abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:01:33 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112880451
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:01:49 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112880463
Ben te veel ontslankt om een goeie TT te kunnen bedenken :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_112880567
Ja het was ook typefout... :6 ;)

Teveel ontVikt om nog fatsoenlijk te kunnen vervoegen. :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 14 juni 2012 @ 12:05:26 #4
70532 loveli
N
pi_112880611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Ben te veel ontslankt om een goeie TT te kunnen bedenken :+.
Noem je jezelf nou dik?
crap in = crap out
pi_112880627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:04 schreef V1z0R het volgende:

:D
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:07:05 #6
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112880670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:27 schreef Nallie het volgende:

[..]

Genieten is goed!! :)

Ik heb geen date haha! Naja met een vriend en vriendin ;)
We gaan naar 'My idiot brother' van de makers van Little miss sunshine en Sunshine Cleaning, met Zooey Deschanel :) Lijkt me heel leuk dus ben benieuwd.
Eten waarschijnlijk bij Vapiano of Wagamama :9
Die film is grappig, maar of ie bioscoopwaardig is... Iig veel plezier!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:07:14 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112880680
quote:

Hihi :D

Van harte Vik!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112880688
Pfff, heb een slechte motivatiedag :(

Het is na twaalf en ik heb er een was ingestopt, de kattenbakken gedaan, gestofzuigd, op fok gezeten en wel 2 kantjes getypt :')
pi_112880774
Gefeli Vik!

Wagamama :9 Gebakken noodles met zalm :9

Vapiano is ook goed, in Berlijn zaten we in een hotel met Vapiano op de begane grond en we hebben daar wel 3 keer gegeten :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112880775
Stond vanochtend op de weegschaal en mijn verwachtingen waren niet zo goed, omdat ik wat losser had gegeten en gedronken de laatste tijd.. 78 kg :o Gaat wel hard ineens!
pi_112880818
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:07 schreef An24 het volgende:

Het is na twaalf en ik heb er een was ingestopt, de kattenbakken gedaan, gestofzuigd, op fok gezeten en wel 2 kantjes getypt :')
Idem, heb me net bedacht dat ik volgende week een extreem rooster heb en nu hangt de was hier nog niet :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112880822
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:07 schreef An24 het volgende:

dat klinkt mij behoorlijk productief in de oren. Ik heb hardgelopen, een was gedaan en opghangen, en m'n bankzaken voor de US geregeld.
pi_112880844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:09 schreef the85mc het volgende:
Stond vanochtend op de weegschaal en mijn verwachtingen waren niet zo goed, omdat ik wat losser had gegeten en gedronken de laatste tijd.. 78 kg :o Gaat wel hard ineens!
Duidelijk echt door je 80 drempel heen, top. Maar je gaat toch geen mager manneke worden he?!
pi_112880897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat klinkt mij behoorlijk productief in de oren. Ik heb hardgelopen, een was gedaan en opghangen, en m'n bankzaken voor de US geregeld.
Klopt, alleen op de verkeerde dingen /uitstelgedrag.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:54 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112880905
quote:

_O-.

@ loveli: neuh, meer dat ik niet meer zo in deze reeks zit :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_112880916
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:10 schreef An24 het volgende:

[..]

Duidelijk echt door je 80 drempel heen, top. Maar je gaat toch geen mager manneke worden he?!
Nee, dat was niet de bedoeling om een latje te worden. Maar die bouw heb ik ook niet om lat te worden. Is wel een goede basis om daarna te gaan krachttrainen..
pi_112880942
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:12 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nee, dat was niet de bedoeling om een latje te worden. Maar die bouw heb ik ook niet om lat te worden. Is wel een goede basis om daarna te gaan krachttrainen..
Dan is het goed :*
pi_112881077
Jeetje wat ben ik suf vandaag :D
pi_112881112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:16 schreef Perruche het volgende:
Jeetje wat ben ik suf vandaag :D
Te hard gezopen tot te laat voetbal gekeken gister?
pi_112881141
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:17 schreef the85mc het volgende:

[..]

Te hard gezopen tot te laat voetbal gekeken gister?
He maar 3 bier op, maar was pas 2 uur thuis... vreemd huis, niet goed geslapen, pijn in m'n rug van het bed... je kent het wel! Gelukkig ben ik niet de enige *O*
pi_112881278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

He maar 3 bier op, maar was pas 2 uur thuis... vreemd huis, niet goed geslapen, pijn in m'n rug van het bed... je kent het wel! Gelukkig ben ik niet de enige *O*
Ik voelde me vanochtend ook wat duf, maar had gister toch redelijk veel gedronken. Maar nu gaat het prima, al heb ik me wel eens fitter gevoeld haha.. Denk wel dat ik rond 4-5 uur een dipje ga krijgen.. dan ga ik dan gewoon 'dom' werk doen zoals allemaal shit printen en ordenen..
pi_112881348
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:21 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik voelde me vanochtend ook wat duf, maar had gister toch redelijk veel gedronken. Maar nu gaat het prima, al heb ik me wel eens fitter gevoeld haha.. Denk wel dat ik rond 4-5 uur een dipje ga krijgen.. dan ga ik dan gewoon 'dom' werk doen zoals allemaal shit printen en ordenen..
Ik las shin splinten :').
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_112881360
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:18 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hier ook een brak persoon... Iets meer bier, maar wel eerder mijn eigen bed in O+ tig keer wakker geworden door iemand die naast me lag, en de halve nacht heeft liggen overgeven...
~ Bonito La Risa ~
pi_112882635
Thanks voor de lucks :D

Net writing achter de rug (essay en brief schrijven). Denk dat het wel goed genoeg was. Om 13.45u het volgende onderdeel. Er waren net al wat vrouwen op de wc aan het klagen dat het 'belachelijk was zo'n hele dag examens'. Stelletje zeuren :+

Herinneren jullie je deze nog?

Martijn kneep er gisteren ook eens in. *SPLAT* Yuk :D Smerige spetters door de hele kamers en meuren dat het deed :D :+
  Vis een optie? donderdag 14 juni 2012 @ 13:03:55 #25
70532 loveli
N
pi_112882741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 13:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Herinneren jullie je deze nog?
[ afbeelding ]

Martijn kneep er gisteren ook eens in. *SPLAT* Yuk :D Smerige spetters door de hele kamers en meuren dat het deed :D :+
Win!!!!!
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')