ring maat iddquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
0.25 dacht ik. Opzich geeft 't wel een geestig effect. Let wel goed op het schroefdraad! toen ik net mijn canon met 18-55 had bleek ik groter schroefdraad te hebben dan de nikon van een klasgenoot. Toen wilde we zijn fisheye op mijn lens zetten.
nee 500D geloof ik, kutlens, en tamron telelens in de collectiequote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Moet je even opletten met vignettering. Ik weet dat het wijder uitloopt, maar zou niet weten hoe diep zo'n verloopring is.
[..]
Voor een compact?
ik ga ff zoeken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
ring maat idd
weet jij wat het verschil is tussen die twee?
Berlin black and whitequote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Berlijn 4 maanden terug.
[ Flickr Photoset ]
Ah joh, dat doet hij zelf ook.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, soms moesten er kleurtjes terugkomen, ondanks dat ik weet dat Freud daar een hekel aan heeft.
Nieuwe MBP's zagen er wel OK uit met retinaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:24 schreef Dark_Angelus het volgende:
Argh m'n grootste ergenis van foto's maken.
Het bewerken op een trage laptop.
*nieuwe koopt.
Ja, kolere duur die nieuwe MBP'squote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:40 schreef freud het volgende:
[..]
Nieuwe MBP's zagen er wel OK uit met retina. Lion en Mountain Lion gaan eindelijk security wat meer serieus nemen, dus dat risico is ook iets afgenomen met ios.
Lijkt prima! Wit lijkt ook echt wit hier op het scherm, geen rare gloeden ofzo, kleuren komen mooi helder uit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik ga ff zoeken.
Ik wil deze foto cadeau doen aan een vriend van me.
[ afbeelding ]
Hoe vinden jullie 'm kwa kleur enzo? En ik zit een beetje te twijfelen aan hoe groot ik 't cadeau zal doen. Wat is een normaal formaatje in een kamer? Zit te denken aan 60x40cm
Edit: En welke canvashandel raden jullie aan?
Top-canvasfoto.comquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik ga ff zoeken.
Ik wil deze foto cadeau doen aan een vriend van me.
[ afbeelding ]
Hoe vinden jullie 'm kwa kleur enzo? En ik zit een beetje te twijfelen aan hoe groot ik 't cadeau zal doen. Wat is een normaal formaatje in een kamer? Zit te denken aan 60x40cm
Edit: En welke canvashandel raden jullie aan?
Zijn die ook goed met albums zelf?quote:
Moest top-canvasfoto hebbenquote:Op woensdag 13 juni 2012 08:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Zijn die ook goed met albums zelf?
Straks de Spyder weer eens van zolder halen, ik ben aangestoken door de verhalen hier.
wat wil je canvas of een posterquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:50 schreef Puala het volgende:
Weten jullie een webshop die tegen redelijk tarief op kort termijn (lees: voor zondag) een canvas/poster kan afdrukken?
Die entrancefoto is supervet! Verder blijf ik er nog steeds bij dat ik contrast blijf missen in je foto's.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Berlijn 4 maanden terug.
[ Flickr Photoset ]
Canvas het liefst, maar ben een krentquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat wil je canvas of een poster
beide worden gedaan door profotonet, bel ze even of ze net als bij foto's vandaag voor 3 uur bestellen morgen leveren doen
anders canvas = duur = expo = snel
http://www.profotonet.nl/t7.asp?path=kjbzrqrgquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Canvas het liefst, maar ben een krentdus vond ik de optie van poster + lijst ook een goede optie
Is ook, en Profotonet is wat dat betreft wel betrouwbaar kwa levertijden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:13 schreef Ynske het volgende:
Alles wat sneller is is duurder, dus daar kijk ik .iet echtvn op
Nou ja, de chauffeur wil vast ook wel de wedstrijd zien, dus beter komt ie snel ff langs....quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:31 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat is wel kut. Net tijdens Duitsland - Nederland. Mis jij een goal want de postbode staat voor de deur
Hmm de SB-700 of de SB-900 (2e hands dan)... Keuzes keuzes
Al op 'Mijn Pakket' gekeken? Wellicht alweer uitgesteld, heb ik ook al een paar keer gehad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nou ja, de chauffeur wil vast ook wel de wedstrijd zien, dus beter komt ie snel ff langs....
Volgens mij heeft de sb-900 snel last van oververhitting....
Da's lekker dan.... Mn ma voor niks op haar vrije dag in huis geblevenquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Al op 'Mijn Pakket' gekeken? Wellicht alweer uitgesteld, heb ik ook al een paar keer gehad.
Hmmja inderdaad. Ik ga hem voor portret, reportage en bruiloften gebruiken. Is de SB-700 ook wel goed genoeg voor toch?
Mijn ervaring is trouwens dat ze uber ruk beeld geven. Focussen lastig en mega soft.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:54 schreef Ynske het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met voorzetfishlensjes?
Kreeg de vraag naar aanleiding van mijn fish, die persoon weet dat je niet hetzelfde resultaat kunt boeken, maar wil t eens proberen voor op vaie.
Als ik ze zo'n billig voorzet fish ding wil kopen, kan zedan beter een 0.25 of een 0.45 kopen?
Ik heb geen idee?
Boeiend, er zijn doktoren en professoren op onze afdeling die ik veel minder hoog heb zitten dan de mensen op het secretariaat. Uiteindelijk maak je er met z'n allen een goed lopende unit vanquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:47 schreef taxibabe het volgende:
Vanmiddag kennisgemaakt met mijn nieuwe collega's en een rondleiding gehad op de faculteit. Vaag hoor allemaal. Sta je daar met je mbo-tje tussen allemaal professoren, hoogleraren en internationale phd-studenten..
Ja dat klopt ook wel, maar toch .. de intelligentie vliegt je daar om je oren. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:57 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Boeiend, er zijn doktoren en professoren op onze afdeling die ik veel minder hoog heb zitten dan de mensen op het secretariaat. Uiteindelijk maak je er met z'n allen een goed lopende unit van
Track&Trace code waarmee je hem volgt is voldoendequote:Op woensdag 13 juni 2012 21:47 schreef Doodkapje het volgende:
Gvd.... Staat er nu ineens op de postnl site dat ze m niet hebben kunnen leveren en dat ie morgen dus op te halen is op het postkantoor... Maar met welk briefje dan? Er is niemand geweest die een afhaalbewijs door de brievenbus heeft gepropt...
Het is zo achterlijk duur die opleidingquote:Op donderdag 14 juni 2012 00:04 schreef DjinN het volgende:
Zaterdag al weer mijn 2e fotografie cursusNaar hand daarvan ga ik ook beslissen of ik definitief de echte opleiding fotografie ga doen of niet
t is een leuke uitdagingquote:
waar ga je qua locatie?quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:11 schreef MrManuel het volgende:
Goedemorgen allemaal..![]()
Oké de wedstrijd van gister... Slecht.. Genoeg over EK..![]()
Ik ga vrijdag fotograferen bij een klein bandje, is hun laatste optreden.
Iemand nog tips?1e keer echt concertfotografie!
Ik ookquote:
Jij hebt ondertussen toch wel meer dan 1600?quote:
Heb ik wel maar gebruik ik amperquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij hebt ondertussen toch wel meer dan 1600?
500quote:
Iso-waardes lijkt me geen probleem met de 5DmkIII.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
t is een leuke uitdaging
doen is dus zeker het motto. Let op je sluitertijden, let op (acceptabele) iso-waardes, let op je diafragma. en natuurlijk compositie en alles
In een klein kroegje wel met een podiumpje met verlichting en dergelijke.quote:
quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:25 schreef Doodkapje het volgende:
Manuel,... je gaat schieten met een 5DMkIII toch? Iso moet geen probleem vormen
Sluiter 160/200 houden, iso opschroeven. Tadaaquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:17 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Iso-waardes lijkt me geen probleem met de 5DmkIII.
Sluitertijden faal ik eerder in denk ik... compositie totaal geen ervaring mee op deze manier..
[..]
In een klein kroegje wel met een podiumpje met verlichting en dergelijke.
[..]
Och moet in principe wel goed komen lijkt me!quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Sluiter 160/200 houden, iso opschroeven. Tadaa
Succesquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:21 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Och moet in principe wel goed komen lijkt me!
Concert of bosbaan? Heb er wel eens aan zitten denken om een 100-400 of 400 f/2.8 te huren voor een dagje om mee te spelen aldaarquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
500
400 die ik altijd mee neem is 2.8 hè
500 in Gelredome morgen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Concert of bosbaan? Heb er wel eens aan zitten denken om een 100-400 of 400 f/2.8 te huren voor een dagje om mee te spelen aldaar
welke kroeg,je zit hier toch in de buurt, misschien ken ik de locatie welquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:17 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Sluitertijden faal ik eerder in denk ik... compositie totaal geen ervaring mee op deze manier..
[..]
[..]
Kanye en Jayquote:
Jaquote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:07 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kanye en Jay
Vandaag het andere uiterste bij Mala Vita gedaan... 14-24Wat een apart ding....
Tofquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:47 schreef taxibabe het volgende:
Vanmiddag kennisgemaakt met mijn nieuwe collega's en een rondleiding gehad op de faculteit. Vaag hoor allemaal. Sta je daar met je mbo-tje tussen allemaal professoren, hoogleraren en internationale phd-studenten..
Er is al genoeg gezegd, maar houd je flitser bij de hand en zorg dat je goed weet hoe deze te knijpen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:17 schreef MrManuel het volgende:
[..]
[..]
[..]
totaal niet mee eens, als je ergens bent waar je gaat fotograferen waar iemand optreed, ga je gewoon niet flitsen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 01:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er is al genoeg gezegd, maar houd je flitser bij de hand en zorg dat je goed weet hoe deze te knijpen.
Flitsers zijn dan ook voor mietjesquote:Op vrijdag 15 juni 2012 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet niet veel van concertfotografie, maar wel dat D_A mij bijna vermoorde toen ik vroeg waarom hij geen flitsers gebruikte.
Ooh de splinter..quote:Op donderdag 14 juni 2012 23:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke kroeg,je zit hier toch in de buurt, misschien ken ik de locatie wel
Maar dat is ook een bepaalde stijl. Ik vind het bijv. heel prettig om, al is het maar zwak, toch in te flitsen. Nu heb ik pas een forse firmwareupdate uitgevoerd waardoor mijn ruisonderdrukking op hoge ISO's een stuk beter zou moeten zijn (was eerst vrij slecht), dus daar kan het nog veranderen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik weet niet veel van concertfotografie, maar wel dat D_A mij bijna vermoorde toen ik vroeg waarom hij geen flitsers gebruikte.
Toch zou ik meer rekening houden met de artiest en niet flitsen. Ondanks dat jij het misschien nog zo prettig vind. Het is gewoon not done.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat is ook een bepaalde stijl. Ik vind het bijv. heel prettig om, al is het maar zwak, toch in te flitsen. Nu heb ik pas een forse firmwareupdate uitgevoerd waardoor mijn ruisonderdrukking op hoge ISO's een stuk beter zou moeten zijn (was eerst vrij slecht), dus daar kan het nog veranderen.
Dit zou ik niet zo snel doen; gewoon vragen vantevoren. Je kunt het voor jezelf erg verpesten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:28 schreef Ener-G het volgende:
Flitsen tijdens een concert kan prima![]()
....
Zo niet, let dan heel erg op, als ze het niet tof vinden merk je dat gauw genoeg![]()
....
Verder kan je met die 5d3 tot iso5324151346342652, Dus waarom uberhaupt nadenken over flitsen
Ook een prima winkel idd!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:46 schreef SP22 het volgende:
Lol! Ben bij Cameratools aan het solliciteren
Vandaar ook de "quote:Dit zou ik niet zo snel doen; gewoon vragen vantevoren. Je kunt het voor jezelf erg verpesten.
Het leeft!quote:
Mwah ik ben niet zo goed met flitsen!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:19 schreef Doodkapje het volgende:
Flitsen bij een concert... het ligt er sterk aan wat de locatie is, wat voor band er speelt en wat voor publiek er is en het kan soms erg vet zijn:
[ afbeelding ]
Ik heb zelf ook een keer een rock 'n roll / surf bandje moeten fotograferen in een kleine, donkere bar waar een blindegeleidehond nog moeite heeft doorheen te komen. Aan de band en eigenaar gevraagd of flitsen okee was en ze vonden het prima. Als je met je gezonde verstand fotografeert en het maar 1 of 2 nummers doet, dan valt het echt wel mee.
[..]
Dit zou ik niet zo snel doen; gewoon vragen vantevoren. Je kunt het voor jezelf erg verpesten.
En als het mag, lichtjes inflitsen op een wat hogere iso, sluitertijd tussen 1/4 en 1/20 en je speedlight op rear-curtain...
[..]
Ook een prima winkel idd!
Uhuh dat was best leuk! Straks mijn eigen kantoor met senseo-apparaatquote:
Kijk, van alle luxe voorzien!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:34 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Uhuh dat was best leuk! Straks mijn eigen kantoor met senseo-apparaatHeb ook al daar de telefoon opgenomen, was een Duitser die een Spaanse hoogleraar moest hebben, haha. Maf hoor.
Hier nu ff pauze van het klussen. Bijna alle kozijnen en plinten zitten in de eerste laag lak, eindelijk het smurfenblauw weg! Alle behang is eraf, misschien lukt het om de keuken al gaan sauzen vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |