abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112729914
Kan het zo zijn dat benzine van tamoil slechter is dan benzine van bp/shell ?
Ik tank normaal altijd bij de BP of shell en ik rij dan met een volle tank 580km (met 30liter)
dat is dus grofweg 1op19 . Dit is woon werk verkeer en alleen snelweg kilometers

Afgelopen maand heb ik 3x bij de Tamoil (onbemande) tankstation getankt en volgegooid met euro95. Telkens haalde ik 530 met 30 liter (1op 17,5) Zelfde rijstijl, zelfde wegen , zelfde snelheid en geen files etc.

Nu dus eergister de tank weer volgegooid met de BP benzine, ook standaard euro95 uiteraard en zit weer rond de 1op19 zover ik dat nu kan zien 9tank is 1/3 leeg en 200km gereden.

Ik bespaar dus 1,80 voor een tankbeurt vergeleken met de BP, maar vervolgens moet ik er 3a4 liter meer bijgooien voor dezelfde kilometers? :') wat is dat voor vage shit....? is dat zelfs wel mogelijk?
  maandag 11 juni 2012 @ 11:23:25 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112729971
Ja. Verdunning van benzine :p.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 11 juni 2012 @ 11:23:31 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_112729974
Nee. Fabeltje heb ik ook wel eens gehoord over LPG :')

Wel een zuinige wagen trouwens! Wat voor één is het?
pi_112730106
Ligt niet aan jouw, bepaalde benzines zijn gewoon beter als andere benzines, ik kom op Shell ook verder dan op firezone benzine.

Ik wil zelfs wel beweren dat ie op Shell benzine wat beter loopt, net wat soepeler, iets minder rauw.

Zou trouwens geen BP tanken, kutzooi.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  maandag 11 juni 2012 @ 11:34:13 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_112730311
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:27 schreef Fatty het volgende:
Ligt niet aan jouw, bepaalde benzines zijn gewoon beter als andere benzines, ik kom op Shell ook verder dan op firezone benzine.

Ik wil zelfs wel beweren dat ie op Shell benzine wat beter loopt, net wat soepeler, iets minder rauw.

Zou trouwens geen BP tanken, kutzooi.
:')
pi_112730349
Ik heb de variatie in prestaties ook wel eens gemerkt. Vandaar dat ik altijd mijn kms bijhoud en wanneer ik waar tank. Excellium en V-power merkte ik overigens geen verschil met de normale Total of shell brandstof op het verbruik.
Tamoil ken ik niet maar soms was eenzelfde Tinq of Tango de ene keer slechter dan andere keren.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112730409
Ik kom op firezone verder dan op texaco :)

iets maar toch ;)
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_112730448
Ik rij minder kilometers met een Tinq-tank dan met een shell/bp tank. misschien was het toevallig, maar na 3x 80km minder doe ik er niet meer aan mee.

(al zijn er geruchten dat alles gewoon van dezelfde raffinaderij komt van Rotterdam), andere zeggen dat het het "bodem" product is van een vat/tank
pi_112730475
en trouwens "vroeger" (niet dat domme haagse Vroegâh, snap niet dat iemand dat nog doet, en denkt grappig oid te zijn) op mijn Puch, reed hij beter op Texaco dan op bp/shell etc.
pi_112730562
aha...mooi dat ik niet de enige ben. Tis een ceicento half automaatje. Dat ding heeft geen airco erin dus daar kan het niet aan liggen.
  Redactie Frontpage maandag 11 juni 2012 @ 11:50:50 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112730876
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.

Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_112730904
Mensen denken inderdaad goedkoper uit te zijn, maar aan het einde van de rit duurder uit, en het niet doorhebben
pi_112730965
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.

Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Ik help het je hopen dat hethet zelfde is, lijkt mij goed voor de concurentie. maar tot nu toe viel het negatief uit.
  maandag 11 juni 2012 @ 12:12:07 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_112731684
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.

Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Je spreekt jezelf een beetje tegen :')
pi_112732747
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:')
Wat ?

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:37 schreef SaxoPower het volgende:
Ik kom op firezone verder dan op texaco :)

iets maar toch ;)
Firezone = texaco

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:38 schreef viseenoptie het volgende:
Ik rij minder kilometers met een Tinq-tank dan met een shell/bp tank. misschien was het toevallig, maar na 3x 80km minder doe ik er niet meer aan mee.

(al zijn er geruchten dat alles gewoon van dezelfde raffinaderij komt van Rotterdam), andere zeggen dat het het "bodem" product is van een vat/tank
Die geruchten kan ik je nu gewoon vertellen dat het onzin is. Benzine tanks worden altijd gemengd, dus er is geen '' bodem product '' Er zit uiteraard wel bagger in zo'n tank, maar dat is niet iets wat je tankt.

BP produceert hun eigen brandstof, shell ook, Texaco ook, dat deze bedrijven ook nog '' dochterbedrijven hebben '' zoals de texaco firezone heeft, maakt niet uit, tank jij bij firezone, dan tank je gewoon texaco.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.

Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Benzine is in principe allemaal hetzeflde, ware het feit dat Euro95 een redelijk ruime standaard is, wat dus bijvoorbeeld Shell de mogelijkheid geeft om er nog additieven aan toe te voegen. Waardoor je bijvoorbeeld betere smering of verbranding heb.

[ Bericht 26% gewijzigd door Fatty op 11-06-2012 12:46:24 ]
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  maandag 11 juni 2012 @ 12:55:13 #16
374193 DeSamenvatting
It is maar dat je t weet
pi_112733327
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
Dit is kolder. Alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt. Als je die V-power super mega ultra engine save shit tankt, dan rijd je misschien 25km meer, maar ook niet veel meer.

Ooit aan het weer gedacht trouwens? Dat speelt ook mee, heel erg zelfs.
Nee, jij praat poep. Ik tank zelfs euro 102 (Aral Duitsland) en zeker bij autos met veel pk's is het verschil ontzettend duidelijk merkbaar. Mijn tweede auto (BMW Z3 M Coupe) heeft 430 pk en loopt veel beter op deze (duurdere) benzine. Het verbruik is een stuk lager (1:9) en de motor loopt een stuk soepeler. Ook is de performance (de auto is volledig getuned door AC Schnitzer) stukken hoger op het circuit.
Schijt aan het leven
Schijten is het enige dat moet,
Dus het is de stront die er toe doet
  Redactie Frontpage maandag 11 juni 2012 @ 12:59:05 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_112733474
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:55 schreef DeSamenvatting het volgende:

[..]

Nee, jij praat poep. Ik tank zelfs euro 102 (Aral Duitsland) en zeker bij autos met veel pk's is het verschil ontzettend duidelijk merkbaar. Mijn tweede auto (BMW Z3 M Coupe) heeft 430 pk en loopt veel beter op deze (duurdere) benzine. Het verbruik is een stuk lager (1:9) en de motor loopt een stuk soepeler. Ook is de performance (de auto is volledig getuned door AC Schnitzer) stukken hoger op het circuit.
Ik zei toch 95? Dat jij een ander octaangehalte tankt en dit dan vergelijkt met 95, daar kan ik ook niets aan doen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 11 juni 2012 @ 13:09:11 #18
374193 DeSamenvatting
It is maar dat je t weet
pi_112733870
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zei toch 95? Dat jij een ander octaangehalte tankt en dit dan vergelijkt met 95, daar kan ik ook niets aan doen :')
Jij schrijft: alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt...
Ik zeg: dat klopt niet
Schijt aan het leven
Schijten is het enige dat moet,
Dus het is de stront die er toe doet
  Forum Admin maandag 11 juni 2012 @ 17:05:10 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_112743740
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:09 schreef DeSamenvatting het volgende:

[..]

Jij schrijft: alle benzine is gelijk, als je tenminste euro 95 tankt...
Ik zeg: dat klopt niet
Euro95 mag alleen als zulks verkocht worden als het aan bepaalde eisen doet. De marges zijn vrij ruim maar niet ruim genoeg om te zeggen dat je er ineens kilometers meer of minder door rijdt

Dat je Z4 veel beter loopt op 102 octaan is niet zo raar. Bij een klein 1.2tje merk je 0,0 verschil in vermogen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 juni 2012 @ 17:55:33 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112745890
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Euro95 mag alleen als zulks verkocht worden als het aan bepaalde eisen doet. De marges zijn vrij ruim maar niet ruim genoeg om te zeggen dat je er ineens kilometers meer of minder door rijdt

Dat je Z4 veel beter loopt op 102 octaan is niet zo raar. Bij een klein 1.2tje merk je 0,0 verschil in vermogen.
bij mijn 1.3 44pk auto (paar jaar geleden) scheelde euro95 en octaan 110/115 heel veel ;)
  Forum Admin maandag 11 juni 2012 @ 18:00:38 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_112746175
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:55 schreef T42 het volgende:

[..]

bij mijn 1.3 44pk auto (paar jaar geleden) scheelde euro95 en octaan 110/115 heel veel ;)
Electronische ontsteking of zelf vervroegd? ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 11 juni 2012 @ 18:19:58 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_112747139
Voor normaal gebruik onder normale omstandigheden gooi ik de goedkoopste meuk in mijn "bolide".
Werkt al 10-15 jaar zonder dat ik 1 probleem heb bemerkt.
Kan ook niet; benzine moet voldoen aan NEN/DIN normen.
Koop van het geld dat je overhoudt maar Monster kabels. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 11 juni 2012 @ 18:26:51 #23
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_112747514
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:23 schreef leolinedance het volgende:
Nee. Fabeltje heb ik ook wel eens gehoord over LPG :')

Wel een zuinige wagen trouwens! Wat voor één is het?
Niks fabeltje.

Heb jaaaaren terug (toen de diesel nog 0.65,- was) hetzelfde geconstateerd. Bij de witte pomp reed ik structureel 50km minder op een tank. Ik heb dit wel 20 keer getest en steeds was de uitkomst hetzelfde.

Bij benzine heb ik het overigens nooit geconstateerd.
pi_112747610
zit inderdaad wel een verschil in, vooral de adaptieven maken het verschil

als ik energy saver van de Esso of Shell tank met mn Corrado dan rij ik 1/12-1/13. met die van een onbemande pomp rij ik 1/10.5-1/11
  maandag 11 juni 2012 @ 20:56:00 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_112756778
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Electronische ontsteking of zelf vervroegd? ;)
elec ding liep ook op 70 octaan trouwens ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')