ja, dikke doei, straks is ie haske giftig..quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:40 schreef Muks het volgende:
T lijkt mij toch een of andere vrucht te moeten worden, misschien de natuur ff zijn gang laten gaan en wie weet wordt je nieuwsgierigheid snel beloond !
Dan had je er niet met je hand in moeten gaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:40 schreef moussy het volgende:
[..]
ja, dikke doei, straks is ie haske giftig..
Waar miste je het stukje handschoenen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dan had je er niet met je hand in moeten gaan.
Ja...quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:50 schreef moussy het volgende:
[..]
Waar miste je het stukje handschoenen?
ik wat andersquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef Sjeen het volgende:
Die flap ook... ik zie er rosbief in
Wel heel benieuwd wat voor iets het is!
Nederlandse naam: Pijpbloemquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:00 schreef senesta het volgende:
Volgens mij is het een Aristolochia elegans..
Of Duitse pijp
Ja, dat kon ook nog...quote:
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:04 schreef moussy het volgende:
Opmerkingen:
Opgelet giftig! deze en vele andere aristolochias bevatten alkaloïden die heel toxisch zijn voor de nieren! de symptomen gaan van hevige pijn tot dood naargelang de geabsorbeerde dosis.
ehm..
heb ik al 20x gedaan. Ik ruk ze er straks nog uit, weg dr mee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Wmb prachtig om eens te gaan bekijken in een botanische tuin, maar geen achtertuin materiaal.
En ik zou toch nog even extra goed mijn handen wassen!
Niet met kleine kinderen of huisdieren in ieder geval nee, ik weet niet hoe snel ze echt schadelijk zijn. Ik heb ook voor de zekerheid geen brugmansia of datura meer in de achtertuin, alleen nog voor aan de kant waar niets of niemand komt.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Wmb prachtig om eens te gaan bekijken in een botanische tuin, maar geen achtertuin materiaal.
En ik zou toch nog even extra goed mijn handen wassen!
Verbrand hem.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:28 schreef moussy het volgende:
bij het in de groene container proppen roken ze naar maggi
is al weg, zoiets geef ik niet wegquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:47 schreef AppelCake het volgende:
http://www.neerlandstuin.nl/planten/aristolochia.html
Ik zou hem niet wegdoen
Anders wil ik hem wel!
... heb je wel érgens iets gelezen in dit topic?quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef AppelCake het volgende:
[..]
wrm niet?en hvl heb je er eigenlijk voor betaald?
Jawel, maar ik ben het vergeten...quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:51 schreef moussy het volgende:
[..]
... heb je wel érgens iets gelezen in dit topic?
Ik blijf wikipedia gelovenquote:Op donderdag 14 juni 2012 17:04 schreef moussy het volgende:
hier is het weer de durior en niet giftig
http://www.groenrijk.nl/GroenEncyclopedie-Aristolochia-durior
idd, maar hij is al weg, ik heb als een mongool zelfs snippertjes op lopen rapenquote:Op donderdag 14 juni 2012 17:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gewoon het zekere voor het onzekere nemen dan maar
voor jou leeg ik dan eerst nog ff de kattenbakkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 17:10 schreef AppelCake het volgende:
IK WIL HEM HEBBEN! WELKE PROVINCIE WOON JE? EN IK HAAL HEM WEL UIT JE PRULLENBAK!
quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:11 schreef moussy het volgende:
[..]
idd, maar hij is al weg, ik heb als een mongool zelfs snippertjes op lopen rapen
Geef je groot gelijk hoor. Zou ook geen risico willen nemen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:11 schreef moussy het volgende:
[..]
idd, maar hij is al weg, ik heb als een mongool zelfs snippertjes op lopen rapen
nou en?quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:12 schreef AppelCake het volgende:
[..]volgens mij is die plant zelfs duur!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |