En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:45 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik heb géén nieuwe vriend. Ik ga niet uit de ene relatie gelijk over in een andere relatie. En nee, diegene met wie ik wat plezier heb (om het zo even te noemen), die woont in deze regio.
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik ga er verder niet op in met je, behalve dat ik dit kwijt wil. Ik dénk over alles heel serieus na. Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen. Jij kent me niet als persoon en kan daarom ook niet oordelen hoe ik bepaalde dingen doen. Jij kent de situatie niet en daardoor is het heel makkelijk oordelen. De beste stuurlui staan aan wal, toch?
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:02 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
En die gene van de pleziertjes is die oude bekende uit je andere topic, daarmee wil je dus geen relatie? Of is het voor die oude bekende dat je teruggaat en is die van de pleziertjes weer een derde vent?
Volgens mij moet je veel dingen uitzoeken voor je uberhaupt teruggaat naar het noorden en je je huidige partner en jezelf met veel problemen opzadelt door de 2 uur reistijd (enkele reis). Helemaal als je al aangeeft dat jullie financieel het eigenlijk helemaal niet breed hebben....
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:03 schreef WRH het volgende:
[..]
volgens mij ben ik nog reuze beschaafd en niet aan het (ver-)oordelen.
maar de echt inhoudelijke dingen over hoe je praktisch dingen zou willen aanpakken hoor ik je hier niet over.
het maakt mij niet uit wat jij wil of doet, zoals gezegd, dat moet je echt helemaal zelf weten, maar ik mis een beetje het 'kind voorop zetten ' in deze.
Hoe zie jij de toekomst eigenlijk voor je? En dan met name de toekomst van je kind.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:11 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik probeer nu juist de praktische zaken uit te vogelen, vandaar ook dit topic. En geloof me, mijn kind komt altijd voorop. Altijd. En dat is niet altijd de manier zoals een ander het zou doen. Maar ik weet ook dat hoe ik het doe, dat ik daar niet alleen in ben.
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:10 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik ga voor niemand die kant op, alleen voor mezelf en de familie + vrienden die ik daar heb zitten.
En ja, er moet veel uitgezocht worden.
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:20 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
grof genomen is 2 uur reistijd volgens mij ong. 150 km dus 600 km per week, met een benzine auto die ong 1 op 15 rijd ben je dan al ong ¤ 280 per maand kwijt alleen aan bezine om het kind te halen en te brengen. Komen andere reismomenten nog bij omdat je er toch soms allebei bij wil zijn....
Daar kan je kort over zijn: het is simpelweg niet te doen. Kind op ruim twee uur kost hier een kleine ¤ 400 per maand. Best veulquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:23 schreef WRH het volgende:
en dat is best een hoop geld voor een werkeloze moeder of een vader.
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als jouw kind voorop komt verhuis je niet naar 2 uur rijden van zijn vader vandaan.
TS is werkloos en zoals we hier altijd zeggen, een prakkezerend gat hèf altied wat.......quote:
die kende ik nog nietquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:49 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
een prakkezerend gat hèf altied wat.......
No shit Sherlockquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doet ze voor zichzelf, de familie + vrienden....
Dat zou iedereen denk ik wel willen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:02 schreef Mishu het volgende:
Ik begrijp TS eigenlijk wel, zou ook dichtbij mij ln familie en vrienden willen zijn..
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus dan moet de vader maar zijn baan opzeggen (of dagelijks de reistijd voor lief nemen) en naar een plek verhuizen waar hij zich niet thuis voelt.
Als je het belang van het kind voorop wilt stellen? Ja.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
En als de vader zich niet happy voelt is dat wel goed voor het kind? Of als het kind zich niet happy voelt omdat zijn vader aan de andere kant van het land woont?quote:Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
Uit ervaring weet ik dat iemand kan denken dat hij/zij het beste voor hun kind doen maar dit in de praktijk niet zo is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Ik doe wat mij het beste lijkt voor ons kind en iedere keus neem ik heel overwogen.
Dat is inderdaad iets wat mogelijk is, alleen moet TS dan niet de illusie hebben dat het kind dan een goede band met de vader kan opbouwen (en heeft er geen recht op?).quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus dan moet de moeder maar een woning zoeken in een plaats waar zij zich niet thuis voelt ? Ze is om te beginnen al daar naartoe verhuist omwille van hem en dan is ze nu dus ook nog verplicht om om de zelfde reden daar een nieuwe woning te zoeken ?
Ik heb zelf de trieste ervaring opgedaan dat mijn ex - die zelf alweer hertrouwd was - opeens zijn zoon niet meer wilde zien toen ik ook een nieuwe relatie kreeg. Dit omdat het volgens hem te verwarrend voor een 8 jarige zou zijn om een vader én een stiefvader te hebben![]()
Als de moeder zich niet happy voelt is dat voor het kind óók niet goed en als de moeder dus graag weer bij haar eigen familie en vrienden in de buurt wil wonen, moet het één en ander tegen elkaar afgewogen worden. Ik denk dat de moeder dan zelf het beste kan beoordelen wat het zwaarste moet wegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |