft niet gebaat. wij hebben ook geprobeerd om haar gewoon te laten huilen en dat heeft toen goed geholpen maar vandaag lijkt ze helmaal uit haar ritme.

bitterend, vasthouden is inderdaad een manier om haar stil te krijgen maar niet te doen want ook al slaapt ze ze slaapt zo ligt dat ze toch weer wakker word bij het wegleggen.. we hebben ook nog een 2 jarige rond lopen in het weekend.

ligt nu bij mn vriend en is nu dus rustig.. hopelijk straks wanneer wij gaan slapen dat ze toch erin mee wil buigen. hopelijk morgen gewoon een betere dag :)
pi_113027798
Marjolijntje, wat een rotsituatie -O- Wat een ongelooflijk STOMME fout van het ziekenhuis! Wel super dat je zoveel mamamelk voor haar hebt. Meer kan je niet doen.
Bijzonder rot omdat je nu ws ook op je hoogtepunt zit qua kraamvrouwhormonen. Even lekker janken lucht misschien een beetje op :*

Sam, heeft ze misschien gewoon veel darmkrampjes? Mijn dametjes hebben dat allebei gehad in hun eerste 2 maanden en het enige wat hielp is rondlopen en de pink geven om op te zuigen. En als je het niet trekt, zorg dan dat iemand de kleine even over kan nemen. Het is gewoon hartstikke zwaar als je een huilbaby hebt, en wanhoop kan rare dingen met je doen.
pi_113028147
Weet je, je hebt die dagen er ook gewoon tussenzitten, waarin ze compleet het ritme kwijtraken en alleen maar verdrietig zijn. Betekent helemaal niet dat het morgen ook zo is. Het is soms enorm lastig en frusterend, zowel voor jullie als je kindje naar het gaat heus weer voorbij. Iets waar je nu even niets aan hebt maar een volgende keer misschien: ik vind wandelen met de kinderwagen op zulke momenten heerlijk. Even eruit, zoonlief valt direct in slaap, zo kunnen we allebei even bijtanken.

Enne, in het eigen bedje laten slapen hoeft niet altijd met 'laten huilen' gepaard te gaan he? ;)
pi_113030327
Marjoleintje, wat een rotsituatie :* veel sterkte!

Hier heeft onze jongen ineens vettige bultjes op zn hoofdhuid ... :S en dan ga ik googelen en kom ik melkschurft tegen.. Klinkt akelig.. En ook nog wat met allergien ontwikkelen.. Help! Maar behalve op babybytes kom ik niets tegen over melkschurft.. Moet ik me zorgen gaan maken? Iemand ervaring? Hij heeft 7 maanden ern perfect gaaf huidje gehad...
pi_113030508
Sam, in het ergste geval even bij je houden... Zo klein hebben ze dat soms nodig. :*
pi_113039542
Nirak, dat heeft mijn vriend gister avond ook maar weer gedaan tot de late voeding. heeft vervolgens van 12 tot 7 geslapen dus ik vind het prima. zal wel een huildag hebben gehad. denk dat ik gewoon ban gwas terug naar af te gaan. merk dat wanneer lisa huilt ik snel zoiets hebvan onee daar gaan we toch niet weer. terwijl het nu eigenlijk best goed gaat. Ligt nu alweer lekker te slapen in de box.

Octopussy, ook al woont mijn moeder ver weg heeft ze toen ook gezegd dat wanneer ik echt even zoiets heb van ik trek het niet meer ik haar daar gewoon voor een nacht kan brengen dat zal ik dan ook zeker doen. zal mezelf het nooit vergeten als ik haar wat aan zou doen.

Marjolijntje succes vandaag!
  maandag 18 juni 2012 @ 09:02:29 #145
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_113039708
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:17 schreef Nirak het volgende:
Marjoleintje, wat een rotsituatie :* veel sterkte!

Hier heeft onze jongen ineens vettige bultjes op zn hoofdhuid ... :S en dan ga ik googelen en kom ik melkschurft tegen.. Klinkt akelig.. En ook nog wat met allergien ontwikkelen.. Help! Maar behalve op babybytes kom ik niets tegen over melkschurft.. Moet ik me zorgen gaan maken? Iemand ervaring? Hij heeft 7 maanden ern perfect gaaf huidje gehad...
Google even op Berg! Speciale lotion van Zarqua deed hier wonderen!
Oude (on)bekende.
  maandag 18 juni 2012 @ 09:05:27 #146
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113039755
Sam wat fijn dat je toch een goede nacht hebt gehad. En net wat Nirak zegt, soms hebben kindjes mama- en papahonger, daar kun je niks aan doen.

Draakje zojuist door de stromende regen naar de gastouder gebracht. Even mamatijd nu ;)!
pi_113039821
Marjolijntje, wat een mutsen in het ziekenhuis. Hopelijk heeft de lamp vannacht goed geholpen!
Is ze er zelf eigenlijk nog goed onder, of ook wat suffig?

Sam, fijn dat de nacht goed was. Soms hebben kindjes ook wat meer gedoe overdag, om dan 's nachts beter te slapen. Alsof ze alvast hun mama/papa-honger stillen zodat ze de nacht door kunnen..
Je weet het niet, het blijft lastig met die kleintjes..

NTS, hier barst het ook lekker los nu.. Gelukkig hoef ik pas tegen 3-en er weer uit om Chris op te halen ;)

Daan heeft hier ook een poosje knuistjes gehapt. En de speen gehad. Maar tegenwoordig gaat hem hem af zonder beide.. Alleen bij het slapen eet hij even zijn konijnen-doekje op. Even kauwen en sabbelen :P
  maandag 18 juni 2012 @ 09:09:57 #148
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113039827
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:02 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Google even op Berg! Speciale lotion van Zarqua deed hier wonderen!
ja, maar nu heeft hij ineens ook een bultje op zijn nek, rug, arm en been... en in zijn gezicht een...
Trotse mamma :)
  maandag 18 juni 2012 @ 09:10:52 #149
348178 NotTheSame
pi_113039842
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 09:09 schreef Faithz het volgende:

[..]

ja, maar nu heeft hij ineens ook een bultje op zijn nek, rug, arm en been... en in zijn gezicht een...
Toch even rondje huisarts doen misschien?
Ik roep ook maar wat...
pi_113039848
Misschien toch maar even langs de ha dan Faithz en Nirak? Dat klinkt niet als berg, dat zijn gewoon vettige schilfertjes op de hoofdhuid.
  maandag 18 juni 2012 @ 09:15:24 #151
348178 NotTheSame
pi_113039945
Oh en hier trouwens een vingervretertje. Lekker kauwen op d'r duim, en die van mij, van papa, van opa, van oma, van de oppas _O- !
En als ze gaat slapen gaan er de wijs- en middelvinger van het linkse handje in d'r mond om op te zuigen... Ziet er zooo aandoenlijk uit!

Overigens, Draakje is volgens mij een natuurtalentje met een lepel *O* . Zaterdag had de oppas onder leiding van papa een fruithapje gegeven. En dat was gefilmt. In eerste instantie keek ze die lepel eens aan van: En wat moet ik daar nou mee? Mond open, eerst een vies gezicht, en bij de tweede hap ging de mond al open voordat er goed en wel wat op de lepel zat _O- !
pi_113040026
NTS wat goed!!!
Laat draakje dat eens aan daantje leren ;)
pi_113040057
NTS lekker genieten.

Sam jammer dat je niet weet waarom je meisje gisteren uit haar doen was, maar de nacht was goed gelukkig *O*

Faithz toch maar even de ha laten kijken?

Gisteren met zoonlief onder de douche geweest.Alles zat onder zure melk en plakte van het spugen. Hier ook een goede nacht: 22.30- 2.00-5.45. :)
Hier wordt op duimpjes en het hele knuistje gesabbeld maar ook best gekauwd.

Draakje, jeeh voor de bijvoeding *O*

[ Bericht 10% gewijzigd door Tinuviel op 18-06-2012 09:35:27 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113040673
Faye doet het goed onder de lamp! Ze is er behorlijk rustig onder en ligt relaxed te slapen.
Net heeft ook een lactatiekundige meegekeken met de borstvoeding, we hebben het een kwartiertje geprobeerd, ze hapt goed aan alleen laat weer los na 3 slokken. Verder is mijn kolfopbrengst weer goed, nadat ik vannacht met pijn en moeite 50cc had, had ik vanochtend ruim 150. Maf wat stress een invloed heeft zeg.
Nu aan het wachten op de uitslag van haar bili, dan weten we hopelijk ook wanneer we naar huis mogen.
pi_113040804
Marjolijntje ^O^ opdat jullie haar straks mogen meenemen! Fijn dat ze zo rustig is onder de lamp en je borstvoeding kon geven met een lk erbij. Had de lk een verklaring voor het loslaten na 3 slokken. Is ze nu even niet sterk genoeg om langer te drinken?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113040865
Wat fijn Marjolijntje!! Hopelijk is de waarde ook een stuk beter..
Ze is misschien nog wat suffig door de bili? Dat ze daardoor nog niet zo lang kan drinken.
  maandag 18 juni 2012 @ 10:04:42 #157
250838 Fee-nix
pi_113040930
Vervelend van die bultjes zeg Nirak en Faithz. Klinkt mij ook niet bekend in de oren. Ik zou als ik jullie was idd ff langs de HA.

Marjolijntje fijn dat ze het zo goed doet onder de lamp!
pi_113040960
Lk had geen verklaring, waarschijnlijk moet ze gewoon weer wennen. De volgende voeding komt ze weer meekijken :)

Oh, en ik weet nu waar de naam spuitluiers vandaan komt :') het spuit inderdaad ver :D

[ Bericht 40% gewijzigd door Marjolijntje op 18-06-2012 10:11:47 ]
pi_113041048

Mijn kleine blijhoofd O+
En een hond die het maar niks vertrouwd weer zo'n kruipend ding in huis
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113041106
Marjolijntje fijn om te lezen O+ hopelijk snel naar huis en lekker aan de borst O+

NTS :D

Nirak hmm allergie??
pi_113041159
Bedankt voor de felicitaties...Evan had een leuke dag :-)
Cadeau'tjes, een leuke groep mensen en BBQ

Ondanks dat we met z'n elven voor de tv de dag afsloten met kabaal is hij lekker gaan slapen. Vanochtend had ie geen zin om wakker te worden.

Fotospam volgt nog ;-)
  maandag 18 juni 2012 @ 10:21:20 #162
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113041346
Wat fijn dat het de goede kant op gaat Marjolijntje!

Draakje van een lepeltje eten *O*

MeNicole wat een moppie O+ En ik begrijp je hond wel hoor! :D

Klinkt apart Nirak en Faithz. :*

Hier weer een snot virus te pakken. Jeetje, het loopt zo haar neus uit en ook haar ogen zijn helemaal waterig. Zo'n zielig gezicht, maar ze heeft er zelf weinig last van, ze kruipt vrolijk de hele woonkamer rond met bijbehorende gilgeluiden dat het zo fantastisch is O+
pi_113041528
*O* NTS

marjolijntje :*

Menicole Wat n vrolijkerd!

S is lekker hyperactief in de box :P
Spartelen met beentjes en armpjes en geluidjes maken.
*O* volgens mij wordt het weer een 'ik-ga-niet-slapen'dag :9
Vanmiddag visite & vanavond&vannacht alleen.. M'n vriend moet voor z'n werk in Zwolle blijven :(
pi_113041936
Lamp is uit!! Nu wachten op de kinderarts en de lk kijkt nog een voeding mee, en dan mogen we naar huis!
pi_113042605
*O* wat fijn!!
  maandag 18 juni 2012 @ 11:05:15 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113042674
Fijn Marjolijn! *O*
pi_113042743
Nirak komen er allergieën of ekzeem voor in je familie?

Marjolijntje, fijn wat een opluchting en vreugde dat je je kleine meid mag meenemen *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113042978
Marjolijntje: wat fijn dat ze mee naar huis mag! *O* *O*

MeNicole: wat een schatje!
  maandag 18 juni 2012 @ 11:37:09 #169
250838 Fee-nix
pi_113043719
Marjolijntje wat fijn!

MeNicole wat een schatje :). Mooie bruine kijkers! En die hond _O-
pi_113044034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:37 schreef Fee-nix het volgende:
Marjolijntje wat fijn!

MeNicole wat een schatje :). Mooie bruine kijkers! En die hond _O-
Haha zijn ogen zijn niet bruin :o Ja heel klein beetje een rondje in het midden. De rest is grijs.
  maandag 18 juni 2012 @ 12:08:49 #171
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113044892
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:46 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha zijn ogen zijn niet bruin :o Ja heel klein beetje een rondje in het midden. De rest is grijs.
_O- gek is dat dan op zo'n foto! Ik heb er ook zo'n een, terwijl ze toch echt blauwe ogen heeft!
pi_113044961
Als ie straks wakker is zal ik kijken of ik het goed op de foto krijg. Helemaal als ie samen met Leander erop staat zie je heel duidelijk dat het geen bruin is.

Kijk deze is al iets duidelijker. Leander heeft echt bruin. Matthias niet.

En let niet op het tomatensoepbekkie van Leander :P
  maandag 18 juni 2012 @ 12:28:19 #173
250838 Fee-nix
pi_113045530
Haha, grappig. Ik zie wel dat het een andere kleur is dan de ogen van Leander, maar het lijkt toch best bruin :P. Maar ik geloof je op je woord, hoor ;).
pi_113046659
Fee kijk. Bruin in het midden, grijs erom heen!!
pi_113046905
Mooi, die verschillende kleurtjes in zijn ogen. Ik vind ook die bruine ogen van Leander bij zijn blonde haren prachtig! Mijn kind is saai, zijn ogen zijn gewoon blauw. Bij drie blonde sprietharen :P Kale knikker O+

Fijn Marjolijn! *O*
pi_113046999
MeNicole, wat een lieve jochies heb jij O+

Clubsoda blauwe ogen zijn ook erg mooi hoor. Ik zeg maar niets over die combi, zou me verkeerd uitgelegd kunnen worden
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113047001
Mijn oudste heeft ook heel blond met blauwe ogen maar dat vind ik mooi O+ Vind dat bruine van Leander ook heel mooi hoor. Tis echt heel helder bruin. Ik hoopte dat Matthias ook blauw zou krijgen maar tis nu al een hele zo als nu. Vind ik ook mooi!!
  maandag 18 juni 2012 @ 13:12:04 #178
250838 Fee-nix
pi_113047004
Ah nu zie ik het! Erg mooi en bijzonder zeg!

Zelf heb ik blauwe ogen met een klein bruin randje om mijn pupil. Maar dus lang niet zoveel bruin als hij.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:23:54 #179
250838 Fee-nix
pi_113047486
Argh, de hele dag zit Jesper al op z'n bal: knietjes aan weerskanten en dan met z'n kont op de bal..... Maar nu net ging ie op die manier maar even op Sanders hoofd zitten! :o . Sander meteen brullen natuurlijk. Gelukkig was ik er snel bij. :X
pi_113047617
Fee-nix, och arme Sander. Gaat het weer een beetje?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 18 juni 2012 @ 13:32:28 #181
250838 Fee-nix
pi_113047855
Ja gelukkig was t brullen van korte duur, zodra ik hem oppakte en knuffelde werd hij alweer stil. Het was gewoon de schrik van zo'n bilpartij die ineens neerdaalt op je hoofd, denk ik :+ .

