Tsjah... Hij zal wel denken: pas als ik mezelf heb geholpen kan ik het land helpen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:45 schreef Innisdemon het volgende:
Van de eerste 5 weet ik het niet, maar Eurlings had z'n eigen bedje al gespreid bij KLM
Dat is meer een sentiment dan dat het werkelijk gebeurt. Noem eens wat politici die werkelijk jarenlang niks doen en de volle mep opstrijken? De meesten zijn binnen afzienbare tijd weer aan het werk. Het zijn doorgaans mensen met goede kwaliteiten én een groot netwerk. Kortom: bedrijven en andere organisaties zitten daar wel op te wachten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:50 schreef Woelwater het volgende:
Ze verdienen gewoon teveel.. Na 5 jaar politiek hebben ze genoeg spaargeld om jarenlang met een gouden handdruk niks te gaan zitten doen..
Ik vind dat een zakelijke carriere ambieren eigenlijk iets is dat niet past bij een goed beginnend politicus.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Best begrijpelijk, de Nederlandse politiek is steeds minder relevant en als klein kikkerlandje kun je in Brussel bijna niks uitrichten. Dan kun je maar beter zorgen dat je op tijd weg bent en elders nog een carrière kan opbouwen.
En ze moeten natuurlijk wel hun beloning krijgen voor al die jaren van regelgeving wegstrepen ten voordele van de financiele sector. Een commissariaat hier, een consultancy baantje daar..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:19 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is meer een sentiment dan dat het werkelijk gebeurt. Noem eens wat politici die werkelijk jarenlang niks doen en de volle mep opstrijken? De meesten zijn binnen afzienbare tijd weer aan het werk. Het zijn doorgaans mensen met goede kwaliteiten én een groot netwerk. Kortom: bedrijven en andere organisaties zitten daar wel op te wachten.
Waarom zou je je hele leven exact dezelfde baan moeten uitoefenen? Ik kan me goed voorstellen dat een persoon met een beetje ambitie 45 jaar regulier Kamerlid zijn niet echt uitdagend vindt. Vind ik dan ook totaal niet ten koste van de integriteit van politici gaan, zoals je hier eigenlijk min of meer suggereert.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik vind dat een zakelijke carriere ambieren eigenlijk iets is dat niet past bij een goed beginnend politicus.
Je wil je inzetten voor het grotere geheel, of voor jezelf. Je gaat er echt voor, of niet.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
En ze moeten natuurlijk wel hun beloning krijgen voor al die jaren van regelgeving wegstrepen ten voordele van de financiele sector. Een commissariaat hier, een consultancy baantje daar..
Een grote corrupte teringbende is het.
Dat is kletskoek. Ten eerste krijg je geen gouden handdruk en ten tweede is kamerlid zijn niet slecht betaald, maar ook volstrekt onvoldoende om van te gaan rentenieren na 5 jaar.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:50 schreef Woelwater het volgende:
Ze verdienen gewoon teveel.. Na 5 jaar politiek hebben ze genoeg spaargeld om jarenlang met een gouden handdruk niks te gaan zitten doen..
Jij wordt ook echt met de dag gekker, is het niet?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:03 schreef Viajero het volgende:
En ze moeten natuurlijk wel hun beloning krijgen voor al die jaren van regelgeving wegstrepen ten voordele van de financiele sector. Een commissariaat hier, een consultancy baantje daar..
Een grote corrupte teringbende is het.
Ik denk dat er voor hun meer in het bedrijfsleven te halen valt. Zeker als het gaat om het loon.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:50 schreef Woelwater het volgende:
Waarom?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wordt ook echt met de dag gekker, is het niet?
Het beroep is te veeleisend. Tuurlijk voor de nummer 37 in de fractie valt het mee. Maar wanneer je elke dag 12 tot 16 uur aan het werk bent (ook weekenden) kan ik me voorstellen dat je na een tijdje "klaar" bent.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:30 schreef Boldface het volgende:
Hoe komt het? Is de politiek niet uitdagend genoeg? Is er niet genoeg te bereiken? Weten ze de macht van de babyboomers niet te doorbreken? Is het te zwaar? Worden politici te veel verketterd?
Zeker wanneer het een beetje tegevalt wat je concreet weet te bereiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Het beroep is te veeleisend. Tuurlijk voor de nummer 37 in de fractie valt het mee. Maar wanneer je elke dag 12 tot 16 uur aan het werk bent (ook weekenden) kan ik me voorstellen dat je na een tijdje "klaar" bent.
Omdat zijn uitspraken vrij consequent passen in het plaatje van de raaskallende verwarde man. En daarbinnen wordt hij steeds extremer.quote:
Kom nou eens met argumenten ipv zonder enige onderbouwing mij persoonlijk af te kraken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat zijn uitspraken vrij consequent passen in het plaatje van de raaskallende verwarde man. En daarbinnen wordt hij steeds extremer.
In België is dit eveneens aan de hand. En ik durf te wedden dat er nog meer Europese landen zijn waar jonge politici tijdelijk/permanent hun lokale parlementsomgeving veranderen...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Best begrijpelijk, de Nederlandse politiek is steeds minder relevant en als klein kikkerlandje kun je in Brussel bijna niks uitrichten. Dan kun je maar beter zorgen dat je op tijd weg bent en elders nog een carrière kan opbouwen.
Maar heel Nederland je er wel verantwoordelijk voor houd (en terecht).quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zeker wanneer het een beetje tegevalt wat je concreet weet te bereiken.
Sorry, maar ik geef je keer op keer argumenten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:49 schreef Viajero het volgende:
Kom nou eens met argumenten ipv zonder enige onderbouwing mij persoonlijk af te kraken.
Als je geen argumenten meer hebt, val dan de boodschapper aan. Leuk geprobeerd, maar het gaat je niet lukken. Elke dag worden er meer mensen wakker.
Je gedraagt je gewoon als een nazi, dan mag ik dat toch zeggen? Je staat op de wet = de wet, en befehl = befehl. Behalve als de wet ooit in het voordeel van het slachtoffer dreigt uit te vallen, dat zijn de enige keren dat jij ooit de wet bekritiseert. Dan is jouw achterliggende gedachte ook zonneklaar natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik geef je keer op keer argumenten.
Vervolgens ga je mij uitmaken voor een Nazi. Je noemt mij tuig. Je liegt dat ik alle criminelen vrij op straat wil hebben... En waarom? Omdat ik voorstander ben van een eerlijk proces...
En dit is maar een greep uit hoe een discussie met jou verloopt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |