abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112708925
Hey allen,

Na lang wikken en wiggen heb ik besloten deze post te maken in de hoop wat antwoorden of tips te krijgen om beter om te kunnen gaan met het arsenaal aan problemen waar ik mee worstel.

Even een korte intro...ik ben een 21 (goed, morgen 22) jarige man die zijn hele leven al met problemen op sociaal gebied worstelt. Altijd weinig, [say] 2 of 3, vrienden (wel "goede") gehad op de basisschool en middelbare, maar zit nu in de diepste regionen van het befaamde sociale isolement. Ik heb momenteel slechts één vriend die momenteel in amsterdam zit en wellicht binnenkort naar Berlijn verhuisd, dus ook hem zou ik wel eens kunnen verliezen. Mijn leven bestaat uit elke dag (again and again) alleen dieptriest aan mijn bureau te zitten met mijn laptopscherm voor me. Genoeg slachtofferrol en medelijden opwekken for now.

Het probleem is dat ik serieus (ja, dit is lachwekkend) bang ben voor mensen. They creep me out. Ik durf mezelf niet te zijn bij mensen, omdat ik bang ben dat ze me niet mogen en zich negatief opstellen jegens mij. Ik ben namelijk anders dan anderen. Ik heb andere ideëen, andere humor, andere interesses (nja, bijna geen) etc. Het gevolg hiervan is dat ik al van jongs af aan elke sociale situatie mijd en dus 'forever alone' ben. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een relatie gehad. Sterker nog: ik heb nog nooit een meid aangesproken. Nee, echt nooit. Ander nadeel van dit vermijden, één van mijn best ontwikkelde skills intussen, is dat ik op sociaal gebied zo onhandig ben als een kleuter. Ik weet in de meeste situaties niet wat te doen. Ik sta daar dan maar wat onhandig met mijn handen te frutsen of dom voor me uit te staren.

Intussen loop ik afstudeerstage voor een studie die me niet veel interesseert (HBO elektrotechniek) en sociale aspecten beperken me hier ook. Mijn stagebeleider ziet ook wat voor een sociaal gestoorde gast ik ben wat uiteraard niet geweldig voor mijn beoordeling is. Mijn technische werk is opzich wel in orde, alleen het communiceren met collega's en projectgenoten is rampzalig. Er zijn collega's op mijn kamer (totaal 10) waarvan ik enkele nog NOOIT gesproken heb ik 4 maanden tijd. Seriously.

Naast deze sociale faal ben ik ook zo apatisch als de pest (of is dit een oorzaak?). School boeit me niet, stage niet, ik heb slechts 4 weken in mijn leven gewerkt omdat werken boring is. Ik heb ook moeite interesse te tonen in anderen, bij veel dingen denk ik namelijk "care, dit hoef ik niet te weten". Makkelijk vrienden maken is er zo niet bij. Enige wat "keeps me going" is muziek. Dit is echter niet genoeg voor mij. Ooit moet ik namelijk werken en mijn leven op orde krijgen. En een relatie niet te vergeten.

Uiteraard heb ik geprobeerd aan mezelf te werken albeit tevergeefs. Ik heb een tijdje een psycholoog bezocht. Binnen de beperkte aantal gesprekken (bah, zorgstelsel) heeft ze me van mijn onrealistische kijk op de wereld en lage zelfbeeld verlost, maar het sociale probleem is er nog. Aangezien nieuwe afspraken veel geld kosten, had ik besloten ermee te stoppen.

Meanwhile heb ik wel afgesproken met 2 gasten van FOK!, keep_walking en nog iemand), naar aanleiding van het "als versieren moeilijk gaat"-topic (of iets dergelijks). Zij hebben aangeboden mij helpen om wat socialer te worden. We hebben op een zaterdagmiddag in utrecht, wat voor mij ver weg is als limburger, afgesproken om te meeten en om te kletsen. Dit dwong me mijn huis te verlaten en enigszins in het diepe te springen (nieuwe stad en nieuwe mensen ontmoeten). Dit ging me gelukkig niet zo heel slecht af en ik had een prima tijd met beide heren.

Mijn vraag is of mensen tips/ideëen hebben hoe ik mezelf nog meer uit het isolement kan halen en dan naast de sociale problemen ook vooral op het gebied van de apathie die volgens mij sociaal succes blokkeert.

Voor degene die de moeite heeft genomen: alvast bedankt voor het lezen.

PS: iets van je afschrijven werkt echt

[ Bericht 0% gewijzigd door truenorwegianblackmetal op 10-06-2012 21:13:30 ]
pi_112709175
Hoi,

hier een mede "sociaal isolement" slachtoffer :)

Je zegt dat je bijna niks doet en dat muziek het enige is wat "keeps you going".

Heb je wel eens er over nagedacht om bijvoorbeeld eens op een sportclub te gaan?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 10 juni 2012 @ 20:57:02 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_112709236
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi,

hier een mede "sociaal isolement" slachtoffer :)
Zelfde. En alvast gefeliciteerd morgen. :@
pi_112709307
Vroeger speelde ik straat-en zaalvoetbal, maar tegenwoordig kan geen sport mij meer interesseren helaas. Anders was dit idd een goede oplossing geweest. Ik doe wel thuis af en toe wat met gewichten om mijn lichaam enigszins in shape te houden, maar een sportschool zou me ook na 1 keer kapotvervelen.
  zondag 10 juni 2012 @ 20:59:53 #5
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_112709397
Zoek een hobby. Probeer van alles uit, van creatieve tot hele theoretische dingen. Als je dit eenmaal voor mekaar hebt, dan kan je wellicht overwegen om een vereniging of club te zoeken van die hobby.

Ga je weleens naar festivals? Of is dat een te grote stap voor je?
Kaleidoscopiklimax
  zondag 10 juni 2012 @ 21:00:47 #6
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112709460
Wat zijn je interesses dan? Er is vast wel iemand te vinden met dezelfde interesses.
pi_112709598
Interesses zijn vooral muziek (het soort wat de meeste mensen verafschuwen en als gestoord bestempelen), tv series en psychologie in enige mate.
pi_112710058
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Hey allen,

[quote]Meanwhile heb ik wel afgesproken met 2 gasten van FOK!, keep_walking en nog iemand), naar aanleiding van het "als versieren moeilijk gaat"-topic (of iets dergelijks). We hebben op een zaterdagmiddag in utrecht, wat voor mij ver weg is als limburger, afgesproken om te meeten en om te kletsen. Dit dwong me mijn huis te verlaten en enigszins in het diepe te springen (nieuwe stad en nieuwe mensen ontmoeten). Dit ging me gelukkig niet zo heel slecht af en ik had een prima tijd met beide heren.
truenorwegianblackmetal hier hebben zich ook al twee mensen gemeld met hetzelfde probleem
(zie eerste twee posters) misschien kan je met hen ook iets afspreken, en in de toekomst
misschien wel vaker, zo zou je nieuwe mensen kunnen leren kennen en jezelf én de andere
mensen die zich hier melden helpen.

quote:
Voor degene die de moeite heeft genomen: alvast bedankt voor het lezen.
Mijn complimenten voor je OP :Y zo duidelijk zie je ze niet vaak, dus zo'n loser ben je niet :*
  zondag 10 juni 2012 @ 21:08:52 #9
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112710072
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:03 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Interesses zijn vooral muziek (het soort wat de meeste mensen verafschuwen en als gestoord bestempelen), tv series en psychologie in enige mate.
Laat me raden, Noorse black metal :P
pi_112710234
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Het probleem is dat ik serieus (ja, dit is lachwekkend) bang ben voor mensen. They creep me out. Ik durf mezelf niet te zijn bij mensen, omdat ik bang ben dat ze me niet mogen en zich negatief opstellen jegens mij. Ik ben namelijk anders dan anderen. Ik heb andere ideëen, andere humor, andere interesses (nja, bijna geen) etc.
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?

Spreek eens voor de gein iemand aan en hoor hem aan. Het zal je verassen hoe verschillend mensen blijken te zijn.

quote:
Intussen loop ik afstudeerstage voor een studie die me niet veel interesseert (HBO elektrotechniek)
Dat ligt toch eerder aan jezelf...
quote:
Mijn technische werk is opzich wel in orde, alleen het communiceren met collega's en projectgenoten is rampzalig. Er zijn collega's op mijn kamer (totaal 10) waarvan ik enkele nog NOOIT gesproken heb ik 4 maanden tijd. Seriously.
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?
quote:
Ik heb ook moeite interesse te tonen in anderen, bij veel dingen denk ik namelijk "care, dit hoef ik niet te weten". Makkelijk vrienden maken is er zo niet bij. Enige wat "keeps me going" is muziek. Dit is echter niet genoeg voor mij.
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.
quote:
Ooit moet ik namelijk werken en mijn leven op orde krijgen. En een relatie niet te vergeten.
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.
quote:
Mijn vraag is of mensen tips/ideëen hebben hoe ik mezelf nog meer uit het isolement kan halen en dan naast de sociale problemen ook vooral op het gebied van de apathie die volgens mij sociaal succes blokkeert.
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.
  zondag 10 juni 2012 @ 21:15:51 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112710524
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:11 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:

[..]

Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?

Spreek eens voor de gein iemand aan en hoor hem aan. Het zal je verassen hoe verschillend mensen blijken te zijn.

[..]

[..]

[..]

Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.

[..]

Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.

[..]

Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.
^eens. De poster hierboven heeft gelijk. Er zijn verschillende mensen met verschillende interesses. Bovendien als je naar de concerten gaat waar jij van houdt, daar kom jij soortgenoten tegen.

By the way, toen ik je had ontmoet had ik niks gemerkt van sociaal onhandig. Het enige bij jou is dat jij heeel stil bent en bij bijna niks je eigen mening geeft. Dus je neemt geen initiatief. Maar je hebt wel goede social skills op zich. Er was nooit een moment dat ik voor je ging schamen. Bij veel van de andere fokkers die ik heb ontmoet had ik dat wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 juni 2012 @ 21:18:18 #12
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112710866
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:08 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Laat me raden, Noorse black metal :P
Wow!! Goed geraden. Helaas weinig gelijkgezinden te vinden ;)

quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:11 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Niet iedereen heeft dezelfde humor en interessen, dat klopt uiteraard. Wat ik wél weet ik dat ik praktisch nooit om grappen van collega's en anderen moet lachen, ik vind het simpelweg niet grappig. Wat betreft stage: na 2,5 jaar wilde ik met de studie stoppen, maar aangezien ik al zo ver was en ik anders dacht dat ik nooit meer genoeg motivatie voor een andere studie zou hebben (+ sterke druk van ouders), besloot ik dit af te maken. Een relatie is geen noodzaak, maar wel een doel voor mij. Wat mij betreft is liefde het belangrijkste wat er is en het feit dat ik dit nog nooit gekend heb, maak me ietwat triest.

Ik ben inderdaad passief, nog iets waar ik aan moet werken.
  zondag 10 juni 2012 @ 21:24:02 #14
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112711032
Dat je nooit liefde gekend hebt mag je uiteraard triest vinden, maar je moet je beseffen dat je niet de enige bent die in die situatie zit. Ik ben 26 en ook nog maagd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112711038
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.

En dat op FOK! :D dan heb je best wel lef :+
  zondag 10 juni 2012 @ 21:24:59 #16
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112711101
quote:
12s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.

Nou heeft hij het wel geopend in R&P en niet in ONZ ;)
pi_112711166
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nou heeft hij het wel geopend in R&P en niet in ONZ ;)
Gelukkig wel !

Dus dom is hij ook niet. (8>
pi_112711318
quote:

[..]

Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.

Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan ;)
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat je nooit liefde gekend hebt mag je uiteraard triest vinden, maar je moet je beseffen dat je niet de enige bent die in die situatie zit. Ik ben 26 en ook nog maagd.
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?
pi_112711395
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Wow!! Goed geraden. Helaas weinig gelijkgezinden te vinden ;)

[..]

<snip>

tuurlijk wel :+

doel 1: zoek medefans van noorse black metal :Y
doel 2: ga dan naar een concert
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_112711534
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[quote]Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan ;)
^O^ Lang over gedaan, maar TOCH gedaan !

quote:
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?
:@ dit is het moment om jullie alleen te laten denk ik :@

Succes truenorwegianblackmetal en mede lotgenoten
  zondag 10 juni 2012 @ 21:32:30 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112711696
quote:

[..]

blootgegeven.

Bij TS is het zo dat hij inderdaad (te) passief is, maar dat is het enige wat ik heb opgemerkt en de andere jongen denkt er ook zo over. Hij is 1.85m, best brede armen en gespierd ook, met een best knappe kop. Hij is ook best bewust van de sociale regels, we hebben een hele dag met hem gelopen en hij heeft niks gedaan waarbij ik mezelf stiekem een beetje moest schamen.

Ik heb hem 1 keer ontmoet en die vriend van mij 2 keer. Enige wat opviel beide keren was dat hij heel passief is. Ook bij ons ging hij niet uit zichzelf iets aan ons vragen. Hij was niet zo geïnteresseerd in wie wij waren, hij had niks wat wij uit zichzelf wilde delen en hij vond alles prima. Hij lachte wel leuk mee en gaf antwoord op al onze vragen, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen een beetje onzeker van zijn passiviteit zou kunnen worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 juni 2012 @ 21:33:54 #22
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112711801
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan ;)

[..]

Ik heb dat ook ;)
Het feit dat ik geen vrienden heb en dat ik nooit met een meid heb gesproken heeft bij mij er voor gezorgd dat ik actief ben geworden. Ik sport, ik doe vrijwilligerswerk, ik ben een sociaal leven aan het opstarten, ik heb me ingeschreven bij datingsites en ik werk aan mijn uitstraling ;)
Ik heb een "zachte deadline" voor mezelf gezet. Als ik 30 ben, dan moet er op alle vlakken wat vooruitgang zijn geboekt ;)
pi_112711900
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb dat ook ;)
Het feit dat ik geen vrienden heb en dat ik nooit met een meid heb gesproken heeft bij mij er voor gezorgd dat ik actief ben geworden. Ik sport, ik doe vrijwilligerswerk, ik ben een sociaal leven aan het opstarten, ik heb me ingeschreven bij datingsites en ik werk aan mijn uitstraling ;)
Ik heb een "zachte deadline" voor mezelf gezet. Als ik 30 ben, dan moet er op alle vlakken wat vooruitgang zijn geboekt ;)
Je lijkt momenteel goed op weg, well done ;)
  zondag 10 juni 2012 @ 21:38:30 #24
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112712138
Ik vind het strak van je dat je een topic hebt geopend, maar ik ben ook benieuwd naar jouw plannen
:)
pi_112712145
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bij TS is het zo dat hij inderdaad (te) passief is, maar dat is het enige wat ik heb opgemerkt en de andere jongen denkt er ook zo over. Hij is 1.85m, best brede armen en gespierd ook, met een best knappe kop. Hij is ook best bewust van de sociale regels, we hebben een hele dag met hem gelopen en hij heeft niks gedaan waarbij ik mezelf stiekem een beetje moest schamen.

Ik heb hem 1 keer ontmoet en die vriend van mij 2 keer. Enige wat opviel beide keren was dat hij heel passief is. Ook bij ons ging hij niet uit zichzelf iets aan ons vragen. Hij was niet zo geïnteresseerd in wie wij waren, hij had niks wat wij uit zichzelf wilde delen en hij vond alles prima. Hij lachte wel leuk mee en gaf antwoord op al onze vragen, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen een beetje onzeker van zijn passiviteit zou kunnen worden.
Die passiviteit gebruik ik als controlemechanisme: hoe minder actie ik onderneem, hoe minder ik fout kan doen. Ik besef echter dat ik beter fouten kan maken en daarvan kan leren dan dat ik zo passief blijf. Even wennen maar ik ga er aan werken.
pi_112713462
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:38 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Die passiviteit gebruik ik als controlemechanisme: hoe minder actie ik onderneem, hoe minder ik fout kan doen. Ik besef echter dat ik beter fouten kan maken en daarvan kan leren dan dat ik zo passief blijf. Even wennen maar ik ga er aan werken.
Het passief zijn is al een fout op zich (in de ogen van toestanders). Dus probeer die fout te verbeteren, neem voor lief dat je daar andere fouten voor zult (moeten) maken.

Het is ook best moeilijk allemaal. Ik beschouw mezelf als een echte mazzelkont op sociaal gebied, want ik besef me in heel veel sociaal verkeer heel goed dat ik er geen bal van begrijp allemaal, dat ik "iets" zou moeten zeggen, maar geen idee heb wat of iets zou moeten doen en dan kap ik het maar af met een smoesje oid... Maar ik heb dus WEL de mazzel van een aantal hele goede vrienden, die me door en door kennen en bij wie ik mezelf kan zijn.

En oefenen helpt, dus daar heb ik heel veel mazzel mee, dat ik heel veel sociaals doe en het me daardoor gemakkelijker afgaat. Alleen soms sta ik dus met de bek vol tanden en dan ga ik "even naar het toilet, hoor!"

Maar mijn tip aan jou dus, zoek ergens een ingang, zoek ergens een eerste contact, waardoor je wat leert ontspannen in sociale situaties. Ik denk dat je muziek een goed uitgangpunt kan zijn hierin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 10 juni 2012 @ 23:08:10 #27
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_112718074
Kun je niet proberen om interesse in anderen te faken, TS? Ookal interesseert het je geen bal, stel eens wat vragen aan iemand. Je kunt vaak weinig fout doen, want mensen vinden het gewoon heerlijk om over zichzelf te praten. Het hoeven echt geen intelligente vragen te zijn, vraag bv naar werk, interesses, woonplaats, of ze het ook zulk kutweer vinden.
Misschien kun je op die manier een beetje in de flow komen? Wat ook erg ontwapenend werkt: probeer regelmatig te lachen, ookal zeg je niets ^O^
My mama didn't raise no fool
pi_112718244
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:38 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

En wat als je leert denken dat je geen fouten kan maken, maar slechts lessen kan leren? ;)
pi_112718368
Sommige Noorse black metal is wel tof. Burzum is Noors toch?
pi_112718401
Ik zou ten eerste beginnen met het wegwerken van uw apathie. Ik heb zelf gemerkt dat mensen die me minder liggen/ niet zo sociaal zijn/stil zijn vaak ook vrij apathisch zijn. Dus spreek de mensen ook zelf eens aan, vraag wat hun bezig houdt en doet dit vooral op een oprechte manier. Dus niet snel uit beleefdheid een vraag stellen en dan meteen over iets ander beginnen of stilvallen.
  zondag 10 juni 2012 @ 23:20:39 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112718825
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:08 schreef La_Vita het volgende:
Kun je niet proberen om interesse in anderen te faken, TS? Ookal interesseert het je geen bal, stel eens wat vragen aan iemand. Je kunt vaak weinig fout doen, want mensen vinden het gewoon heerlijk om over zichzelf te praten. Het hoeven echt geen intelligente vragen te zijn, vraag bv naar werk, interesses, woonplaats, of ze het ook zulk kutweer vinden.
Misschien kun je op die manier een beetje in de flow komen? Wat ook erg ontwapenend werkt: probeer regelmatig te lachen, ookal zeg je niets ^O^
Dat regelmatig lachen doet hij wel en hij doet het ook op de juiste momenten. Dat van vragen stellen is interdaad iets wat hij moet doen.
pi_112719011
Je zal toch over de drempel van sociale angst heen moeten stappen om ook maar enigszins kans te maken op een leuker leven. Zoek eerst iets wat je interesseert (muziek, schijnbaar) en ga daar iets mee doen. Ga naar concerten (kan je best alleen heen, zeker als het om metal gaat, helemaal niet raar), ga een instrument bespelen (en ga dus op muziekles), geef je op als vrijwilliger bij concerten en festivals...Er is zoveel om te doen in de wereld van muziek, zelfs al zit jij in een niche.

Je hebt een open mind nodig, die moet je jezelf maar even aanmeten, al is het alleen maar om de eerste meters te maken. Om interesses te vinden en mensen die jou wel aanstaan moet je met een paar mensen contact leggen en dan af gaan strepen wie wel en wie niet bij je passen.

Je wereld is verschrikkelijk klein en nauwelijks een steekproef te noemen. Ik lach ook zelden om mijn collega's, maar daar haal ik mijn vrienden niet vandaan. Dat ik die niet grappig vind zegt dus niks over dat ik misschien wel antisociaal ben, dat zegt meer over dat die collega's dus niet mijn type zijn. Vrienden heb ik totaal ergens anders gevonden, ook door zomaar ergens binnen te lopen en wat te gaan doen. Verbreed je horizon, probeer wat verschillende dingen en je komt geheid mensen tegen die volkomen bij je aansluiten.
  maandag 11 juni 2012 @ 00:41:59 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112722476
wat betekent albeit?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 11 juni 2012 @ 00:47:04 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112722603
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Er was nooit een moment dat ik voor je ging schamen. Bij veel van de andere fokkers die ik heb ontmoet had ik dat wel.
Ik heb honderden FOK!kers ontmoet en nog nooit heb ik me voor een FOK!ker hoeven schamen eigenlijk..
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 11 juni 2012 @ 00:56:01 #35
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_112722865
Als je bang bent voor mensen ben je therapie nodig. Ben zelf ook erg bang geweest voor mensen door mijn verleden, en werd met een sociale fobie gediagnosticeerd. Gaat ook niet vanzelf over (erger nog, het is een zelf versterkend mechanisme)..
  maandag 11 juni 2012 @ 00:58:07 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112722912
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Het passief zijn is al een fout op zich (in de ogen van toestanders). Dus probeer die fout te verbeteren, neem voor lief dat je daar andere fouten voor zult (moeten) maken.

Persoonlijk vind ik passief zijn geen fout. Passieve mensen zijn wel fijn eigenlijk, in m'n vriendengroep zijn vrij veel actieve mensen en dan is het lastig om soms je verhaal kwijt te kunnen aangezien zij ook veel dingen te vertellen hebben.
Ik vergelijk passieve mensen altijd met huiskamerplanten, dat klinkt misschien raar maar een plant zegt en doet niets maar het is toch fijn dattie er is.

Misschien is dit gewoon wel wie ie is, sociale vaardigheden doe je je hele leven op, vanaf baby af aan, kun je dat op je 21ste nog wel helemaal aanleren?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 11 juni 2012 @ 01:07:42 #37
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_112723145
Ik herken veel dingen!

Ik ben een - over 1 maand - 24 jarige 'vrouw' en worstel ook al mijn hele leven met problemen op sociaal gebied. (Ik vind 'vrouw' geen leuk woord, ik zeg liever meisje maar dat staat helaas niet meer zo bij mijn leeftijd. ;( )

Zelf heb ik heb nog maar 1 vriendin over die ik al vanaf de peuterspeelzaal ken. Ik heb ook met haar in de klas gezeten op de basisschool maar zij ging naar een andere middelbare school waardoor ik haar ook veel minder vaak zag. Het is wel iemand waarvan ik weet dat als ik haar heel lang niet zie dat het nog wel een vriendin is. Ze zit alweer een tijdje voor een jaar in het buitenland en dat heeft ze wel eens eerder gedaan. Ook als ze in het land is zie ik haar bijna nooit omdat ze vanaf de middelbare school voornamelijk bezig is met haar studie. Ze heeft zelf veel vrienden. Volgens mij kan ze wel met iedereen overweg.

Ik zit ook erg vaak achter m'n laptop. Muziek is ook hétgeen wat keeps me going on. (+ nog allerlei tv-programma’s.)

quote:
Het probleem is dat ik serieus (ja, dit is lachwekkend) bang ben voor mensen. They creep me out. Ik durf mezelf niet te zijn bij mensen, omdat ik bang ben dat ze me niet mogen en zich negatief opstellen jegens mij. Ik ben namelijk anders dan anderen.
Zo herkenbaar dit! Ik zou dit geschreven kunnen hebben.

quote:
Ik heb andere ideëen, andere humor, andere interesses (nja, bijna geen) etc. Het gevolg hiervan is dat ik al van jongs af aan elke sociale situatie mijd en dus 'forever alone' ben. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een relatie gehad. Sterker nog: ik heb nog nooit een meid aangesproken. Nee, echt nooit. Ander nadeel van dit vermijden, één van mijn best ontwikkelde skills intussen, is dat ik op sociaal gebied zo onhandig ben als een kleuter. Ik weet in de meeste situaties niet wat te doen. Ik sta daar dan maar wat onhandig met mijn handen te frutsen of dom voor me uit te staren.
Ik vermijd ook altijd allerlei situaties, heb ook nog nooit een relatie gehad, en ben ook op sociaal gebied zo onhandig als een kleuter, weet ook in de meeste situaties niet wat te doen en sta dan ook maar wat dom voor me uit te staren.

School heeft me ook nooit geboeid en wat je nu misschien wel merkt is dat ik tegen anderen vaak weer over mezelf begin. :@ Dat is nou ook niet bepaald een goede sociale vaardigheid van mij. :') :@
pi_112726582
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:08 schreef La_Vita het volgende:
Dit ga ik inderdaad doen. Begin uit mezelf bijna nooit gesprekken met anderen. Het zal in het begin geforceerd overkomen, maar na verloop van tijd wordt het wellicht "natuurlijk" en ook daadwerkelijk interessant.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:10 schreef Gray het volgende:

[..]

En wat als je leert denken dat je geen fouten kan maken, maar slechts lessen kan leren? ;)
Even better ;)

quote:
3s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:12 schreef Lokasenna het volgende:
Sommige Noorse black metal is wel tof. Burzum is Noors toch?
Burzum is inderdaad noors en behoorlijk nice :)
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:23 schreef Mystikvm het volgende:
Je zal toch over de drempel van sociale angst heen moeten stappen om ook maar enigszins kans te maken op een leuker leven. Zoek eerst iets wat je interesseert (muziek, schijnbaar) en ga daar iets mee doen. Ga naar concerten (kan je best alleen heen, zeker als het om metal gaat, helemaal niet raar), ga een instrument bespelen (en ga dus op muziekles), geef je op als vrijwilliger bij concerten en festivals...Er is zoveel om te doen in de wereld van muziek, zelfs al zit jij in een niche.

Je hebt een open mind nodig, die moet je jezelf maar even aanmeten, al is het alleen maar om de eerste meters te maken. Om interesses te vinden en mensen die jou wel aanstaan moet je met een paar mensen contact leggen en dan af gaan strepen wie wel en wie niet bij je passen.

Je wereld is verschrikkelijk klein en nauwelijks een steekproef te noemen. Ik lach ook zelden om mijn collega's, maar daar haal ik mijn vrienden niet vandaan. Dat ik die niet grappig vind zegt dus niks over dat ik misschien wel antisociaal ben, dat zegt meer over dat die collega's dus niet mijn type zijn. Vrienden heb ik totaal ergens anders gevonden, ook door zomaar ergens binnen te lopen en wat te gaan doen. Verbreed je horizon, probeer wat verschillende dingen en je komt geheid mensen tegen die volkomen bij je aansluiten.
Ik dacht altijd dat alleen naar evenementen vreemd was. Zelfs al mocht het zo zijn, dat is inderdaad een prima idee. Ik heb btw een gitaar. In de komende tijd (lees: vakantie) ga ik inderdaad les ervoor nemen, wellicht opent dat een nieuwe wereld voor mij ;)

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 00:41 schreef Maanvis het volgende:
wat betekent albeit?
Iets in de trant van "ook al", is engels trouwens.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 00:56 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Als je bang bent voor mensen ben je therapie nodig. Ben zelf ook erg bang geweest voor mensen door mijn verleden, en werd met een sociale fobie gediagnosticeerd. Gaat ook niet vanzelf over (erger nog, het is een zelf versterkend mechanisme)..
Ik heb inderdaad sociale phobie. Dat is ook (deels) behandeld tijdens mijn sessies met de psycholoog. Zij vond dat ik op een punt stond dat ik er zelf aan moest werken.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 01:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik herken veel dingen!

Ik ben een - over 1 maand - 24 jarige 'vrouw' en worstel ook al mijn hele leven met problemen op sociaal gebied. (Ik vind 'vrouw' geen leuk woord, ik zeg liever meisje maar dat staat helaas niet meer zo bij mijn leeftijd. ;( )

Zelf heb ik heb nog maar 1 vriendin over die ik al vanaf de peuterspeelzaal ken. Ik heb ook met haar in de klas gezeten op de basisschool maar zij ging naar een andere middelbare school waardoor ik haar ook veel minder vaak zag. Het is wel iemand waarvan ik weet dat als ik haar heel lang niet zie dat het nog wel een vriendin is. Ze zit alweer een tijdje voor een jaar in het buitenland en dat heeft ze wel eens eerder gedaan. Ook als ze in het land is zie ik haar bijna nooit omdat ze vanaf de middelbare school voornamelijk bezig is met haar studie. Ze heeft zelf veel vrienden. Volgens mij kan ze wel met iedereen overweg.

Ik zit ook erg vaak achter m'n laptop. Muziek is ook hétgeen wat keeps me going on. (+ nog allerlei tv-programma’s.)

[..]

Zo herkenbaar dit! Ik zou dit geschreven kunnen hebben.

[..]

Ik vermijd ook altijd allerlei situaties, heb ook nog nooit een relatie gehad, en ben ook op sociaal gebied zo onhandig als een kleuter, weet ook in de meeste situaties niet wat te doen en sta dan ook maar wat dom voor me uit te staren.

School heeft me ook nooit geboeid en wat je nu misschien wel merkt is dat ik tegen anderen vaak weer over mezelf begin. :@ Dat is nou ook niet bepaald een goede sociale vaardigheid van mij. :') :@
Wow, veel overeenkomsten inderdaad. Heb je dat geaccepteerd of ben je dit aan het veranderen? Uiteindelijk praten de meeste mensen toch over zichzelf, die behoefte hebben mensen nou eenmaal ;), tegen vrienden kun je dat dan ook makkelijk doen, tegen vreemden dan weer iets minder ;)
  maandag 11 juni 2012 @ 09:59:02 #39
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_112727732
Dat je je bewust bent van je situatie, is al een goed begin. :)

Je kunt nu kleine doelen voor jezelf opstellen. Je zou bijvoorbeeld een supermarktmedewerker aan kunnen spreken en vragen waar iets staat, in plaats van zelf alle paden af te speuren. Maak een grapje tegen de caissière.
Wens collega's een goedemorgen en een fijne avond/weekend.
Kijk mensen aan als je ze in de gangpaden tegenkomt en groet ze even. Een 'hoi' of 'hé' is al genoeg.
Vraag mensen naar hun weekend. Wat gaan ze doen? Wat hebben ze gedaan? En stel wat basale vraagjes erover. Het meeste is inderdaad informatie waar je in eerste instantie niets aan lijkt te hebben, maar mensen vinden het fijn als je interesse toont.
Probeer ook te onthouden wat mensen je vertellen. Noteer wanneer ze jarig zijn of een belangrijk examen hebben of iets anders wat belangrijk is voor hen. Vraag hen uit jezelf hoe het is gegaan.

Het vergt tijd en geduld en soms doe of zeg je voor je gevoel iets geks. Maar dat hoort er bij. Hoe meer small talk je hebt gevoerd, hoe meer diepgang er zal ontstaan.

Als je voor je gevoel een stap verder kunt, zou je vrijwilligerswerk kunnen gaan zoeken. Je houdt van muziek, heb je geen poppodium in de buurt? En ga dan niet achter de kassa zitten of bij de garderobe staan, maar zorg dat je achter de bar staat.

Veel succes!

Edit: Volgens Keep Walking mag je er wezen, dus je uiterlijk zal je waarschijnlijk niet in de weg staan. :D :@
Wees je daar van bewust!

[ Bericht 10% gewijzigd door Poem op 11-06-2012 10:47:47 ]
pi_112727862
Het stikt hier op Fok wel echt van die gasten he?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112727951
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
  maandag 11 juni 2012 @ 10:53:18 #42
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_112728998
Hoi TS,

Je verhaal is in een tweetal zaken samen te vatten:

- bang voor wat jij denkt dat mensen van jou vinden: Je loopt met onzekerheid rond.

Als je met onzekerheid wilt afrekenen moet je je eerst afrekenen met het idee dat mensen altijd negatief over jou denken. Daarna is het een wisselwerking tussen steeds minder bezig zijn met wat mensen daadwerkelijk van je vinden en weten waar je voor staat. (dat laatste is mijn volgende punt)

Dat je een gebrek hebt aan sociale skills komt daar ook vandaan, je kan sociale skills alleen ontwikkelen door je te mengen in sociaal contact.

Om hier doorheen te breken zal je bovenal een boel moed moeten opbrengen. Je zal heel regelmatig uit je comfortzone moeten komen met kleine stapjes om zo stap voor stap die grens van je comfortzone te verleggen. Gesprekken met mensen durven aanknopen.

Ik kan je verzekeren dat de eerste paar een keer best kan aanvoelen als een flop, je moet daar uiteindelijk gewoon doorheen. Misschien zie je het effect niet over 2 weken, maar over een jaar zeer zeker wel.

Bovenal: moed om zeer regelmatig buiten de bekende zone te komen en fouten durven maken. van fouten leert men.

Zelfs al zouden mensen op het moment negatief over je denken, laat dat je niet tegenhouden om op het punt te komen waar dat niet meer het geval is.

- Apatisch: Je hebt geen doel/visie in je leven, leeft bij de dag.

Omdat je geen doel hebt ben je ook totaal niet gemotiveerd om wat dan ook te doen. Ik daag je uit om over jezelf na te denken waar je wilt zijn of wat je wilt bereiken. Je wordt dan intrinsiek gemotiveerd, en dat 'apatische' zal verdwijnen.

Als dat op het moment lastig is, stel je dan als doel om over een jaar op het punt te willen zijn om regelmatig uit te gaan o.i.d.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  maandag 11 juni 2012 @ 11:46:11 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112730722
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:00 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Iets in de trant van "ook al", is engels trouwens.

Bedankt voor de verduidelijking, ik wist wel wat het in het Engels betekende maar het woord stond daar zo plompverloren in een Nederlandse zin dat ik niet aan het Engels gedacht had!
Een gedicht over Maanvis
  maandag 11 juni 2012 @ 11:55:41 #44
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112731073
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Je zou je kunnen afvragen of er misschien iets mis is met het sociaal klimaat in Nederland ;)
  maandag 11 juni 2012 @ 11:58:29 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112731192
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je zou je kunnen afvragen of er misschien iets mis is met het sociaal klimaat in Nederland ;)
Ik denk dat FOK! zulke mensen aantrekt.
Een gedicht over Maanvis
pi_112733639
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ach, het gaat zoals het gaat... O-)

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik denk dat FOK! zulke mensen aantrekt.
Waar ideeën vorm krijgen, verschijnen ideeën in allerlei vormen. (8>
pi_112736759
Je bent goed opweg je passiviteit aan te pakken... Wellicht gebeurt met jou hetzelfse als je broer :)
asdfasdfasdfasdfasdf
pi_112736865
Je bent goed beZig je passiviteit aan te pakken :) misschien hebeurt met jou wel hetzelfde als je broer :D misschien iets om ff te sharen? Sociaal ben je nket zo slecht als je zelf denkt iig. Sorry voor de spelling, gedaan via mobiel
asdfasdfasdfasdfasdf
  maandag 11 juni 2012 @ 16:49:31 #49
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_112743056
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:59 schreef RadioSlut het volgende:
Ga je weleens naar festivals? Of is dat een te grote stap voor je?
Beste advies wat je na 'ga sporten' kunt geven. _O_
Festivals breken social-rejects echt open. :D
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_112767361
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:53 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hoi TS,

Je verhaal is in een tweetal zaken samen te vatten:

- bang voor wat jij denkt dat mensen van jou vinden: Je loopt met onzekerheid rond.

Als je met onzekerheid wilt afrekenen moet je je eerst afrekenen met het idee dat mensen altijd negatief over jou denken. Daarna is het een wisselwerking tussen steeds minder bezig zijn met wat mensen daadwerkelijk van je vinden en weten waar je voor staat. (dat laatste is mijn volgende punt)

Dat je een gebrek hebt aan sociale skills komt daar ook vandaan, je kan sociale skills alleen ontwikkelen door je te mengen in sociaal contact.

Om hier doorheen te breken zal je bovenal een boel moed moeten opbrengen. Je zal heel regelmatig uit je comfortzone moeten komen met kleine stapjes om zo stap voor stap die grens van je comfortzone te verleggen. Gesprekken met mensen durven aanknopen.

Ik kan je verzekeren dat de eerste paar een keer best kan aanvoelen als een flop, je moet daar uiteindelijk gewoon doorheen. Misschien zie je het effect niet over 2 weken, maar over een jaar zeer zeker wel.

Bovenal: moed om zeer regelmatig buiten de bekende zone te komen en fouten durven maken. van fouten leert men.

Zelfs al zouden mensen op het moment negatief over je denken, laat dat je niet tegenhouden om op het punt te komen waar dat niet meer het geval is.

- Apatisch: Je hebt geen doel/visie in je leven, leeft bij de dag.

Omdat je geen doel hebt ben je ook totaal niet gemotiveerd om wat dan ook te doen. Ik daag je uit om over jezelf na te denken waar je wilt zijn of wat je wilt bereiken. Je wordt dan intrinsiek gemotiveerd, en dat 'apatische' zal verdwijnen.

Als dat op het moment lastig is, stel je dan als doel om over een jaar op het punt te willen zijn om regelmatig uit te gaan o.i.d.
Je hebt helemaal gelijk. Vandaag ben ik tweemaal uit mijn comfort-zone gestapt door én een gesprek te beginnen met een collega én mijn ma, broer en zus te overtuigen om te gaan poolen. Gesprek ging niet super geweldig, maar je zag toch dat de college blij was dat ik in ieder geval de moeite nam. Poolen was superruig en mijn sociale problemen was ik al helemaal vergeten. Jouw woorden en de woorden van de andere in dit topic hebben dit mede mogelijk gemaakt, bedankt hiervoor! Nu zo doorgaan ;)

Doordat ik deze studie doe "omdat die afgemaakt moet worden, het diploma is bijna binnen" heb ik inderdaad weinig motivatie en ambitie. Na deze studie ga ik inderdaad of een studie of werk zoeken dat me daadwerkelijk bevalt, dit leidt hopelijk tot een doel en meer.

quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:49 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Beste advies wat je na 'ga sporten' kunt geven. _O_
Festivals breken social-rejects echt open. :D
Dat, en zeker gelijkgestemden idd.
  maandag 11 juni 2012 @ 23:31:54 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112768631
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:12 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Vandaag ben ik tweemaal uit mijn comfort-zone gestapt door én een gesprek te beginnen met een collega én mijn ma, broer en zus te overtuigen om te gaan poolen. Gesprek ging niet super geweldig, maar je zag toch dat de college blij was dat ik in ieder geval de moeite nam. Poolen was superruig en mijn sociale problemen was ik al helemaal vergeten. Jouw woorden en de woorden van de andere in dit topic hebben dit mede mogelijk gemaakt, bedankt hiervoor! Nu zo doorgaan ;)

Doordat ik deze studie doe "omdat die afgemaakt moet worden, het diploma is bijna binnen" heb ik inderdaad weinig motivatie en ambitie. Na deze studie ga ik inderdaad of een studie of werk zoeken dat me daadwerkelijk bevalt, dit leidt hopelijk tot een doel en meer.

[..]

Geweldig! Zo moeilijk was het toch niet? :) Ging je naar dezelfde plek dat je met mijn vriend ging?
pi_112769377
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Geweldig! Zo moeilijk was het toch niet? :) Ging je naar dezelfde plek dat je met mijn vriend ging?
Ja, chille tent. Ook goede muziek. Sure, nieuwe plek bezoeken is beter voor comfort-zone redenen, maar ik wist deze tent te liggen en die bevalt me gewoon enorm. Ik weet ook niet of hier nog meer poolcentra zijn, zo groot is het hier allemaal niet ;)
pi_112769712
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:12 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

[..]

ZO !

Dat is leuk om te lezen ! en dat 1 dag nadat je dit topic hebt geopend !

Wat nou ''Apatisch, saai, "vreemd" en mensenschuw?'' :D

Je TT klopt niet :+ (meer)
  maandag 11 juni 2012 @ 23:50:21 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112769875
tegenwoordig verandert het allemaal zo snel!
Een gedicht over Maanvis
pi_112769930
quote:
99s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ZO !

Dat is leuk om te lezen ! en dat 1 dag nadat je dit topic hebt geopend !

Wat nou ''Apatisch, saai, "vreemd" en mensenschuw?'' :D

Je TT klopt niet :+ (meer)
I'm a work in progress ;) Had al zó vaak voorgenomen om te doen wat ik nu gedaan heb, nu heb ik het eindelijk gedaan, voelt echt goed. :)
  maandag 11 juni 2012 @ 23:52:41 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112770003
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:42 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Ja, chille tent. Ook goede muziek. Sure, nieuwe plek bezoeken is beter voor comfort-zone redenen, maar ik wist deze tent te liggen en die bevalt me gewoon enorm. Ik weet ook niet of hier nog meer poolcentra zijn, zo groot is het hier allemaal niet ;)
Nee, wat je deed was dus juist goed!

Kijk, meeste "sociale" mensen gaan echt niet elke keer nieuwe plekken opzoeken om naartoe te gaan. Natuurlijk komt er een punt in je leven dat je dat wel gaat doen, maar meestal gaan mensen ook naar wat standaard plek.

Bij de meeste mensen is het zo:

Een vriend of vriendin nodigt Jan uit om ergens iets te gaan doen. Laten we zeggen bowlen. Als het Jan bevalt, dan neemt hij de volgende keer wat andere vrienden (of een date) naar diezelfde bowling plek.

Daarna wordt hij weer uitgenodigd door iemand anders om bij een kroeg te gaan drinken. Stel je voor hij vindt die kroeg leuk, dan is de kans groot dat hij naar datzelfde kroeg gaat als hij iemand anders een keer wilt uitnodigen om te drinken.

De meeste plekken waar mensen naartoe gaan zijn plekken die ze via via hebben leren kennen. Daar bouwen ze ook herinneringen op met andere mensen, waardoor die plek altijd leuk is voor hen. Af en toe gaat men uit zichzelf op zoek naar iets totaal nieuw, de ene doet het vaker dan de andere.
pi_112770019
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

I'm a work in progress ;) Had al zó vaak voorgenomen om te doen wat ik nu gedaan heb, nu heb ik het eindelijk gedaan, voelt echt goed. :)
Mooi zo, gewoon rustig aan, je hoeft niet alles in één keer enne... misschien ben je ook gewoon
een beetje verlegen, niks mis mee.

Gladjakkers genoeg joh :{w Kijk maar naar Maanvis :P
pi_112770092
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee, wat je deed was dus juist goed!

Kijk, meeste "sociale" mensen gaan echt niet elke keer nieuwe plekken opzoeken om naartoe te gaan. Natuurlijk komt er een punt in je leven dat je dat wel gaat doen, maar meestal gaan mensen ook naar wat standaard plek.

Bij de meeste mensen is het zo:

Een vriend of vriendin nodigt Jan uit om ergens iets te gaan doen. Laten we zeggen bowlen. Als het Jan bevalt, dan neemt hij de volgende keer wat andere vrienden (of een date) naar diezelfde bowling plek.

Daarna wordt hij weer uitgenodigd door iemand anders om bij een kroeg te gaan drinken. Stel je voor hij vindt die kroeg leuk, dan is de kans groot dat hij naar datzelfde kroeg gaat als hij iemand anders een keer wilt uitnodigen om te drinken.

De meeste plekken waar mensen naartoe gaan zijn plekken die ze via via hebben leren kennen. Daar bouwen ze ook herinneringen op met andere mensen, waardoor die plek altijd leuk is voor hen. Af en toe gaat men uit zichzelf op zoek naar iets totaal nieuw, de ene doet het vaker dan de andere.
Is waar ! :Y
  maandag 11 juni 2012 @ 23:59:05 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112770347
er waait een positieve wind in R&P. waar eerst mensen apathisch waren en niets aan hun situatie wilden veranderen (maar wel wilden klagen) ondernemen mensen nu actief stappen om hun situatie te verbeteren. En je ziet, het werkt.
Een gedicht over Maanvis
pi_112770648
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:59 schreef Maanvis het volgende:
er waait een positieve wind in R&P. waar eerst mensen apathisch waren en niets aan hun situatie wilden veranderen (maar wel wilden klagen) ondernemen mensen nu actief stappen om hun situatie te verbeteren. En je ziet, het werkt.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:16:00 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:56:27 #62
371030 Bijstandsuitkering
Tijd voor een boventitel
pi_112825206
Grappig hoe bewust je bent van je eigen falen.
Dat is stap 1. Stap 2 is echter wat lastiger maar het meest effectief.
Je moet jezelf uitdagen.

Je zou eens moeten onderzoeken hoe ze bijvoorbeeld spinnenfobie genezen. Dit word vaak gedaan door de de angsthaas een spin in zn hand te duwen. Je zult zien dat na een tijdje beseft word dat die spin zo eng nog niet is.

Jij geeft aan dat je bang bent dat mensen je niet mogen omdat je anders bent.. So what? Je moet lekker jezelf zijn. Met 22 jaar mag je ook wel eens beseffen dat je enkel goede vrienden ontmoet door echt jezelf te zijn..

EXAMPLE:

Jij bent zoals je zelf zegt anders qua denken, humor etc etc...Stel je voor je gaat met een vriend naar een plek waar je vriend mensen kent waar je dus ook mee te maken krijgt. Jij bent gewoon lekker jezelf en geeft geen fuck.
6 denken, há.. wat een wazige gast.. - So'll be it, jij hun wss ook.
4 denken, Hij is gewoon oké... - Nou prima toch?
2 denken, Hey, haha wat een grappige gast ik ben het met hem eens.. - Nou je hebt dus 2 mensen gevonden nu die je mogen om wie je bent.

Dit geld ook voor vrouwen zo... Je hoeft niet super sociaal te zijn. Althans, je mag wel een beetje zelfverzekerd overkomen.. Verder ben je gewoon jezelf.. Zo vind je nog eens een meid die je echt mag om wie je bent.. Doe je anders dan dat je bent trek je de verkeerde mensen aan die er uiteindelijk achterkomen dat je zo'n grapjurk nog niet bent.

Mijn concrete tip aan jou is:

Doe iets met je leven, kom je bent 22.
En ben eerlijk tegen jezelf, er is een verschil tussen desintresse en angst.

Als ik jou vraag of je fitness leuk vind, zeg je waarschijnlijk nee.. bah.. boring...gay
Maar zou je het wel leuk vinden als je de sterkste van de sportschool was? degene die het meeste drukte..waar elke meid naar kijkt - Hmmm.. word al leuker zo denk ik.

met andere woorden, zoek een beetje passie in je leven en mischien berijk je dan ook wat waar je trots op kan zijn waar je weer zekerder door word..

Anders PM je maar ;-)
Niks te melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')