abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112943082
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_112943182
Aww Siral! Sterkte! :*
pi_112943255
Vizor, de shoulder press heb ik nu op 25kg staan. Volgens mij had ik die voor m'n vakantie net omhoog gewerkt naar 30. Even weer opbouwen.

En dat van die melkkoetjes, nee, geen kalfjes op stapel. Maar je wil niet weten hoeveel volwassenen dat van die koetjes en die kalfjes nooit opgepikt hebben. (Ik vraag me dan steeds af of ze dat van die bloemetjes en die bijtjes wel begrepen hebben?)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? vrijdag 15 juni 2012 @ 19:50:55 #4
70532 loveli
N
pi_112943368
:*
crap in = crap out
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:54:24 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112943527
Amen @ TT
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:54:29 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112943533
Ahwww, dikke :* voor Siral...
Niet meer actief op Fok!
pi_112943635
Sterkte Siral! En de perfecte man is ook gek op jou.
pi_112943659
Aw Siral! Wat onverwacht!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112943681
Da's het vervelende eraan, het gaat niet werken om een bepaalde reden, ookal ben ik bereid me eromheen te buigen. Maar de streep is al getrokken.. ben er goed ziek van...

thanks
pi_112944903
Ik kan mezelf niet eens chocolade gunnen... :')
Heb eerder zin om een half uur te gaan hardlopen.

Weirdo.
pi_112945022
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112945050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:57 schreef Siral het volgende:
Da's het vervelende eraan, het gaat niet werken om een bepaalde reden, ookal ben ik bereid me eromheen te buigen. Maar de streep is al getrokken.. ben er goed ziek van...

thanks
Op naar de volgende :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:33:58 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112945087
Aaah Siral :( Kut zeg!

XM, DaD weet ik veel, iedereen van slank mogen zondag hier ook wel komen :)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:35:40 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112945151
Ik zit pas de 24e in Grunn uniekje ;). Had gehoopt met mn nichtje te eten, maar die is er niet -O-. Zit net buiten Grunn in een B&B en moet ergens avondeten zien te ritselen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_112945158
quote:
lol. eminem.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:37:11 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112945210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zit pas de 24e in Grunn uniekje ;). Had gehoopt met mn nichtje te eten, maar die is er niet -O-. Zit net buiten Grunn in een B&B en moet ergens avondeten zien te ritselen.
24 kan ook..
Zien wel, kan altijd
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:41:12 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112945347
Ik ben het kwijt

Waar gaat iedereen heen op vakantie?
pi_112945362
Ik ga naar de zonnebank bij Health City :')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:48:06 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112945572
Aww Siral :* Stom! Maar idd wat Anna zegt :Y Neemt niet weg dat het nu heel rot is. :*

quote:
:D Awesome! _O_
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112945820
75 minuten buikdanstraining, 20 minuten hardgelopen en 20 minuten gehoelahoept.
Met sporten zit het wel goed, eetlijstjes zijn minder maar wordt ook aan gewerkt.
pi_112945882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:53 schreef Sarabi het volgende:
75 minuten buikdanstraining, 20 minuten hardgelopen en 20 minuten gehoelahoept.
Met sporten zit het wel goed, eetlijstjes zijn minder maar wordt ook aan gewerkt.
Vaak als het sporten lekker gaat komt de voeding vanzelf :) Tenminste, dan ga je het zonde vinden om je goede sportgewoontes te verkwatsen door slechte voeding. You can't outtrain a bad diet!

Goed bezig iig *O*
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:57:06 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112945960
Ik ga maar even niet beginnen over sporten en gezondheid :').
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:58:50 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112946031
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga maar even niet beginnen over sporten en gezondheid :').
Was het lekker?

Sarabi, waarom gaat het steeds mis met eten? Weet je dat?

Zegt iemand die zo een stuk appeltaart met vla en slagroom gaat nemen :')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:58:51 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112946032
Wat een schijtdag.

Kut voor je Siral. Het zit even niet mee he?

En ik heb de hele tijd een liedje in mijn hoofd :')
In een groen, groen, trolle-lolle-land
Daar zat een knaagbeestje , heel parmant..
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112946036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:58 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een schijtdag.

Kut voor je Siral. Het zit even niet mee he?

En ik heb de hele tijd een liedje in mijn hoofd :')
In een groen, groen, trolle-lolle-land
Daar zat een knaagbeestje , heel parmant..
Alles lijkt even goed dwars te gaan ja..

Sorry to hear dat je ook een kutdag hebt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')