Het verbaast me sowieso hoeveel die kleintjes kunnen hebben, soms hoor. Met je eerste baby ben je heel voorzichtig.... maar de tweede wordt gewoon gemolesteerd door de eerste :P.
  maandag 18 juni 2012 @ 13:35:30 #182
348178 NotTheSame
pi_113047999
Marjolijntje, wat een goed nieuws zeg!!! Hopelijk mogen jullie nu snel naar huis (of zijn jullie al thuis ;))!

MeNicole, ooooh wat een mooi manneke zeg O+ ! En die ogen! Idd, wat een 'rare' kleur, maar wel mooi!!

Fee-nix, gelukkig was je snel bij het akkefietje van J. en S.! En gelukkig heeft S. er niks van geleden!
pi_113048026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:32 schreef Fee-nix het volgende:
Ja gelukkig was t brullen van korte duur, zodra ik hem oppakte en knuffelde werd hij alweer stil. Het was gewoon de schrik van zo'n bilpartij die ineens neerdaalt op je hoofd, denk ik :+ .

Het verbaasd me sowieso hoeveel die kleintjes kunnen hebben, soms hoor. Met je eerste baby ben je heel voorzichtig.... maar de tweede wordt gewoon gemolesteerd door de eerste :P.
Nou wij proberen toch de 2e net zo te behandelen en behandeld te zien als de eerste. Dus de grote broer wordt hier erg op voorzichtigheid getrimd.

Sander wist niet wat hem gebeurde met de bil die steeds dichterbij kwam :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113048034
Haha Matthias heeft hier idd ook heel wat te verduren met 2 oudere broers. Gelukkig dat een tweede of derde niet zo breekbaar is als een eerste ;)
  maandag 18 juni 2012 @ 13:40:42 #185
250838 Fee-nix
pi_113048201
Whehehe, nou he MeNicole, we maken ze gewoon steeds robuuster ;).

Tinuviel tuurlijk leer ik hem ook om voorzichtig te zijn, maar je kan er nou eenmaal niet altijd met de neus bovenop zitten. En dan gooit de oudste bijvoorbeeld wel eens een bal in de box, per ongeluk op Sander, of hij probeert door de boxspijlen heen z'n sokjes uit te trekken, maar dan trekt hij dus lekker aan die teentjes.

Maar daarnet kreeg Sander wel twee overheerlijke kusjes van hem om het weer goed te maken O+ .
  maandag 18 juni 2012 @ 13:42:11 #186
348178 NotTheSame
pi_113048251
Fee, ik heb trouwens nou weer een heel toepasselijk liedje in m'n kop... Vooral het refreintje _O- !

maandag 18 juni 2012 @ 13:44:50 #187
250838 Fee-nix
pi_113048367
_O- Hoe kom je er op?! _O- Maar misschien dacht Sander zoiets inderdaad wel :P. (Als hij zou weten wat een krokodil was dan, hehehe)
pi_113049332
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 13:32 schreef Fee-nix het volgende:

Het verbaast me sowieso hoeveel die kleintjes kunnen hebben, soms hoor. Met je eerste baby ben je heel voorzichtig.... maar de tweede wordt gewoon gemolesteerd door de eerste :P.
Rienk is ook zo'n rauwdauwer :X
Die liep laatst over Jelte heen :o (voet op zn rug en hoppa er overheen) Heb hem even verteld dat dat toch echt niet kan en pijn doet.
En Jelte maakt het allemaal niks uit. Geeft geen krimp.

Maar vanochtend gaf ik Jelte zn fruit en Rienk wilde helpen. "Hienk self!" O+

Met mn spekkont gaat alles goed. Niks te klagen, niet te vertellen. Gewoon heerlijk tevreden ventje van 7.5 maanden bijna die al heel goed zelf zitten kan :Y

Marjoleintje, Jeu! *O*
Hij
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 18 juni 2012 @ 14:30:12 #189
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113050471
Ik ben er ook weer!
Gisteren dagje opa's en oma's gehad...en 's middags zijn we wezen zwemmen, Wel zonder Cristel, die vind ik nog te klein om een paar uur in het zwembad mee te nemen...
Maar vond mn moeder heul nie erg ;) Die zijn lekker wezen pronken met dr :P

Vanochtend met Cristel naar de fysio geweest, die ziet wel vooruitgang ! En met een beetje hulp lukt het haar om op dr buik te rollen.
We gaan gewoon weer veel oefenen !

Marjoleintje, fijn het nu weer beter is. En hopenlijk ben je al thuis?

MeNicole, mooie kinders O+ , en apart die 2 kleuren ogen
Boh Feenix, zal wel ff schrikken zijn geweest? Herinner me dat wesley dat ook deed bij zn broertje...ik was op zn zachts gezegd niet blij :X
pi_113051449
Waterpokken :') hij is pas 7,5 maand.... Maar (nog) nergens last van gelukkig :)

Die post van mijn mevrouw dat was ik (per ongeluk.., sorry)...
  maandag 18 juni 2012 @ 14:56:05 #191
250838 Fee-nix
pi_113051695
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:50 schreef Nirak het volgende:
Waterpokken :') hij is pas 7,5 maand.... Maar (nog) nergens last van gelukkig :)

Ohwww waterpokken! Ik hoop dat hij er zo min mogelijk last van heeft! Beterschap.
pi_113052152
zoals ik het nu begrepen heb verloopt het heel mild als ze het hebben voor de eerste verjaardag. Tot nog toe heeft hij er ook geen last van. Nadeel is dan wel weer dat het nu geen garantie is dat hij het niet meer krijgt...
pi_113052507
Herkenbaar, zo'n tweede die veel meer te verduren heeft. Vaak is het lief bedoeld ("kusje geven"), maar zo'n peuter kan veel dingen gewoon nog niet zo subtiel. En er vliegt weleens een bal de box in of zo.

Nirak: wat sneu! Schijnt inderdaad dat die hele kleintjes er nog niet veel last van hebben. Beterschap voor je ventje!
pi_113052903
sc-tje is vandaag weer goedgekeurd door het CB. Ze is 8380 gram en 71 cm. Allebei op de +1 lijn en compleet in verhouding. De wvk vond haar een snelle. "Opmerkelijk dat ze nu al zo lang zelf kan zitten." Toen vond sc-tje het ineens leuk om te laten zein wat ze kan en op het moment dat de wvk haar handjes vastpakte trok sc-tje zichzelf tot staan. Wat ze hier thuis dus ook al zeer regelmatig doet. Het enige dat de wvk kon uitbrengen was "oh, dat is wel heel snel :o "

Wel een beetje hard voedingsadvies gegeven. Binnen 2 maanden moeten we twee flessen laten vallen en moet sc-tje dus op 3 hoofdmaaltijden, 2 tussendoortjes en 1 à 2 flessen zitten. En ze zou vanaf vandaag al compleet met de pot mee mogen eten. Compleet met zout, kruiden en sausjes. Dat zie ik zelf dus even compleet anders. Uiteraard mag ze hetzelfde eten als wij. Ik kook gerust de aardappelen/pasta/rijst etc zonder zout. Groenten, zelfde verhaal. Maar dan krijgt ze het echt wel zonder sausjes. Vlees ben ik ook niet zo happig op. Hoewel sc-tje afgelopen weekend wel heeft laten zien dat ze vis erg lekker vind (ze heeft een paar hapjes van mijn mootje tonijn gehad).

Nouja, we zien vanzelf hoe het gaat lopen, maar vooralsnog vind ik het al heel wat dat ze tussen de middag zonder blikken of blozen een hele boterham (incl. korstjes) met smeerworst, geitenkaas of appelstroop wegwerkt.
pi_113052970
En een verlaten 'Hallo en gefeliciteerd met de geboorte van je kleintje' voor Marjolijntje .
en hetzelfde maar dan in meervoud voor Bijtje.
pi_113053488
Nu al? Pfew.. Schrik een beetje van dat advies! Cas eet hier ook gewoon groente, vlees, aardappel/rijst/pasta mee maar nog geen sausjes of veel kruiden. Afgelopen weekend heeft hij voor het eerst wat spaghetti met ons sausje gegeten, uit een pakje. Maar Cas is natuurlijk al wat ouder dan SC'tje. 3 flessen nog hier trouwens, 7:00/11:00/19:00

Op het kdv eet Cas ook gewoon uit een potje, een biologisch merk uit Duitsland :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Cyntiaa op 18-06-2012 15:55:50 ]
  maandag 18 juni 2012 @ 15:44:00 #197
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113053674
Ventje eet s avonds voornamelijk uit potjes en drinkt nog 3 flesjes...(hij is 11 maanden). Hij houdt niet van eten en zo krijg ijk er nog wat in. Tussendoor geef ik wel vers fruit, of een volkoren cracotte oid. Ik trek me weinig aan van het cb.
pi_113053758
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:50 schreef Nirak het volgende:

Beterschap Danne! gelukkig geen last van, hoop dat zo blijft :*
  maandag 18 juni 2012 @ 15:49:28 #199
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113053933
Pfff SummerBreeze, volgens mij zijn ze een beetje losgeslagen daar op het CB....

Beeterschap voor Danne! Sneu....
pi_113054029
Huh, SC is pas 7 maanden? Dan al zoveel mee-eten? Stelletje nutcrackers bij jouw cb.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:51:55 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113054062
Ik moest even terug kijken hoe ous sc-tje is, maar ze is een maand jonger dan Anouk en dan al mee eten wat de pot schaft? Apart advies vind ik persoonlijk. Niet dat ik nou zo'n expert ben :P
Ik mag volgende week weer, ben benieuwd wat we te horen krijgen en uiteraard hoe haar stats zijn. Hier ook aan de potjes, ben huiverig voor stukjes. Wel voorgenomen om woensdag met brood te gaan beginnen. Bij mijn zus krijgt ze wel al, maar ik vind het dus nog wat eng... Wat voor boter kan je er het beste op doen?

Oh, Danne de waterpokken! Arm ding! :*

En hier is Anouk voor het eerst sinds lange tijd in mijn armen in slaap gevallen O+
pi_113054197
Ik vind die flessen wel heel weinig. Matthias is nu 9 maand en die krijgt nog gewoon bijna 500cc aan fv. En tussendoor water. Hoe kom je met 1 fles aan 500cc?
pi_113054280
Susie O+ Blueband is prima dacht ik voor kleintjes! ik ga hier roomboter doen over 2 weken..maar ze eet hier bijna geen brood vindt ze niet lekker
pi_113054334
Wat een vreemd advies van het cb SummerBreeze! Met de pot mee (met zout e.d.) wordt toch meestal pas vanaf 1 jaar geadviseerd? Ik heb bij mijn oudste zo ongeveer het introductieschema van Kleintjes aangehouden (hier te vinden). Hij gaat uit van bv, maar het kan ook prima naast kv (deden wij toen ook). Met sommige dingen vond ik hem wel heel streng (worst pas bij 3 jaar, bijvoorbeeld), dus dan ben ik ervan afgeweken, maar ik vond t wel een fijn houvast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')