Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: DOE MEE MET EEN FOK!TEAM
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
Ja dan heb je dus een prima keuze. Maar das geen INHOUDELIJKE keuze, maar een praktische
Voor mij was die keuze ook inhoudelijk omdat ik er ervan overtuigd ben dat de GPS van mn Garmin veeeeel beter is dan die van welke gangbare telefoon dan ook
Op vrijdag 15 juni 2012 18:44 schreef mosselmossel het volgende: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik ben zo fucking trots. Voor het eerst meer dan 7 kilometer hardgelopen! Gewoon in één keer door en met een prima opbouw waarin ik de tweede helft sneller liep. En dat alles met superweer. Lekker gezweten, lekkere kadans. Man man man. Wat was dat lekker. Na 5,5 kilometer stopte de app er wel mee, maar boeien. Ik liep te lekker om me daar druk over te maken. Supertof dit. :D
Je vergeet dat gps aardig zuipt en je accu leegtrekt. Telefoon kan ook nog eens aardig warm worden. Op kleine rondjes niet zo'n probleem maar ik weet niet of hij een duurloopje van twee uur wel trekt.
Ik heb gisteren nog 25KM en 5KM hardlopen getracked op mijn iphone. En verder de hele dag gebruikt. Ik had 46% over. Ik heb ook rondjes van anderhalf uur lopen getracked. Ook dat trekt hij makkelijk.
Maar op zich een valide punt. De batterij voor een smartphone is niet dedicated voor hardlopen.
Voor mij was die keuze ook inhoudelijk omdat ik er ervan overtuigd ben dat de GPS van mn Garmin veeeeel beter is dan die van welke gangbare telefoon dan ook
Nou ik denk haast wel zeker van niet. Alleen al om het feit dat die garmin horloges simpelweg kleine GPS antenne's hebben.
Op vrijdag 15 juni 2012 18:44 schreef mosselmossel het volgende: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik ben zo fucking trots. Voor het eerst meer dan 7 kilometer hardgelopen! Gewoon in één keer door en met een prima opbouw waarin ik de tweede helft sneller liep. En dat alles met superweer. Lekker gezweten, lekkere kadans. Man man man. Wat was dat lekker.
Na 5,5 kilometer stopte de app er wel mee, maar boeien. Ik liep te lekker om me daar druk over te maken. Supertof dit. :D
Overigens is er wel enorm veel verschil in GPS accuracy tussen verschillende smartphones. Ik heb eens een Samsung galaxy S1 naast een iphone 3GS en iPhone 4 gehad en daar zaten wel behoorlijke verschillen in. In het nadeel van de galaxy.
Op vrijdag 15 juni 2012 18:48 schreef Swetsenegger het volgende: Overigens is er wel enorm veel verschil in GPS accuracy tussen verschillende smartphones. Ik heb eens een Samsung galaxy S1 naast een iphone 3GS en iPhone 4 gehad en daar zaten wel behoorlijke verschillen in. In het nadeel van de galaxy.
correctie: als ik een map wil editten die ik met m'n smartphone heb gelopen, lijkt het net zo vaak te zijn. in ieder geval, heb ik met m'n garmin nog geen enkele fuckup gehad en met m'n smartphone meerrdere malen.
Op vrijdag 15 juni 2012 18:48 schreef Swetsenegger het volgende: Overigens is er wel enorm veel verschil in GPS accuracy tussen verschillende smartphones. Ik heb eens een Samsung galaxy S1 naast een iphone 3GS en iPhone 4 gehad en daar zaten wel behoorlijke verschillen in. In het nadeel van de galaxy.
Ik ben over m'n HTC/Android ook niet tevreden qua GPS. Voor de rest een super telefoon, maar dat is toch wel een flink minpunt.
Dat zou betekenen dat ik speciaal een iPhone zou moeten kopen. Dat was ik sowieso al niet van plan Maar er zit inderdaad veel verschil tussen de verschillende telefoons