quote:Op zondag 10 juni 2012 17:12 schreef LookAtMe het volgende:
Mannen beledigen elkaar zonder het te menen.
Vrouwen complimenteren elkaar zonder het te menen.
Ik heb nog nooit met een vriend geknokt en ik ken ook niemand die ooit met een vriend van hem geknokt heeft.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:06 schreef Angel-Joy het volgende:
En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is
Spijker op zijn kop.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:12 schreef LookAtMe het volgende:
Daar houd je mannen niet mee voor de gek hoor.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:01 schreef trovey het volgende:
Dat is de reden dat ik voornamelijk vriendschappen heb met mannen.Alle vriendschappen met vrouwen liepen uiteindelijk spaak terwijl ik met mannen jarenlang bevriend kan zijn zonder problemen.
Mannen van mijn leeftijd zijn gelukkig wat volwassener, althans dat mag je hopen.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:13 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Daar houd je mannen niet mee voor de gek hoor.
Volgens mij zijn die vrouwen gewoon niet lekker in hun hoofd.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Oké, als eerste ik ga hier zeer waarschijnlijk wat mensen mee op de kast jagen. Maar onderstaande is slechts mijn subjectieve visie dus trek het je niet te persoonlijk aan.
Ik merk altijd dat vriendschap tussen vrouwen ongewoon complex zijn en vaak ook nog vol verwijten. Er word geregeld drama geschopt over de meeste triviale zaken. Deze kunnen ''opgelost'' zijn en een paar weken later weer oplaaien als een heidebrand.
Vaak verwijten waarin ze niet direct klaar voor elkander willen staan omdat ZIJ dat ook niet was op moment uit het verleden.
Mannen zijn in ieder geval heerlijk simpel, verwijten zijn maximaal 2 uur geldig. En als iemand nodig is staan vrienden er gewoon.
Zijn vrouwen echt zo dramatisch of heb ik gewoon een verkeerde perceptie op de werkelijkheid vanwege mijn omgeving?
Je maakt een grap?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Mannen van mijn leeftijd zijn gelukkig wat volwassener, althans dat mag je hopen.
Nee, jij?quote:
Huh?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:06 schreef Angel-Joy het volgende:
Ik was vroeger ook liever bevriend met jongens, veel chiller
Maar vriendinnen heb je toch wel nodig, meer zelfde interesse en vrouwen luisteren beter en geven meestal betere tips.
Verder bitchen we veel, vooral elkaar zwart maken als we boos op elkaar zijn. En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is
Hoezo bashen?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:19 schreef kingtoppie het volgende:
Vrouwen bash-topic door vrouwen dit![]()
Ik pak mijn popcorn alvast...
Nuanceer jezelf.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Mannen zijn vaak communicatief gestoord, vrouwen zijn vaak té communicatief en onduidelijk in hun communicatie.
Ik kan me nog herinneren dat ik met een vriend van me heb gevochten (waarom geen idee meer). Geen gestoei, echt gevochten. Geen van beiden won, maar uiteindelijk vonden we het weer welletjes en waren we weer samen vrolijk.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:06 schreef Angel-Joy het volgende:
En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is
Mjah, mannen hebben minder de behoefte om te communiceren. Vooral als het ze niet direct dichter bij een oplossing brengt.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Hoezo bashen?
Mannen zijn vaak communicatief gestoord, vrouwen zijn vaak té communicatief en onduidelijk in hun communicatie.
Waarom zou ik? Duidelijke communicatie.quote:
Meestal wel ja, maar een babbeltje uit interesse of over gevoelens heb ik ook absoluut geen moeite mee.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mjah, mannen hebben minder de behoefte om te communiceren. Vooral als het ze niet direct dichter bij een oplossing brengt.
Duidelijk? Nee, grote onzin.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Duidelijke communicatie.
Als ik met mannen praat gaat dat anders dan als ik met vrouwen praat. Beiden hebben plussen en minnen.
[..]
Meestal wel ja, maar een babbeltje uit interesse of over gevoelens heb ik ook absoluut geen moeite mee.
Vas is one of the guys.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:40 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik kan geen vrienden zijn met vrouwen tenzij ze hetzelfde zijn als ik. Zo simpel is het, dat drama gedoe hoeft van mij allemaal niet. Mannen zijn veul chiller, lekker friendzonen wel
En slotjequote:Op zondag 10 juni 2012 17:12 schreef LookAtMe het volgende:
Wat maakt jou tot geen meisjemeisje?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:45 schreef Fera het volgende:
Ik heb ook meer mannelijke vrienden, ik kan ook veel beter met ze opschieten. En de vrouwen waarmee ik bevriend zijn, zijn ook geen meisjemeisjes. Ook nooit drama mee gehad, gelukkig. In mijn pubertijd wel eens zo'n vrouwenruzie gehad, of ja ... Eigenlijk kwam t maar van één kant, ik was voornamelijk bezig het goed te maken. Zij gaf altijd van die steken onder water en werd vaak zonder reden helemaal boos, weglopen en zo.
Dat is ook geen vriendin meer van mij trouwens, die was ook niet helemaal goed.
Geen uitleg? Dan was het dus optie twee.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Leg eens uit: wat is er onzin aan? Of ben je gewoon lekker aan het trollen?
Dit.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:46 schreef Garisson72 het volgende:
Weer zo'n stereotypentopic. Misschien dat er deze keer wel iets uit komt.
Mannen praten niet over hun problemen, ik merk het overal eigenlijk...quote:Op maandag 11 juni 2012 20:11 schreef Frag_adder het volgende:
Een mannen vriendschap is gemakkelijker, de focus ligt vaak op de lol, en boosheid duurt dan ook niet lang.
Een vrouwen vriendschap is vaak wat dieper, wat achterbakser maar toch ook zeker intiemer.
Als ik kijk naar mijzelf kan ik veel intiemer praten met een vriendin van mij dan met mijn vrienden. Ik heb maar 2 goede mannelijke vrienden waar ik uberhaupt een beetje persoonlijk mee kan pratenDat mis ik dan weer bij mannen. Het is leuk, het is gemakkelijk, het vermaakt, maar soms mis je wat.
quote:Op zondag 10 juni 2012 17:40 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik kan geen vrienden zijn met vrouwen tenzij ze hetzelfde zijn als ik. Zo simpel is het, dat drama gedoe hoeft van mij allemaal niet.
Merk er geen kont vanquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:38 schreef NanaVonB het volgende:
het woord verkeerd is niet echt concreet. je zegt immers zelf dat dit jouw subjectieve mening (is dat geen dubbeling?) of perceptie is...deze shit gebeurt onder mannen ook wel, alleen het is not done en daarom een taboe onder de meesten die ik persoonlijk ken.
Ik heb het eerder andersom eigenlijk ik ken weinig vrouwen met vriendschappen van 10+ jaar. En kan met mijn beste vrienden echt wel terecht qua emoties. Ik en veel mannen met mij vinden het alleen redelijk zinloos om teveel over emotie's te spreken.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:20 schreef Moofasah het volgende:
Ik denk dat de vriendschappen tussen mannen ook gewoon niet zo heel veel voorstellen. Vrouwen zijn er meer voor elkaar. Mannen praten vooral over oppervlakkige dingen met elkaar.
Ik heb twee goede vriendinnen waar ik alles mee kan bespreken. De vriendschappen die ik met andere jongens heb (gehad) stelde daartegen bitter weinig voor. Het is ook niet iets dat je echt mist als het weg is.
Dit.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:11 schreef Frag_adder het volgende:
Een mannen vriendschap is gemakkelijker, de focus ligt vaak op de lol, en boosheid duurt dan ook niet lang.
Een vrouwen vriendschap is vaak wat dieper, wat achterbakser maar toch ook zeker intiemer.
Als ik kijk naar mijzelf kan ik veel intiemer praten met een vriendin van mij dan met mijn vrienden. Ik heb maar 2 goede mannelijke vrienden waar ik uberhaupt een beetje persoonlijk mee kan pratenDat mis ik dan weer bij mannen. Het is leuk, het is gemakkelijk, het vermaakt, maar soms mis je wat.
Klopt inderdaad; ik kan urenlang luisteren en er mogen bergen komma's in het verhaal zitten, maar uiteindelijk moet er wel een punt komen. Je bent een vent of je bent het niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik en veel mannen met mij vinden het alleen redelijk zinloos om teveel over emotie's te spreken.
Fixed. Ik ervaar eerder het omgekeerde. Ik moet de vrouwen waarmee ik uitgebreid kan filosoferen, de stand van zaken in de economie kan bespreken, of een fijne politieke analyse kan maken, nog tegenkomen.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:20 schreef Moofasah het volgende:
Ik denk dat de mijn vriendschappen tussen met mannen ook gewoon niet zo heel veel voorstellen. Vrouwen zijn er meer voor elkaar. Mannen praten vooral over oppervlakkige dingen met elkaar.
Ik hoor dat vaak van mensen. Ten eerste omdat ik eigenlijk nooit make-up draag, vaak rondloop in broeken en shirts (niet altijd, though), aan intensieve krachttraining doe (misschien niet heel bijzonder, maar hier in de omgeving doen de meiden bijna alleen maar dansen of cardiotraining) en vunzige grappen vertel. Daarnaast heb ik vaker een klik met jongens als met meiden. Het is iets wat ik zowel zelf constateer, als wat anderen mij vertellen.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:58 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat maakt jou tot geen meisjemeisje?
Behalve als t over t eigen gelachtsdeel gaat of over ongesteld zijn.. Of weet ik t..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Korte samenvatting: de dames zijn het er ook over eens dat hun geslacht ronduit lastig is?![]()
Ja, anders zou ik meer met vrouwen dan mannen omgaan, maar uiteindelijk is er bij vrouwenvriendschappen gewoon echt teveel nodeloos gezeik. Wat je bij voorkeur jaren later nog achter je aan gegooid krijgt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Korte samenvatting: de dames zijn het er ook over eens dat hun geslacht ronduit lastig is?![]()
Dingdingding, punten voor deze man. Dat is dan ook precies de reden dat vrouwelijke relaties zoveel meer drama hebben. Mannen praten voornamelijk over feitelijke dingen (wat,wie,waar), terwijl vrouwen emotionele voeding nodig hebben. Emoties zijn natuurlijk veel makkelijker op meerdere manieren te interpreteren dan feitelijke zaken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Fixed. Ik ervaar eerder het omgekeerde. Ik moet de vrouwen waarmee ik uitgebreid kan filosoferen, de stand van zaken in de economie kan bespreken, of een fijne politieke analyse kan maken, nog tegenkomen.
Maar goed, mijn ervaring is dat mannen en vrouwen "diepgang" anders invullen. Emotioneel versus rationeel.
Want niet iedere vrouw zou het ermee eens moeten zijn? Bron?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:15 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Dingdingding, punten voor deze man. Dat is dan ook precies de reden dat vrouwelijke relaties zoveel meer drama hebben. Mannen praten voornamelijk over feitelijke dingen (wat,wie,waar), terwijl vrouwen emotionele voeding nodig hebben. Emoties zijn natuurlijk veel makkelijker op meerdere manieren te interpreteren dan feitelijke zaken.
Het valt me trouwens op dat elke vrouw die hier post het volledig eens is met TS. Zo zie je maar weer dat dit forum niet echt representatief te noemen is![]()
Heel veel vrouwen denken er zo over, er zijn er alleen maar weinig die er ook echt naar handelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:15 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Het valt me trouwens op dat elke vrouw die hier post het volledig eens is met TS. Zo zie je maar weer dat dit forum niet echt representatief te noemen is![]()
Ervaring, leg het maar voor aan een willekeurig meisje in de kroegquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Want niet iedere vrouw zou het ermee eens moeten zijn? Bron?
Vrouwen in een kroeg zijn wel representatief? Bron?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Ervaring, leg het maar voor aan een willekeurig meisje in de kroeg
Op straat dan, hou je bek kutquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vrouwen in een kroeg zijn wel representatief? Bron?
Wat ''bind'' jullie dan met elkaar?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik heb het eerder andersom eigenlijk ik ken weinig vrouwen met vriendschappen van 10+ jaar. En kan met mijn beste vrienden echt wel terecht qua emoties. Ik en veel mannen met mij vinden het alleen redelijk zinloos om teveel over emotie's te spreken.
Pff, wat heeft dat in godsnaam met vriendschap te makenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Fixed. Ik ervaar eerder het omgekeerde. Ik moet de vrouwen waarmee ik uitgebreid kan filosoferen, de stand van zaken in de economie kan bespreken, of een fijne politieke analyse kan maken, nog tegenkomen.
Maar goed, mijn ervaring is dat mannen en vrouwen "diepgang" anders invullen. Emotioneel versus rationeel.
Ik heb totaal geen verstand hoe mannenvriendschappen in elkaar zitten, maar ik ben het met je eens dat je met je vrienden alles kunt bespreken (ook op emotioneel gebied) en voor elkaar klaar staat. Oppervlakkige gesprekken (en daarmee bedoel ik geen oppervlakkige onderwerpen) kun je wel met iedereen doen.quote:Op maandag 11 juni 2012 20:20 schreef Moofasah het volgende:
Ik denk dat de vriendschappen tussen mannen ook gewoon niet zo heel veel voorstellen. Vrouwen zijn er meer voor elkaar. Mannen praten vooral over oppervlakkige dingen met elkaar.
Ik heb twee goede vriendinnen waar ik alles mee kan bespreken. De vriendschappen die ik met andere jongens heb (gehad) stelde daartegen bitter weinig voor. Het is ook niet iets dat je echt mist als het weg is.
Als heel veel vrouwen daar zo over denken, zouden de meeste vrouwen juist heel goed met elkaar om kunnen gaan. Behalve dan op de basisschool heb ik ook nooit problemen gehad met vriendinnen. Het zijn er misschien niet veel geweest, maar ik heb altijd wel de grootste lol met ze gehad. En geen last gehad van gebitch en achterbaksheid.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:22 schreef Kluts het volgende:
[..]
Heel veel vrouwen denken er zo over, er zijn er alleen maar weinig die er ook echt naar handelen.
Samen bier drinken, samen sporten, samen zeuren over voetbal, vrouwen, politiek etc. Voor elkaar klaar staan wanneer met hele praktische dingen als verhuizen, kastje in elkaar zetten, auto repareren. Maar ook op emotioneel gebied als een maat bijvoorbeeld ff in de piepzak zit.quote:
Hmm, tja...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:37 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Samen bier drinken, samen sporten, samen zeuren over voetbal, vrouwen, politiek etc. Voor elkaar klaar staan wanneer met hele praktische dingen als verhuizen, kastje in elkaar zetten, auto repareren. Maar ook op emotioneel gebied als een maat bijvoorbeeld ff in de piepzak zit.
En nee, dat gaat niet zoals bij vrouwen er word gewoon geluisterd en er worden wat oplossingen aangedragen.
Maar het meest belangrijk is dat als ik nu bel ze er over een half uurtje staan.
Dit dus. Bij vrouwen zie ik meer extremen in hun vriendenrelatie, of helemaal geweldig of het licht in elkaars ogen niet gunnen. Ik denk dat mannen op dit vlak, stabieler zijn, omdat zij ook emotioneel stabieler zijn. En als vrouw is het dan fijn om een vriendschap te hebben met iemand die minder schommelt allicht?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vrouwen zijn gestoord wat vriendschappen betreft. 99 vd 100 kunnen elkaar niet uitstaan, alleen maar gekift en gebitch. En in dat eene geval dat ze elkaar wel mogen gedragen ze zich alsof ze verliefd op elkaar zij. Gewoon normaal met elkaar omgaan lijkt wel onmogelijk voor ze. Hoe vaak zie je vriendinnengroepen?
Dat ik wel van mezelf kan begrijpen waarom ik geen enkele mannelijke persoon in m'n leven kan bedenken die daadwerkelijk dierbaar voor me is.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dank voor de diepe bijdrage, misschien verder nog iets te voegen?
Behoefte om het verder toe te lichten?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:08 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Dat ik wel van mezelf kan begrijpen waarom ik geen enkele mannelijke persoon in m'n leven kan bedenken die daadwerkelijk dierbaar voor me is.
Pot.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:08 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Dat ik wel van mezelf kan begrijpen waarom ik geen enkele mannelijke persoon in m'n leven kan bedenken die daadwerkelijk dierbaar voor me is.
Je zoekt toch gelijkgestemden? Ik vind de mijne daar.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:39 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Pff, wat heeft dat in godsnaam met vriendschap te maken![]()
Ik vind dat persoonlijk zeer belangrijk, en dus zoek ik dat ook in mijn vriendschappen. Jij vindt dat voor balletjes, ik vind geen enkele belangstelling voor politiek/maatschappij/economie uitermate kortzichtig. Gelukkig denken mijn vrienden daar net zo over.quote:Filosoferen doe ik graag, maar die andere zaken vind ik gewoon meer iets voor de balletjes onder ons.
Zou het niet weten. Heb gewoon geen enkel mannelijk persoon in m'n leven waarvan ik kan zeggen ''die is heel belangrijk voor mij''.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Behoefte om het verder toe te lichten?
Ben je nou man of vrouw?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:48 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Zou het niet weten. Heb gewoon geen enkel mannelijk persoon in m'n leven waarvan ik kan zeggen ''die is heel belangrijk voor mij''.
En dan liever vrienden met vrouwen???quote:
Enige wat ik zeg is dat de vriendschap die je kan hebben met een vrouw meer voorstelt dan de vriendschap die je kunt hebben met een man. Ik ga vrijwel altijd uit met andere jongens b.v. En het kan ook gezellig zijn om met jongens om te gaan. Ben alleen niet echt aan hun gehecht verder.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dan liever vrienden met vrouwen???
quote:Op zondag 10 juni 2012 17:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Bij vrouwen is alles moeilijk. Mannen lossen het gewoon op met:
"Hé, sorry. Pilsch?"
"Ah geeft niks man! Pilsch!"
Dat is geen man.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 02:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
Mannen zijn idd verder heerlijk simpel in hun gedrag en communicatie. Laatst was ik flauw over iets wat een mannelijke vriend zei.
ik: Kappen nu. Je bent doodirritant.
Hij: Ok, is goed.
2 minuten later
Hij: is alles weer goed?
Ik: ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |