abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:33:30 #199
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112931158
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar je gaat niet in op alle toch ook wel redelijke punten die gegeven zijn. De overlast, de gevaren....
Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.
Er is nog nooit een kat van mij overreden..maar als dat wel zou gebeuren zou ik dat natuurlijk vreselijk vinden.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:34:21 #200
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_112931191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.
Er is nog nooit een kat van mij overreden..maar als dat wel zou gebeuren zou ik dat natuurlijk vreselijk vinden.
Ik ook. Maar ik hoef niet per sé 6 katten dagelijks in mijn tuin.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:34:36 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_112931206
quote:

[..]

Maar je houdt niet genoeg van het beestje om ervoor te zorgen dat ie niet overreden kan worden?
En dan maak je mensen hier voor dierenhater uit?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:34:42 #202
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_112931209
Een kat kun je ook aanlijnen net als een hond, waarom doe je dat niet ? dus volgens jouw strekking moeten alle dieren maar los lopen en overal schijten, en wat nu als er een idioot als ik langskom en eens lekker in jouw tuin ga schijten ?
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:34:45 #203
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112931210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:32 schreef oh-oh het volgende:
Kom op Senes, als wij niet mogen bashen, zorg dan dat Robijn niet als een idioot loopt te trollen ook...
Ik troll niet, oh oh. Dat doe ik nooit.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:35:14 #204
176471 oh-oh
pi_112931233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik troll niet, oh oh. Dat doe ik nooit.
:D :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:36:11 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112931267
quote:

[..]

Ja tof voor je, maar andere mensen hebben wel overlast. Dus hou je je beesten binnen of zorg je dat ze niet de tuin uitkunnen. Einde verhaal.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:36:47 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112931292
Edit: Niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door senesta op 15-06-2012 15:38:13 ]
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:36:52 #207
6468 zuigmarmot
pi_112931299
Een kat is een beest, volgens de natuur eet een mens beesten.... het barbecue-seizoen begint weer.

Ik voorzie een aantal "natuurlijke" handelingen
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:37:23 #208
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112931318
[quote]0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar je houdt niet genoeg van het beestje om ervoor te zorgen dat ie niet overreden kan worden?
[/q
Als je je kat niet overreden wil laten worden, moet je hem totaal opsluiten. Dat doe ik niet. Gelukkig gaat mijn kat, nu hij ouder wordt, steeds minder over de schutting.
En ik maak mensen hier helemaal niet voor dierenhater uit, dat maak jij ervan, tjonge jonge.
Het is wel zo dat de zogenaamde dierenliefhebbers hier heel wat zeuren over andermans dieren.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:37:31 #209
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112931325
Ik heb ook katten in mijn tuin lopen, het zal mij een zorg zijn, daar niet van. Maar ik kan heel goed snappen dat anderen het niet tof vinden :')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:37:48 #210
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112931343
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D :D
Dan geloof je het niet, I don't care.
Leef en Laten Leven
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:38:03 #211
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112931353
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:37 schreef Robijn48 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

[/q
Als je je kat niet overreden wil laten worden, moet je hem totaal opsluiten. Dat doe ik niet. Gelukkig gaat mijn kat, nu hij ouder wordt, steeds minder over de schutting.
En ik maak mensen hier helemaal niet voor dierenhater uit, dat maak jij ervan, tjonge jonge.
Het is wel zo dat de zogenaamde dierenliefhebbers hier heel wat zeuren over andermans dieren.
Dat deed je wel, nep-dierenvrienden, je zei het zelf.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:38:12 #212
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_112931360
Edit: Ook stoppen

[ Bericht 96% gewijzigd door senesta op 15-06-2012 15:39:04 ]
Leef en Laten Leven
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 15:40:02 #213
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112931427
Klaar nu hoor. Als jullie iets persoonlijks tegen elkaar hebben dan doen jullie maar brief schrijven, PM, DM whatever maar niet hier.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:43:07 #214
6468 zuigmarmot
pi_112931579
En onder welke wetgeving valt dat dan ?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:43:54 #215
6468 zuigmarmot
pi_112931626
Knokploegen zijn ook welkom bij mij,je zal niet de eerste zijn die verhaal probeert te halen
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2012 @ 15:47:06 #216
43556 miss_dynastie
pi_112931798
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik hoef niet per sé 6 katten dagelijks in mijn tuin.
Ja, dat. Ik hou mijn eigen beesten in m'n eigen tuin, zou fijn zijn als anderen dat ook zouden doen, probleem opgelost :)
pi_112931924
Ik zou investeren in een systeem als de PetSafe in-ground cat fence.

Je zet dan de tuin af met een kabeltje. Dat kabeltje zendt een signaal uit. De katten dragen allemaal een speciale halsband. Als een kat het kabeltje nadert, gaat de halsband piepen. Als de kat bij de kabel is, krijgt hij een elektrische schok. Het is een geweldig systeem en werkt super. In het begin een beetje vervelend voor de katten, maar ze leren op deze manier heel effectief wat de grenzen van de tuin zijn en dat ze er niet uit mogen. Het enige punt is dat je moet controleren of er geen vervilting plaatsvindt onder de halsband, want dan werken de contactpunten niet. Maar dat is alleen van toepassing op langharige katten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:50:46 #218
6468 zuigmarmot
pi_112931980
Edit: Nee, dat doen we niet

[ Bericht 86% gewijzigd door senesta op 15-06-2012 15:55:07 ]
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 15:53:27 #219
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112932082
Ik geloof ook echt niet dat mensen die hun katten buiten laten lopen perse het slechtste met hun dieren voor hebben hoor, echt niet.
Ik denk zelf dat het ook gewoon echt toenemend gevaarlijker aan het worden is in de meeste plaatsen voor katten en dat de overlast ook steeds groter word.

quote:
Grote problemen bij asielen door kattenoverschot
26 mei 2012 - Categorie: Algemeen

De Dierenbescherming maakt zich ernstig zorgen over de stroom katten die de asielen ieder jaar blijft overspoelen. Volgens directeur Frank Dales zijn maatregelen nu echt nodig. “We kunnen niet langer blijven toekijken hoe het kattenoverschot in Nederland groter en groter wordt”. Uit de gepubliceerde jaarcijfers van de 53 aan de Dierenbescherming verbonden opvangcentra blijkt dat in 2011 bijna 35.000 katten moesten worden opgenomen.

Haaglanden
De Dierenbescherming heeft geen cijfers van de niet bij haar aangesloten dierenopvangcentra, maar schat dat het totaal aantal katten dat vorig jaar dakloos raakte ruim boven de 50.000 dieren ligt. Ook in de regio Haaglanden wordt met man en macht gewerkt om de jaarlijkse kattengolf te verwerken. Zo is het aantal katten dat het Haags Dierencentrum opvangt in tien jaar tijd van ruim 1450 katten naar bijna 1650 katten gestegen. Bij het Dierenhospitaal en – Ambulancedienst Den Haag is ook een stijgende lijn te zien in dezelfde periode, namelijk van 150 naar 550 katten. Dit betekent dat er in het laatste decennium een toename te zien is van ruim 600 katten in de regio. Als deze stijging voortzet, betekent dit dat de druk op de opvangcentra zal toenemen met verontrustende financiële gevolgen.

Dierenbescherming afdeling Haaglanden weet door de vele meldingen die ze binnenkrijgt dat een toenemend aanbod van kittens op internet één van de oorzaken is. De katjes worden vaak na enkele weken al bij de moeder weggehaald en aangeboden op bijvoorbeeld Marktplaats. Dit werkt impulsaankopen in de hand. Valt het achteraf tegen om een kat te verzorgen, komt het dier in het asiel. Ook ziet de Dierenbescherming Haaglanden dat steeds meer mensen in de regio in financiële problemen raken waardoor ze niet meer voor hun kat kunnen zorgen en deze bij een opvang brengen.

Maatschappelijk debat
Ondanks alle maatregelen om katten in het asiel te promoten en ondanks alle campagnes om te voorkomen dat de dieren in de opvang belanden, ziet de Dierenbescherming een groot probleem ontstaan om de kattenpopulatie in Nederland beheersbaar te houden. “Tot twee jaar geleden vingen we rond de 30.000 dieren op, nu zie je dater duizenden dieren bij zijn gekomenen het ziet er niet naar uit dat dit minder gaat worden”, concludeert Dales.

Volgens de Dierenbescherming moet er een maatschappelijk debat worden gevoerd om het probleem met betrekking tot de Nederlandse katten te bespreken. “We moeten dan bijvoorbeeld niet schuwen om na te denken over een verplichte identificatie van de kat”. Momenteel kan maar 14% van de katten in het asiel weer worden teruggebracht naar de eigenaar. “Dit percentage moet echt omhoog”, vindt Dales.

Bij honden wordt de chip dit jaar wel verplicht. Het aantal honden met chip is al hoog. Mede daardoor kan in 75% van de gevallen een snelle hereniging met de baas plaatsvinden. De overheid heeft tot op heden afwijzend gereageerd op verzoeken van de Dierenbescherming tot het verplicht chippen van katten. De organisatie ziet met de naderende verkiezingen echter nieuw perspectief en hoopt dat de kattenproblematiek door de politiek serieus genomen gaat worden.

Dumpen

Ook wil de Dierenbescherming dat katteneigenaren hun verantwoording nemen bij het onvruchtbaar maken van hun dieren. Dat gebeurt volgens de organisatie nog veel te weinig. “Kittens raak je in het voorjaar en in de zomer aan de straatstenen niet meer kwijt”, zegt Dales. Hoeveel dieren er jaarlijks worden gedumpt is niet bekend, maar de indruk leeft dat er steeds meer nestjes tussen de wal en het schip belanden, of anders gezegd: in een kartonnen doos aan de poort van het asiel of achtergelaten in het bos”. De Dierenbescherming werkt samen met speciale gastgezinnen, die de vaak zeer jonge diertjes verzorgen tot ze oud genoeg zijn om herplaatst te worden.

Ik zoek baas

Nog steeds slaagt de Dierenbescherming er in praktisch alle katten te herplaatsen. De nog jonge site Ikzoekbaas.nl, die inmiddels zo’n 185.000 keer per maand wordt bezocht, draagt hier in belangrijke mate aan bij. “De druk op de asielen blijft echter onverantwoord groot, zeker als je de zorgelijke financiële situatie van de asielen in Nederland daarbij in ogenschouw neemt”, benadrukt Dales. Onlangs sloeg de Dierenbescherming alarm vanwege de structurele tekorten die ontstaan bij de Nederlandse dierenopvangcentra doordat gemeenten hun wettelijke plicht niet nakomen om de opvang van zwerfdieren gedurende twee weken geheel te vergoeden.
Bron: http://haaglanden.dierenbescherming.nl/nieuws/bericht/19248
  vrijdag 15 juni 2012 @ 15:58:32 #220
6468 zuigmarmot
pi_112932349
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:50 schreef zuigmarmot het volgende:
Edit: Nee, dat doen we niet
Hoezo niet, het mag gewoon in Nederland. Alleen wanneer ik commercieel wil slachten heb ik een beenhouwer/spekslagersvergunning nodig
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 15:59:07 #221
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112932376
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Hoezo niet, het mag gewoon in Nederland. Alleen wanneer ik commercieel wil slachten heb ik een beenhouwer/spekslagersvergunning nodig
Dan open je maar een topic in CUL, hier doen we dat niet :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:00:12 #222
6468 zuigmarmot
pi_112932420
Das waar ;)

Kom je dan eens eten ?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:00:44 #223
316018 marleneke1980
It's me again
pi_112932456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Maar het kan wel.
Dan krijg je van die katten die steeds op de deurmat plassen. Komt echt best veel voor.

Mijn katten vinden andere katten wel interessant maar niet bovenmatig ook inderdaad.

@ TS, heb je nog ideeën opgedaan waar je iets mee kunt in het topic? Het zou jammer zijn als je echt je katten wel zou moeten doen. Ik moet er niet aan denken :@
Ik denk dat de tuin afzetten of evt. schrikdraad een redelijke oplossing is. Helaas heeft mijn moeder er al 1 weggedaan door dit gezeur. Erg triest.
A dirty mind is a joy forever.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:01:53 #224
6468 zuigmarmot
pi_112932512
Een ren bouwen kan toch ook, doen ze ook voor konijnen, waarvan sommige de grootte van een kat hebben

Is iedereen blij, beest is veilig, beest is buiten, en belangrijk voor eikels zoals ik, het beest is in jouw tuin
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 16:02:43 #225
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112932541
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:49 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou investeren in een systeem als de PetSafe in-ground cat fence.

Je zet dan de tuin af met een kabeltje. Dat kabeltje zendt een signaal uit. De katten dragen allemaal een speciale halsband. Als een kat het kabeltje nadert, gaat de halsband piepen. Als de kat bij de kabel is, krijgt hij een elektrische schok. Het is een geweldig systeem en werkt super. In het begin een beetje vervelend voor de katten, maar ze leren op deze manier heel effectief wat de grenzen van de tuin zijn en dat ze er niet uit mogen. Het enige punt is dat je moet controleren of er geen vervilting plaatsvindt onder de halsband, want dan werken de contactpunten niet. Maar dat is alleen van toepassing op langharige katten.

Ik hoor hier wisselende verhalen over, hele enthousiaste maar ook katten die er doorheen gaan en niet meer terug durven :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:00 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat de tuin afzetten of evt. schrikdraad een redelijke oplossing is. Helaas heeft mijn moeder er al 1 weggedaan door dit gezeur. Erg triest.
Zonde inderdaad. Ik hoop dat hij/zij wel een goed nieuw mandje heeft gevonden. Wellicht dat jullie de tuin nog kunnen afzetten zodat jullie de anderen wel gewoon kunnen houden.
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 16:03:15 #226
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112932574
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:01 schreef zuigmarmot het volgende:
Een ren bouwen kan toch ook, doen ze ook voor konijnen, waarvan sommige de grootte van een kat hebben
Greys heeft ook een hele mooie ren voor haar kat :Y

Zal even linkje zoeken.

Hier dus :P Linkje was al langs gekomen maar post hem gewoon nog een keer ;)

Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kan
pi_112932647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:02 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik hoor hier wisselende verhalen over, hele enthousiaste maar ook katten die er doorheen gaan en niet meer terug durven :P
Het werkt het beste in combinatie met een reeds bestaande scheiding (een schutting of haag). Er worden vlaggetjes meegeleverd om de katten te trainen als er geen scheiding aanwezig is. Ja, het kan een keer voorkomen dat de kat toch weet te ontsnappen en dat is dan lastig, maar dat gebeurt je geen tweede keer. Gewoon naar binnen roepen via de voordeur. Eventueel kan je de band op een zwaardere stand zetten (de kat krijgt dan eerder een opdonder).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 16:06:46 #228
6468 zuigmarmot
pi_112932711
Dat is inderdaad een mooie ren.

Ik denk al je echt een dierenliefhebber bent, je inderdaad zoiets bouwt voor je beest
pi_112932875
quote:

[..]

Je moeder fokte toch met haar katten ? Zijn ze nu allemaal geholpen dan ? Anders snap ik de buren ineens wat meer, ongecastreerde katers piesen overal tegen aan, zijn agressief tegen andere katten, en krolse poezen piesen net zo goed.
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 16:11:30 #230
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_112932933
Wij hebben een soort van alcatraz netten in de tuin en we wandelen ook wel eens aan een tuigje met de kat :D

pi_112932934
quote:

[..]

Nou ja, "gezeur", "gezeur". De buren hebben volkomen gelijk dat ze klagen over overlast en de eigenaar van de katten is daarvoor verantwoordelijk. Die is ook als enige verantwoordelijk voor diens huisdieren en je hoeft daarbij niets van de buren te verwachten.

Kijk, het verdient geen schoonheidsprijs dat de buurman de katten verjaagt, maar je kunt hem geen ongelijk geven dat hij indringers van zijn erf houdt. Je kan slechts je bedenkingen hebben bij de gekozen methode.

Als je katten overlast veroorzaken heb je maar één mogelijkheid: zorg ervoor dat de katten het erf niet verlaten. En daar zijn tegenwoordig dus prima systemen voor.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 juni 2012 @ 16:54:00 #232
163650 Greys
pi_112934902
Die ren hebben we omdat:

a) de buren - waar we het enorm goed mee kunnen vinden! - zeiden toen we een kat namen 'Pas op, want als onze hond in onze tuin loopt en je kat komt over de schutting, weet ik niet wat ie er mee doet...' (en terecht, het is de tuin van hen en de hond, niet van mijn kat, dus)

b) het niet zo'n helder licht is, mijn kat, en buiten de tuin zou hij binnen een uur onder een auto liggen, als hij het al zo lang zou redden

c) ik sowieso niet wil dat anderen last hebben van mijn dieren, de achterbuurman heeft duiven en die zorgt ook dat ze niet bij mij de boel onder kakken of op mijn dak gaan zitten, zoals het hoort dus
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:26:54 #233
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112939171
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:01 schreef zuigmarmot het volgende:

[ afbeelding ]

Is iedereen blij, beest is veilig, beest is buiten, en belangrijk voor eikels zoals ik, het beest is in jouw tuin
die gaan wij ook 1 bouwen maar dan voor andere beestjes ;)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:59:00 #234
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_112940952
Compleet verkeerde topic, sorry!

[ Bericht 45% gewijzigd door houdjemond op 15-06-2012 19:03:02 (:') houdjemond heeft teveel tabbladen open.) ]
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:02:41 #235
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_112941145
Ik zou mijn buren even aanvallen met een honkbalknuppel, en dan op marktplaats zetten, :r
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:04:39 #236
316018 marleneke1980
It's me again
pi_112941242
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:59 schreef houdjemond het volgende:
Compleet verkeerde topic, sorry!
Ik vond de foto van je poezen wel lief hoor. :)
pi_112963416
quote:

[..]

Maar dat jij geen last hebt van katten wil toch niet direct zeggen dat andere mensen zich dan maar aanstellen ofzo? Dat maak jij er wel van en dat is om eerlijk te zijn best vreemd.
Mijn beste vriendin woont bij een spoorwegovergang en heeft daar geen last van, ik moet er niet aan denken om daar te wonen. Maakt dat mij een aansteller?

Zo werkt dat dus ook met katten. De een heeft er last van, de ander niet.
compact en kleverig.
  Moderator zaterdag 16 juni 2012 @ 20:00:11 #238
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_112977872
Gewoon er niets van aantrekken, en als ik een tip mag geven plant kattenkruid in je tuin. Katten zijn er gek van en blijven meer in je eigen tuin in plaats van die van je buren.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:03:17 #239
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112977984
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gewoon er niets van aantrekken, en als ik een tip mag geven plant kattenkruid in je tuin. Katten zijn er gek van en blijven meer in je eigen tuin in plaats van die van je buren.
Hele goede tip ja, je niks van je buren aantrekken. Daarmee kweek je begrip.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_112978046
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:27 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

:') niets van aantrekken. Foto's maken. Dierenpolitie bellen.
Zulke lui :r :r :r

Conclusie. Niet weg doen, zeggen dat ze de boom in kunnen en als jouw katten er niet komen dan komen er wel andere. Ze moeten niet zo zaniken, zeker niet als ze zelf een kat hebben.

En stenen gooien naar katten en met een honkbalknuppel erachteraan. De eerste die ik dat zie doen naar mijn kat vraag ik vriendelijk om dat niet meer te doen, doen ze dat toch aangifte/dierenpolitie :r bah
Het zijn jouw katten en jij moet zorgen dat buren er geen overlast van hebben.

Je kan het oplossen door een kattenren achter je huis te bouwen.
Meer dan wat balkjes, latjes en kippengaas heb je niet nodig.
Eventueel nog een paar scharnieren om een deur te maken (van balkjes en gaas).
pi_112978101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:26 schreef T42 het volgende:

[..]

die gaan wij ook 1 bouwen maar dan voor andere beestjes ;)
Krijg je een frettenren? :D
Ik denk daar zelf ook over na, kan Teun lekker door de tuin hollen en graven.
Moet dan wel het gaas erg diep ingraven, anders ontsnapt hij nog...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 22:26:51 #242
163650 Greys
pi_112984390
In mijn vorige wijk had een van de buren een gloedjenieuwe auto en elke keer vlak nadat ze die geparkeerd hadden klom de kat van verderop er op, want de motorkap was zo lekker warm. Maar als er iemand langs liep schrok hij, dus gingen de nagels uit en gleed ie met nagels en al van de motorkap.

Kan je nog zoveel van katten houden, ik zou ook niet blij zijn als ik zuinig was op mijn auto en de krassen kwamen er steeds op van andermans kat hoor, terwijl ik de mijne binnen houd (en buiten in de tuin in de kattenren) :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:39:41 #243
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112985104
Ik snap zulke mensen echt niet.
Hier komen drie vreemde katten in onze tuin, ze lopen zelfs onze keuken in om uit het voerbakje van onze kat te eten. Maar wij vinden dat alleen maar grappig. Wat maakt het uit als er zich af en toe levende wezens om je heen bevinden? Er komen toch ook vogels, spinnen etc. in je tuin? Ga je toch ook niet zo zielig zitten doen?

Stel chagrijnige mensen. :r Niets van aantrekken.
This isn't even my final form.
pi_112985292
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:39 schreef Levolution het volgende:
Ik snap zulke mensen echt niet.
Hier komen drie vreemde katten in onze tuin, ze lopen zelfs onze keuken in om uit het voerbakje van onze kat te eten. Maar wij vinden dat alleen maar grappig. Wat maakt het uit als er zich af en toe levende wezens om je heen bevinden? Er komen toch ook vogels, spinnen etc. in je tuin? Ga je toch ook niet zo zielig zitten doen?

Stel chagrijnige mensen. :r Niets van aantrekken.
Misschien moet je het hele topic even lezen :Y kun je minstens 10 bezwaren lezen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 22:43:08 #245
163650 Greys
pi_112985304
Ik snap die reactie(s) best een béétje, van dat 'stelletje chagrijnen', maar is het nou echt zo zwart-wit? Nee toch? :)

Nee, over het algemeen vind ik het ook totaal niet erg dat er wat katten hier in de buurt los lopen en heb ik nul last van ze. Nooit. Ik vind het wel leuk als ik ze buiten tegen kom met de hond (die ook gewoon prima met katten kan).

Maar het is toch begrijpelijk - zélfs voor mensen die zelf geen last van andermans katten hebben - dat er situaties denkbaar zijn dat je er schijtziek van wordt?

- als vreemde katten echt elke dag je tuin vol schijten?
- als vreemde katten je dure vissen uit je vijver hengelen, in jouw eigen privé tuin?
- als je rete allergisch bent, daarom zelf geen katten hebt, en vreemde katten hobbelen vrolijk bij je naar binnen en gaan op je bank liggen of zelfs op je bed waar je dus letterlijk erg ziek van wordt?
- als vreemde katten krassen op je nieuwe auto maken?

Al die situaties heb ik dus geen last van, maar ik kan me echt voorstellen dat er mensen zijn die daar volkomen terecht over klagen hoor :D Ik kan serieus niet begrijpen dat anderen daar dan weer geen begrip voor kunnen opbrengen.

Mensen die heel allergisch zijn krijgen daar mega last van, die kunnen dus niet naar hun werk bij wijze van spreken omdat ze niet meer uit d'r ogen kunnen kijken omdat die letterlijk dicht zitten van de allergie... en dat door een kat van een ander? Die jij niet in je huis wilt? Nou, dan maar een chagrijn, maar dan zou ik er toch echt ook zwáár van balen als een ander die kat niet gewoon bij zich kon houden hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:45:59 #246
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112985443
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:42 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Misschien moet je het hele topic even lezen :Y kun je minstens 10 bezwaren lezen.
Toegegeven, niet gelezen. Ik zie net het geldige 'auto-argument' staan, maar in TS' geval denk ik toch dat er niet echt sprake is van overlast, maar van chagrijnige buren. Kan zijn dat ik ernaast zit.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 22:47:35 #247
163650 Greys
pi_112985519
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Toegegeven, niet gelezen. Ik zie net het geldige 'auto-argument' staan, maar in TS' geval denk ik toch dat er niet echt sprake is van overlast, maar van chagrijnige buren. Kan zijn dat ik ernaast zit.
Het kan echt hoor, er zijn idd chagrijnen die puur zeuren om het zeuren. :)
Maar er zijn ook plenty wèl geldige redenen te bedenken waar het chagrijnen op zijn plaats is.

Toegegeven, ik dacht dan ook weer dat jij bedoelde dat het voor ALLE 'zeurders' gold, dat het chagrijnen waren. Spraakverwarring :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 22:57:50 #248
163650 Greys
pi_112986014
@TS, ik heb er vast drie keer overheen gelezen (ik kan het niet vinden :@ ) maar wat is nou exact het probleem dat beide buren hebben met de katten? Ze willen ze niet in hun tuin? Ze poepen er? Ik neem aan dat als er bemiddeling van de wijkagent is geweest dat ze wel specifiek genoemd hebben wat en hoe?

Hoewel ik eigenlijk 'ik wil geen vijf katten van de buurvrouw in mijn tuin' al genoeg reden vind dus, persoonlijk. En dat zeg ik dus als iemand die zelf een kat heeft.
Tuurlijk is het niet de bedoeling dat ze jouw katten met een knuppel achterna gaan, maar het is niet aan hen om te zorgen dat andermans katten uit hun tuin blijven natuurlijk. Dus als ze die katten al een paar keer op een vriendelijker manier hebben geprobeerd te verjagen en de eigenaar van de katten doet zelf niets om ze uit hun tuin te houden, dan gaat de ergernis steeds hoger oplopen.

Maar bv met zo'n klein zwakstroom draadje op je schutting kan je ze gewoon los in je tuin laten en gaan ze er niet uit. Zoals in dat topic genoemd werd dat al een paar keer gelinkt is hier. Ga je zoiets proberen? Of wat zijn je plannen nu?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:15:10 #249
316018 marleneke1980
It's me again
pi_112986919
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:57 schreef Greys het volgende:
@TS, ik heb er vast drie keer overheen gelezen (ik kan het niet vinden :@ ) maar wat is nou exact het probleem dat beide buren hebben met de katten? Ze willen ze niet in hun tuin? Ze poepen er? Ik neem aan dat als er bemiddeling van de wijkagent is geweest dat ze wel specifiek genoemd hebben wat en hoe?

Hoewel ik eigenlijk 'ik wil geen vijf katten van de buurvrouw in mijn tuin' al genoeg reden vind dus, persoonlijk. En dat zeg ik dus als iemand die zelf een kat heeft.
Tuurlijk is het niet de bedoeling dat ze jouw katten met een knuppel achterna gaan, maar het is niet aan hen om te zorgen dat andermans katten uit hun tuin blijven natuurlijk. Dus als ze die katten al een paar keer op een vriendelijker manier hebben geprobeerd te verjagen en de eigenaar van de katten doet zelf niets om ze uit hun tuin te houden, dan gaat de ergernis steeds hoger oplopen.

Maar bv met zo'n klein zwakstroom draadje op je schutting kan je ze gewoon los in je tuin laten en gaan ze er niet uit. Zoals in dat topic genoemd werd dat al een paar keer gelinkt is hier. Ga je zoiets proberen? Of wat zijn je plannen nu?
Het gaat in dit geval om mijn moeder, haar katten dus, maar de buurman gaat het om het poepen (die hij vervolgens gewoon over de schutting het pleintje opgooit) en hij heeft een voilliere. De buurvrouw die zelf idd ook en kat heeft klaagt van de een op de andere dag opeens over piesen en poepen terwijl de katten er al jaren lopen. Zij valt eerder onder de categorie chagrijnige buren denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 23:17:54 #250
163650 Greys
pi_112987049
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:15 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval om mijn moeder, haar katten dus, maar de buurman gaat het om het poepen (die hij vervolgens gewoon over de schutting het pleintje opgooit) en hij heeft een voilliere. De buurvrouw die zelf idd ook en kat heeft klaagt van de een op de andere dag opeens over piesen en poepen terwijl de katten er al jaren lopen. Zij valt eerder onder de categorie chagrijnige buren denk ik.
Ah oke, thanks, dat had ik niet begrepen dat het om de katten van je moeder ging.
Overheen gelezen denk ik.

Maar van de buurman met de volière snap ik het eerlijk gezegd wel :@ Weten wij veel, misschien schrikken zijn vogels elke keer zo dat ze bv het broeden afbreken uit paniek, of leggen de vogels het loodje van paniek. Allemaal best geldige redenen om te balen van katten van anderen in je tuin. Vooral omdat zijn vogels opgesloten zitten uiteraard :)
En met steeds poepende katten in mijn tuin zou ik ook echt niet blij zijn.

Maar misschien kan je moeder iets met de tips uit dat topic hoe de katten wel naar buiten kunnen in háár tuin maar er niet uit? Dan is ze in één keer van alle problemen af.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:25:48 #251
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_112987355
Kijk, die man zal wel zijn redenen hebben. Maar ga je ook met een knuppel lopen zwaaien als een reiger je vissen opeet, of een torenvalk je vogels laat schrikken?

Zijn reactie is gewoon zo buitenproportioneel, dat ik schijt aan zo'n vent zou hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 23:29:38 #252
163650 Greys
pi_112987490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:25 schreef Levolution het volgende:
Kijk, die man zal wel zijn redenen hebben. Maar ga je ook met een knuppel lopen zwaaien als een reiger je vissen opeet, of een torenvalk je vogels laat schrikken?

Zijn reactie is gewoon zo buitenproportioneel, dat ik schijt aan zo'n vent zou hebben.
Nee.. maar STEL (! ;) ) dat het de 124e keer was dat zijn dure prijsvogeltjes (weten wij veel :D ) van hun broedsel af gaan omdat de 5 katten van de buurvrouw steeds in zijn tuin komen en zijn vogels de schrik aanjagen. En STEL dat ie het al 123 keer vriendelijk gevraagd heeft. En STEL dat de buurvrouw gewoon vrolijk haar katten in zijn tuin blijft laten komen, er niets aan doet en ze ook nog de boel onder schijten.

Op een gegeven moment ben je er echt gewoon klaar mee, lijkt me :o

Stel nou dat jij elke nacht uit je slaap geblaft wordt he, door de hond van de buren. Op een gegeven moment sla je echt door, dan word je er knettergek van. Bijvoorbeeld :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:30:17 #253
316018 marleneke1980
It's me again
pi_112987507
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah oke, thanks, dat had ik niet begrepen dat het om de katten van je moeder ging.
Overheen gelezen denk ik.

Maar van de buurman met de volière snap ik het eerlijk gezegd wel :@ Weten wij veel, misschien schrikken zijn vogels elke keer zo dat ze bv het broeden afbreken uit paniek, of leggen de vogels het loodje van paniek. Allemaal best geldige redenen om te balen van katten van anderen in je tuin. Vooral omdat zijn vogels opgesloten zitten uiteraard :)
En met steeds poepende katten in mijn tuin zou ik ook echt niet blij zijn.

Maar misschien kan je moeder iets met de tips uit dat topic hoe de katten wel naar buiten kunnen in háár tuin maar er niet uit? Dan is ze in één keer van alle problemen af.
Ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze de tuin dicht moet maken. Dit voor het van kwaad tot erger wordt. De buurman zal maar eens een kat raken met zijn stenen, dan ben je verder van huis. Er staat een hele goeie link in het topic van iemand met veel voorbeelden. Ik heb mijn moeder deze link ook gegeven.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 16 juni 2012 @ 23:31:41 #254
163650 Greys
pi_112987545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:30 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze de tuin dicht moet maken. Dit voor het van kwaad tot erger wordt. De buurman zal maar eens een kat raken met zijn stenen, dan ben je verder van huis. Er staat een hele goeie link in het topic van iemand met veel voorbeelden. Ik heb mijn moeder deze link ook gegeven.
Top :Y
Dan wordt niet alleen het leven van de buren er prettiger van, maar ook voor je moeder en voor de katten. Want inderdaad, ze zullen een keer wel geraakt worden...

En dat topic staan inderdaad veel goede oplossingen in, ik hoop echt dat ze er iets mee kan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112995277
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:30 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

* knip *
Ik hoop dat je moeder er wat mee doet.
Mijn oma hield ook vogels in een voliére en die beestjes raakten helemaal overstuur als er iets onverwachts gebeurde zoals kleinkinderen.. of katten. Ik kan me dus de ergernis van de buurman wel voorstellen.

Dat zeg ik overigens als mens van een stoere kater (een kat heeft namelijk een mens, in die volgorde ;) ).
  zondag 17 juni 2012 @ 10:48:38 #256
37769 erodome
Zweefteef
pi_112996976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 00:24 schreef marleneke1980 het volgende:
Stel je hebt 5 katten en die komen buiten, maar de beide buren hebben er last van. De ene gooit met stenen naar de katten en slaat ze weg. Een keer zelfs met een honkbalknuppel richting de kat gelopen. De andere klaagt steen en been over de katten dat ze in haar tuin komen terwijl ze zelf ook een kat heeft. Die zoeken elkaar ook op en komt ook in de tuin van de 5 katten. Buren hebben je zo kwaad gemaakt dat de katten maar op marktplaats moeten. De buurvrouw wil ze weg hebben en de buurman is een terrorist. Moet je dan écht je katten wegdoen voor een ander?

Ik ben benieuwd naar de meningen.
Je tuin afzetten zodat de katten daar blijven, probleem opgelost.

Zelf gelukkig dit nooit gehad, 7 katten gehad en toch een ok relatie met mijn buren. Maar moet wel zeggen dat ik gelijk vnuit mezelf tegen hun heb gezegd dat als er last was ze gelijk naar me toe moesten komen zodat we een oplossing konden vinden.
1 keer gehad dat een kat per vergissing binnen was bij 1 van de buren, die hebben we weer uit huis gevist daar en tegen de kinderen gezegd dat als de kat op het terras zou komen(ze wilde ze niet uit de tuin hebben, vonden dat wel gezellig, maar niet in huis) ze met het waterpistool mochten spuiten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113086089
En, al wat katten van de hand gedaan?
  maandag 25 juni 2012 @ 11:22:21 #258
316018 marleneke1980
It's me again
pi_113355488

Mito is helaas dood gereden van het weekend. Weer een minder voor de buren.
  maandag 25 juni 2012 @ 11:23:50 #259
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113355530
je lijkt me echt een naar persoon.

Iedereen vanalles verwijten omdat ze 'last' zeggen te hebben van je katten, want iedereen is gek, behalve jij. Jij wil nu eenmaal katten en de rest heeft daar maar mee te leven.

Brr
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 25 juni 2012 @ 11:24:03 #260
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_113355539
Als ik ongevraagd continue katten in mijn tuin had zou ik daar ook niet vrolijk van worden tbh.

Doe er wat aan; kun je dat niet dan kun je ze nog altijd weg doen. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 11:48:59 #261
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_113356409
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:22 schreef marleneke1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Mito is helaas dood gereden van het weekend. Weer een minder voor de buren.
Ik word daar echt naar van, arm beestje :'(
Maar ik kan me niet voorstellen dat jullie buren de katten op deze manier zouden willen zien verdwijnen, ze willen er gewoon geen last van hebben.
  maandag 25 juni 2012 @ 11:50:43 #262
176471 oh-oh
pi_113356473
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik word daar echt naar van, arm beestje :'(
Maar ik kan me niet voorstellen dat jullie buren de katten op deze manier zouden willen zien verdwijnen, ze willen er gewoon geen last van hebben.
:') Ja heel sneu voor de kat, en dat meen ik, maar als baasje moet je niet gaan zitten janken want je laat m toch zelf maar gewoon overal rondlopen?
Het probleem lost zich zo vanzelf wel op zeg, volgens mij zijn er nog maar 2 over van de 5 in een paar weken tijd :X
( Groucho Marx )
pi_113356680
Jemig wat een kinderachtige en a-sociale reacties hier zeg. Als je last van katten in je tuin hebt, jaag je ze toch even weg door tegen ze te roepen? En als dat niet helpt zet je toch even de tuinslang aan? We hebben hier ook zeer regelmatig andere katten in de tuin en na een paar keer op die manier wegjagen komen ze echt niet meer.
Sterkte met het verlies van Mito.
  maandag 25 juni 2012 @ 11:56:43 #264
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113356716
dat werkt gelukkig ook altijd.

Niet iedereen zit de hele tijd klaar om katten weg te jagen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 25 juni 2012 @ 11:59:39 #265
37769 erodome
Zweefteef
pi_113356848
quote:
11s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef Catch22- het volgende:
dat werkt gelukkig ook altijd.

Niet iedereen zit de hele tijd klaar om katten weg te jagen.
Maar als je er niet bent heb je toch ook geen last van ze? ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:01:13 #266
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_113356923
Oh, doen we nog een ronde kattenpoepoverlast en allergieen?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:01:45 #267
176471 oh-oh
pi_113356945
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar als je er niet bent heb je toch ook geen last van ze? ;)
Nou, dat was bij mij net het probleem hoor, jeminee, wat kortzichtig :D
( Groucho Marx )
pi_113357150
quote:
17s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef lisa het volgende:
Jemig wat een kinderachtige en a-sociale reacties hier zeg. Als je last van katten in je tuin hebt, jaag je ze toch even weg door tegen ze te roepen? En als dat niet helpt zet je toch even de tuinslang aan? We hebben hier ook zeer regelmatig andere katten in de tuin en na een paar keer op die manier wegjagen komen ze echt niet meer.
Echt laat die beesten in je eigen tuin. Ik ben dierenliefhebber en heb echt geen hekel aan katten maar hou ze lekker in je eigen tuin. Worden ze ook niet doodgereden.

Als ik overlast van iemands katten zou hebben en diegene zou herhaaldelijk schijt aan mij hebben en er niets aan doen, zou ik eerder dat baasje aanpakken dan die kat.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_113357270
Het probleem met onze kat is juist dat ie bij de buurman in de tuin poept als ie er niet is idd. Wij hebben mijn vriend :+ heeft het opgelost door elke ochtend om 6 uur, als de buurman nog slaapt, even met een schepje zijn tuin door te crossen en alles weg te scheppen. (Hij poept altijd op hetzelfde plekje in het gras, dus da's makkelijk.)

Het is echter niet enkel onze kat die bij hem in de tuin poept, maar de hele buurt, maar dat gelooft de buurman niet, dus klaagt ie alleen bij ons. Dus haalt m'n vriend, om de lieve vrede te bewaren, elke dag een stuk of vijf drollen weg. Hij doet het alleen al zo lang, dat ie precies de drollen van onze kat herkent. :')

Het is nu dus wachten tot onze kat er niet meer is (hij is al 15) en de buurman zélf met een schepje z'n tuin in kan. >:)

Disclaimer: ik vind ook dat anderen geen last hoeven te hebben van onze 'hobby', hoor, vandaar ook deze oplossing. Onze buurman is alleen zo'n ontzettende zeikerd, óók op andere gebieden, dat ik het hem straks van harte gun. O+
  maandag 25 juni 2012 @ 12:11:13 #270
176471 oh-oh
pi_113357327
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:09 schreef -Spring het volgende:
Het probleem met onze kat is juist dat ie bij de buurman in de tuin poept als ie er niet is idd. Wij hebben mijn vriend :+ heeft het opgelost door elke ochtend om 6 uur, als de buurman nog slaapt, even met een schepje zijn tuin door te crossen en alles weg te scheppen. (Hij poept altijd op hetzelfde plekje in het gras, dus da's makkelijk.)

Het is echter niet enkel onze kat die bij hem in de tuin poept, maar de hele buurt, maar dat gelooft de buurman niet, dus klaagt ie alleen bij ons. Dus haalt m'n vriend, om de lieve vrede te bewaren, elke dag een stuk of vijf drollen weg. Hij doet het alleen al zo lang, dat ie precies de drollen van onze kat herkent. :')

Het is nu dus wachten tot onze kat er niet meer is (hij is al 15) en de buurman zélf met een schepje z'n tuin in kan. >:)

Disclaimer: ik vind ook dat anderen geen last hoeven te hebben van onze 'hobby', hoor, vandaar ook deze oplossing. Onze buurman is alleen zo'n ontzettende zeikerd, óók op andere gebieden, dat ik het hem straks van harte gun. O+
_O- _O- Prachtig, maar ik geloof dat ik elke dag dan OOK nog de buurman in alle vroegte in mijn tuin NOG erger zou vinden dan alleen die katten :D
( Groucho Marx )
pi_113357840
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

_O- _O- Prachtig, maar ik geloof dat ik elke dag dan OOK nog de buurman in alle vroegte in mijn tuin NOG erger zou vinden dan alleen die katten :D
Hij heeft een hele grote, open tuin met alleen maar gras aan de voorkant en zelf slaapt ie aan de achterkant, dus hij merkt het niet eens. Bovendien ging ie zelf akkoord met deze oplossing én worden nu de drollen van het hele dorp uit z'n tuin geschept. Win-win dus. :+
  maandag 25 juni 2012 @ 12:52:09 #272
37769 erodome
Zweefteef
pi_113358843
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou, dat was bij mij net het probleem hoor, jeminee, wat kortzichtig :D
Zie de knipoog erachter, niet te serieus nemen aub.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:54:23 #273
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113358926
quote:
17s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef lisa het volgende:
onzin, als je geen katten hebt en er alles aan doet om ze uit je tuin te houden, is het bijzonder frustrerend als die krengen steeds in je tuin komen.
als je katten hebt, zet gewoon je tuin af, dat opdringerige altijd maar dat iedereen die katten maar leuk moet vinden en dat het niet erg is dat ze in je tuin zitten :{w
die krengen slopen mijn schuur, pissen mijn schuur onder en schijten in mijn tuin.
en er zit er niet 1 van mij bij hoor.
katten liefhebbers mogen best af en toe de hand in eigen boezem steken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 25 juni 2012 @ 12:55:29 #274
37769 erodome
Zweefteef
pi_113358965
Als ik wat in de tuin doe heb ik altijd handschoentjes aan, geen probleem dus. Zal wel moeten, zelfs al had ik zelf geen kat. Hier vinden ze het vreemd als je je kat binnen houdt.

Maar zoals gezegd, toen ik er 7 had hield ik wel de vinger aan de pols bij de buren, het scheelt al heel veel voor mensen als ze weten dat als ze ergens last van hebben ze ook bij je terrecht kunnen en serieus genomen worden.
Nu hebben de nieuwe buren 4 katten en ik er 1, dus gaat dat niet meer op.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:57:53 #275
37769 erodome
Zweefteef
pi_113359044
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:54 schreef Mirjam het volgende:

[..]

onzin, als je geen katten hebt en er alles aan doet om ze uit je tuin te houden, is het bijzonder frustrerend als die krengen steeds in je tuin komen.
als je katten hebt, zet gewoon je tuin af, dat opdringerige altijd maar dat iedereen die katten maar leuk moet vinden en dat het niet erg is dat ze in je tuin zitten :{w
die krengen slopen mijn schuur, pissen mijn schuur onder en schijten in mijn tuin.
en er zit er niet 1 van mij bij hoor.
katten liefhebbers mogen best af en toe de hand in eigen boezem steken
Slopen je schuur? Hoe doen ze dat dan?

Ach, hier hebben we veel katten rondlopen, heb ook nog 2 duivenmelkers in de straat zitten waarvan de duiven toch bijna dagelijks rondvliegen en wilde diertjes hebben we ook nog.
Beetje rekening met elkaar houden, niet te geirriteerd zijn dat je was naar binnen moet omdat de duiven rondvliegen, duivenmelkers houden wat rekening met de tijdstippen waarop ze los gaan.
Beetje geven, beetje nemen, zo leef je het prettigste.
  maandag 25 juni 2012 @ 12:58:55 #276
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113359088
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Slopen je schuur? Hoe doen ze dat dan?

Ach, hier hebben we veel katten rondlopen, heb ook nog 2 duivenmelkers in de straat zitten waarvan de duiven toch bijna dagelijks rondvliegen en wilde diertjes hebben we ook nog.
Beetje rekening met elkaar houden, niet te geirriteerd zijn dat je was naar binnen moet omdat de duiven rondvliegen, duivenmelkers houden wat rekening met de tijdstippen waarop ze los gaan.
Beetje geven, beetje nemen, zo leef je het prettigste.
jaren vanaf precies het zelfde plekje anderhalve meter hoger op precies hetzelfde plekje op het golfplaten dak springen.
gat in m'n dak :{w
pi_113359112
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 16:54 schreef Greys het volgende:
Die ren hebben we omdat:

a) de buren - waar we het enorm goed mee kunnen vinden! - zeiden toen we een kat namen 'Pas op, want als onze hond in onze tuin loopt en je kat komt over de schutting, weet ik niet wat ie er mee doet...' (en terecht, het is de tuin van hen en de hond, niet van mijn kat, dus)

b) het niet zo'n helder licht is, mijn kat, en buiten de tuin zou hij binnen een uur onder een auto liggen, als hij het al zo lang zou redden

c) ik sowieso niet wil dat anderen last hebben van mijn dieren, de achterbuurman heeft duiven en die zorgt ook dat ze niet bij mij de boel onder kakken of op mijn dak gaan zitten, zoals het hoort dus
Herkenbaar!

Wij hebben dus ook een ren:

omdat we op 2 hoog wonen,
omdat we een ruim dakterras hebben en ze zo dus wel lekker naar buiten kunnen.
Omdat andere mensen geen last van mijn katten hoeven te hebben.
Omdat een ervan echt te lief is en met iedereen mee naar huis zou gaan of dood gereden zou worden omdat hij nergens bang voor is..
Omdat ik sowieso niet zou willen dat ik de gordijnen nietsvermoedend open doe en een dode kat zie liggen in de tuin van de overburen. Fat was de dus de kat van onze buren. Hartstikke lief beest maar een beetje simpel... nee ik zou niet willen dat mijn katten dat gaat overkomen.

dus daarom een ren :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 25 juni 2012 @ 13:08:17 #278
37769 erodome
Zweefteef
pi_113359429
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 12:58 schreef Mirjam het volgende:

[..]

jaren vanaf precies het zelfde plekje anderhalve meter hoger op precies hetzelfde plekje op het golfplaten dak springen.
gat in m'n dak :{w
Dat is prut zeg.... Ze zeggen altijd dat katten zacht neerkomen, maar ervaring leert dat dat niet zo is.
Beetje vervelend dat jij je dak dan moet vernieuwen en extra moet ondersteunen/dikkere platen moet gebruiken waardoor je duurder uit bent.

Kan je die route niet afsluiten om dit in de toekomst te verkomen(ik weet het, naar dat je dat moet doen om andermans katten, maar wat moet je dan?).
  maandag 25 juni 2012 @ 13:09:00 #279
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113359452
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is prut zeg.... Ze zeggen altijd dat katten zacht neerkomen, maar ervaring leert dat dat niet zo is.
Beetje vervelend dat jij je dak dan moet vernieuwen en extra moet ondersteunen/dikkere platen moet gebruiken waardoor je duurder uit bent.

Kan je die route niet afsluiten om dit in de toekomst te verkomen(ik weet het, naar dat je dat moet doen om andermans katten, maar wat moet je dan?).
nee, kan niet, het is een hoge betonnen muur die achter onze tuinen langs loopt
  maandag 25 juni 2012 @ 13:12:45 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_113359616
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, kan niet, het is een hoge betonnen muur die achter onze tuinen langs loopt
Dan is het makkelijker om op het platteland te wonen, wij kunnen wel aan een geleend/2de hands stroomapperaatje komen(zo worden de erfhonden op het erf gehouden, als ze dat eenmaal gewend zijn hoeft er geen stroom meer op).

Zo had er iemand een volliere vlakbij toen we hier net kwamen wonen en die had 1 van mijn katten bij die volliere gezien, toen heb ik een klein beetje meebetaald aan een stroomapperaatje. Tuurlijk ging dat niet alleen om mijn kat, maar toch die van mij deed het ook, dus vond ik het vrij normaal om mee te helpen aan een oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')