Beperkingen met socializen zijn er wel degelijk! Zoals dat mensen met een bepaald pak naar hun werk moeten, dat er in de trein standaard niet gesocialized wordt om "overlast te voorkomen voor anderen" en dat er in de supermarkt raar wordt op gegekeken (volgens jou) als je een vrouw benaderd (ongeacht je intenties). Mensen schrijven zich rollen voor in allerlei verschillende situaties. In de kroeg gedragen mensen zich weer heel anders dan bijvoorbeeld op straat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je leest het verkeerd. Ik zeg dat er geen beperkingen zijn met betrekking tot socializen. Dat dat niets met versieren te maken heeft. Dat fatsoenlijk gedragen is een aanvulling op socializen, niet op versieren.
Zelfvermaak kan ook zijn een boek lezen, naar de film gaan, socializen met je reeds bestaande vrienden en vriendinnen of familie. Het doel is dus niet zelfvermaak, maar vrouwen versieren en daar goed in worden.quote:
Het doel is genieten van jezelf en ook genieten van de vrouwen als je er zin in hebt. That's it. Het goed in worden is een logisch gevolg en leuk meegenomen (zoals ik al heel vaak tegen je gezegd heb), maar op het moment moet je er helemaal niet mee bezig houden maar puur genieten van het moment.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zelfvermaak kan ook zijn een boek lezen, naar de film gaan, socializen met je reeds bestaande vrienden en vriendinnen of familie. Het doel is dus niet zelfvermaak, maar vrouwen versieren en daar goed in worden.
Volgens mij? Helemaal niet, ik "socialize" ook in de supermarkt, maar niet met het doel te versieren. Daar ligt het probleem! En ja, dat zou ik vervelend vinden als ik boodschappen aan het doen ben en een of andere gast ('toffe gozer") probeert me dan te versieren.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Beperkingen met socializen zijn er wel degelijk! Zoals dat mensen met een bepaald pak naar hun werk moeten, dat er in de trein standaard niet gesocialized wordt om "overlast te voorkomen voor anderen" en dat er in de supermarkt raar wordt op gegekeken (volgens jou) als je een vrouw benaderd (ongeacht je intenties). Mensen schrijven zich rollen voor in allerlei verschillende situaties. In de kroeg gedragen mensen zich weer heel anders dan bijvoorbeeld op straat.
Naar de supermarkt gaan om te versieren is niet het doel, dat zie je weer verkeerd. Het doel is dat je op het moment dat je een vrouw ziet, wel ervoor DURFT te gaan en je gevoelens durft te uiten in zo'n situatie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij? Helemaal niet, ik "socialize" ook in de supermarkt, maar niet met het doel te versieren. Daar ligt het probleem! En ja, dat zou ik vervelend vinden als ik boodschappen aan het doen ben en een of andere gast ('toffe gozer") probeert me dan te versieren.
'Mensen' zijn inderdaad lang niet overal zichzelf, maar dat is iets wat ze zelf doen, neit iets dat wordt opgedragen door 'de maatschappij'. En zoals ik al eerder heb gezegd: ik vind het idee om ernaar te streven jezelf te zijn in vrijwel iedere situatie een goed streven, maar niet louter met het doel te versieren.
Ik heb het niet over social conditioning, maar over moraal. Lees je even in over het verschil.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Social conditioning" doet juist tekort aan je identiteit als mens. De maatschappij legt ons in verschillende onnatuurlijke rollen om je als x te gedragen op plek y. Deze maatschappelijke regels hoeft niet jij te zijn, je bent nog iemand met een eigen wil.
Kritischer worden met het moraal van de maatschappij en meer je eigen weg volgen in plaats van de massa. Hierbij steek je overigens ook nog eens uit als man zijnde van de massa.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over social conditioning, maar over moraal. Lees je even in over het verschil.
Even voor de verduidelijking zijn orgiën midden op straat in geen enkele maatschappij normaal (verre van, en ook niet wenselijk om velerlij redenen), en is de mens in dat opzicht meer dan de optelsom van zijn oerdriften.
Wees eens wat concreter over "kritischer worden op moraal"? Dit zijn van die vage bewoordingen waar je niks mee kan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kritischer worden met het moraal van de maatschappij en meer je eigen weg volgen in plaats van de massa. Hierbij steek je overigens ook nog eens uit als man zijnde van de massa.
Sinds wanneer staat het volgen van je sexuele driften gelijk aan jezelf zijn?quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:14 schreef firefly3 het volgende:
Het streven is meer je (oa seksuele) gevoelens te durven volgen waar je ook bent = jezelf zijn.
De maatschappij heeft er bijvoorbeeld ingepropt dat je niet van iemands drankje mag drinken die diegene in haar handen heeft. Omdat ik mezelf zo vermaakte en in een grappige bui zat, begon ik uit haar drankje te drinken en in plaats van dat ze boos werd begon ze te giechelen. Zoiets had ze nog nooit meegemaakt en was het gezellig geworden. Ja, een klootzak actie. Maar op dat moment was het een win-win. Dit soort dingen moet je voor jezelf leren bepalen wanneer dingen wel of niet kunnen. Je eigen sterke normen en waarden hebben in plaats van de standaard dingen, en dat kan alleen met levenservaring.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:19 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wees eens wat concreter over "kritischer worden op moraal"? Dit zijn van die vage bewoordingen waar je niks mee kan.
Tegen je gevoelens in gaan = niet jezelf zijn. Meer je gevoelens volgen = jezelf zijn = meer expressief.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:20 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat het volgen van je sexuele driften gelijk aan jezelf zijn?
Je leest verkeerd, ze zegt niet met het doel naar de supermarkt te gaan om te versieren, maar contact in de supermarkt met het doel te versieren.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Naar de supermarkt gaan om te versieren is niet het doel, dat zie je weer verkeerd. Het doel is dat je op het moment dat je een vrouw ziet, wel ervoor DURFT te gaan en je gevoelens durft te uiten in zo'n situatie.
Mijn ervaring is anders. Ik wordt net zo vaak aangesproken door vrouwen met flink geflirt als dat ik hun aanspreek in de supermarkt. Het maakt niet uit waar je bent, vrouwen voelen zich aangetrokken tot mannen waar je ook bent.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je leest verkeerd, ze zegt niet met het doel naar de supermarkt te gaan om te versieren, maar contact in de supermarkt met het doel te versieren.
Ze geeft aan dat de meeste mensen er in de supermarkt totaal niet voor open staan om versierd te worden.
En jij zet zoiets op één lijn met orgies op straat? Bovenstaande kan in een bepaalde sociale context echt wel gebeuren.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:23 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De maatschappij heeft er bijvoorbeeld ingepropt dat je niet van iemands drankje mag drinken die diegene in haar handen heeft. Omdat ik mezelf zo vermaakte en in een grappige bui zat, begon ik uit haar drankje te drinken en in plaats van dat ze boos werd begon ze te giechelen. Zoiets had ze nog nooit meegemaakt en was het gezellig geworden. Ja, een klootzak actie. Maar op dat moment was het een win-win. Dit soort dingen moet je voor jezelf leren bepalen wanneer dingen wel of niet kunnen. Je eigen sterke normen en waarden hebben in plaats van de standaard dingen, en dat kan alleen met levenservaring.
Verleg je eigen grenzen. Dat is het enige wat ik probeer mee te geven.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:27 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
En jij zet zoiets op één lijn met orgies op straat? Bovenstaande kan in een bepaalde sociale context echt wel gebeuren.
Hebben mensen dat tegen je gezegd?quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Bij mij valt het helaas wel op. Als ik geld krijg, dan laat ik me behandelen.
Zeg dat dan gelijk in plaats een vaag verhaal te houden waar je moraal wegstript van de identiteit van de mens.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Verleg je eigen grenzen. Dat is het enige wat ik probeer mee te geven.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:32 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Zeg dat dan gelijk in plaats een vaag verhaal te houden waar je moraal wegstript van de identiteit van de mens.
Als ik jou gedachtengang volg ben je dus het meest expressief en jezelf tijdens een gangbang op straat?quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tegen je gevoelens in gaan = niet jezelf zijn. Meer je gevoelens volgen = jezelf zijn = meer expressief.
Daar voel ik me niet naar, dus nee niet echtquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:34 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Als ik jou gedachtengang volg ben je dus het meest expressief en jezelf tijdens een gangbang op straat?
Je zei net wat anders.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Daar voel ik me niet naar, dus nee niet echtHet was een voorbeeldje hoe de maatschappij heel anders eruit had kunnen zien.
Een mens is niet zijn gevoelens, en ik kan situaties genoeg bedenken waar een potje gezond verstand je een stuk verder helpt. Onzekerheid bestaat ook grotendeels uit gevoelens, angst, schaamte. Ik kan je verzekeren dat zelfs als deze gevoelens heel sterk zijn (en dat zijn ze), ze absoluut niet gevolgd zouden moeten worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:39 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je zei net wat anders."versieren" heeft totaal niet te maken met gezond verstand. Zelfs als je angst hebt en schaamte is het beter om het niet te verbergen voor een vrouw. Verberg het niet, maar ga er daadwerkelijk aan werken en bij de bron oplossen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een mens is niet zijn gevoelens, en ik kan situaties genoeg bedenken waar een potje gezond verstand je een stuk verder helpt. Onzekerheid bestaat ook grotendeels uit gevoelens, angst, schaamte. Ik kan je verzekeren dat zelfs als deze gevoelens heel sterk zijn, ze absoluut niet gevolgd zouden moeten worden.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |