Mwa, ik haal maar 1 voorbeeld aan en dat is zijn geslaagde seizoen bij Milan, daar doen 2 potjes bij Oranje wat mij betreft weinig aan af.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, dat is dan andersom toch net zo goed? Jullie hopen vurig dat hij wel slaagt. Dat er dan filmpjes uit 2005 en verzonnen champions league wedstrijden tegen Barcelona bij moeten worden gehaald zegt eigenlijk al genoeg.
1 keer en nee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij ondertussen al gezegd dat je deze discussie links zou laten liggen?
Verzonnen wedstrijd, was gewoon een vergissing, maar die maak jij natuurlijk niet?
Ik denk dat jij toch ook wel geschrokken bent van zijn optreden op het EK.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, ik haal maar 1 voorbeeld aan en dat is zijn geslaagde seizoen bij Milan, daar doen 2 potjes bij Oranje wat mij betreft weinig aan af.
Ik ben niet zo'n opportunist om van 2 mindere wedstrijden al te schrikken. Daarnaast speelt zo'n beetje het complete team ondermaats, dus ik kan het relativeren. Om te kunnen concluderen of Bommel nog in staat is van waarde te zijn kijk ik liever naar een continuevorm, en zijn laatste bij Milan vond ik alles behalve ondermaats. Sterker nog; da's voor PSV in de huidige Eredivisie alles behalve een verloren plek in de selectie, naar mijn gevoel.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat jij toch ook wel geschrokken bent van zijn optreden op het EK.
Iedere Nederlandse club, die in de knock out fase, een willekeurige spaanse of Portugese ploeg zou hebben geloot, daarvoor was het meteen exit geweest. Nederlandse clubs hebben redelijk mazzel met de loting gehad. Ze zaten ook niet in de meest moeilijke poules...quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:29 schreef mrstylo het volgende:
Heb discussie door gelezen en tot nu heb ik geen enkele 'goede' argument gelezen (aan beide kanten).
-Eredivisie stelt niets voor.
Waarom zo denigrerend, want na paar landen hebben wij het meeste punten binnen gehaald.
Je moet niet kijken naar punten, maar naar niveau. Qua niveau is de Eredivisie om verschillende redenen ontzettend laag. Wat verder de amusementswaarde alleen maar ten goede komt voor de neutrale kijker, want letterlijk iedereen kan van iedereen winnen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:29 schreef mrstylo het volgende:
Heb discussie door gelezen en tot nu heb ik geen enkele 'goede' argument gelezen (aan beide kanten).
-Eredivisie stelt niets voor.
Waarom zo denigrerend, want na paar landen hebben wij het meeste punten binnen gehaald.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je moet niet kijken naar punten, maar naar niveau. Qua niveau is de Eredivisie om verschillende redenen ontzettend laag. Wat verder de amusementswaarde alleen maar ten goede komt voor de neutrale kijker, want letterlijk iedereen kan van iedereen winnen.
Ik vind dat gewoon respectloos. Eredivisie is zo slecht nog niet. Mensen zien niet dat we kweekvijver zijn voor toplanden en die zullen we sowieso niet inhalen. Landen en Portugal zijn nu beter, maar over 2 á 3 jaartjes niet meer. Glasgow Rangers is nu gevallen en dat gaat daar ook gebeuren. Landen kopen spelers met geld dat er niet is en dat kan nooit zo lang blijven.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iedere Nederlandse club, die in de knock out fase, een willekeurige spaanse of Portugese ploeg zou hebben geloot, daarvoor was het meteen exit geweest. Nederlandse clubs hebben redelijk mazzel met de loting gehad. Ze zaten ook niet in de meest moeilijke poules...
Heb je dan Milan gevolgd afgelopen jaar?quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n opportunist om van 2 mindere wedstrijden al te schrikken. Daarnaast speelt zo'n beetje het complete team ondermaats, dus ik kan het relativeren. Om te kunnen concluderen of Bommel nog in staat is van waarde te zijn kijk ik liever naar een continuevorm, en zijn laatste bij Milan vond ik alles behalve ondermaats. Sterker nog; da's voor PSV in de huidige Eredivisie alles behalve een verloren plek in de selectie, naar mijn gevoel.
Ja, je maakt nu een aantal aannames waar ik niet echt in mee kan gaan. Over 2 á 3 jaar zijn landen als Portugal zijn over 2 á 3 jaar niet meer beter, omdat? Geld kopen met spelers wat er niet is, hoezo? Zolang de schatrijke eigenaren van Chelsea en consorten hun eigen privégeld erin pompen valt er weinig aan te doen, lijkt me. De een koopt een lap grond, de ander een voetbalteam, ik zou niet weten wat er niet goed aan kan gaan, mits de UEFA met andere regels gaat komen. Tot die tijd geen vuiltje aan de lucht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat gewoon respectloos. Eredivisie is zo slecht nog niet. Mensen zien niet dat we kweekvijver zijn voor toplanden en die zullen we sowieso niet inhalen. Landen en Portugal zijn nu beter, maar over 2 á 3 jaartjes niet meer. Glasgow Rangers is nu gevallen en dat gaat daar ook gebeuren. Landen kopen spelers met geld dat er niet is en dat kan nooit zo lang blijven.
Ja, als ik zo'n stelling aanneem dan doe ik dat op basis van zelf waargenomen beelden. 90 minuten wedstrijden, that is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Heb je dan Milan gevolgd afgelopen jaar?
twitter:RikElfrink twitterde op donderdag 14-06-2012 om 16:45:41Interesse van meerdere Europese clubs voor #Manolev, stelt #PSV-directeur Marcel Brands. Nog geen bod, signalen zijn echter goed. reageer retweet
Kweekvijver ja, maar op het moment dat een speler echt niveau heeft, vertrekt hij (kan hem geen ongelijk geven) TV gelden zijn in het buitenland veel hoger, waardoor ze het zich kunnen veroorloven die spelers te kopen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vind dat gewoon respectloos. Eredivisie is zo slecht nog niet. Mensen zien niet dat we kweekvijver zijn voor toplanden en die zullen we sowieso niet inhalen. Landen en Portugal zijn nu beter, maar over 2 á 3 jaartjes niet meer. Glasgow Rangers is nu gevallen en dat gaat daar ook gebeuren. Landen kopen spelers met geld dat er niet is en dat kan nooit zo lang blijven.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef mrstylo het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op donderdag 14-06-2012 om 16:45:41Interesse van meerdere Europese clubs voor #Manolev, stelt #PSV-directeur Marcel Brands. Nog geen bod, signalen zijn echter goed. reageer retweet
Komt ZEKER door die oefeninterland tegen Nederland, kan niet anders...quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef mrstylo het volgende:
je weet maar nooit, ik heb hem eigenlijk niet gevolgd. Die Serie A trekt me niet, alleen een topper wil ik wel eens kijken.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, als ik zo'n stelling aanneem dan doe ik dat op basis van zelf waargenomen beelden. 90 minuten wedstrijden, that is.
Beste nieuws sinds lange tijd hahahaquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef mrstylo het volgende:
1. Niet landen als Portugal, maar Portugal.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, je maakt nu een aantal aannames waar ik niet echt in mee kan gaan. Over 2 á 3 jaar zijn landen als Portugal zijn over 2 á 3 jaar niet meer beter, omdat? Geld kopen met spelers wat er niet is, hoezo? Zolang de schatrijke eigenaren van Chelsea en consorten hun eigen privégeld erin pompen valt er weinig aan te doen, lijkt me. De een koopt een lap grond, de ander een voetbalteam, ik zou niet weten wat er niet goed aan kan gaan, mits de UEFA met andere regels gaat komen. Tot die tijd geen vuiltje aan de lucht.
Ten slotte stelt de Eredivisie in dusverre zo weinig voor dat we in de CL niks, maar dan ook niks te zoeken hebben, slechts in de Europa League en daar worden onze topclubs helemaal overklast door subtoppertjes uit Spanje, Engeland en Italië. De Eredivisie is wel vermakelijk, maar stelt qua niveau weinig voor. Kweekvijver of niet.
Probleem is dat Barca en Real zich keurig aan de regels houden, die kunnen wel hun eigen inkomsten genereren. Die haal je ook niet meer in.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kweekvijver ja, maar op het moment dat een speler echt niveau heeft, vertrekt hij (kan hem geen ongelijk geven) TV gelden zijn in het buitenland veel hoger, waardoor ze het zich kunnen veroorloven die spelers te kopen.
Op dit moment is er geen enkele club die kan wedijveren op voetbalgebied met een Valencia, en als je ziet dat die een HEEEEEEL eind onder barca en real stond aan het einde van de competitie, dan heeft Nederland nog een lange weg te gaan. Barca en Real hebben megaschulden, en als de Uefa daar iets aan zou doen, dan kan er wat veranderen. Maar ploegen uit landen als Spanje en Engeland, hebben zoveel meer tv geld te besteden, daar kan Nederland niet tegen op. En dan heb je nog altijd inversteerders, die 100-en miljoenen pompen in clubs als Chelsea. Dat kan hier ook (bij Vitesse) maar net ff wat minder grootschalig. En dat zal nog lang zo blijven vrees ik.
Laten we aannemen dat dat waar is, dan hebben 1 of meer Portugese clubs de zaken niet echt op orde. Dat verandert nog altijd niets aan het niveau van de Eredivisie of het gapende gat wat tussen dat en de Engelse, Franse, Duitse, Italiaanse en Spaanse competitie ligt. Het is vermakelijk, maar niet hoogstaand.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:52 schreef mrstylo het volgende:
[..]
1. Niet landen als Portugal, maar Portugal.
2.Signalen dat ik gelijk heb:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_rand_afgrond__.html
http://www.voetbalprimeur(...)uel-met-acht-spelers
Voor de rest heb je wel weer gelijk.
Maar hebben wel 100-en miljoenen schuld. En die zullen ze op de 1 of andere manier af moeten lossen. Maar gezien de bekendheid van die clubs, hebben ze dat zo voor elkaar. Een Barca shirtje met de naam Messi erop, zal altijd vaker over de toonbank blijven gaan dan een PSV shirtje met de naam Messi erop.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Probleem is dat Barca en Real zich keurig aan de regels houden, die kunnen wel hun eigen inkomsten genereren. Die haal je ook niet meer in.
Ik zag 3 jaar geleden anders nog geen City en PSG shirtjes hier in de buurt, nu stikt het ervanquote:Op donderdag 14 juni 2012 16:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar hebben wel 100-en miljoenen schuld. En die zullen ze op de 1 of andere manier af moeten lossen. Maar gezien de bekendheid van die clubs, hebben ze dat zo voor elkaar. Een Barca shirtje met de naam Messi erop, zal altijd vaker over de toonbank blijven gaan dan een PSV shirtje met de naam Messi erop.
Frankrijk kan al niet meer mee en is in te inhalen (uitgezonderd PSG). Italië gaat nooit meer groeien terwijl Eredivisie dat nog steeds doet (Eredivisie live abonnees, steeds grotere en voller stadions).quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Laten we aannemen dat dat waar is, dan hebben 1 of meer Portugese clubs de zaken niet echt op orde. Dat verandert nog altijd niets aan het niveau van de Eredivisie of het gapende gat wat tussen dat en de Engelse, Franse, Duitse, Italiaanse en Spaanse competitie ligt. Het is vermakelijk, maar niet hoogstaand.
Er zijn wel meer clubs die schuld hebben, kijk maar naar PSV. Volgens mij bedraagt de schuld van Real Madrid 100 miljoen tegenover een begroting van 500 miljoen. PSV zit op 50 miljoen schuld (of meer) ten opzichte van 60 miljoen begroting en Feyenoord heeft ook een behoorlijk gedeelte van zijn begroting als schuld staan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar hebben wel 100-en miljoenen schuld. En die zullen ze op de 1 of andere manier af moeten lossen. Maar gezien de bekendheid van die clubs, hebben ze dat zo voor elkaar. Een Barca shirtje met de naam Messi erop, zal altijd vaker over de toonbank blijven gaan dan een PSV shirtje met de naam Messi erop.
Italie gaat steeds verder weg ja, er is volgens mij ook niet zo veel buitenlandse interesse voor en ook in het binnenland zijn de stadions iets te vaak leeg.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Frankrijk kan al niet meer mee en is in te inhalen (uitgezonderd PSG). Italië gaat nooit meer groeien terwijl Eredivisie dat nog steeds doet (Eredivisie live abonnees, steeds grotere en voller stadions).
Ik zeg niet dat we ze inhalen maar wij (de Eredivisie) kunnen beter met geld omgaan en doen er meer mee. Dat kan helpen tegen clubs als een Udinse/Lazio.
Jullie zien er negatieve kant van in, maar ik weet dat er punten zijn wat Eredivisie veel beter in zijn.
Paar van de punten:
-Halen meer sponsor geld op, dan bijvoorbeeld clubs als Everton(een concurrent dus en niet een team als Chelsea wat mensen dachten dat ik bedoelde).
-Wij hebben meer solide teams (uitgezonderd Duitsland en Engels). Solide bedoel ik mee dat in Nederland niet snel gebeurt dat iemand als Villareal degradeert. Door zo'n zekerheid kun je veel eerder investeren.
Ik zeg hiermee niet dat we CL kampioen kunnen worden, maar binnen 8 á 10 jaar heeft minstens 1 Eredivisie team EL finale gehaald.
Volgens mij was het bij Real Madrid wel meer. Dacht dat ze bv alleen Ronaldo al volledig hadden gefinancierd dmv een lening bij die klotebank waar je nu de hele tijd over hoort. Wat dat betreft wel interessant wat daarmee gebeurd mocht die hele inboedel in handen vallen van de ECB. Ik zeg executieveilingquote:Op donderdag 14 juni 2012 17:07 schreef Adames het volgende:
[..]
Er zijn wel meer clubs die schuld hebben, kijk maar naar PSV. Volgens mij bedraagt de schuld van Real Madrid 100 miljoen tegenover een begroting van 500 miljoen. PSV zit op 50 miljoen schuld (of meer) ten opzichte van 60 miljoen begroting en Feyenoord heeft ook een behoorlijk gedeelte van zijn begroting als schuld staan.
Wat nu gewoon een hele grote probleem is als landen in Italië, Spanje en Portugal.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:09 schreef Typisch het volgende:
Schulden zijn ook helemaal niet erg, of woont iedereen hier in hun koophuis zonder hypotheek?Zolang je de afspraken qua betalingen na kunt komen is er niets aan de hand.
Laatst was er een discussie over hier in VBL. Maar je hebt gelijk, het is meer 170 miljoen schuld. Barcelona zit op meer.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij was het bij Real Madrid wel meer. Dacht dat ze bv alleen Ronaldo al volledig hadden gefinancierd dmv een lening bij die klotebank waar je nu de hele tijd over hoort. Wat dat betreft wel interessant wat daarmee gebeurd mocht die hele inboedel in handen vallen van de ECB. Ik zeg executieveiling
Een competitie zoals Schotland maar dan in Spanje is op termijn natuurlijk ook dodelijk. Al kunnen ze dan nog wel voor die Europese Supercompetitie gaan.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:11 schreef Adames het volgende:
Overigens hebben jullie op zich wel gelijk, maar niet wat betreft de topploegen. Het zijn juist de subtoppers die idiote schulden hebben ten opzichte van hun begroting. Valencia en de halve Portugese middenmooit is de echte ramp.
Daar heb ik geen inzagen in. Als ze even een Kaká verkopen voor 40 miljoen kunnen ze vast wel weer een jaar rente betalen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:10 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat nu gewoon een hele grote probleem is als landen in Italië, Spanje en Portugal.
Heb ook nooit over Real Madrid, Chelsea en/of ManU gehad. Ineens gaat het daarover terwijl ik meer had over Portugal.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:11 schreef Adames het volgende:
Overigens hebben jullie op zich wel gelijk, maar niet wat betreft de topploegen. Het zijn juist de subtoppers die idiote schulden hebben ten opzichte van hun begroting. Valencia en de halve Portugese middenmooit is de echte ramp.
Schulden zelf zeggen NIKS.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:22 schreef BlaZ het volgende:
Kwa schuld zitten de grootste problemen in de Primera Division.
Real : 589milj
Barcelona : 578milj
Valencia : 382milj
Atletico : 514milj
Rayo Vallecano, Racing Santander, Real Betis, Zaragoza, Granada and Mallorca in directe financiële problemen net als 6 2e divisie teams.
In totaal worden de schulden in het Spaanse voetbal op 3,5 miljard geschat.
Zolang je de kortlopende schulden maar kunt aflossen is er geen probleem. Tevens zijn de clubs veel meer waard dan bovengenoemde schulden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:22 schreef BlaZ het volgende:
Kwa schuld zitten de grootste problemen in de Primera Division.
Real : 589milj
Barcelona : 578milj
Valencia : 382milj
Atletico : 514milj
Rayo Vallecano, Racing Santander, Real Betis, Zaragoza, Granada and Mallorca in directe financiële problemen net als 6 2e divisie teams.
In totaal worden de schulden in het Spaanse voetbal op 3,5 miljard geschat.
Dat moet je niet zeggen, dan stort het wereldbeeld in van de gemiddelde persoon.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:27 schreef tech4u het volgende:
Elk gezond bedrijf heeft trouwens leningen.
Tuurlijk, maar op financieel gebied loopt de primera division gewoon niet lekker. De bundesliga is kwa inkomsten de pd al voorbij zelfs.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:26 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Zolang je de kortlopende schulden maar kunt aflossen is er geen probleem. Tevens zijn de clubs veel meer waard dan bovengenoemde schulden.
NOS voorop.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat moet je niet zeggen, dan stort het wereldbeeld in van de gemiddelde persoon.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:55 schreef Scarface88 het volgende:
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:49 schreef mrstylo het volgende:
Dus wat voegt jouw post toe die alleen maar laat zien dat clubs schulden hebben?quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar op financieel gebied loopt de primera division gewoon niet lekker. De bundesliga is kwa inkomsten de pd al voorbij zelfs.
De verschillen met de premier league zijn al helemaal onoverbrugbaar.
Als Brands Engelaar kan verkopen voor wat geld, dan neem ik al mijn woorden terug (eigenlijk niet, maar wil Brands ff motiverenquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:00 schreef Scarface88 het volgende:
Ah, over het hoofd gezienWel positief in ieder geval. Nu Engelaar nog.
Oh dat was alleen omdat eerder verkeerde bedragen werden genoemd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:04 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus wat voegt jouw post toe die alleen maar laat zien dat clubs schulden hebben?0,0.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |