abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5273197
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:15 schreef R@b het volgende:

[..]

Neen, de linkse kerk zorgde er wel voor dat de discussie hierover niet mocht ontstaan. Tegenstander voor racist uitmaken. Anti-racisme bureau''s opzetten en gesubsidiëeerd voor gedachtenpolitie spelen. Bovendien is een gedeelte van het CDA ook links te noemen.

Ben het wel met je eens dat het debat destijds moeilijk is gemaakt. Maar als het CDA of de VVD het op de agenda hadden willen hebben hadden ze dat als regeringspartij ongetwijfeld gekregen. DS70 is (zoals ik uit het artikel lees) ook niet echt verketterd, maar was te klein om de politieke agenda te bepalen.
Overigens vind ik de politiek waar de Centrumpartij en later de CD voor stonden van een andere orde dan "het op de agenda brengen van het immigratieprobleem" en de problemen die DS70 aan de orde probeerde te brengen. Een partij die de mening heeft dat "blanken en zwarten" (Nederlanders en Surinamers) niet kunnen samenwerken en dat een Jood als Ernst Hirsch Ballin nooit minister had mogen worden in Nederland hoeft wat mij betreft niet serieus genomen te worden. Desondanks hadden de partijen die de macht in Nederland hadden de opkomst van de CP en CD moeten aangrijpen om het debat over allochtonen in Nederland naar zich toe te trekken. En dat is niet alleen de "linkse kerk", dat vind ik te gemakkelijk. Het CDA en de VVD hebben net zo goed schuld.
pi_5273272
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:05 schreef R@b het volgende:
(..)

En waaruit ook blijkt dat de SP zich in de luren heeft laten leggen door de Linkse Kerk, door haar brochure 'Gastarbeid en kapitaal' als het ware weg te moffelen, na kritiek van de Linkse Kerk.

(..)

Niet helemaal waar. Weliswaar heeft men na veel kritiek op de brochure besloten deze niet meer uit te geven, maar in elk verkiezingsprogramma nadien (dus vanaf de verkiezingen van 1989) zijn ze de problematiek aan de orde blijven stellen.

Ik heb trouwens de brochure in mijn bezit, samen met een bundeling van positieve en negatieve kritieken erop. Het is niet zo dat de negatieve kritiek enkel van de zogenaamde "linkse kerk" kwam en de positieve enkel van rechts, dat ligt toch iets genuanceerder. Ik zal de brochures eens opzoeken.

maandag 5 augustus 2002 @ 20:31:22 #28
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5273368
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:05 schreef R@b het volgende:
Debat over immigratie gesmoord door 'linkse kerk'

Knip

Intressant artikel en ik ben het er in grote lijnen mee eens. Ik weet trouwens zeker dat ik dit artikel een paar dagen geleden ook al las ergens op internet.

Frappant detail: 1 der personen in het artikel ken ik persoonlijk: Mart Giesen .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:33:40 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5273395
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 20:31 schreef X-Ray het volgende:

Ik weet trouwens zeker dat ik dit artikel een paar dagen geleden ook al las ergens op internet.

Ik begon al aan mijzelf te twijfelen, maar ook ik heb dit artikel al een paar dagen geleden zien langs komen.
De search gaf mij evenwel geen uitsluitsel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5273396
quote:

[..]

Intressant artikel en ik ben het er in grote lijnen mee eens. Ik weet trouwens zeker dat ik dit artikel een paar dagen geleden ook al las ergens op internet.

Het staat sinds een dag of 5 dinsdag 30 juli op de site van het NRC Handelsblad.

Zie ook de complete serie over het onderwerp: http://www.nrc.nl/binnenland/rechtsaanzet.html

pi_5273800
quote:

[..]

Het heeft al eerder in een topic op Fok! gestaan, in ANM.

Goed artikel iig. Ik hoop dat de linkse partijen idd eens toegeven dat er in het verleden te naief gedacht is over de maatschappelijke consequenties die het opnemen van grote aantallen asielzoekers/immigranten zou hebben. Het is te eenzijdig om alle schuld bij 'links' te leggen, want de immigratiestroom heeft niemand in de hand. Dat heeft alles te maken met globalisering (dus ook de mondialisering van de infrastructuur). Het is alleen fout geweest om zo moeilijk te doen over integratie, en het is nog fouter geweest om critici te bestempelen als racist. Al moet je er imho bij bedenken dat de meeste critici ook werkelijk extreem-rechts waren, en dat mede daardoor het beeld ontstond dat elke criticus extreem-rechts was, tot Bolkestein en Fortuyn aan toe. Maar dankzij Fortuyn zijn we daar nu van af, en ik hoop dus enerzijds dat links nu ook nuchter kan kijken naar asielbeleid en immigratie, en dat anderzijds LPF en aanhang ophouden spoken uit het verleden na te jagen, door links van alle problemen de schuld te geven.

It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 5 augustus 2002 @ 21:37:48 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_5274160
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:05 schreef Meneer_Aart het volgende:

Het heeft al eerder in een topic op Fok! gestaan, in ANM.

ben dus nog niet helemaal dement.
Heb het idd weer gevonden:
hier stond het al eerder
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5274252
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 19:16 schreef R@b het volgende:

[..]

Als je niet serieus kunt reageren blijf dan weg uit dit topic joh, stakkertje.

quote:
Waaruit blijkt dat de discussie allang voor de Centrum Partij in 1980 op scherp werd gezet, maar weggevaagd is door de minkukels van de PvdA, ......
Als je al met zo'n stelling komt, kun je er volgens mij vanuit gaan dat het topic tot mislukken gedoemt is.

Ten eerste wilde de CP de multiculturele samenleving niet eens ter discussie stellen, die wilden ze gewoon afschaffen.

En dan de zinsnede "die het gevaar van de islamisering van Nederland niet zagen ......". Waar is het gevaar R@b ? Of is dit 1 van je eigen hersenspinsels ?

pi_5274577
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:43 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Als je al met zo'n stelling komt, kun je er volgens mij vanuit gaan dat het topic tot mislukken gedoemt is.

Ten eerste wilde de CP de multiculturele samenleving niet eens ter discussie stellen, die wilden ze gewoon afschaffen.

En dan de zinsnede "die het gevaar van de islamisering van Nederland niet zagen ......". Waar is het gevaar R@b ? Of is dit 1 van je eigen hersenspinsels ?

Lees het boek de "gevaar van de islamisering van onze cultuur" eens van pimmetje en ej praat wek anders
pi_5274730
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:02 schreef F_ortuyn het volgende:

[..]

Lees het boek de "gevaar van de islamisering van onze cultuur" eens van pimmetje en ej praat wek anders

Ik denk liever voor mezelf, dank je.
pi_5274763
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Klopt
het is mij ook al opgevallen dat je neit open staat voor andermans argumenten
pi_5274813
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:14 schreef F_ortuyn het volgende:

[..]

Klopt
het is mij ook al opgevallen dat je neit open staat voor andermans argumenten

Je komt niet eens met argumenten. Hoe kan iemand daar dan voor open staan?
  maandag 5 augustus 2002 @ 22:20:02 #38
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5274854
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Helaas gaat het je niet al te goed af.
Waarom kom je ieder topic verstieren dat maar enigzins kritisch tegenover de voormalige gevestigde orde staat?

Dit is een serieus artikel uit een serieuze krant, geschreven door een serieus iemand die citaten van serieuze mensen die een stuk meer ervan af wisten (uit de praktij) dan jij en ik. Of ben je alleswetend of zo?

Ik vind het nogal frappant om te lezen dat al 30 jaar geleden er gewaarschuwd werd voor de situatie die hedentendage realiteit is.

quote:
Dat gevaar is het importeren van grote groepen mensen die andere kernwaarden aanhangen dan die waarop de Nederlandse samenleving gebaseerd is. En dat jij dat in je dagelijkse leefomgeving niet ziet, wil allerminst zeggen dat het niet de realiteit is. Ik zie het namelijk dagelijks. Ik zie namelijk hele wijken geislamiseerd zijn. Waar bijna alleen zwartgesluierde vrouwen buiten lopen (als ze geluk hebben), waar de voertaal Arabisch is, waar tig moskeen staan en waar je als autochtoon als ongewenste vreemdeling wordt gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 05-08-2002 22:25]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5274919
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:20 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Helaas gaat het je niet al te goed af.
Waarom kom je ieder topic verstieren dat maar enigzins kritisch tegenover de voormalige gevestige orde staat?

Dit is een serieus artikel uit een serieuze krant, geschreven door een serieus iemand die citaten van serieuze mensen die een stuk meer ervan af wisten dan jij en ik. Of ben je alleswetend of zo?

Ik reageerde op R@b, die idd een serieus artikel plaatst, dat nog interresant is ook, maar het gelijk weet te verprutsen met zijn eigen commentaar.

Vervolgens reageert er iemand op mijn reactie met een niet ter zake doende statement waar ik mijn reactie weer op geef. Ik snap dan ook niet dat je commentaar hebt op mij.

maandag 5 augustus 2002 @ 22:27:37 #40
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5274969
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik reageerde op R@b, die idd een serieus artikel plaatst, dat nog interresant is ook, maar het gelijk weet te verprutsen met zijn eigen commentaar.

Vervolgens reageert er iemand op mijn reactie met een niet ter zake doende statement waar ik mijn reactie weer op geef. Ik snap dan ook niet dat je commentaar hebt op mij.

Ik heb mijn reactie nog wat uitgebreid.

Ik heb commentaar op je vanwege deze zin:

quote:
Zie mijn reactie in me vorige post.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5275201
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik heb mijn reactie nog wat uitgebreid.

Ik heb commentaar op je vanwege deze zin:
[..]

Zie mijn reactie in me vorige post.

Ik las je edit pas later.

Mij is nog steeds niet duidelijk waar het gevaar ligt. Jij suggereert dat volkswijken vol moslims een gevaar is, dat blijkt echter nergens uit. Ik snap wel dat dergelijke wijken vol met mensen uit de sociaal lagere klassen voor problemen zorgen. Dat heeft in mijn ogen echter niks met de Islam te maken.

maandag 5 augustus 2002 @ 22:42:05 #42
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5275280
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik las je edit pas later.

Mij is nog steeds niet duidelijk waar het gevaar ligt. Jij suggereert dat volkswijken vol moslims een gevaar is, dat blijkt echter nergens uit. Ik snap wel dat dergelijke wijken vol met mensen uit de sociaal lagere klassen voor problemen zorgen. Dat heeft in mijn ogen echter niks met de Islam te maken.

Het heeft dusverre met de islam te maken, dat dat een verbindende factor is tussen die mensen, EN dat de islam in kernwaarden compleet afwijkt van de Westerse kernwaarden. DAAR zit het gevaar, om maar niet te spreken van het simpele feit, dat op twee geloven op 1 kussen....... oftewel, het is een factor voor ruzie! En wel meer dan dat. We KLIKKEN niet... bij mij in de stad zijn er hele bevolkingsgroepen die elkaar niet mogen, die elkaar niet begrijpen, die elkaar niet kunnen uitstaan. DAAR zit het gevaar in. Een samenleving kan slechts een beperkt aantal mensen opnemen zonder daarbij de eigen samenleving aan te tasten. En dat aantal is zoek. De helft vd stad is al allochtoon en het worden er steeds meer en meer. En de irritaties, spanningen, etc lopen op en op.....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5275353
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het heeft dusverre met de islam te maken, dat dat een verbindende factor is tussen die mensen, EN dat de islam in kernwaarden compleet afwijkt van de Westerse kernwaarden. DAAR zit het gevaar, om maar niet te spreken van het simpele feit, dat op twee geloven op 1 kussen....... oftewel, het is een factor voor ruzie! En wel meer dan dat. We KLIKKEN niet... bij mij in de stad zijn er hele bevolkingsgroepen die elkaar niet mogen, die elkaar niet begrijpen, die elkaar niet kunnen uitstaan. DAAR zit het gevaar in. Een samenleving kan slechts een beperkt aantal mensen opnemen zonder daarbij de eigen samenleving aan te tasten. En dat aantal is zoek. De helft vd stad is al allochtoon en het worden er steeds meer en meer. En de irritaties, spanningen, etc lopen op en op.....

Maar is dat geen probleem van de grote steden, wereldwijd ? Als je maar genoeg mensen op elkaar propt krijg je altijd onenigheid, ongeacht afkomst. De regering zou er beter aan doen de economie en werkgelegenheid in andere delen van Nederland te stimuleren, want Nederlans is bij lange na niet vol. Ook zou je allochtonen moeten spreiden over Nederland, echter, dit is grondwettelijk niet mogelijk.

Blijft over je eigen persoonlijke vrijheid van vestiging. Je kunt net als al die andere autochtonen in achterstandswijken doen, en vertrekken uit de stad. Hier zijn nog hele leuk huizen te huur/koop voor een schappelijke prijs

maandag 5 augustus 2002 @ 23:06:58 #44
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5275664
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar is dat geen probleem van de grote steden, wereldwijd ? Als je maar genoeg mensen op elkaar propt krijg je altijd onenigheid, ongeacht afkomst. De regering zou er beter aan doen de economie en werkgelegenheid in andere delen van Nederland te stimuleren, want Nederlans is bij lange na niet vol. Ook zou je allochtonen moeten spreiden over Nederland, echter, dit is grondwettelijk niet mogelijk.

Blijft over je eigen persoonlijke vrijheid van vestiging. Je kunt net als al die andere autochtonen in achterstandswijken doen, en vertrekken uit de stad. Hier zijn nog hele leuk huizen te huur/koop voor een schappelijke prijs

Daarmee spreek je jezelf tegen niet?
Op zon manier krijg je nooit mengeling/spreiding immers.
En aangezien er al honderdduizenden autochtonen uit de steden zijn gerend, blijf ik... laat me niet wegjagen .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_5276106
Ik vond deze opmerking toch wel opvallend:
quote:
,,Ik woonde in de Amsterdamse Kinkerbuurt en zag die volledig islamitiseren: jongetjes in militaire pakken die honden doodsloegen, volksvrouwen die luchtig gekleed zaten te zonnen en in hun nek werden gespuugd, en een illegale moskee in een kelder waar de hele dag van die Turkse muziek uit kwam. En niemand die er iets aan deed.''
Lekker genuanceerd weer.
Kenmerkend dat jongetjes die honden doodslaan en vrouwen in de nek rochelen gelijk gesteld wordt aan "islamitisering" Wat een gelul zeg.

En ja inderdaad kelders waar turkse muziek uitkomt, dat is inderdaad vreselijk! Hoe durven ze!! Schoften!!!

Unox, the worst operating system.
pi_5276319
Interessant artikel, maar om er zo'n conclusie aan te vrbinden zoals R@b doet is onterecht. Het is goed om te kijken waar de eventuele wortels van de problemen liggen. Echter doet R@b het lijken alsof men toen al kon voorzien wat er zou komen, dat de Linkse Kerk toen al fout was. Dat is niet zo, vanuit het tijdsperspectief van toen bekeken waren ze niet verkeerd bezig, pas achteraf is gebleken dat het niet goed is geweest voor de nederlandse samenleving. Er waren tekenen aan de wand, maar niemand kan in de toekomst kijken en het complete belang van die tekenen al meteen zien. Dus is het ook flauwekul om dit artikel aan te grijpen om aan te tonen dat de 'Linkse Kerk' in zijn basis al niet deugt. De acties van de 'Linkse Kerk' in de context van de juiste tijd zien, lijkt mij nogal belangrijk in dit geval.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_5276385
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 23:48 schreef zodiaque het volgende:
Interessant artikel, maar om er zo'n conclusie aan te vrbinden zoals R@b doet is onterecht. Het is goed om te kijken waar de eventuele wortels van de problemen liggen. Echter doet R@b het lijken alsof men toen al kon voorzien wat er zou komen, dat de Linkse Kerk toen al fout was. Dat is niet zo, vanuit het tijdsperspectief van toen bekeken waren ze niet verkeerd bezig, pas achteraf is gebleken dat het niet goed is geweest voor de nederlandse samenleving. Er waren tekenen aan de wand, maar niemand kan in de toekomst kijken en het complete belang van die tekenen al meteen zien. Dus is het ook flauwekul om dit artikel aan te grijpen om aan te tonen dat de 'Linkse Kerk' in zijn basis al niet deugt. De acties van de 'Linkse Kerk' in de context van de juiste tijd zien, lijkt mij nogal belangrijk in dit geval.
neemt niet weg dat het hoog tijd is voor dit soort artikelen. Mag de 'Linkse Kerk' zichzelf gaan verdedigen, is ze mans genoeg voor mag je hopen. Zo niet, dan meer van dit soort artikelen, overspoel ze er maar mee. En dan zullen ze toch echt met wat beters moeten komen dan zich schoorvoetend achter de huidige maatschappelijke opinie te scharen.
pi_5276409
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 23:54 schreef Wup het volgende:

[..]

neemt niet weg dat het hoog tijd is voor dit soort artikelen. Mag de 'Linkse Kerk' zichzelf gaan verdedigen, is ze mans genoeg voor mag je hopen. Zo niet, dan meer van dit soort artikelen, overspoel ze er maar mee. En dan zullen ze toch echt met wat beters moeten komen dan zich schoorvoetend achter de huidige maatschappelijke opinie te scharen.

Ik geloof dat de "linkse kerk" al lang heeft toegegeven dat het beleid niet werkt. Zelfs GL pleitte in verkiezingstijd voor verplichte inburgeringscursussen.
pi_5276438
Hou nou eens op met die "us" en "them" praatjes! Holbewonersmentaliteit!
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 00:00:03 #50
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5276457
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 23:57 schreef Schorpioen het volgende:
Hou nou eens op met die "us" en "them" praatjes! Holbewonersmentaliteit!
Oh ja hoor.
Maar ondertussen denkt ook jij zo.

Al is het maar dat je jezelf indeelt in de mensen die niet "us" en "them" denken. Netto-resultaat: hetzelfde.

En nog een nieuwtje uit de realiteit: de wereld IS "us" en "them".

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')