quote:
Op zondag 17 juni 2012 21:28 schreef The_Substitute het volgende:Het enige aan Skyrim wat beter is dan z'n voorganger is de Levelling (Perks) en de Graphics, wat je sowieso mag verwachten 5 jr later uiteraard, dus eigenlijk niet noemenswaardig. En het feit dat de Dragons minder saai zijn dan die constante Oblivion-gates. De rest is of precies hetzelfde principe (gameplay/soundtrack) of jammer genoeg slechter (quests), cq slecht uitgevoerd (companions/herhaalbare misc. quests).
Absoluut. En zelfs bij die perks loop je regelmatig tegen dingen aan dat je denkt "waarom de fuck zou ik daar ooit punten in stoppen".
De hele gameplay is ook niets anders dan een licht opgepoetste oblivion. Nog steeds is de melee combat repetitief en ongeïnspireerd, terwijl dit in andere games jaren terug al dynamischer is uitgevoerd. Dark messiah of might & magic, om maar even iets te noemen. In plaats daarvan is het nog steeds 'muisknop ingedrukt houden voor harde slag, snel klikken voor snelle zachtere klappen'. Kom op zeg, in een spel uit deze tijd met zo'n team en met enige kennis van games zijn dat júist de punten waarop je een game van degelijk naar geweldig kan tillen.
Hoe kan je nou alles mooier en beter maken maar de -core- van de game, de combat, zo braindead laten?
Ik vrees dat het toch een financiële overweging is die ze hebben gemaakt. Met mooie graphics scoor je tegenwoordig meer mensen dan met gameplay. Toch had ik gehoopt dat ze dan íets meer tijd besteed hadden aan de game zelf in plaats van hoe het eruit ziet.
quote:
*Ja, poging tot uitlokking van ontopic reacties ;-)*