Met 1
deeltje niet gered, dus we wagen er maar een 2e aan.
Wat highlights uit het eerste deel:
het begin:
![boot1.jpg]()
![boot2.jpg]()
![IMG_2687.jpg]()
![9kctid.jpg]()
![28ioltg.jpg]()
![14uyyzc.jpg]()
![wjudli.jpg]()
![r9gcgz.jpg]()
![2nguf6q.jpg]()
![5lw0hh.jpg]()
![158a2af.jpg]()
![j7swgx.jpg]()
![ejh05e.jpg]()
![mttlx.jpg]()
![bgwp4g.jpg]()
![1z2dn9e.jpg]()
![4vkaqx.jpg]()
![opydsn.jpg]()
![zwm8mr.jpg]()
![2yuy4qp.jpg]()
![2gvipnn.jpg]()
![b8k18i.jpg]()
![n5n4pj.jpg]()
![2eyc37b.jpg]()
En de laatste update:
Na de laatste update zag het boeltje er ongeveer zo uit:
![2yza25g.jpg]()
Hierna ben ik begonnen de voor- en achterdekjes in de lak te zetten, voorzien van een laag antislipverf, afgewerkt met zijdeglans blanke lak. Er zitten op dit hout dus 6 lagen lak, moet wel ergens tegen kunnen

Op deze foto zie je het gele afplaktape, binnen de lijnen is geen antislip, buiten de lijnen wel.
![msiae.jpg]()
Hier zie je het tussenresultaat, dus voordat de laatste coating blanke lak eroverheen ging.
Voor:
![2j14ikk.jpg]()
Achter:
![ab6ro8.jpg]()
En het eindresultaat aan de voorkant, ik vind het best mooi

![104er1u.jpg]()
En achter, het gele is de afgeplakte dieselvuldop, links zie je een luikopening naar de stuurinrichting.
![2eg6536.jpg]()
Ook materiaal uitgezocht voor de buiskap, de foto toont het niet echt goed, maar het is de beige stof die ik tegen een donkerblauwe lak houd. Erg fraai, helaas pas 3e week juli klaar, maar het wordt gelukkig vakwerk.
![2znqyya.jpg]()
Ook is de combi van motorkist en stuurstand door ons ontworpen en gebouwd, voorzien van 6 laklagen en van binnen bekleed met bitumen, gaten gezaagd voor stuurpomp en gashandle.
![2unwuom.jpg]()
Dan nu het grote werk, Zo ziet de binnenkant eruit na een rondje plamuren om kleine oneffenheden weg te werken, hierna uiteraard nog zeer zorgvuldig geschuurd.
![98egav.jpg]()
En dan de eerste voorzichtige laag primer...
![2rhsrdc.jpg]()
En als alles eenmaal in de primer staat begint het echt wat te worden.
![2my4t90.jpg]()
![e0hfsm.jpg]()
![2it0rpt.jpg]()
De timmerman is ook lekker bezig, het begin van de potdeksel zit erop, moet nog even netjes afgewerkt worden. Onder de houten rand komt nog een pvc stootrand, mogelijk met een RVS strip erin, al vind ik die wel wat prijzig...
![11bt5vl.jpg]()
![73m62p.jpg]()
Ik heb de zitgedeeltes ook voorzien van een mild antisliplaagje, rest nu alleen nog de leuningen voorzien van de 2e laag en een laag blanke lak. Dan is het schilderwerk KLAAR!
Volgende klus, alle techniek aan elkaar knopen, de electra aansluiten en de vloer en motorkist vastzetten.
Oh ja, ook een leuke radio besteld voor aan boord, met een flinke set speakers!
![JS_4056.jpg]()
100 % waterdicht (dompelbaar zelfs), alleen een head unit die aan de console geschroefd wordt en de rest van het ding zit ergens ver weg, dus een dief heeft niets aan alleen het control panel