Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar je gaat niet in op alle toch ook wel redelijke punten die gegeven zijn. De overlast, de gevaren....
Ik ook. Maar ik hoef niet per sé 6 katten dagelijks in mijn tuin.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.
Er is nog nooit een kat van mij overreden..maar als dat wel zou gebeuren zou ik dat natuurlijk vreselijk vinden.
Maar je houdt niet genoeg van het beestje om ervoor te zorgen dat ie niet overreden kan worden?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik heb zelf, zoals ik al zei, geen overlast. Niet van mijn eigen kat (nooit geklaagd) en niet van andere katten, ik vind ik juist leuk als ik andere katten zie, ik hou van katten en andere beesten.
Er is nog nooit een kat van mij overreden..maar als dat wel zou gebeuren zou ik dat natuurlijk vreselijk vinden.
Ik troll niet, oh oh. Dat doe ik nooit.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:32 schreef oh-oh het volgende:
Kom op Senes, als wij niet mogen bashen, zorg dan dat Robijn niet als een idioot loopt te trollen ook...
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik troll niet, oh oh. Dat doe ik nooit.
Ja tof voor je, maar andere mensen hebben wel overlast. Dus hou je je beesten binnen of zorg je dat ze niet de tuin uitkunnen. Einde verhaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat deed je wel, nep-dierenvrienden, je zei het zelf.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:37 schreef Robijn48 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar je houdt niet genoeg van het beestje om ervoor te zorgen dat ie niet overreden kan worden?
En dan maak je mensen hier voor dierenhater uit?
[/q
Als je je kat niet overreden wil laten worden, moet je hem totaal opsluiten. Dat doe ik niet. Gelukkig gaat mijn kat, nu hij ouder wordt, steeds minder over de schutting.
En ik maak mensen hier helemaal niet voor dierenhater uit, dat maak jij ervan, tjonge jonge.
Het is wel zo dat de zogenaamde dierenliefhebbers hier heel wat zeuren over andermans dieren.
Ja, dat. Ik hou mijn eigen beesten in m'n eigen tuin, zou fijn zijn als anderen dat ook zouden doen, probleem opgelostquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik hoef niet per sé 6 katten dagelijks in mijn tuin.
Bron: http://haaglanden.dierenbescherming.nl/nieuws/bericht/19248quote:Grote problemen bij asielen door kattenoverschot
26 mei 2012 - Categorie: Algemeen
De Dierenbescherming maakt zich ernstig zorgen over de stroom katten die de asielen ieder jaar blijft overspoelen. Volgens directeur Frank Dales zijn maatregelen nu echt nodig. “We kunnen niet langer blijven toekijken hoe het kattenoverschot in Nederland groter en groter wordt”. Uit de gepubliceerde jaarcijfers van de 53 aan de Dierenbescherming verbonden opvangcentra blijkt dat in 2011 bijna 35.000 katten moesten worden opgenomen.
Haaglanden
De Dierenbescherming heeft geen cijfers van de niet bij haar aangesloten dierenopvangcentra, maar schat dat het totaal aantal katten dat vorig jaar dakloos raakte ruim boven de 50.000 dieren ligt. Ook in de regio Haaglanden wordt met man en macht gewerkt om de jaarlijkse kattengolf te verwerken. Zo is het aantal katten dat het Haags Dierencentrum opvangt in tien jaar tijd van ruim 1450 katten naar bijna 1650 katten gestegen. Bij het Dierenhospitaal en – Ambulancedienst Den Haag is ook een stijgende lijn te zien in dezelfde periode, namelijk van 150 naar 550 katten. Dit betekent dat er in het laatste decennium een toename te zien is van ruim 600 katten in de regio. Als deze stijging voortzet, betekent dit dat de druk op de opvangcentra zal toenemen met verontrustende financiële gevolgen.
Dierenbescherming afdeling Haaglanden weet door de vele meldingen die ze binnenkrijgt dat een toenemend aanbod van kittens op internet één van de oorzaken is. De katjes worden vaak na enkele weken al bij de moeder weggehaald en aangeboden op bijvoorbeeld Marktplaats. Dit werkt impulsaankopen in de hand. Valt het achteraf tegen om een kat te verzorgen, komt het dier in het asiel. Ook ziet de Dierenbescherming Haaglanden dat steeds meer mensen in de regio in financiële problemen raken waardoor ze niet meer voor hun kat kunnen zorgen en deze bij een opvang brengen.
Maatschappelijk debat
Ondanks alle maatregelen om katten in het asiel te promoten en ondanks alle campagnes om te voorkomen dat de dieren in de opvang belanden, ziet de Dierenbescherming een groot probleem ontstaan om de kattenpopulatie in Nederland beheersbaar te houden. “Tot twee jaar geleden vingen we rond de 30.000 dieren op, nu zie je dater duizenden dieren bij zijn gekomenen het ziet er niet naar uit dat dit minder gaat worden”, concludeert Dales.
Volgens de Dierenbescherming moet er een maatschappelijk debat worden gevoerd om het probleem met betrekking tot de Nederlandse katten te bespreken. “We moeten dan bijvoorbeeld niet schuwen om na te denken over een verplichte identificatie van de kat”. Momenteel kan maar 14% van de katten in het asiel weer worden teruggebracht naar de eigenaar. “Dit percentage moet echt omhoog”, vindt Dales.
Bij honden wordt de chip dit jaar wel verplicht. Het aantal honden met chip is al hoog. Mede daardoor kan in 75% van de gevallen een snelle hereniging met de baas plaatsvinden. De overheid heeft tot op heden afwijzend gereageerd op verzoeken van de Dierenbescherming tot het verplicht chippen van katten. De organisatie ziet met de naderende verkiezingen echter nieuw perspectief en hoopt dat de kattenproblematiek door de politiek serieus genomen gaat worden.
Dumpen
Ook wil de Dierenbescherming dat katteneigenaren hun verantwoording nemen bij het onvruchtbaar maken van hun dieren. Dat gebeurt volgens de organisatie nog veel te weinig. “Kittens raak je in het voorjaar en in de zomer aan de straatstenen niet meer kwijt”, zegt Dales. Hoeveel dieren er jaarlijks worden gedumpt is niet bekend, maar de indruk leeft dat er steeds meer nestjes tussen de wal en het schip belanden, of anders gezegd: in een kartonnen doos aan de poort van het asiel of achtergelaten in het bos”. De Dierenbescherming werkt samen met speciale gastgezinnen, die de vaak zeer jonge diertjes verzorgen tot ze oud genoeg zijn om herplaatst te worden.
Ik zoek baas
Nog steeds slaagt de Dierenbescherming er in praktisch alle katten te herplaatsen. De nog jonge site Ikzoekbaas.nl, die inmiddels zo’n 185.000 keer per maand wordt bezocht, draagt hier in belangrijke mate aan bij. “De druk op de asielen blijft echter onverantwoord groot, zeker als je de zorgelijke financiële situatie van de asielen in Nederland daarbij in ogenschouw neemt”, benadrukt Dales. Onlangs sloeg de Dierenbescherming alarm vanwege de structurele tekorten die ontstaan bij de Nederlandse dierenopvangcentra doordat gemeenten hun wettelijke plicht niet nakomen om de opvang van zwerfdieren gedurende twee weken geheel te vergoeden.
Hoezo niet, het mag gewoon in Nederland. Alleen wanneer ik commercieel wil slachten heb ik een beenhouwer/spekslagersvergunning nodigquote:
Dan open je maar een topic in CUL, hier doen we dat nietquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:58 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Hoezo niet, het mag gewoon in Nederland. Alleen wanneer ik commercieel wil slachten heb ik een beenhouwer/spekslagersvergunning nodig
Ik denk dat de tuin afzetten of evt. schrikdraad een redelijke oplossing is. Helaas heeft mijn moeder er al 1 weggedaan door dit gezeur. Erg triest.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Maar het kan wel.
Dan krijg je van die katten die steeds op de deurmat plassen. Komt echt best veel voor.
Mijn katten vinden andere katten wel interessant maar niet bovenmatig ook inderdaad.
@ TS, heb je nog ideeën opgedaan waar je iets mee kunt in het topic? Het zou jammer zijn als je echt je katten wel zou moeten doen. Ik moet er niet aan denken
Ik hoor hier wisselende verhalen over, hele enthousiaste maar ook katten die er doorheen gaan en niet meer terug durvenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:49 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou investeren in een systeem als de PetSafe in-ground cat fence.
Je zet dan de tuin af met een kabeltje. Dat kabeltje zendt een signaal uit. De katten dragen allemaal een speciale halsband. Als een kat het kabeltje nadert, gaat de halsband piepen. Als de kat bij de kabel is, krijgt hij een elektrische schok. Het is een geweldig systeem en werkt super. In het begin een beetje vervelend voor de katten, maar ze leren op deze manier heel effectief wat de grenzen van de tuin zijn en dat ze er niet uit mogen. Het enige punt is dat je moet controleren of er geen vervilting plaatsvindt onder de halsband, want dan werken de contactpunten niet. Maar dat is alleen van toepassing op langharige katten.
Zonde inderdaad. Ik hoop dat hij/zij wel een goed nieuw mandje heeft gevonden. Wellicht dat jullie de tuin nog kunnen afzetten zodat jullie de anderen wel gewoon kunnen houden.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:00 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat de tuin afzetten of evt. schrikdraad een redelijke oplossing is. Helaas heeft mijn moeder er al 1 weggedaan door dit gezeur. Erg triest.
Greys heeft ook een hele mooie ren voor haar katquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:01 schreef zuigmarmot het volgende:
Een ren bouwen kan toch ook, doen ze ook voor konijnen, waarvan sommige de grootte van een kat hebben
Het werkt het beste in combinatie met een reeds bestaande scheiding (een schutting of haag). Er worden vlaggetjes meegeleverd om de katten te trainen als er geen scheiding aanwezig is. Ja, het kan een keer voorkomen dat de kat toch weet te ontsnappen en dat is dan lastig, maar dat gebeurt je geen tweede keer. Gewoon naar binnen roepen via de voordeur. Eventueel kan je de band op een zwaardere stand zetten (de kat krijgt dan eerder een opdonder).quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:02 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik hoor hier wisselende verhalen over, hele enthousiaste maar ook katten die er doorheen gaan en niet meer terug durven
Je moeder fokte toch met haar katten ? Zijn ze nu allemaal geholpen dan ? Anders snap ik de buren ineens wat meer, ongecastreerde katers piesen overal tegen aan, zijn agressief tegen andere katten, en krolse poezen piesen net zo goed.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:00 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat de tuin afzetten of evt. schrikdraad een redelijke oplossing is. Helaas heeft mijn moeder er al 1 weggedaan door dit gezeur. Erg triest.
Nou ja, "gezeur", "gezeur". De buren hebben volkomen gelijk dat ze klagen over overlast en de eigenaar van de katten is daarvoor verantwoordelijk. Die is ook als enige verantwoordelijk voor diens huisdieren en je hoeft daarbij niets van de buren te verwachten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:00 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
die gaan wij ook 1 bouwen maar dan voor andere beestjesquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:01 schreef zuigmarmot het volgende:
Een ren bouwen kan toch ook, doen ze ook voor konijnen, waarvan sommige de grootte van een kat hebben
[ afbeelding ]
Is iedereen blij, beest is veilig, beest is buiten, en belangrijk voor eikels zoals ik, het beest is in jouw tuin
Maar dat jij geen last hebt van katten wil toch niet direct zeggen dat andere mensen zich dan maar aanstellen ofzo? Dat maak jij er wel van en dat is om eerlijk te zijn best vreemd.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hele goede tip ja, je niks van je buren aantrekken. Daarmee kweek je begrip.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gewoon er niets van aantrekken, en als ik een tip mag geven plant kattenkruid in je tuin. Katten zijn er gek van en blijven meer in je eigen tuin in plaats van die van je buren.
Het zijn jouw katten en jij moet zorgen dat buren er geen overlast van hebben.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:27 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]niets van aantrekken. Foto's maken. Dierenpolitie bellen.
Zulke lui![]()
![]()
Conclusie. Niet weg doen, zeggen dat ze de boom in kunnen en als jouw katten er niet komen dan komen er wel andere. Ze moeten niet zo zaniken, zeker niet als ze zelf een kat hebben.
En stenen gooien naar katten en met een honkbalknuppel erachteraan. De eerste die ik dat zie doen naar mijn kat vraag ik vriendelijk om dat niet meer te doen, doen ze dat toch aangifte/dierenpolitiebah
Krijg je een frettenren?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:26 schreef T42 het volgende:
[..]
die gaan wij ook 1 bouwen maar dan voor andere beestjes
Misschien moet je het hele topic even lezenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:39 schreef Levolution het volgende:
Ik snap zulke mensen echt niet.
Hier komen drie vreemde katten in onze tuin, ze lopen zelfs onze keuken in om uit het voerbakje van onze kat te eten. Maar wij vinden dat alleen maar grappig. Wat maakt het uit als er zich af en toe levende wezens om je heen bevinden? Er komen toch ook vogels, spinnen etc. in je tuin? Ga je toch ook niet zo zielig zitten doen?
Stel chagrijnige mensen.Niets van aantrekken.
Toegegeven, niet gelezen. Ik zie net het geldige 'auto-argument' staan, maar in TS' geval denk ik toch dat er niet echt sprake is van overlast, maar van chagrijnige buren. Kan zijn dat ik ernaast zit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien moet je het hele topic even lezenkun je minstens 10 bezwaren lezen.
Het kan echt hoor, er zijn idd chagrijnen die puur zeuren om het zeuren.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:45 schreef Levolution het volgende:
[..]
Toegegeven, niet gelezen. Ik zie net het geldige 'auto-argument' staan, maar in TS' geval denk ik toch dat er niet echt sprake is van overlast, maar van chagrijnige buren. Kan zijn dat ik ernaast zit.
Het gaat in dit geval om mijn moeder, haar katten dus, maar de buurman gaat het om het poepen (die hij vervolgens gewoon over de schutting het pleintje opgooit) en hij heeft een voilliere. De buurvrouw die zelf idd ook en kat heeft klaagt van de een op de andere dag opeens over piesen en poepen terwijl de katten er al jaren lopen. Zij valt eerder onder de categorie chagrijnige buren denk ik.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:57 schreef Greys het volgende:
@TS, ik heb er vast drie keer overheen gelezen (ik kan het niet vinden) maar wat is nou exact het probleem dat beide buren hebben met de katten? Ze willen ze niet in hun tuin? Ze poepen er? Ik neem aan dat als er bemiddeling van de wijkagent is geweest dat ze wel specifiek genoemd hebben wat en hoe?
Hoewel ik eigenlijk 'ik wil geen vijf katten van de buurvrouw in mijn tuin' al genoeg reden vind dus, persoonlijk. En dat zeg ik dus als iemand die zelf een kat heeft.
Tuurlijk is het niet de bedoeling dat ze jouw katten met een knuppel achterna gaan, maar het is niet aan hen om te zorgen dat andermans katten uit hun tuin blijven natuurlijk. Dus als ze die katten al een paar keer op een vriendelijker manier hebben geprobeerd te verjagen en de eigenaar van de katten doet zelf niets om ze uit hun tuin te houden, dan gaat de ergernis steeds hoger oplopen.
Maar bv met zo'n klein zwakstroom draadje op je schutting kan je ze gewoon los in je tuin laten en gaan ze er niet uit. Zoals in dat topic genoemd werd dat al een paar keer gelinkt is hier. Ga je zoiets proberen? Of wat zijn je plannen nu?
Ah oke, thanks, dat had ik niet begrepen dat het om de katten van je moeder ging.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:15 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval om mijn moeder, haar katten dus, maar de buurman gaat het om het poepen (die hij vervolgens gewoon over de schutting het pleintje opgooit) en hij heeft een voilliere. De buurvrouw die zelf idd ook en kat heeft klaagt van de een op de andere dag opeens over piesen en poepen terwijl de katten er al jaren lopen. Zij valt eerder onder de categorie chagrijnige buren denk ik.
Nee.. maar STEL (!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:25 schreef Levolution het volgende:
Kijk, die man zal wel zijn redenen hebben. Maar ga je ook met een knuppel lopen zwaaien als een reiger je vissen opeet, of een torenvalk je vogels laat schrikken?
Zijn reactie is gewoon zo buitenproportioneel, dat ik schijt aan zo'n vent zou hebben.
Ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze de tuin dicht moet maken. Dit voor het van kwaad tot erger wordt. De buurman zal maar eens een kat raken met zijn stenen, dan ben je verder van huis. Er staat een hele goeie link in het topic van iemand met veel voorbeelden. Ik heb mijn moeder deze link ook gegeven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oke, thanks, dat had ik niet begrepen dat het om de katten van je moeder ging.
Overheen gelezen denk ik.
Maar van de buurman met de volière snap ik het eerlijk gezegd welWeten wij veel, misschien schrikken zijn vogels elke keer zo dat ze bv het broeden afbreken uit paniek, of leggen de vogels het loodje van paniek. Allemaal best geldige redenen om te balen van katten van anderen in je tuin. Vooral omdat zijn vogels opgesloten zitten uiteraard
En met steeds poepende katten in mijn tuin zou ik ook echt niet blij zijn.
Maar misschien kan je moeder iets met de tips uit dat topic hoe de katten wel naar buiten kunnen in háár tuin maar er niet uit? Dan is ze in één keer van alle problemen af.
Topquote:Op zaterdag 16 juni 2012 23:30 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze de tuin dicht moet maken. Dit voor het van kwaad tot erger wordt. De buurman zal maar eens een kat raken met zijn stenen, dan ben je verder van huis. Er staat een hele goeie link in het topic van iemand met veel voorbeelden. Ik heb mijn moeder deze link ook gegeven.
Ik hoop dat je moeder er wat mee doet.quote:
Je tuin afzetten zodat de katten daar blijven, probleem opgelost.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:24 schreef marleneke1980 het volgende:
Stel je hebt 5 katten en die komen buiten, maar de beide buren hebben er last van. De ene gooit met stenen naar de katten en slaat ze weg. Een keer zelfs met een honkbalknuppel richting de kat gelopen. De andere klaagt steen en been over de katten dat ze in haar tuin komen terwijl ze zelf ook een kat heeft. Die zoeken elkaar ook op en komt ook in de tuin van de 5 katten. Buren hebben je zo kwaad gemaakt dat de katten maar op marktplaats moeten. De buurvrouw wil ze weg hebben en de buurman is een terrorist. Moet je dan écht je katten wegdoen voor een ander?
Ik ben benieuwd naar de meningen.
Ik word daar echt naar van, arm beestjequote:Op maandag 25 juni 2012 11:22 schreef marleneke1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Mito is helaas dood gereden van het weekend. Weer een minder voor de buren.
quote:Op maandag 25 juni 2012 11:48 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik word daar echt naar van, arm beestje![]()
Maar ik kan me niet voorstellen dat jullie buren de katten op deze manier zouden willen zien verdwijnen, ze willen er gewoon geen last van hebben.
Maar als je er niet bent heb je toch ook geen last van ze?quote:Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef Catch22- het volgende:
dat werkt gelukkig ook altijd.
Niet iedereen zit de hele tijd klaar om katten weg te jagen.
Nou, dat was bij mij net het probleem hoor, jeminee, wat kortzichtigquote:Op maandag 25 juni 2012 11:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als je er niet bent heb je toch ook geen last van ze?
Echt laat die beesten in je eigen tuin. Ik ben dierenliefhebber en heb echt geen hekel aan katten maar hou ze lekker in je eigen tuin. Worden ze ook niet doodgereden.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef lisa het volgende:
Jemig wat een kinderachtige en a-sociale reacties hier zeg. Als je last van katten in je tuin hebt, jaag je ze toch even weg door tegen ze te roepen? En als dat niet helpt zet je toch even de tuinslang aan? We hebben hier ook zeer regelmatig andere katten in de tuin en na een paar keer op die manier wegjagen komen ze echt niet meer.
Sterkte met het verlies van Mito.
quote:Op maandag 25 juni 2012 12:09 schreef -Spring het volgende:
Het probleem met onze kat is juist dat ie bij de buurman in de tuin poept als ie er niet is idd. Wij hebben mijn vriendheeft het opgelost door elke ochtend om 6 uur, als de buurman nog slaapt, even met een schepje zijn tuin door te crossen en alles weg te scheppen. (Hij poept altijd op hetzelfde plekje in het gras, dus da's makkelijk.)
Het is echter niet enkel onze kat die bij hem in de tuin poept, maar de hele buurt, maar dat gelooft de buurman niet, dus klaagt ie alleen bij ons. Dus haalt m'n vriend, om de lieve vrede te bewaren, elke dag een stuk of vijf drollen weg. Hij doet het alleen al zo lang, dat ie precies de drollen van onze kat herkent.![]()
Het is nu dus wachten tot onze kat er niet meer is (hij is al 15) en de buurman zélf met een schepje z'n tuin in kan.![]()
Disclaimer: ik vind ook dat anderen geen last hoeven te hebben van onze 'hobby', hoor, vandaar ook deze oplossing. Onze buurman is alleen zo'n ontzettende zeikerd, óók op andere gebieden, dat ik het hem straks van harte gun.
Hij heeft een hele grote, open tuin met alleen maar gras aan de voorkant en zelf slaapt ie aan de achterkant, dus hij merkt het niet eens. Bovendien ging ie zelf akkoord met deze oplossing én worden nu de drollen van het hele dorp uit z'n tuin geschept. Win-win dus.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]![]()
Prachtig, maar ik geloof dat ik elke dag dan OOK nog de buurman in alle vroegte in mijn tuin NOG erger zou vinden dan alleen die katten
Zie de knipoog erachter, niet te serieus nemen aub.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou, dat was bij mij net het probleem hoor, jeminee, wat kortzichtig
onzin, als je geen katten hebt en er alles aan doet om ze uit je tuin te houden, is het bijzonder frustrerend als die krengen steeds in je tuin komen.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:56 schreef lisa het volgende:
Jemig wat een kinderachtige en a-sociale reacties hier zeg. Als je last van katten in je tuin hebt, jaag je ze toch even weg door tegen ze te roepen? En als dat niet helpt zet je toch even de tuinslang aan? We hebben hier ook zeer regelmatig andere katten in de tuin en na een paar keer op die manier wegjagen komen ze echt niet meer.
Sterkte met het verlies van Mito.
Slopen je schuur? Hoe doen ze dat dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 12:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
onzin, als je geen katten hebt en er alles aan doet om ze uit je tuin te houden, is het bijzonder frustrerend als die krengen steeds in je tuin komen.
als je katten hebt, zet gewoon je tuin af, dat opdringerige altijd maar dat iedereen die katten maar leuk moet vinden en dat het niet erg is dat ze in je tuin zitten
die krengen slopen mijn schuur, pissen mijn schuur onder en schijten in mijn tuin.
en er zit er niet 1 van mij bij hoor.
katten liefhebbers mogen best af en toe de hand in eigen boezem steken
jaren vanaf precies het zelfde plekje anderhalve meter hoger op precies hetzelfde plekje op het golfplaten dak springen.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Slopen je schuur? Hoe doen ze dat dan?
Ach, hier hebben we veel katten rondlopen, heb ook nog 2 duivenmelkers in de straat zitten waarvan de duiven toch bijna dagelijks rondvliegen en wilde diertjes hebben we ook nog.
Beetje rekening met elkaar houden, niet te geirriteerd zijn dat je was naar binnen moet omdat de duiven rondvliegen, duivenmelkers houden wat rekening met de tijdstippen waarop ze los gaan.
Beetje geven, beetje nemen, zo leef je het prettigste.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:54 schreef Greys het volgende:
Die ren hebben we omdat:
a) de buren - waar we het enorm goed mee kunnen vinden! - zeiden toen we een kat namen 'Pas op, want als onze hond in onze tuin loopt en je kat komt over de schutting, weet ik niet wat ie er mee doet...' (en terecht, het is de tuin van hen en de hond, niet van mijn kat, dus)
b) het niet zo'n helder licht is, mijn kat, en buiten de tuin zou hij binnen een uur onder een auto liggen, als hij het al zo lang zou redden
c) ik sowieso niet wil dat anderen last hebben van mijn dieren, de achterbuurman heeft duiven en die zorgt ook dat ze niet bij mij de boel onder kakken of op mijn dak gaan zitten, zoals het hoort dus
Dat is prut zeg.... Ze zeggen altijd dat katten zacht neerkomen, maar ervaring leert dat dat niet zo is.quote:Op maandag 25 juni 2012 12:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
jaren vanaf precies het zelfde plekje anderhalve meter hoger op precies hetzelfde plekje op het golfplaten dak springen.
gat in m'n dak
nee, kan niet, het is een hoge betonnen muur die achter onze tuinen langs looptquote:Op maandag 25 juni 2012 13:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is prut zeg.... Ze zeggen altijd dat katten zacht neerkomen, maar ervaring leert dat dat niet zo is.
Beetje vervelend dat jij je dak dan moet vernieuwen en extra moet ondersteunen/dikkere platen moet gebruiken waardoor je duurder uit bent.
Kan je die route niet afsluiten om dit in de toekomst te verkomen(ik weet het, naar dat je dat moet doen om andermans katten, maar wat moet je dan?).
Dan is het makkelijker om op het platteland te wonen, wij kunnen wel aan een geleend/2de hands stroomapperaatje komen(zo worden de erfhonden op het erf gehouden, als ze dat eenmaal gewend zijn hoeft er geen stroom meer op).quote:Op maandag 25 juni 2012 13:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, kan niet, het is een hoge betonnen muur die achter onze tuinen langs loopt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |