Zelfde. En alvast gefeliciteerd morgen.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi,
hier een mede "sociaal isolement" slachtoffer
truenorwegianblackmetal hier hebben zich ook al twee mensen gemeld met hetzelfde probleemquote:Op zondag 10 juni 2012 20:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Hey allen,
[quote]Meanwhile heb ik wel afgesproken met 2 gasten van FOK!, keep_walking en nog iemand), naar aanleiding van het "als versieren moeilijk gaat"-topic (of iets dergelijks). We hebben op een zaterdagmiddag in utrecht, wat voor mij ver weg is als limburger, afgesproken om te meeten en om te kletsen. Dit dwong me mijn huis te verlaten en enigszins in het diepe te springen (nieuwe stad en nieuwe mensen ontmoeten). Dit ging me gelukkig niet zo heel slecht af en ik had een prima tijd met beide heren.
Mijn complimenten voor je OPquote:Voor degene die de moeite heeft genomen: alvast bedankt voor het lezen.
Laat me raden, Noorse black metalquote:Op zondag 10 juni 2012 21:03 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Interesses zijn vooral muziek (het soort wat de meeste mensen verafschuwen en als gestoord bestempelen), tv series en psychologie in enige mate.
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?quote:Op zondag 10 juni 2012 20:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Het probleem is dat ik serieus (ja, dit is lachwekkend) bang ben voor mensen. They creep me out. Ik durf mezelf niet te zijn bij mensen, omdat ik bang ben dat ze me niet mogen en zich negatief opstellen jegens mij. Ik ben namelijk anders dan anderen. Ik heb andere ideëen, andere humor, andere interesses (nja, bijna geen) etc.
Dat ligt toch eerder aan jezelf...quote:Intussen loop ik afstudeerstage voor een studie die me niet veel interesseert (HBO elektrotechniek)
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?quote:Mijn technische werk is opzich wel in orde, alleen het communiceren met collega's en projectgenoten is rampzalig. Er zijn collega's op mijn kamer (totaal 10) waarvan ik enkele nog NOOIT gesproken heb ik 4 maanden tijd. Seriously.
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.quote:Ik heb ook moeite interesse te tonen in anderen, bij veel dingen denk ik namelijk "care, dit hoef ik niet te weten". Makkelijk vrienden maken is er zo niet bij. Enige wat "keeps me going" is muziek. Dit is echter niet genoeg voor mij.
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.quote:Ooit moet ik namelijk werken en mijn leven op orde krijgen. En een relatie niet te vergeten.
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.quote:Mijn vraag is of mensen tips/ideëen hebben hoe ik mezelf nog meer uit het isolement kan halen en dan naast de sociale problemen ook vooral op het gebied van de apathie die volgens mij sociaal succes blokkeert.
^eens. De poster hierboven heeft gelijk. Er zijn verschillende mensen met verschillende interesses. Bovendien als je naar de concerten gaat waar jij van houdt, daar kom jij soortgenoten tegen.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:11 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?
Spreek eens voor de gein iemand aan en hoor hem aan. Het zal je verassen hoe verschillend mensen blijken te zijn.
[..]
Dat ligt toch eerder aan jezelf...
[..]
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?
[..]
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.
[..]
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.
[..]
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.
Wow!! Goed geraden. Helaas weinig gelijkgezinden te vindenquote:
Niet iedereen heeft dezelfde humor en interessen, dat klopt uiteraard. Wat ik wél weet ik dat ik praktisch nooit om grappen van collega's en anderen moet lachen, ik vind het simpelweg niet grappig. Wat betreft stage: na 2,5 jaar wilde ik met de studie stoppen, maar aangezien ik al zo ver was en ik anders dacht dat ik nooit meer genoeg motivatie voor een andere studie zou hebben (+ sterke druk van ouders), besloot ik dit af te maken. Een relatie is geen noodzaak, maar wel een doel voor mij. Wat mij betreft is liefde het belangrijkste wat er is en het feit dat ik dit nog nooit gekend heb, maak me ietwat triest.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:11 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Oh, iedereen hanteert volgens jou dezelfde eentonige ideeën, humor en interesses?
Spreek eens voor de gein iemand aan en hoor hem aan. Het zal je verassen hoe verschillend mensen blijken te zijn.
[..]
Dat ligt toch eerder aan jezelf...
[..]
En wat is er mis met 'hoi' zeggen?
[..]
Anderen delen dezelfde muzieksmaak als jij. Dergelijke lotgenoten kun je opzoeken op concerten e.d.
[..]
Sinds wanneer is een relatie een noodzaak? Het gaat eerder om dat je naar je zin hebt, wat ook uitstekend lukt zonder een relatie.
[..]
Door je tekst heen klinkt er een zekere passiviteit. Wellicht zou je beginnen eerst kijken waarom je passief in het leven staat, en dat in een actieve levensstijl om te buigen. Met een actieve levensstijl, volgt de rest vanzelf.
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheidquote:Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad passief, nog iets waar ik aan moet werken.
Nou heeft hij het wel geopend in R&P en niet in ONZquote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.
En dat op FOK!dan heb je best wel lef
Gelukkig wel !quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nou heeft hij het wel geopend in R&P en niet in ONZ
Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaanquote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat je nooit liefde gekend hebt mag je uiteraard triest vinden, maar je moet je beseffen dat je niet de enige bent die in die situatie zit. Ik ben 26 en ook nog maagd.
tuurlijk welquote:Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Wow!! Goed geraden. Helaas weinig gelijkgezinden te vinden
[..]
<snip>
Ik ben inderdaad passief, nog iets waar ik aan moet werken.
quote:Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[quote]Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan
quote:Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?
Bij TS is het zo dat hij inderdaad (te) passief is, maar dat is het enige wat ik heb opgemerkt en de andere jongen denkt er ook zo over. Hij is 1.85m, best brede armen en gespierd ook, met een best knappe kop. Hij is ook best bewust van de sociale regels, we hebben een hele dag met hem gelopen en hij heeft niks gedaan waarbij ik mezelf stiekem een beetje moest schamen.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Valt reuze mee, want je hebt zojuist een topic geopend en ook nog eens je hele ziel en zaligheid
blootgegeven.
Ik heb dat ookquote:Op zondag 10 juni 2012 21:28 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Thanks, heb er wel lang over gedaan om de stap te zetten, maar heb het gelukkig toch gedaan
[..]
Ik weet dat ik niet de enige ben, maar had het toch graag anders gezien. Ik ben maagd, heb nooit gezoend, nooit gedate en nooit met een meid gesproken. Heb jij dit ook en hoe ga jij er mee om?
Je lijkt momenteel goed op weg, well donequote:Op zondag 10 juni 2012 21:33 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb dat ook
Het feit dat ik geen vrienden heb en dat ik nooit met een meid heb gesproken heeft bij mij er voor gezorgd dat ik actief ben geworden. Ik sport, ik doe vrijwilligerswerk, ik ben een sociaal leven aan het opstarten, ik heb me ingeschreven bij datingsites en ik werk aan mijn uitstraling
Ik heb een "zachte deadline" voor mezelf gezet. Als ik 30 ben, dan moet er op alle vlakken wat vooruitgang zijn geboekt
Die passiviteit gebruik ik als controlemechanisme: hoe minder actie ik onderneem, hoe minder ik fout kan doen. Ik besef echter dat ik beter fouten kan maken en daarvan kan leren dan dat ik zo passief blijf. Even wennen maar ik ga er aan werken.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bij TS is het zo dat hij inderdaad (te) passief is, maar dat is het enige wat ik heb opgemerkt en de andere jongen denkt er ook zo over. Hij is 1.85m, best brede armen en gespierd ook, met een best knappe kop. Hij is ook best bewust van de sociale regels, we hebben een hele dag met hem gelopen en hij heeft niks gedaan waarbij ik mezelf stiekem een beetje moest schamen.
Ik heb hem 1 keer ontmoet en die vriend van mij 2 keer. Enige wat opviel beide keren was dat hij heel passief is. Ook bij ons ging hij niet uit zichzelf iets aan ons vragen. Hij was niet zo geïnteresseerd in wie wij waren, hij had niks wat wij uit zichzelf wilde delen en hij vond alles prima. Hij lachte wel leuk mee en gaf antwoord op al onze vragen, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen een beetje onzeker van zijn passiviteit zou kunnen worden.
Het passief zijn is al een fout op zich (in de ogen van toestanders). Dus probeer die fout te verbeteren, neem voor lief dat je daar andere fouten voor zult (moeten) maken.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:38 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Die passiviteit gebruik ik als controlemechanisme: hoe minder actie ik onderneem, hoe minder ik fout kan doen. Ik besef echter dat ik beter fouten kan maken en daarvan kan leren dan dat ik zo passief blijf. Even wennen maar ik ga er aan werken.
En wat als je leert denken dat je geen fouten kan maken, maar slechts lessen kan leren?quote:Op zondag 10 juni 2012 21:38 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Die passiviteit gebruik ik als controlemechanisme: hoe minder actie ik onderneem, hoe minder ik fout kan doen. Ik besef echter dat ik beter fouten kan maken en daarvan kan leren dan dat ik zo passief blijf. Even wennen maar ik ga er aan werken.
Dat regelmatig lachen doet hij wel en hij doet het ook op de juiste momenten. Dat van vragen stellen is interdaad iets wat hij moet doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 23:08 schreef La_Vita het volgende:
Kun je niet proberen om interesse in anderen te faken, TS? Ookal interesseert het je geen bal, stel eens wat vragen aan iemand. Je kunt vaak weinig fout doen, want mensen vinden het gewoon heerlijk om over zichzelf te praten. Het hoeven echt geen intelligente vragen te zijn, vraag bv naar werk, interesses, woonplaats, of ze het ook zulk kutweer vinden.
Misschien kun je op die manier een beetje in de flow komen? Wat ook erg ontwapenend werkt: probeer regelmatig te lachen, ookal zeg je niets
Ik heb honderden FOK!kers ontmoet en nog nooit heb ik me voor een FOK!ker hoeven schamen eigenlijk..quote:Op zondag 10 juni 2012 21:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Er was nooit een moment dat ik voor je ging schamen. Bij veel van de andere fokkers die ik heb ontmoet had ik dat wel.
Persoonlijk vind ik passief zijn geen fout. Passieve mensen zijn wel fijn eigenlijk, in m'n vriendengroep zijn vrij veel actieve mensen en dan is het lastig om soms je verhaal kwijt te kunnen aangezien zij ook veel dingen te vertellen hebben.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het passief zijn is al een fout op zich (in de ogen van toestanders). Dus probeer die fout te verbeteren, neem voor lief dat je daar andere fouten voor zult (moeten) maken.
Zo herkenbaar dit! Ik zou dit geschreven kunnen hebben.quote:Het probleem is dat ik serieus (ja, dit is lachwekkend) bang ben voor mensen. They creep me out. Ik durf mezelf niet te zijn bij mensen, omdat ik bang ben dat ze me niet mogen en zich negatief opstellen jegens mij. Ik ben namelijk anders dan anderen.
Ik vermijd ook altijd allerlei situaties, heb ook nog nooit een relatie gehad, en ben ook op sociaal gebied zo onhandig als een kleuter, weet ook in de meeste situaties niet wat te doen en sta dan ook maar wat dom voor me uit te staren.quote:Ik heb andere ideëen, andere humor, andere interesses (nja, bijna geen) etc. Het gevolg hiervan is dat ik al van jongs af aan elke sociale situatie mijd en dus 'forever alone' ben. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een relatie gehad. Sterker nog: ik heb nog nooit een meid aangesproken. Nee, echt nooit. Ander nadeel van dit vermijden, één van mijn best ontwikkelde skills intussen, is dat ik op sociaal gebied zo onhandig ben als een kleuter. Ik weet in de meeste situaties niet wat te doen. Ik sta daar dan maar wat onhandig met mijn handen te frutsen of dom voor me uit te staren.
Dit ga ik inderdaad doen. Begin uit mezelf bijna nooit gesprekken met anderen. Het zal in het begin geforceerd overkomen, maar na verloop van tijd wordt het wellicht "natuurlijk" en ook daadwerkelijk interessant.quote:Op zondag 10 juni 2012 23:08 schreef La_Vita het volgende:
Kun je niet proberen om interesse in anderen te faken, TS? Ookal interesseert het je geen bal, stel eens wat vragen aan iemand. Je kunt vaak weinig fout doen, want mensen vinden het gewoon heerlijk om over zichzelf te praten. Het hoeven echt geen intelligente vragen te zijn, vraag bv naar werk, interesses, woonplaats, of ze het ook zulk kutweer vinden.
Misschien kun je op die manier een beetje in de flow komen? Wat ook erg ontwapenend werkt: probeer regelmatig te lachen, ookal zeg je niets
Even betterquote:Op zondag 10 juni 2012 23:10 schreef Gray het volgende:
[..]
En wat als je leert denken dat je geen fouten kan maken, maar slechts lessen kan leren?
Burzum is inderdaad noors en behoorlijk nicequote:Op zondag 10 juni 2012 23:12 schreef Lokasenna het volgende:
Sommige Noorse black metal is wel tof. Burzum is Noors toch?
Ik dacht altijd dat alleen naar evenementen vreemd was. Zelfs al mocht het zo zijn, dat is inderdaad een prima idee. Ik heb btw een gitaar. In de komende tijd (lees: vakantie) ga ik inderdaad les ervoor nemen, wellicht opent dat een nieuwe wereld voor mijquote:Op zondag 10 juni 2012 23:23 schreef Mystikvm het volgende:
Je zal toch over de drempel van sociale angst heen moeten stappen om ook maar enigszins kans te maken op een leuker leven. Zoek eerst iets wat je interesseert (muziek, schijnbaar) en ga daar iets mee doen. Ga naar concerten (kan je best alleen heen, zeker als het om metal gaat, helemaal niet raar), ga een instrument bespelen (en ga dus op muziekles), geef je op als vrijwilliger bij concerten en festivals...Er is zoveel om te doen in de wereld van muziek, zelfs al zit jij in een niche.
Je hebt een open mind nodig, die moet je jezelf maar even aanmeten, al is het alleen maar om de eerste meters te maken. Om interesses te vinden en mensen die jou wel aanstaan moet je met een paar mensen contact leggen en dan af gaan strepen wie wel en wie niet bij je passen.
Je wereld is verschrikkelijk klein en nauwelijks een steekproef te noemen. Ik lach ook zelden om mijn collega's, maar daar haal ik mijn vrienden niet vandaan. Dat ik die niet grappig vind zegt dus niks over dat ik misschien wel antisociaal ben, dat zegt meer over dat die collega's dus niet mijn type zijn. Vrienden heb ik totaal ergens anders gevonden, ook door zomaar ergens binnen te lopen en wat te gaan doen. Verbreed je horizon, probeer wat verschillende dingen en je komt geheid mensen tegen die volkomen bij je aansluiten.
Iets in de trant van "ook al", is engels trouwens.quote:
Ik heb inderdaad sociale phobie. Dat is ook (deels) behandeld tijdens mijn sessies met de psycholoog. Zij vond dat ik op een punt stond dat ik er zelf aan moest werken.quote:Op maandag 11 juni 2012 00:56 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Als je bang bent voor mensen ben je therapie nodig. Ben zelf ook erg bang geweest voor mensen door mijn verleden, en werd met een sociale fobie gediagnosticeerd. Gaat ook niet vanzelf over (erger nog, het is een zelf versterkend mechanisme)..
Wow, veel overeenkomsten inderdaad. Heb je dat geaccepteerd of ben je dit aan het veranderen? Uiteindelijk praten de meeste mensen toch over zichzelf, die behoefte hebben mensen nou eenmaalquote:Op maandag 11 juni 2012 01:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik herken veel dingen!
Ik ben een - over 1 maand - 24 jarige 'vrouw' en worstel ook al mijn hele leven met problemen op sociaal gebied. (Ik vind 'vrouw' geen leuk woord, ik zeg liever meisje maar dat staat helaas niet meer zo bij mijn leeftijd.)
Zelf heb ik heb nog maar 1 vriendin over die ik al vanaf de peuterspeelzaal ken. Ik heb ook met haar in de klas gezeten op de basisschool maar zij ging naar een andere middelbare school waardoor ik haar ook veel minder vaak zag. Het is wel iemand waarvan ik weet dat als ik haar heel lang niet zie dat het nog wel een vriendin is. Ze zit alweer een tijdje voor een jaar in het buitenland en dat heeft ze wel eens eerder gedaan. Ook als ze in het land is zie ik haar bijna nooit omdat ze vanaf de middelbare school voornamelijk bezig is met haar studie. Ze heeft zelf veel vrienden. Volgens mij kan ze wel met iedereen overweg.
Ik zit ook erg vaak achter m'n laptop. Muziek is ook hétgeen wat keeps me going on. (+ nog allerlei tv-programma’s.)
[..]
Zo herkenbaar dit! Ik zou dit geschreven kunnen hebben.
[..]
Ik vermijd ook altijd allerlei situaties, heb ook nog nooit een relatie gehad, en ben ook op sociaal gebied zo onhandig als een kleuter, weet ook in de meeste situaties niet wat te doen en sta dan ook maar wat dom voor me uit te staren.
School heeft me ook nooit geboeid en wat je nu misschien wel merkt is dat ik tegen anderen vaak weer over mezelf begin.Dat is nou ook niet bepaald een goede sociale vaardigheid van mij.
![]()
Het stikt hier op Fok wel echt van die gasten he?quote:Op maandag 11 juni 2012 10:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het stikt hier op Fok wel echt van die gasten he?
Bedankt voor de verduidelijking, ik wist wel wat het in het Engels betekende maar het woord stond daar zo plompverloren in een Nederlandse zin dat ik niet aan het Engels gedacht had!quote:Op maandag 11 juni 2012 09:00 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
Iets in de trant van "ook al", is engels trouwens.
Je zou je kunnen afvragen of er misschien iets mis is met het sociaal klimaat in Nederlandquote:Op maandag 11 juni 2012 10:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Het stikt hier op Fok wel echt van die gasten he?
Ik denk dat FOK! zulke mensen aantrekt.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen of er misschien iets mis is met het sociaal klimaat in Nederland
Ach, het gaat zoals het gaat...quote:Op maandag 11 juni 2012 11:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je zou je kunnen afvragen of er misschien iets mis is met het sociaal klimaat in Nederland
Waar ideeën vorm krijgen, verschijnen ideeën in allerlei vormen.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik denk dat FOK! zulke mensen aantrekt.
Beste advies wat je na 'ga sporten' kunt geven.quote:Op zondag 10 juni 2012 20:59 schreef RadioSlut het volgende:
Ga je weleens naar festivals? Of is dat een te grote stap voor je?
Je hebt helemaal gelijk. Vandaag ben ik tweemaal uit mijn comfort-zone gestapt door én een gesprek te beginnen met een collega én mijn ma, broer en zus te overtuigen om te gaan poolen. Gesprek ging niet super geweldig, maar je zag toch dat de college blij was dat ik in ieder geval de moeite nam. Poolen was superruig en mijn sociale problemen was ik al helemaal vergeten. Jouw woorden en de woorden van de andere in dit topic hebben dit mede mogelijk gemaakt, bedankt hiervoor! Nu zo doorgaanquote:Op maandag 11 juni 2012 10:53 schreef Murvgeslagen het volgende:
Hoi TS,
Je verhaal is in een tweetal zaken samen te vatten:
- bang voor wat jij denkt dat mensen van jou vinden: Je loopt met onzekerheid rond.
Als je met onzekerheid wilt afrekenen moet je je eerst afrekenen met het idee dat mensen altijd negatief over jou denken. Daarna is het een wisselwerking tussen steeds minder bezig zijn met wat mensen daadwerkelijk van je vinden en weten waar je voor staat. (dat laatste is mijn volgende punt)
Dat je een gebrek hebt aan sociale skills komt daar ook vandaan, je kan sociale skills alleen ontwikkelen door je te mengen in sociaal contact.
Om hier doorheen te breken zal je bovenal een boel moed moeten opbrengen. Je zal heel regelmatig uit je comfortzone moeten komen met kleine stapjes om zo stap voor stap die grens van je comfortzone te verleggen. Gesprekken met mensen durven aanknopen.
Ik kan je verzekeren dat de eerste paar een keer best kan aanvoelen als een flop, je moet daar uiteindelijk gewoon doorheen. Misschien zie je het effect niet over 2 weken, maar over een jaar zeer zeker wel.
Bovenal: moed om zeer regelmatig buiten de bekende zone te komen en fouten durven maken. van fouten leert men.
Zelfs al zouden mensen op het moment negatief over je denken, laat dat je niet tegenhouden om op het punt te komen waar dat niet meer het geval is.
- Apatisch: Je hebt geen doel/visie in je leven, leeft bij de dag.
Omdat je geen doel hebt ben je ook totaal niet gemotiveerd om wat dan ook te doen. Ik daag je uit om over jezelf na te denken waar je wilt zijn of wat je wilt bereiken. Je wordt dan intrinsiek gemotiveerd, en dat 'apatische' zal verdwijnen.
Als dat op het moment lastig is, stel je dan als doel om over een jaar op het punt te willen zijn om regelmatig uit te gaan o.i.d.
Dat, en zeker gelijkgestemden idd.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:49 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Beste advies wat je na 'ga sporten' kunt geven.
Festivals breken social-rejects echt open.
Geweldig! Zo moeilijk was het toch niet?quote:Op maandag 11 juni 2012 23:12 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Vandaag ben ik tweemaal uit mijn comfort-zone gestapt door én een gesprek te beginnen met een collega én mijn ma, broer en zus te overtuigen om te gaan poolen. Gesprek ging niet super geweldig, maar je zag toch dat de college blij was dat ik in ieder geval de moeite nam. Poolen was superruig en mijn sociale problemen was ik al helemaal vergeten. Jouw woorden en de woorden van de andere in dit topic hebben dit mede mogelijk gemaakt, bedankt hiervoor! Nu zo doorgaan
Doordat ik deze studie doe "omdat die afgemaakt moet worden, het diploma is bijna binnen" heb ik inderdaad weinig motivatie en ambitie. Na deze studie ga ik inderdaad of een studie of werk zoeken dat me daadwerkelijk bevalt, dit leidt hopelijk tot een doel en meer.
[..]
Dat, en zeker gelijkgestemden idd.
Ja, chille tent. Ook goede muziek. Sure, nieuwe plek bezoeken is beter voor comfort-zone redenen, maar ik wist deze tent te liggen en die bevalt me gewoon enorm. Ik weet ook niet of hier nog meer poolcentra zijn, zo groot is het hier allemaal nietquote:Op maandag 11 juni 2012 23:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Geweldig! Zo moeilijk was het toch niet?Ging je naar dezelfde plek dat je met mijn vriend ging?
ZO !quote:Op maandag 11 juni 2012 23:12 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Vandaag ben ik tweemaal uit mijn comfort-zone gestapt door én een gesprek te beginnen met een collega én mijn ma, broer en zus te overtuigen om te gaan poolen. Gesprek ging niet super geweldig, maar je zag toch dat de college blij was dat ik in ieder geval de moeite nam. Poolen was superruig en mijn sociale problemen was ik al helemaal vergeten. Jouw woorden en de woorden van de andere in dit topic hebben dit mede mogelijk gemaakt, bedankt hiervoor! Nu zo doorgaan
Doordat ik deze studie doe "omdat die afgemaakt moet worden, het diploma is bijna binnen" heb ik inderdaad weinig motivatie en ambitie. Na deze studie ga ik inderdaad of een studie of werk zoeken dat me daadwerkelijk bevalt, dit leidt hopelijk tot een doel en meer.
[..]
Dat, en zeker gelijkgestemden idd.
I'm a work in progressquote:Op maandag 11 juni 2012 23:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ZO !
Dat is leuk om te lezen ! en dat 1 dag nadat je dit topic hebt geopend !
Wat nou ''Apatisch, saai, "vreemd" en mensenschuw?''![]()
Je TT klopt niet(meer)
Nee, wat je deed was dus juist goed!quote:Op maandag 11 juni 2012 23:42 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
Ja, chille tent. Ook goede muziek. Sure, nieuwe plek bezoeken is beter voor comfort-zone redenen, maar ik wist deze tent te liggen en die bevalt me gewoon enorm. Ik weet ook niet of hier nog meer poolcentra zijn, zo groot is het hier allemaal niet
Mooi zo, gewoon rustig aan, je hoeft niet alles in één keer enne... misschien ben je ook gewoonquote:Op maandag 11 juni 2012 23:51 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:
[..]
I'm a work in progressHad al zó vaak voorgenomen om te doen wat ik nu gedaan heb, nu heb ik het eindelijk gedaan, voelt echt goed.
Is waar !quote:Op maandag 11 juni 2012 23:52 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee, wat je deed was dus juist goed!
Kijk, meeste "sociale" mensen gaan echt niet elke keer nieuwe plekken opzoeken om naartoe te gaan. Natuurlijk komt er een punt in je leven dat je dat wel gaat doen, maar meestal gaan mensen ook naar wat standaard plek.
Bij de meeste mensen is het zo:
Een vriend of vriendin nodigt Jan uit om ergens iets te gaan doen. Laten we zeggen bowlen. Als het Jan bevalt, dan neemt hij de volgende keer wat andere vrienden (of een date) naar diezelfde bowling plek.
Daarna wordt hij weer uitgenodigd door iemand anders om bij een kroeg te gaan drinken. Stel je voor hij vindt die kroeg leuk, dan is de kans groot dat hij naar datzelfde kroeg gaat als hij iemand anders een keer wilt uitnodigen om te drinken.
De meeste plekken waar mensen naartoe gaan zijn plekken die ze via via hebben leren kennen. Daar bouwen ze ook herinneringen op met andere mensen, waardoor die plek altijd leuk is voor hen. Af en toe gaat men uit zichzelf op zoek naar iets totaal nieuw, de ene doet het vaker dan de andere.
quote:Op maandag 11 juni 2012 23:59 schreef Maanvis het volgende:
er waait een positieve wind in R&P. waar eerst mensen apathisch waren en niets aan hun situatie wilden veranderen (maar wel wilden klagen) ondernemen mensen nu actief stappen om hun situatie te verbeteren. En je ziet, het werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |