Dat was anders en dat ging om een totaal andere zaak. Dat was een hotel en daar werkte 30 koks, en dat is totaal wat anders dan wat ik altijd heb gedaan. Ik solliciteer nu gewoon op kleinere zaken zoals waar ik hiervoor ook had gewerkt. En daar had ik het super naar me zin.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom nou weer solliciteren naar hulpkok, dat werkte de vorige keer ook niet. Make up your mind dude, je blijft jezelf op deze manier moedwillig aan dezelfde steen stoten.
Dit zei je een paar dagen tegen mij: Waarom blijf je niet gewoon solliciteren op iets wat je echt leuk vindt?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom nou weer solliciteren naar hulpkok, dat werkte de vorige keer ook niet. Make up your mind dude, je blijft jezelf op deze manier moedwillig aan dezelfde steen stoten.
Ach ben je er ook weer.quote:
Dat gaat niet over nu, dat gaat over volgend jaar qua school. Ik ben er sinds 3 weken uitgekomen welke richting ik op wil, en wil me daar nu echt op gaan richten. Heb er met mensen over gepraat en met kennissen van me, en zodoende ben ik er nu uit gekomen.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:15 schreef Pap89 het volgende:
Maar de ene keer zeg je weer dat de Horeca totaal niks voor je is en richting (ver)zorgende kant wil?
En wat is er uit die gesprekken naar voren gekomen?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:27 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ach ben je er ook weer.
[..]
Dat gaat niet over nu, dat gaat over volgend jaar qua school. Ik ben er sinds 3 weken uitgekomen welke richting ik op wil, en wil me daar nu echt op gaan richten. Heb er met mensen over gepraat en met kennissen van me, en zodoende ben ik er nu uit gekomen.
Maar dit gaat om deze periode, en dan vind ik het echt niet erg om nog de horeca in te gaan hoor. Ik zei het misschien op zo'n manier dat het leek alsof ik de horeca echt iets ergs vond.
Het gaat erom dat ik niet meer mijn toekomst zie in de horeca, maar dat is nu denk ik wel duidelijk.
Nou ik heb altijd in de horeca gezeten, en het werken met mensen heb ik altijd heel leuk gevonden. Daarom zat ik destijds ook te twijfelen om de zorg in te gaan om toch een switch te maken, maar achteraf is dat niet echt iets voor mij. Want dat is toch heel wat anders dan wat ik zou willen wat betreft, met mensen werken en mensen helpen..quote:Op maandag 25 juni 2012 17:30 schreef Guidetti het volgende:
[..]
En wat is er uit die gesprekken naar voren gekomen?
En hoe was het dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:24 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ben vandaag begonnen bij DUO, Klantenservice medewerker. Eerste baan sinds mijn afstuderen.
Hier heb ik ook wel eens aan gedacht, maar kijken ze dan niet heel raar op?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik denk dat het voor FerryNL heel erg handig is als hij een vaardigheden-cv zou maken.
Weer totaal wat anders dus... Alleen "mensen graag helpen" en "voor ze klaar staan'' is niet genoeg om mensen te helpen met schulden of een uitkering. Dus nu ga je weer een opleiding volgen in iets wat je in het verleden nooit hebt gedaan?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nou ik heb altijd in de horeca gezeten, en het werken met mensen heb ik altijd heel leuk gevonden. Daarom zat ik destijds ook te twijfelen om de zorg in te gaan om toch een switch te maken, maar achteraf is dat niet echt iets voor mij. Want dat is toch heel wat anders dan wat ik zou willen wat betreft, met mensen werken en mensen helpen..
Ik wil wel echt een dienstverlenende functie gaan vervullen, maar dan niet in de vorm als in de zorg of de horeca. Zelf zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld mensen te helpen met uitkeringen, en problemen op te lossen voor ze. Hoe je ze kan helpen met schulden, en ze weer op het rechte pad te krijgen.
Het klinkt misschien heel raar hoor als je mij dat hoort zeggen, maar het spreekt me wel echt aan.![]()
En nu ik het er met verschillende mensen over heb gehad, zien en zeggen zij ook tegen mij dat dat een goede richting is voor mij. Ik ben toch altijd wel iemand geweest die mensen graag helpt en voor ze klaar staat.
Want je combineert eigenlijk een beetje de dingen van de horeca en de zorg. Je bent beiden met mensen bezig en je helpt ze allebei op een andere manier.![]()
BTW: Mocht je niks zinnigs te zeggen hebben, hou dan gewoon je mond.
Hoezo zou je geen opleiding kunnen volgen in iets wat je nooit hebt gedaan.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:17 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Weer totaal wat anders dus... Alleen "mensen graag helpen" en "voor ze klaar staan'' is niet genoeg om mensen te helpen met schulden of een uitkering. Dus nu ga je weer een opleiding volgen in iets wat je in het verleden nooit hebt gedaan?
Hoe was het? En waarom niet de Belastingdienst?quote:Op maandag 25 juni 2012 17:24 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ben vandaag begonnen bij DUO, Klantenservice medewerker. Eerste baan sinds mijn afstuderen.
Dat kan altijd maar waarom nou weer totaal iets anders? Je komt telkens aanzetten met redenen zoals "klaar staan voor anderen'' en ''andere helpen''. Het klink misschien heel raar maar ik krijg een beetje een idee dat er mensen jou op dit moment beter kunnen helpen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is toch overduidelijk dat jij niet weet wat je wil?quote:Op maandag 25 juni 2012 18:45 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Hoezo zou je geen opleiding kunnen volgen in iets wat je nooit hebt gedaan.
Mijn toekomst is toch al verkloot, en wil toch proberen om er nog iets van te maken. Maar niet meer in de horeca.
Ik zit momenteel voor mijn onderzoek ook bij de overheid maar hier hebben de medewerkers echt een bult aan vakantiedagen. Een college van mij is nu gewoon 5 weken achter elkaar weg en dan heeft hij in september en met kerst ook nog eens 3 weken vrij.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Desalniettemin wat lastig qua plannen van vakantietrips ... !
Da's niet slecht. Voor mij geldt vooralsnog echter de CAO voor uitzendkrachten ... Eerst maar eens ergens vaste grond onder de voeten krijgen qua werkquote:Op maandag 25 juni 2012 19:13 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik zit momenteel voor mijn onderzoek ook bij de overheid maar hier hebben de medewerkers echt een bult aan vakantiedagen. Een college van mij is nu gewoon 5 weken achter elkaar weg en dan heeft hij in september en met kerst ook nog eens 3 weken vrij.
Hoe vaak ik me ook geïrriteerd heb aan je, heb je wat dat betreft wel gelijk ja. Ik wil gewoon een andere uitdaging aangaan en iets anders gaan leren. Maar het is zo verdomd lastig om te kijken wat nou echt bij mij past. Ik moet wel echt mijn toekomst erin gaan zien snap je.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:11 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat kan altijd maar waarom nou weer totaal iets anders? Je komt telkens aanzetten met redenen zoals "klaar staan voor anderen'' en ''andere helpen''. Het klink misschien heel raar maar ik krijg een beetje een idee dat er mensen jou op dit moment beter kunnen helpen. En dat bedoel ik niet verkeerd, maar het is toch overduidelijk dat jij niet weet wat je wil?
Ik denk dat je aan een loopbaanadviseur heel veel kan hebben. Persoonlijk weet ik best goed wat ik wil, de markt maakt het alleen praktisch onmogelijk.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:54 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Hoe vaak ik me ook geïrriteerd heb aan je, heb je wat dat betreft wel gelijk ja. Ik wil gewoon een andere uitdaging aangaan en iets anders gaan leren. Maar het is zo verdomd lastig om te kijken wat nou echt bij mij past. Ik moet wel echt mijn toekomst erin gaan zien snap je.![]()
Ik wilde in eerste instantie de ICT (dat was ook echt mijn eerste keus) in, maar dat vond ik toch al gauw heel saai. Dus toen ben ik met die opleiding gestopt, en sindsdien loop ik weer vast.![]()
Toen kwamen er allemaal gedachtes in m'n hoofd zoals: ICT, Zorg, Techniek of toch nog de Horeca.
Maar het probleem bij mij is gewoon dat ik teveel leuk vind, en het mij ook leuk lijkt.![]()
Maar 1 ding is wel gewoon zeker, en dat is dat ik klaar ben met de horeca. Ik heb dat nu 7 jaar gedaan en vind het wel welletjes nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |