quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:49 schreef Paxlie het volgende:
Nice
Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel
Via www.extreme-lifeboats.comquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:47 schreef Mute_Me het volgende:
Tof!
Waar heb je de basis vandaan, en tegen welke prijs natuurlijk
Thnx, dat ziet er goed uit.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:56 schreef Fendy het volgende:
[..]
Via www.extreme-lifeboats.com
Goede handelaar in die units, geeft duidelijk aan wat er gebeurt en wat de status is mbt het verschepen. Regelt ook de hele papierwinkel voor de douane etc.
In totaal ben ik rond de 6K kwijt, dan ligt ie in de haven bij mij in de buurt. Ze hebben ook goedkopere bootjes liggen, ook kleinere.
Veel mensen halen hun sloep uit Bangladesh of Singapore, maar ik heb teveel ellendige verhalen gelezen over de manier van transporteren en de gevolgen ervan (in een zeecontainer) om dat niet te willen. Nu gaat ie in een truck over land, wordt meteen onder de kraan gereden en kan zo het water in gehesen worden.
Thanks!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:52 schreef Thorical het volgende:
Ha leuk, zo'n bootjes project. Succes en behouden vaart.
Ik heb wel crappy foto's, maar ik post wel foto's van de bezorging en tewaterlating als het zover isquote:
ook goedquote:Ik heb wel crappy foto's,
Goed, verkeerde interpretatie mijnerzijds. Wordt pas rond de 24equote:Op zondag 8 augustus 2010 10:12 schreef Fendy het volgende:
Zoals het er nu voor staat wordt Boot hoogstwaarschijnlijk komende vrijdag bezorgd, anders maandag.
Superblij met dat extreme-lifeboats trouwens, ze houden me echt stap voor stap op de hoogte van de actuele status en de transporteur gaat ook elke dag doorgeven waar mijn vrachtje zich bevindt.
Aanrader dus
Hou rekening met het feit dat deze bootjes berekend zijn op 25 man ofzo, dus als je er met 4 man en een paardekop in gaat, ligt ie niet zo diep als hij hoort, dat komt de bestuurbaarheid weer niet ten goede, dus is een boegschroef gewoon erg handig, daarnaast is het op de grachten gewoon veel makkelijker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
Tof project, maar kom op, een boegschroef op een 7,5m boot
Voordat ie het water in gaat, controleer wel even wat voor bodem verf die heeft. Anders ff goede laag antifouling op aanbrengen
Ik heb zelf een boot van 9 meter, dus ik ken het formaatquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:26 schreef Fendy het volgende:
[..]
Hou rekening met het feit dat deze bootjes berekend zijn op 25 man ofzo, dus als je er met 4 man en een paardekop in gaat, ligt ie niet zo diep als hij hoort, dat komt de bestuurbaarheid weer niet ten goede, dus is een boegschroef gewoon erg handig, daarnaast is het op de grachten gewoon veel makkelijker.
En de verf gaat er allemaal af. Zoals in de OP staat
Overigens, ga jij even in je woonkamer 7.5 meter uitleggen met een meetlintje, is namelijk groter dan je denkt
Verf gaat komend voorjaar gebeuren inderdaad, nog niet meteenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb zelf een boot van 9 meter, dus ik ken het formaat
excuus, ik dacht dat die verf pas voor komende winter bedoelt was. Zit er wel al een zwemtrap op
In ieder geval nu zeker ff van geniet, dat motiveert alleen maar bij het klussen (waar nog flink wat tijd in gaat zitten).
Vwb technische onderdelen kun je alvast even catalogi van Vetus, Technautic aanvragen, kun je alvast een beetje orienteren.
Ik zal eens aan mijn bovenbuurman vragen wat schoonstralen kost, als je dat zou willen iig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:32 schreef Fendy het volgende:
[..]
Verf gaat komend voorjaar gebeuren inderdaad, nog niet meteen
Dus nu gaat ie een maandje het water in (als ie goed is) en dan in heet voorjaar er weer uit en compleet verbouwd worden.
Zit al heel erg veel bij verschillende (online) watersportwinkels te kijken naar prijzen en formaten van railingen, kikkers, bolders, boegschroeven, stuursystemen, houtwerk en andere handige hebbedingetjes...
Waar bestel ik die catalogi?
-edit- Nog geen zwemtrap
Romp verf boeit niet echt, maar kijk echt eerst ff goed naar de bodem. Als dat nog kaal polyester is dan raad ik je echt ten zeerste aan daar antifouling op te smeren. Anders krijg je er spijt van als ie er in het najaar uitgaatquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:32 schreef Fendy het volgende:
[..]
Verf gaat komend voorjaar gebeuren inderdaad, nog niet meteen
Dus nu gaat ie een maandje het water in (als ie goed is) en dan in heet voorjaar er weer uit en compleet verbouwd worden.
Zit al heel erg veel bij verschillende (online) watersportwinkels te kijken naar prijzen en formaten van railingen, kikkers, bolders, boegschroeven, stuursystemen, houtwerk en andere handige hebbedingetjes...
Waar bestel ik die catalogi?
-edit- Nog geen zwemtrap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |