quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sowieso reflux, maar daarbuiten is er lichamelijk niks aan de hand. Schijnt een zeer prikkelbaar mannetje te zijn, waardoor hij heel snel afgeleid is, waardoor hij weer overdag niet slaapt, dit resulteer weer in slecht drinken. Ze willen hem nu minstens 1 week opnemen om zijn huidige ritme te doorbreken. Wij moeten vervolgens met hem thuis ook anders met hem omgaan. Minder spelen, minder oppakken, inbakeren, etc.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Wij mogen hem 1x per dag bezoeken om hem te voeden, daarna moeten wij weer weg.
Om zijn ritme te doorbreken inderdaad, gedurende de week willen ze het langzaam opbouwen. Als wij er constant bij zijn gaat hij zich weer 'thuis voelen' waardoor zijn ritme onveranderd zal blijven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:51 schreef Kyara het volgende:
Wat naar dat je hem zo moet achterlaten Xaban en dat je er maar 1x per dag naar toe mag is ondraaglijk. Is dat ook om zijn ritme te doorbreken? Ik vind het nogal wat.....maar 1x per dag bij je kind mogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarbij hebben we een razenddruk weekend voor de boeg dus er iets moois van maken zat er sowieso niet in. Sorry!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn jullie al begonnen met bijvoeding?
Tja, dat heb ik niet gered, maar ook niet verwacht. En wat goed zeg!!quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo ik ben verslaaaaafd aan volleybalen volleybal ook alweer vanaf dat Liene 6 weken was...
en dit seizoen zelfs gepromoveerd naar de hoofdklasse
Ja maar dan hoef ik tenminste niet zo te hupsenquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:15 schreef Kuukske het volgende:
Van bodybalance krijg je ook helse spierpijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou idd.....Waardeloos. 't lijken de F-jes wel.quote:
Ik kan dat tempo ook precies aanquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:20 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja maar dan hoef ik tenminste niet zo te hupsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, vrije dag! Dan heb je vast tijd om mij je rekening nr door te gevenquote:Op donderdag 14 juni 2012 09:35 schreef Cyntiaa het volgende:
Balen van je slechte nachten, mevrouw mus!Tandenpijn is heel sneu, ook voor de mamma's.
Hier wel een goede nacht ondanks zijn keelpijn. Vandaag een vrij dagje, de boodschappen zijn binnen en het huis is beneden schoon dus ik mag even niets doen!
Naam van je kind er nog bijquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:51 schreef PiercedGal het volgende:
ahhhh nothtesame, nu nog elke nacht? vaak??
Erg zwaar hoor!
fee-nix:
zo?
PieredGal 23 sepember 2011
Wordt je daar zelf dan ook niet een keer doodmoe van? Hoeveel dorst kan zo'n kleintje hebben denk ik dan..quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:27 schreef bitterend het volgende:
R ligt vaak zat wakker snachts want geen zin in slapen na het voeden, of ik heb haar net gevoed en een half uur later beslist ze dat ze nogmaals wil drinken
Dat was ook bij ons het geval en mijn pleit om het te accepteren slaat toch echt wel hier op.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:25 schreef Susie het volgende:
Eruit moeten om te voeden en dan weer verder slapen is wat anders dan dat ze uren op zit met draakje, omdat ze niet wil slapen. Dat is volgens mij het probleem bij NTS en het 's avonds niet in slaap willen vallen, pas na een strijd van weet ik niet hoe lang.
Het hoeft niet altijd dorst te zijn maar ook gewoon mama behoefte zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:33 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Wordt je daar zelf dan ook niet een keer doodmoe van? Hoeveel dorst kan zo'n kleintje hebben denk ik dan..
Ja, soms denk ik aaaaalweeer!! maar dan probeer ik het gewoon te accepteren dat het zo is. Idd wat DML zegt, mamahonger, behoefte aan contact, knuffelen enzo..toen ze 2 nachten op haar kamer sliep was het echt nog erger...om het uur hard huilen, nu ze weer bij ons slaapt is het weer beterquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:33 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Wordt je daar zelf dan ook niet een keer doodmoe van? Hoeveel dorst kan zo'n kleintje hebben denk ik dan..
Daar ben ik het ook echt wel mee eens! Heeft hier namelijk ook enorm geholpen. Op het moment dat ik het accepteerde, ging het prima. En inderdaad hier niet meer posten erover hielp ook en nooit neerzetten dat je een goede nacht hebt gehad ivm Fok!-wet enzo...quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat was ook bij ons het geval en mijn pleit om het te accepteren slaat toch echt wel hier op.
Het wordt beter en je kan als lichamelijk echt alles uit gesloten is dan toch maar vooral proberen het beste er van te maken en er door je aan te passen qua slaaptijden etc er zo goed mogelijk doorheen proberen te rollen.
Daar kijken we hier naar uit. Als de kleine over een paar maanden ook aan het speelgoed van de grote komt, ben benieuwd of onze grote dan groot en verstandig genoeg is om er relaxt onder te blijven.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik ben benieuwd; Evie liep ook met 10 maanden de hele dag rond de tafel enzo, en ging pas bij 14 maanden los lopen... dus kan ook heel prima nog ff duren.
En pffff; wat we nu krijgen hier; beide jaloers, en beide niet willen delen... dus een hoop gepiep en gejengel hier af en toe... Leuk hoor een peuter en een dreumes2be
Zelf zou ik huilen binnen een half uur na een voeding ook nooit duiden als honger bijvoorbeeld. Hoogstens mamahonger maar dat kan ook op andere manieren worden opgelost. Sowies heb ik altijd zo'n beetje als richtlijn gehouden dat er niet binnen twee uur na een voeding opnieuw gedronken werd (binnen de grenzen van wat reëel is natuurlijk) omdat ik liever geen 'graasgedrag' heb. Wat DML zegt, het is ook maar net waar je grenzen liggen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:33 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens! De dramatische nachten worden denk ik deels veroorzaakt door een heel akelige tand, deels doordat Simon even extra behoefte heeft aan geborgenheid. Hij is opeens zo groot, zo enthousiast en onderzoekend... 's nachts moeten alle nieuwe indrukken verwerkt worden en als hij mij daarvoor nodig heeft dan help ik hem met liefde. Wat niet wil zeggen dat ik het niet zwaar vindquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:45 schreef bitterend het volgende:
Weet niet wat graasgedrag is maar ik heb liever geen huilende baby als ik het snel en makkelijk kan oplossen, ik voed op verzoek dus dan is het ook echt op verzoek.
Volgens mij is ook niks mis met mamahonger, BV is toch niet alleen voeding...tenminste voor ons is het veel meer.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:14 schreef Beessie-Jen het volgende:
slapen.... ik durf er ook niet meer over te posten.... en probeer het idd gewoon zo te nemen als het komt. Maar valt me soms wel zwaar hoor, vooral als ik veel late diensten heb.. dus even wat uurtjes voor middernacht pakken is dr dus niet bij...
En leuk dat je meisje zo;n lol heeft Octo! leuk leuk!!!
Liene heeft het staan echt ontdekt en gaat steeds meer staan aan tafel en kasten en durft inmiddels over te stappen naar bijvoorbeeld de bank...
Volgens mij vertel je dat steeds heel duidelijk hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:45 schreef bitterend het volgende:
Weet niet wat graasgedrag is maar ik heb liever geen huilende baby als ik het snel en makkelijk kan oplossen, ik voed op verzoek dus dan is het ook echt op verzoek.
Volgens mij is ook niks mis met mamahonger, BV is toch niet alleen voeding...tenminste voor ons is het veel meer.
En daarom vertel ik niet hoe het bij ons gaat, ik vind soms dat er echt rare opmerkingen worden gemaakt.
Ik pik het er even uit. Ik geef dan flesvoeding, en zoals bitterend het beeld 'romantiseerd' ...ik kan me dat gewoonweg niet voorstellen....quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:09 schreef Clubsoda het volgende:
Bovendien werkt het voor kinderen die de fles krijgen ook prima om 5-7 flessen op een dag te krijgen, waarom voor een borstgevoed kind dan niet? Ik geloof niet dat ik mijn kind tekort doe door diezelfde hoeveelheid voedingen per etmaal te geven maar dan uit de borst. Ik vind het soms jammer dat er gedaan wordt alsof er maar één manier van borstvoeden is. Volledig voeden op verzoek móet, clusteren is noodzakelijk etc. Er zijn nog tal van middenwegen die ook prima werken. Het is denk ik deels een perceptieverschil. Zoals Bitterend zegt "borstvoeding is meer dan voeden", voor mij is dat niet zo.
ik voed ook op verzoek, en net zoals je kan kiezen ( en je productie trekt dt prima ) op tijden te voeden..quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:33 schreef PureEvil het volgende:
[..]
mijn kind is geen koe???!!!!quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zelf zou ik huilen binnen een half uur na een voeding ook nooit duiden als honger bijvoorbeeld. Hoogstens mamahonger maar dat kan ook op andere manieren worden opgelost. Sowies heb ik altijd zo'n beetje als richtlijn gehouden dat er niet binnen twee uur na een voeding opnieuw gedronken werd (binnen de grenzen van wat reëel is natuurlijk) omdat ik liever geen 'graasgedrag' heb. Wat DML zegt, het is ook maar net waar je grenzen liggen.
Dat zegt toch niemand?, er wordt alleen aangegeven hoe het persoonlijk voor die persoon is.. Niemand zegt dat hun manier DE manier is..quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:42 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik pik het er even uit. Ik geef dan flesvoeding, en zoals bitterend het beeld 'romantiseerd' ...ik kan me dat gewoonweg niet voorstellen....
Alsof dat een flessenkind niet gedeeltelijk 'op verzoek' voeding kan krijgen (doen wij hier dus wel)
Alsof dat een flessenkind geen behoefte heeft aan 'mamahonger' ...omdat het geen borst krijgt aangeboden.
Anyway, de discussie is alweer aangezwendeld zie ik, en 't is dankzij mijn opmerking dat we nu weer een wel/nietes spelletje krijgen...Dat was ook niet helemaal de bedoeling
Daar reageerde ik niet op. Hoe iemand borstvoeding geeft ligt helemaal aan de baby en aan de ouder. Maar om het graasgedrag te noemen vind ik gewoon echt "quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:57 schreef Clubsoda het volgende:
Hier werkt het gewoon niet. Huilend kind de borst aan bieden, drie slokken drinken en weer verder huilen. Daar schiet niemand wat mee op.
Iedereen geeft (borst)voeding op een manier die werkt voor je kind en jezelf als ouders en als dat niet direct in jouw straatje past lijkt me dat niet direct een reden omte moeten toch?
Nuanceer gelijk de volgende keer. Dit is vragen om opmerkingen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:09 schreef Clubsoda het volgende:
Dat kan hoor, NTS, en ik heb er ook geen moeite mee om daar commentaar op te krijgen. Ik vind alleen het neerplempen vanaltijd weinig discussiebevorderend of sympathiek.
Maar goed, enige nuance. Het is overigens niet een term die ik verzonnen heb, volgens mij komt het uit Lekker slapen zonder huilen zelfsHet is inderdaad wat bout geformuleerd, maar volgens mij zit er wel degelijk een kern van waarheid in. Voor het menselijk spijsverteringstelsel is nu eenmaal niet noodzakelijk om continu kleine beetjes te eten. Bovendien werkt het voor kinderen die de fles krijgen ook prima om 5-7 flessen op een dag te krijgen, waarom voor een borstgevoed kind dan niet? Ik geloof niet dat ik mijn kind tekort doe door diezelfde hoeveelheid voedingen per etmaal te geven maar dan uit de borst.
Ik vind het soms jammer dat er gedaan wordt alsof er maar één manier van borstvoeden is. Volledig voeden op verzoek móet, clusteren is noodzakelijk etc. Er zijn nog tal van middenwegen die ook prima werken. Het is denk ik deels een perceptieverschil. Zoals Bitterend zegt "borstvoeding is meer dan voeden", voor mij is dat niet zo. Dat maakt het één niet beter dan het andere, laat ik dat nog maar benadrukken, het is gewoon anders. Borstvoeden kan ook alleen een manier zijn om eten binnen te krijgen, en dat betekent niet dat je kind tekort komt of je productie keldert of wat dan ook. Maar ik realiseer me ook terdege dat iedereen met regelmaat het gevoel heeft zijn eigen manier te moeten verdedigen.
En daarin wordt het ook gebruikt als iets ongezonds.. ..quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik noem helemaal niemands kind een koe en volgens mij weet jij dat ook. Ik zeg alleen dat ik dat gedrag van steeds kleine slokjes onwenselijk vind ik mijn situatie. De term 'grazen' is overigens vrij algemeen geaccepteerd om een dergelijk voedingspatroon aan te duiden, ook bij volwassenen: Google
Me commanderen wanneer ik moet nuanceren lijkt me ook niet noodzakelijk.
Zegt wie?quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:08 schreef _evenstar_ het volgende:
graasgedrag is voor dieren heel natuurlijk, maar mensen niet.
Voor de mens is het een onnatuurlijke eigenschap
bronquote:Question: What are the feeding patterns in a breastfed infant?
Answer (by Debbie Albert, PH.D., IBCLC):
So you have a newborn and you wonder if he/she is eating correctly? Perhaps you have been told that the baby should eat on a schedule? You will be surprised to know that there are a number of feeding patterns that are quite common, and that no one way is absolutely correct. Just make sure that the baby is eating at least 8-12 times and you are getting at least 6-8 wet diapers in a 24 hour period. And by the way, just when you think you know the pattern, baby will change it for one particular reason or another.
Four basic patterns are easily discernible: grazing, sleeping, cluster, and angelic. Babies who graze tend to nurse fairly often through the 24 hour period. There seems to be no set pattern, and it is quite common for them to nurse one side at a time. Sleepy babies must be roused to be fed. Often this occurs due to the uterine sleep pattern that they developed during pregnancy, and you often hear "(s)he has her days and nights mixed up." It is helpful to wake this baby often during daylight hours to achieve a more humane schedule. Cluster feeds are quite common during early infancy and growth spurts which occur at about 3 weeks, 6 weeks, 3 months, and 6 months (just remember: 36-36). During cluster feeds, the baby may eat every hour for 3 feeds in a row, and then sleep for 3-4 hours. The angelic nurser is the rare type of baby that seems to do everything by the book. This baby nurses every 2-3 hours during the day, and every 3-4 at night. Often this is the same child that will be sleeping through the night at an early age. Although there are no guarantees, most babies start spreading feeds and sleeping for longer stretches at night after the six week growth spurt. Keep in mind that change of routine, illness and teething will also affect your baby's eating patterns, and that the baby's individual pattern will change as well over time
bronquote:Newborns will typically nurse for approximately 20-40 minutes per feeding - but remember this is only a guideline as some babies are more vigorous and others prefer to “graze”. The best measures of successful nursing include good weight gain (and not too much weight loss in the first 3-4 days), multiple yellow and seedy stools daily, maternal sense of good breast emptying, and parental sense of the baby’s satisfaction and well-being
bronquote:Breastfeeding Tips
A. How often to feed?
The baby should nurse for the first time in the delivery room, and then continue to feed frequently every 2-3 hours throughout your hospital stay. Until your milk supply is well established and your baby is gaining weight (usually 2-3 weeks), nurse your baby whenever he or she cries or seems hungry (“demand feeding”). Thereafter, babies can receive adequate breast milk by nursing every 2 to 3 hours. Feeding less frequently can lead to breast engorgement, which will decrease milk production.
Feeding less frequently (every 3-4 hours) is OK at night as long as good weight gain has been established. Breastfeeding 8-10 times per day will ensure adequate weight gain. Offering both breasts at each feeding will help prevent a “grazing” habit. A “grazing” pattern can occur if a baby nurses from only one breast or in shorter time intervals. The newborn will wake more frequently to feed (ie every hour) and produce greater maternal fatigue.
En dan zie je met een fles nog wat ze binnen krijgen. Maar aan de borst zie je dat niet. Over het algemeen regelen ze dat zelf heel goedquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:13 schreef Susie het volgende:
Mag ik even reageren op het fv geven op verzoek? Dat deed en doe ik nog steeds bij Anouk (even een edit; behalve in de ochtend, want ik moet natuurlijk een keer de deur uit naar mijn werk). Ik heb het idee dat dat zichzelf ook prima regelde. De ene keer zat er 3 uur tussen, dan weer 4 of soms 5. Ik heb ook in het begin ontzettend vaak met Anouk gezeten dat ze weer wat wilde drinken en dus ook maar een beetje (zeg 30 ml ofzo). Dat zie ik dan enigszins hetzelfde alsof je bv geeft.
Dat heeft ze nu niet meer (alhoewel ze vanmorgen maar 100 ml heeft gedronken en dat komt dus wrsch omdat ze eigenlijk nog geen enorme honger had).
Anyway; ook fv kan je dus op verzoek geven (tot een bepaalde grens van die hoeveelheid dus), de beebs geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben gehad. En ja, soms betekent dat dat je een halve fles kan weggooien.... Wat dat betreft is bv uiteraard makkelijk en goedkoper
Helaas helaas, madam blieft al een tijdje geen speen meer... Tenminste, niet om op te zuigen, wel om op te kauwen. Wij hebben zo'n Difrax combispeen. En dan doet ze dat bolletje tussen d'r kaakjes en dan aan het schildje trekkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 19:59 schreef Susie het volgende:
Wat ik mij zo even afvraag NTS, en het zal vast al een keer gezegd of gevraagd zijn ofzo, maar als ze 's nachts huilt, is het dan niet op te lossen met een speen? Of was het na het voeden dat ze niet naar bed wil?
Nog even een edit; ik neem aan dat niemand zijn of haar kind laat huilen, maar hier was het met een speen op te lossen. En ja, dan moest ik er ieder uur uit en nee, ze had geen honger. Een heel enkele keer was ze zo overstuur, dan haalde ik haar er wel uit.
Dan niet. Geeft toch niet?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:42 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik pik het er even uit. Ik geef dan flesvoeding, en zoals bitterend het beeld 'romantiseerd' ...ik kan me dat gewoonweg niet voorstellen....
nja, dat gaat 2 kanten op. flesvoeding wordt ook vaak zat gebracht als iets ongezonds. want tenslotte is moedermelk het beste en als je geen borstvoeding geeft doe je je kind tekort. en als een flesvoedmoeder die opmerking niet tof vindt, kan ze ook te horne krijgen dat het nu eenmaal zo is, inclusioef sneer dat de moeder in kwestie niet moet zeiken over woordkeuze.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:50 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
En daarin wordt het ook gebruikt als iets ongezonds.. ..![]()
Wanneer je respect wilt voor keuzes , heb dan ook datzelfde respect terug?
Goed, voor de laatste keer: ik zeg niet dat jouw kind graast. Dat heb ik nooit gezegd. PE vraagt of een kind na een half uur alweer honger kan hebben en of je het dan altijd moet aanleggen. Daarop antwoord ik dat dat een persoonlijke keuze is om dat wel te doen. Sommige mensen doen dat, anderen, waaronder ik, niet. Omdat het kan gebeuren dat je kind dan veel onvolledige voedingen gaat drinken en ik dat onplezierig vind. Ik zeg nogmaals niet dat jouw kind dat doet, ik heb namelijk inderdaaad geen idee hoeveel ze drinkt en dat zal me ook een zorg zijn, iedereen doet waar hij zich goed bij voelt. Ik wil uitleggen dat er niet één manier van borstvoeding geven is net als er niet één manier van flesvoeding geven is en dat veel gewoontes met persoonlijke voorkeuren te maken hebben en veel minder met het soort voeding dat je geeft.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:53 schreef bitterend het volgende:
Grappig is, ik heb niet eens verteld hoe lang ze drinkdus die aannamens die clubsoda maakt zijn absurd(dat graasgedrag, een paar slokjes daar is hier geen sprake van) dat ben ik echter wel gewend en daarom heb ik het meeste overgeslagen van wat ze schrijft
Laat mij dan zien waar IK !! zeg dat KV slecht is???quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:23 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, dat gaat 2 kanten op. flesvoeding wordt ook vaak zat gebracht als iets ongezonds. want tenslotte is moedermelk het beste en als je geen borstvoeding geeft doe je je kind tekort. en als een flesvoedmoeder die opmerking niet tof vindt, kan ze ook te horne krijgen dat het nu eenmaal zo is, inclusioef sneer dat de moeder in kwestie niet moet zeiken over woordkeuze.
gelijke monniken, gelijke kappen dan he dames
dat weet ik wel, maar het raakte even een pijnpuntje mijnerzijds over de manier van sprekenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef Kyara het volgende:
euhm dit was nou juist een 'discussie' tussen de borstvoeders.
Daar is een topic voorquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:30 schreef Kyara het volgende:
euhm dit was nou juist een 'discussie' tussen de borstvoeders.
Ja we moeten wel eigenlijk. Ophalen om 12u snachts vind ik ook weer zowat.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:39 schreef Kyara het volgende:
Oooh Kuuks, wat spannend! Logeren vind ik echt nog een no-go hier
ik vond het wel leerzaam om te lezen dat ook borstvoedende mama's elkaar in de haren konden vliegen. weer eens wat andersquote:
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vond het wel leerzaam om te lezen dat ook borstvoedende mama's elkaar in de haren konden vliegen. weer eens wat anders
Heb me ook wijselijk stilgehoudenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vond het wel leerzaam om te lezen dat ook borstvoedende mama's elkaar in de haren konden vliegen. weer eens wat anders
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Goed, voor de laatste keer: ik zeg niet dat jouw kind graast. Dat heb ik nooit gezegd. PE vraagt of een kind na een half uur alweer honger kan hebben en of je het dan altijd moet aanleggen. Daarop antwoord ik dat dat een persoonlijke keuze is om dat wel te doen. Sommige mensen doen dat, anderen, waaronder ik, niet. Omdat het kan gebeuren dat je kind dan veel onvolledige voedingen gaat drinken en ik dat onplezierig vind. Ik zeg nogmaals niet dat jouw kind dat doet, ik heb namelijk inderdaaad geen idee hoeveel ze drinkt en dat zal me ook een zorg zijn, iedereen doet waar hij zich goed bij voelt. Ik wil uitleggen dat er niet één manier van borstvoeding geven is net als er niet één manier van flesvoeding geven is en dat veel gewoontes met persoonlijke voorkeuren te maken hebben en veel minder met het soort voeding dat je geeft.
Ik vind het vervelend voor je dat je je vaak onbegrepen voelt maar ik moet zeggen dat je je ook om iedere scheet aangevallen voelt. Je hoeft echt niet alles op jezelf te betrekken.
Heel raar wijfquote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:47 schreef NotTheSame het volgende:
Logeren? Man ik werd al helemaal gek toen Draakje bij mijn moeder was en ik op 150 meter afstand een feestje had... Ik heb nog nooit m'n telefoon zooo vreselijk in m'n broek voelen branden!
Maar een oppas overdag, daar heb ik dan weer geen problemen mee...
Okee, raar wijf ben ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Sorry hoor, ik kan het niet laten...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:47 schreef bitterend het volgende:
![]()
[..]![]()
ik voel me totaal niet aangevallen of onbegrepen, en vooral niet door jou wees maar daar niet bang voor (de rest van je post heb ik lekker overgeslagen)
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:45 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik kan het niet laten...Lekker slim om de rest van de post over te slaan. Terwijl Clubsoda (nogmaals..pffff) op een respectvolle en duidelijke manier uitleg geeft. Maar lees het vooral niet. Heeft ook helemaal geen zin bij jou.
![]()
Zo. En ja, ik ben me er van bewust dat ik nu zelf ook niet heel 'tactisch' bezig ben, maar ik word echt zo boos van de domheid van sommige mensen.
Sowieso vind ik de toon in veel discussies hier om te. Of het nou gaat over bv/kv, laten huilen/niet laten huilen, en nog een paar van die eeuwig terugkerende onderwerpen. Bah. Ik ga er echt door twijfelen of ik nog mee wil posten.
Ik ben volgens mij ook echt het tegenovergestelde van veel moeders hier (kv, wel in bepaalde mate laten huilen, geen enkel probleem met logeren, niet op de kamer slapen en al helemaal niet in mijn bed etc. etc. ) en ik heb soms het idee dat daar erg weinig ruimte/begrip voor is.
Misschien overdrijf ik nu, maar ik ben dan ook pissed. Ik ga even afkoelen en een broodje eten.
Dit had ik kunnen schrijven dus je bent niet alleenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:45 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij ook echt het tegenovergestelde van veel moeders hier (kv, wel in bepaalde mate laten huilen, geen enkel probleem met logeren, niet op de kamer slapen en al helemaal niet in mijn bed etc. etc. ) en ik heb soms het idee dat daar erg weinig ruimte/begrip voor is.
Hoezo dat dan? Omdat ze het anders doen dan jij?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:56 schreef MeNicole2 het volgende:
En weet je wat het is. Bij de eerste raakte ik best onzeker van de manier waarop anderen het deden met hun kind.. "Iedereen" deed het zo anders dan ik het deed. Dan deed ik het vast niet goed. Maar he mijn oudste is een leuk ventje die het super goed doet dus ergens deed ik toch wat goed. En nu zijn er een aantal jaren en kinderen verder en merk en weet ik gewoon dat veel moeders zich mooier voor doen dan ze zijn. En dat hou ik dan in mijn hoofd.
Nee dat ze bv op het schoolplein vertellen dat ze nooit hun kind in bed nemen en dat zoon/dochter erbij staat te vertellen dat het wel geregeld gebeurd. Dan doen die moeders zich dus anders voor dan de werkelijkheid is!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Omdat ze het anders doen dan jij?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet gewoon durven vertellen hoe het werkelijk gaat. Behalve als ze afgebrand worden, of dit verwachten, door de mensen die ze spreken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:09 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee dat ze bv op het schoolplein vertellen dat ze nooit hun kind in bed nemen en dat zoon/dochter erbij staat te vertellen dat het wel geregeld gebeurd. Dan doen die moeders zich dus anders voor dan de werkelijkheid is!!
Maar dat is het juist. Ik denk dat het vaker gebeurd dan je denkt. Nu in dit geval was voorbeeld van een iets ouder kind wat de moeder dus tegensprak. Maar zo zijn er ook vast wel moeders die dingen zeggen terwijl dat thuis juist wel of niet gebeurd. Zeg dat dan gewoon eerlijk!! Dan zijn er altijd wel ouders die het herkennen en het meegemaakt hebben. Waarom zou je liegen over je manier van opvoeden. Dan sta je er zelf ook niet helemaal achter denk ik dan!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet gewoon durven vertellen hoe het werkelijk gaat. Behalve als ze afgebrand worden, of dit verwachten, door de mensen die ze spreken.
Als er ouders zijn die hun kinderen met de 'blote hand' opvoeden, snap ik wel dat ze dat niet zeggenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:15 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar dat is het juist. Ik denk dat het vaker gebeurd dan je denkt. Nu in dit geval was voorbeeld van een iets ouder kind wat de moeder dus tegensprak. Maar zo zijn er ook vast wel moeders die dingen zeggen terwijl dat thuis juist wel of niet gebeurd. Zeg dat dan gewoon eerlijk!! Dan zijn er altijd wel ouders die het herkennen en het meegemaakt hebben. Waarom zou je liegen over je manier van opvoeden. Dan sta je er zelf ook niet helemaal achter denk ik dan!
Ja ok.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:17 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als er ouders zijn die hun kinderen met de 'blote hand' opvoeden, snap ik wel dat ze dat niet zeggen
Kun je je dit nou echt niet voorstellen? Er zijn genoeg mensen die het willen laten voorkomen dat ze de perfecte moeder (of bijvoorbeeld partner) zijn, hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet gewoon durven vertellen hoe het werkelijk gaat. Behalve als ze afgebrand worden, of dit verwachten, door de mensen die ze spreken.
Amen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja ok.
Maar vaak gaat het over normale dingen. Wel of niet laten huilen, bv/fv, wel of niet in je bed laten slapen. De dingen die alle ouders een keuze over moeten maken. En wat je ook kiest het is toch goed!
Als je geen zin hebt in discussies, en die krijg je helaas toch wel regelmatig denk ik als het gaat om dat je flesvoeding geeft, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet eerlijk verteld (hoe achterlijk het ook is dat je dat niet gewoon kan vertellen).quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja ok.
Maar vaak gaat het over normale dingen. Wel of niet laten huilen, bv/fv, wel of niet in je bed laten slapen. De dingen die alle ouders een keuze over moeten maken. En wat je ook kiest het is toch goed! Waarom dan anders zeggen dan je doet!
Nee, ik kan me dat echt niet voorstellen. Als mijn partner en ik vinden dat wij ons kind opvoeden zoals wij het goed vinden, zal het me worst wezen wat anderen denken. Perfectie bestaat sowieso niet, als je het maar met jezelf eens bent.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:19 schreef Fee-nix het volgende:
Hier ook regelmaat VT. Werkt voor ons allemaal perfect. Ik heb twee ontzettend lieve, blije jochies en hun moeder is ook blij. Dus wat wil je nog meer
.
En daar gaat het toch om: dat je zelf blij bent met de manier waarop je dingen doet en dat je kids er blij mee zijn?
[..]
Kun je je dit nou echt niet voorstellen? Er zijn genoeg mensen die het willen laten voorkomen dat ze de perfecte moeder (of bijvoorbeeld partner) zijn, hoor.
[..]
Amen.
Ja hoe vaak lees je wel niet in de vrouwenbalderen dat moeders hun hart luchten en vertellen dat ze het naar buiten zo mooi brengen maar ondertussen thuis niks gedaan krijgen in hun ogen!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:19 schreef Fee-nix het volgende:
Kun je je dit nou echt niet voorstellen? Er zijn genoeg mensen die het willen laten voorkomen dat ze de perfecte moeder (of bijvoorbeeld partner) zijn, hoor.
Je bent een tof wiefquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:45 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik kan het niet laten...Lekker slim om de rest van de post over te slaan. Terwijl Clubsoda (nogmaals..pffff) op een respectvolle en duidelijke manier uitleg geeft. Maar lees het vooral niet. Heeft ook helemaal geen zin bij jou.
![]()
Zo. En ja, ik ben me er van bewust dat ik nu zelf ook niet heel 'tactisch' bezig ben, maar ik word echt zo boos van de domheid van sommige mensen.
Sowieso vind ik de toon in veel discussies hier om te. Of het nou gaat over bv/kv, laten huilen/niet laten huilen, en nog een paar van die eeuwig terugkerende onderwerpen. Bah. Ik ga er echt door twijfelen of ik nog mee wil posten.
Misschien overdrijf ik nu, maar ik ben dan ook pissed. Ik ga even afkoelen en een broodje eten.
Of als je borstvoeding geeft. het lijkt wel alsof iedereen zichzelf denkt te moeten verdedigen, en dat niet op een normale manier kan. Het lijkt ook wel alsof anderen heel vaak veroordelen. Dat is echt niet voorbehouden aan flesvoeding of laten huilen, hoor. Het werkt echt twee kanten op.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt in discussies, en die krijg je helaas toch wel regelmatig denk ik als het gaat om dat je flesvoeding geeft, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet eerlijk verteld (hoe achterlijk het ook is dat je dat niet gewoon kan vertellen).
Ik heb in het echte levenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als je geen zin hebt in discussies, en die krijg je helaas toch wel regelmatig denk ik als het gaat om dat je flesvoeding geeft, dan kan ik me voorstellen dat je dat niet eerlijk verteld (hoe achterlijk het ook is dat je dat niet gewoon kan vertellen).
Zit wat in, het is ook maar net wie je voor je hebt he.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:21 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat dus!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:24 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Zit wat in, het is ook maar net wie je voor je hebt he.
Maar volgens mij bedoelt MeNicole meer dat sommige moeders hun eigen moederschap en kwaliteiten als moeder (veel) mooier laten lijken dan het is. Terwijl ze er zelf misschien niet eens zo blij mee zijn, of ook twijfels over bepaalde dingen hebben. En in de ideale wereld zouden we dat allemaal met elkaar kunnen delen. Blij zijn over de dingen die goed gaan (op welke manier dan ook) en elkaar met raad en daad en een schouder om uit te huilen bij staan als er dingen minder goed gaan. Maarja.... dat is wel heel utopisch.
Ik andersom ook niet. Ik voel al überhaupt nooit de behoefte om te vragen of een kind fles- of borstvoeding krijgt, ik vind dat echt niet het meest interessante onderwerp van gesprek eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:23 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik heb in het echte levennog nooit met iemand een discussie hoeven te voeren waarom mijn kinderen fv kregen. Net als over andere dingen niet trouwens hoor.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je bent een tof wief![]()
Kortom, ik mis een beetje gelijkgestemden wat dat betreft en de ruimte tot een open discussie, omdat we blijkbaar collectief het gevoel hebben ons direct te moeten verdedingen.
Het maakt ook niet uit waar de discussie over gaat. Het gaat gewoon over de manier waarop de discussie gevoerd wordt. En ik bedoelde ook helemaal niet te zeggen dat er alleen veroordelend wordt gereageerd op kv/laten huilen etc. Het is precies wat je zegt: iedereen heeft maar het gevoel meteen in de verdediging te moeten schieten. En daar gaan mensen dan weer heel slecht van lezen/luisteren. En dat komt niet ten goede aan een discussie in alle openheid en respect.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of als je borstvoeding geeft. het lijkt wel alsof iedereen zichzelf denkt te moeten verdedigen, en dat niet op een normale manier kan. Het lijkt ook wel alsof anderen heel vaak veroordelen. Dat is echt niet voorbehouden aan flesvoeding of laten huilen, hoor. Het werkt echt twee kanten op.
Het duurt ook nog heeeeel lang voordat hij 1 wordtquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Cyntiaa volgens je onderschrift is ie net geboren
Beetje laat, maar QFTquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:45 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
![]()
Zielig... Met J heb ik juist de ervaring dat het spugen veel minder werd door vaste(re) voeding... Ik hoop dat het bij S ook zo gaat, want die geeft op dit moment ook aardig wat mondjes terug.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:11 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias spuugt sinds ie actiever ie weer best veel. Ook zijn fruit en warme hap enzo komt er weer uit. En heb het idee dat ie ook best last van zuur heeft. Kan ik hem daar iets voor geven?
de discussie vermeed ik, maar ik kreeg wel de opmerking toen ik zei flesvoeding te geven "maar je hebt echt de tieten voor!" begeleid door een gezicht vol ongeloofquote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:23 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik heb in het echte levennog nooit met iemand een discussie hoeven te voeren waarom mijn kinderen fv kregen. Net als over andere dingen niet trouwens hoor.
Ik moet bekennen dat het kind in me helemaal naar boven komt sinds Billie er is.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:50 schreef Fee-nix het volgende:
Kuuks, jij wilde zeker ook graag een reuzenstoepkrijt, he?
.
+1!!!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:35 schreef octopussy het volgende:
Volgens mij wordt er hier niemand veroordeeld over hoe ze voeden of opvoeden![]()
Ik lees dan weer regelmatig klachten over dat er zoveel onbegrip ed is, maar ik zie het niet hoor. En ik zie al helemaal geen reden om pissig te worden eigenlijk. Wie veroordeelt wie? Concrete voorbeelden!
Het scheelt misschien dat ik me niet zo snel aangevallen voel, zeker niet op een forum.
Dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Kan dus niet zeggen of het echt zo is.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:27 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier kregen we te horen dat een kindje over MAG naar een groep 1 stoel als hij/zij gedurende 10 minuten zelfstandig kan zitten.
Dit heb ik weleens eerder gehoord en klopt dus denk ik wel.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:27 schreef SummerBreeze het volgende:
Een kindje MOET naar een groep 1 stoel als de oren boven de MC uitkomen.
Ik weet niet of dit klopt of dat de dame van de prenatal gewoon graag een groep 1 stoel wilde ver open, dus val me er net op aan als het niet klopt
Dat maakt niks uit en zou ik ook niet als maatstaf gebruiken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:51 schreef Susie het volgende:
Heb ik ook begrepen, maar het lijkt mij gewoon niet lekker zitten eigenlijk... Alhoewel ze wel altijd lol lijkt te hebben achterin, maar je ziet het niet he?
Wat is precies de maatstaf dan?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit en zou ik ook niet als maatstaf gebruiken.
Puck hield het vol tot hij jarig was en toen was hij 80cm.
in wat voor auto rij jij?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:09 schreef bitterend het volgende:
Maar hoe dan met een hydrofiel?? (de ramen achter kunnen niet open dus dat zou toch niet kunnen)
Ah, een driedeurs, ik zat al te denken aan een antiek ding ofzoquote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:12 schreef bitterend het volgende:
In een VW polo uit 2000 3 deuren![]()
hmm zie je wel wat zo met een hydrofiel?
Ik wilde typen, kleine man heb je dan, maar je bedoelt waarschijnlijk de auto van je manquote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:06 schreef bitterend het volgende:
Mijn schoonmoeder had gezegd "dan hang je toch een hydrofiel aan het raam"![]()
Nee achter mij is geen optie want dan moet mijn stoel naar voren en daar is geen plek, dan zit ik niet lekker en bij mijn man kan dat...dus ja ik hmm weet niet wat ik moet doen als het echt heet wordt
lol mijn man rijdt niet! weet je nog? ik heb gereden met weeën !quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:58 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik wilde typen, kleine man heb je dan, maar je bedoelt waarschijnlijk de auto van je man![]()
(hier trouwens een kerel met kleine pootjes, die zit bijna op het stuur, ik moet dus altijd de stoel naar achteren zetten
)
Aantal kilo's spelen dus ook mee.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:21 schreef bitterend het volgende:
[..]
lol mijn man rijdt niet! weet je nog? ik heb gereden met weeën !![]()
![]()
Ik bedoel dus dat we kunnen de maxicosi zetten achter de bijrijder stoel (waar mijn man vaak zit dus) hij zet zijn stoel gewoon naar voren dan, bij mij kan dat niet
Vlindur het is ook een antiekmaar ik snap het!
goed idee; maar heb er nog eentje rondlopen... dus kan alleen als T er ook is...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:31 schreef SummerBreeze het volgende:
En B, is het misschien een idee om Lientje in bad/onder de douche te doen op momenten dat ze echt heel erg onrustig/gefrustreerd/chagrijnig is? Hier haalt het onze dame dat uit het negatieve en ze ontspant. Na het badderen hebben we dan weer een heel erg vrolijk meisje.
Oh, ik reageer mobiel. Gaat niet zo snelquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:41 schreef Vlindur het volgende:
Bedoeld Sam niet dat het drie minuten werk is om de sonde(?) er in te krijgen?
Want zegt dat Lisa hem er na vier uur uittrok..
Succes Sam!
Gefeliciteerd met de verhalfjaardag van draakjequote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:22 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!
Balen Susie!
Hihihi Midas! Klein tolletje!
Hier DE vermaanddag! 6 maanden!!!!
En als cadeautje sliep ze tussen 23 en 5 door!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |