quote:Op maandag 11 juni 2012 11:27 schreef Fatty het volgende:
Ligt niet aan jouw, bepaalde benzines zijn gewoon beter als andere benzines, ik kom op Shell ook verder dan op firezone benzine.
Ik wil zelfs wel beweren dat ie op Shell benzine wat beter loopt, net wat soepeler, iets minder rauw.
Zou trouwens geen BP tanken, kutzooi.
Ik help het je hopen dat hethet zelfde is, lijkt mij goed voor de concurentie. maar tot nu toe viel het negatief uit.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.
Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Je spreekt jezelf een beetje tegenquote:Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.
Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Wat ?quote:
Firezone = texacoquote:Op maandag 11 juni 2012 11:37 schreef SaxoPower het volgende:
Ik kom op firezone verder dan op texaco
iets maar toch
Die geruchten kan ik je nu gewoon vertellen dat het onzin is. Benzine tanks worden altijd gemengd, dus er is geen '' bodem product '' Er zit uiteraard wel bagger in zo'n tank, maar dat is niet iets wat je tankt.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:38 schreef viseenoptie het volgende:
Ik rij minder kilometers met een Tinq-tank dan met een shell/bp tank. misschien was het toevallig, maar na 3x 80km minder doe ik er niet meer aan mee.
(al zijn er geruchten dat alles gewoon van dezelfde raffinaderij komt van Rotterdam), andere zeggen dat het het "bodem" product is van een vat/tank
Benzine is in principe allemaal hetzeflde, ware het feit dat Euro95 een redelijk ruime standaard is, wat dus bijvoorbeeld Shell de mogelijkheid geeft om er nog additieven aan toe te voegen. Waardoor je bijvoorbeeld betere smering of verbranding heb.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.
Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Nee, jij praat poep. Ik tank zelfs euro 102 (Aral Duitsland) en zeker bij autos met veel pk's is het verschil ontzettend duidelijk merkbaar. Mijn tweede auto (BMW Z3 M Coupe) heeft 430 pk en loopt veel beter op deze (duurdere) benzine. Het verbruik is een stuk lager (1:9) en de motor loopt een stuk soepeler. Ook is de performance (de auto is volledig getuned door AC Schnitzer) stukken hoger op het circuit.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.
Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Ik zei toch 95? Dat jij een ander octaangehalte tankt en dit dan vergelijkt met 95, daar kan ik ook niets aan doenquote:Op maandag 11 juni 2012 12:55 schreef DeSamenvatting het volgende:
[..]
Nee, jij praat poep. Ik tank zelfs euro 102 (Aral Duitsland) en zeker bij autos met veel pk's is het verschil ontzettend duidelijk merkbaar. Mijn tweede auto (BMW Z3 M Coupe) heeft 430 pk en loopt veel beter op deze (duurdere) benzine. Het verbruik is een stuk lager (1:9) en de motor loopt een stuk soepeler. Ook is de performance (de auto is volledig getuned door AC Schnitzer) stukken hoger op het circuit.
Jij schrijft: alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt...quote:Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zei toch 95? Dat jij een ander octaangehalte tankt en dit dan vergelijkt met 95, daar kan ik ook niets aan doen
Euro95 mag alleen als zulks verkocht worden als het aan bepaalde eisen doet. De marges zijn vrij ruim maar niet ruim genoeg om te zeggen dat je er ineens kilometers meer of minder door rijdtquote:Op maandag 11 juni 2012 13:09 schreef DeSamenvatting het volgende:
[..]
Jij schrijft: alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt...
Ik zeg: dat klopt niet
bij mijn 1.3 44pk auto (paar jaar geleden) scheelde euro95 en octaan 110/115 heel veelquote:Op maandag 11 juni 2012 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Euro95 mag alleen als zulks verkocht worden als het aan bepaalde eisen doet. De marges zijn vrij ruim maar niet ruim genoeg om te zeggen dat je er ineens kilometers meer of minder door rijdt
Dat je Z4 veel beter loopt op 102 octaan is niet zo raar. Bij een klein 1.2tje merk je 0,0 verschil in vermogen.
Electronische ontsteking of zelf vervroegd?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:55 schreef T42 het volgende:
[..]
bij mijn 1.3 44pk auto (paar jaar geleden) scheelde euro95 en octaan 110/115 heel veel
Niks fabeltje.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:23 schreef leolinedance het volgende:
Nee. Fabeltje heb ik ook wel eens gehoord over LPG![]()
Wel een zuinige wagen trouwens! Wat voor één is het?
elec ding liep ook op 70 octaan trouwensquote:Op maandag 11 juni 2012 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Electronische ontsteking of zelf vervroegd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |