Waarom niet eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren, katten bij wet verbieden los te laten lopen.
Waar hebben we het hier nou helemaal over? Tjonge jonge jonge.
Ik heb daar zelf totaal geen ervaring mee, in die zin dat mijn kat soms over de schutting gaat, en verder in de tuin blijft. Niemand heeft last van hem, en er is nooit geklaagd.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het zou ook nooit gebeuren dat thepiratebay.org op zwart zou gaan in NL.
Misschien moet je je eens verdiepen in de overlast die een kat voor een ander kan zijn, dan snap je misschien WEL waarom er veel mensen zijn die een hekel hebben aan katteneigenaren.
Pardon? Hoe DURF je met je botte kop te zeggen dat ik geen hart voor dieren heb?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf totaal geen ervaring mee, in die zin dat mijn kat soms over de schutting gaat, en verder in de tuin blijft. Niemand heeft last van hem, en er is nooit geklaagd.
Soms komen er katten in mijn tuin. Nou prima, ik hou van dieren, en dan niet zo nep als jullie, die er ondertussen maar over klagen.
Hierom. Accepteer dat het nooit verboden zal worden, katten lopen nou eenmaal buiten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:42 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Wat mij betreft wordt het bij wet verboden katten vrij los te laten lopen, niet alleen om de overlast die ze veroorzaken, maar ook voor hun eigen veiligheid.
Ik ben alleen wel bang dat het asiel dan helemaal overspoeld zal worden met katten.
Misschien moet je voor de lol eens het topic doorlezen dat in mijn signature staatquote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hierom. Accepteer dat het nooit verboden zal worden, katten lopen nou eenmaal buiten.
Ik was toevallig even aan het rondlezen maar wat ik lees is dat katten recht hebben op vrije uitloop, net als vogels en muizen en andere wilde dieren. Je kunt er wettelijk dus weinig aan doen ben ik bang.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:44 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Nou als ik de wet goed interpreteer, is de eigenaar wellicht wel te vervolgen. De gezondheid schaden door verwaarlozing/onachtzaamheid bij
supervisie van het dier is wel degenlijk strafbaar.
dus als jij jouw kat maar los laat lopen en daardoor gebeurt er iets...kijk maar uit
Je houd van dieren? En al die katten die jaarlijks worden vergiftigd, doodgereden, verdrinken, ziektes oplopen, kwijt raken, jonge inheemse vogeltjes opvreten? Is dat houden van dan ... ?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf totaal geen ervaring mee, in die zin dat mijn kat soms over de schutting gaat, en verder in de tuin blijft. Niemand heeft last van hem, en er is nooit geklaagd.
Soms komen er katten in mijn tuin. Nou prima, ik hou van dieren, en dan niet zo nep als jullie, die er ondertussen maar over klagen.
TPB is niet op zwartquote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het zou ook nooit gebeuren dat thepiratebay.org op zwart zou gaan in NL.
Misschien moet je je eens verdiepen in de overlast die een kat voor een ander kan zijn, dan snap je misschien WEL waarom er veel mensen zijn die een hekel hebben aan katteneigenaren.
Prima. Niet dat ik me daarvan ook maar iets aantrek van luitjes die de helft van mijn leeftijd zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]God wat blijk jij toch elke keer weer een herseloze kip te zijn zeg
Aaaaaaah shitquote:
Die beesten gaan overal en nergens op liggen en er zijn genoeg mensen met een allergie.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. Niet dat ik me daarvan ook maar iets aantrek van luitjes die de helft van mijn leeftijd zijn.
Accepteer dat katten nou eenmaal rondlopen. Wat voor een last kan je daar eigenlijk van hebben? Kattenpoep is nog eens vruchtbaar ook.
Oh alsjeblieft niet weer die ik ben ouder dan jullie zooi hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. Niet dat ik me daarvan ook maar iets aantrek van luitjes die de helft van mijn leeftijd zijn.
Accepteer dat katten nou eenmaal rondlopen. Wat voor een last kan je daar eigenlijk van hebben? Kattenpoep is nog eens vruchtbaar ook.
Bashen, daar zijn ze hier op Fok! erg goed in.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh alsjeblieft niet weer die ik ben ouder dan jullie zooi hoor![]()
Gewoon inhoudelijk discussieren.
En even in het algemeen, niet op de man gaan spelen ook niet bashen
honden mag je ook nergens meer los laten lopen..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren, katten bij wet verbieden los te laten lopen.
Waar hebben we het hier nou helemaal over? Tjonge jonge jonge.
Ja en zit vol ranzige meuk. Houd je kat gewoon in je eigen tuin, kattenvrouwtje.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
en als het er door de dag een stuk of 20 tot 30 zijn?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:54 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wat is er zielig aan als je geen trek hebt in een volgescheten tuin, waar je net je mooie planten hebt geplaatst?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:07 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vind dat je niet veel last hebt van katten. En als je dat wel hebt: wat voor een zielig leven moet je dan hebben.
Dan moet jij accepteren dat je kat doodgebeten kan worden, bekogeld kan worden, beschoten kan worden, vergiftigd kan worden, allemaal uiteraard per ongeluk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
quote:
Kattenpoep is vruchtbaar dus daar moet je juist blij om zijnquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat is er zielig aan als je geen trek hebt in een volgescheten tuin, waar je net je mooie planten hebt geplaatst?Of de mooie zandbak die de katten onder zitten te poepen?
Of mensen die allergisch zijn?
En als we het eens omdraaien, en alle honden los laten lopen, is dat dan hetzelfde?
neem dan geen HUISdier!!! zal de stier hier om de hoek eens vrij laten is zielig achter een prikkeldraad.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:58 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hierom. Accepteer dat het nooit verboden zal worden, katten lopen nou eenmaal buiten.
Nou, je kunt behoorlijk wat overlast van katten hebben hoorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Bashen, daar zijn ze hier op Fok! erg goed in.
Oh en laat ik sensatiezucht niet vergeten.
Ik vind dat je niet veel last hebt van katten. En als je dat wel hebt: wat voor een zielig leven moet je dan hebben.
Overigens heb je daar weinig aan als je planten al half uitgegraven zijnquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:10 schreef Oognip het volgende:
[..]
Kattenpoep is vruchtbaar dus daar moet je juist blij om zijn
Hoe moet ik blij zijn met de kattenstront van jouw kat tussen mijn bloemen?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:11 schreef Robijn48 het volgende:
Maken jullie je maar druk om katten. Prima. Ik niet. Heb wel wat beters te doen, het is werkelijk zielig.
Maak je vooral ook niet druk om de gevaren waar je eigen katten aan bloot staan als ze lekker overal lopen. Maar kom dan ook niet janken als dr eentje aangereden is en je een kapitaal aan da kosten mag aftikken, of als ie dood ergens langs de weg ligt en jij het nooit zal weten omdat je m wss niet eens hebt laten chippen ook. Dat noem ik echt geen dierenliefde hoor...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:11 schreef Robijn48 het volgende:
Maken jullie je maar druk om katten. Prima. Ik niet. Heb wel wat beters te doen, het is werkelijk zielig.
Stel je het volgende geval eens voor:quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Bashen, daar zijn ze hier op Fok! erg goed in.
Oh en laat ik sensatiezucht niet vergeten.
mag ik mijn wctank komen legen? is vruchbaar en dan hoef ik niks te betalen voor weg gooien.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kon nergens om janken, ik heb maar 1 kat, als je kan lezen. En die is gechipt, idd. Dombo.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maak je vooral ook niet druk om de gevaren waar je eigen katten aan bloot staan als ze lekker overal lopen. Maar kom dan ook niet janken als dr eentje aangereden is en je een kapitaal aan da kosten mag aftikken, of als ie dood ergens langs de weg ligt en jij het nooit zal weten omdat je m wss niet eens hebt laten chippen ook. Dat noem ik echt geen dierenliefde hoor...
En die ene kat kan niet doodgereden worden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kon nergens om janken, ik heb maar 1 kat, als je kan lezen. En die is gechipt, idd. Dombo.
Dat is inderdaad de beste garantie dat er nooit iets mee gebeurt,quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kon nergens om janken, ik heb maar 1 kat, als je kan lezen. En die is gechipt, idd. Dombo.
Ieders kat kan doodgereden worden. Wat wil je nou?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:15 schreef Oognip het volgende:
[..]
En die ene kat kan niet doodgereden worden.
Ideaal
Ik gun het je kat niet maar jou dus echt wel hoor, dat ie lekker onder een auto loopt of zo.,quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar vind je het nooit eng dan als je kat buiten loopt? Hier in de buurt is een jaar of twee terug een periode geweest waarin 18! katten verdwenen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:17 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik jank nergens over, als je kan lezen. Dat laat ik over aan de rest van de zeurpieten hier.
Maar je gaat niet in op alle toch ook wel redelijke punten die gegeven zijn. De overlast, de gevaren....quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:28 schreef Robijn48 het volgende:
Zo. Dus. Hoe graag jullie ook andermans leven willen beinvloeden, katten lopen nou eenmaal buiten.
Dat dus...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar je gaat niet in op alle toch ook wel redelijke punten die gegeven zijn. De overlast, de gevaren....
Neem ze dan niet als HUISdierquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:28 schreef Robijn48 het volgende:
Zo. Dus. Hoe graag jullie ook andermans leven willen beinvloeden, katten lopen nou eenmaal buiten.
En wat doen ze daar. Ze poepen wel eens in andermans tuin. OOOOH wat ergEcht iets om je over op te winden, als je niks anders te doen hebt.
En zoals ik al eerder had verteld, dat argument heb ik vaker gehoord, maar die mensen vonden het niet leuk dat ik in hun tuin zat te schijten, toen was het opeens niet meer natuurlijkquote:
Bijvoorbeeld... enquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Stel je het volgende geval eens voor:
Het is zomer, lekker weer, je hebt je tuinstel buiten staan. Ieder onbewaakt moment ligt er een buurkat op je stoelen te meuren, laat een hoop haar achter en ruimt dat niet zelf op.
Toevallig ben jij zelf stikallergisch en schiet je helemaal vol zodra je gaat zitten.
Mijn vader heeft wel echt een zielig leventje... He? Wat is hij ook een idioot omdat hij besloot allergisch te zijn!
Zoals..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:10 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou, je kunt behoorlijk wat overlast van katten hebben hoorZandbakjes van kinderen die ondergescheten worden, katten die bij mensen via ramen naar binnen komen en de boel onderzeiken, er zijn genoeg mensen die graag in de tuin bezig zijn en die vinden het niet fijn om steeds met hun handen in de poep van de buurkat te zitten.
Maar een paar voorbeelden, het is toch niet gek dat mensen dat vervelend vinden?
En dan heb ik het nog niet eens over de gevaren die een kat zelf buiten loopt.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar vind je het nooit eng dan als je kat buiten loopt? Hier in de buurt is een jaar of twee terug een periode geweest waarin 18! katten verdwenen.
Mensen waren helemaal over de riedel.
Inmiddels zijn we twee jaar verder en hebben al die mensen weer een kat die allemaal ook gewoon weer buiten lopen.
Ik vind dat echt gek, je hebt daar toch verdriet van? Waarom laat je dan een volgend beestje weer dat risico lopen?
Als ik mijn golden in jouw tuin laat schijten is het ook geen probleem?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:28 schreef Robijn48 het volgende:
En wat doen ze daar. Ze poepen wel eens in andermans tuin. OOOOH wat ergEcht iets om je over op te winden, als je niks anders te doen hebt.
Uhm. Nee.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:28 schreef Robijn48 het volgende:
Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar je gaat niet in op alle toch ook wel redelijke punten die gegeven zijn. De overlast, de gevaren....
Ik ook. Maar ik hoef niet per sé 6 katten dagelijks in mijn tuin.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.
Er is nog nooit een kat van mij overreden..maar als dat wel zou gebeuren zou ik dat natuurlijk vreselijk vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |