abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112697789
Oké, als eerste ik ga hier zeer waarschijnlijk wat mensen mee op de kast jagen. Maar onderstaande is slechts mijn subjectieve visie dus trek het je niet te persoonlijk aan.

Ik merk altijd dat vriendschap tussen vrouwen ongewoon complex zijn en vaak ook nog vol verwijten. Er word geregeld drama geschopt over de meeste triviale zaken. Deze kunnen ''opgelost'' zijn en een paar weken later weer oplaaien als een heidebrand.

Vaak verwijten waarin ze niet direct klaar voor elkander willen staan omdat ZIJ dat ook niet was op moment uit het verleden.

Mannen zijn in ieder geval heerlijk simpel, verwijten zijn maximaal 2 uur geldig. En als iemand nodig is staan vrienden er gewoon.

Zijn vrouwen echt zo dramatisch of heb ik gewoon een verkeerde perceptie op de werkelijkheid vanwege mijn omgeving?
  zondag 10 juni 2012 @ 17:01:42 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_112697906
Dat is de reden dat ik voornamelijk vriendschappen heb met mannen. :') Alle vriendschappen met vrouwen liepen uiteindelijk spaak terwijl ik met mannen jarenlang bevriend kan zijn zonder problemen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112698070
Ik was vroeger ook liever bevriend met jongens, veel chiller :P
Maar vriendinnen heb je toch wel nodig, meer zelfde interesse en vrouwen luisteren beter en geven meestal betere tips.

Verder bitchen we veel, vooral elkaar zwart maken als we boos op elkaar zijn. En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is :P
pi_112698287
Mannen beledigen elkaar zonder het te menen.
Vrouwen complimenteren elkaar zonder het te menen.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_112698322
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:12 schreef LookAtMe het volgende:
pi_112698343
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:06 schreef Angel-Joy het volgende:
En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is :P
Ik heb nog nooit met een vriend geknokt en ik ken ook niemand die ooit met een vriend van hem geknokt heeft.
quote:
Spijker op zijn kop.
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 17:13:57 #7
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_112698370
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:01 schreef trovey het volgende:
Dat is de reden dat ik voornamelijk vriendschappen heb met mannen. :') Alle vriendschappen met vrouwen liepen uiteindelijk spaak terwijl ik met mannen jarenlang bevriend kan zijn zonder problemen. :P
Daar houd je mannen niet mee voor de gek hoor.
What can change the nature of a man?
  zondag 10 juni 2012 @ 17:14:55 #8
244933 trovey
Nachtoele
pi_112698410
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:13 schreef Coco98 het volgende:

[..]

Daar houd je mannen niet mee voor de gek hoor.
Mannen van mijn leeftijd zijn gelukkig wat volwassener, althans dat mag je hopen. :')
Optimist tot in de kist
pi_112698516
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Oké, als eerste ik ga hier zeer waarschijnlijk wat mensen mee op de kast jagen. Maar onderstaande is slechts mijn subjectieve visie dus trek het je niet te persoonlijk aan.

Ik merk altijd dat vriendschap tussen vrouwen ongewoon complex zijn en vaak ook nog vol verwijten. Er word geregeld drama geschopt over de meeste triviale zaken. Deze kunnen ''opgelost'' zijn en een paar weken later weer oplaaien als een heidebrand.

Vaak verwijten waarin ze niet direct klaar voor elkander willen staan omdat ZIJ dat ook niet was op moment uit het verleden.

Mannen zijn in ieder geval heerlijk simpel, verwijten zijn maximaal 2 uur geldig. En als iemand nodig is staan vrienden er gewoon.

Zijn vrouwen echt zo dramatisch of heb ik gewoon een verkeerde perceptie op de werkelijkheid vanwege mijn omgeving?
Volgens mij zijn die vrouwen gewoon niet lekker in hun hoofd.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112698529
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Mannen van mijn leeftijd zijn gelukkig wat volwassener, althans dat mag je hopen. :')
Je maakt een grap?
pi_112698566
Sowieso maken vrouwen altijd overal een probleem van :')
pi_112698593
Vrouwen bash-topic door vrouwen dit _O-
Ik pak mijn popcorn alvast...
Rustig aan.
pi_112698606
quote:
  zondag 10 juni 2012 @ 17:20:35 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_112698624
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:18 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je maakt een grap?
Nee, jij? :P
Optimist tot in de kist
pi_112698646
quote:
Ik was vroeger ook liever bevriend met jongens, veel chiller :P
Maar vriendinnen heb je toch wel nodig, meer zelfde interesse en vrouwen luisteren beter en geven meestal betere tips.

Verder bitchen we veel, vooral elkaar zwart maken als we boos op elkaar zijn. En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is :P
Huh?
Rustig aan.
pi_112698697
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:19 schreef kingtoppie het volgende:
Vrouwen bash-topic door vrouwen dit _O-
Ik pak mijn popcorn alvast...
Hoezo bashen?

Mannen zijn vaak communicatief gestoord, vrouwen zijn vaak té communicatief en onduidelijk in hun communicatie.
pi_112698732
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:22 schreef TimMer1981 het volgende:
Mannen zijn vaak communicatief gestoord, vrouwen zijn vaak té communicatief en onduidelijk in hun communicatie.
Nuanceer jezelf.
Rustig aan.
pi_112698815
quote:
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 juni 2012 @ 17:27:12 #19
366803 AthCom
Overigens ...
pi_112698874
quote:
En mannen vechten eerder, terwijl het 10 min later dan weer goed is :P
Ik kan me nog herinneren dat ik met een vriend van me heb gevochten (waarom geen idee meer). Geen gestoei, echt gevochten. Geen van beiden won, maar uiteindelijk vonden we het weer welletjes en waren we weer samen vrolijk.

Geen idee hoe dat komt eigenlijk.
Moira. is tof. :7
pi_112698879
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:22 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Hoezo bashen?

Mjah, mannen hebben minder de behoefte om te communiceren. Vooral als het ze niet direct dichter bij een oplossing brengt.
pi_112698884
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nuanceer jezelf.
Waarom zou ik? Duidelijke communicatie.

Als ik met mannen praat gaat dat anders dan als ik met vrouwen praat. Beiden hebben plussen en minnen.
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mjah, mannen hebben minder de behoefte om te communiceren. Vooral als het ze niet direct dichter bij een oplossing brengt.
Meestal wel ja, maar een babbeltje uit interesse of over gevoelens heb ik ook absoluut geen moeite mee.
pi_112699270
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:27 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Duidelijke communicatie.

Als ik met mannen praat gaat dat anders dan als ik met vrouwen praat. Beiden hebben plussen en minnen.

[..]

Meestal wel ja, maar een babbeltje uit interesse of over gevoelens heb ik ook absoluut geen moeite mee.
Duidelijk? Nee, grote onzin.
Rustig aan.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:40:04 #23
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_112699377
Ik kan geen vrienden zijn met vrouwen tenzij ze hetzelfde zijn als ik. Zo simpel is het, dat drama gedoe hoeft van mij allemaal niet. Mannen zijn veul chiller, lekker friendzonen wel :')
pi_112699417
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:40 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik kan geen vrienden zijn met vrouwen tenzij ze hetzelfde zijn als ik. Zo simpel is het, dat drama gedoe hoeft van mij allemaal niet. Mannen zijn veul chiller, lekker friendzonen wel :')
Vas is one of the guys.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:43:05 #25
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_112699505
Bij vrouwen is alles moeilijk. Mannen lossen het gewoon op met:

"Hé, sorry. Pilsch?"
"Ah geeft niks man! Pilsch!"
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_112699526
quote:
En slotje
Who motivates the motivator?
  zondag 10 juni 2012 @ 17:45:48 #27
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112699635
Ik heb ook meer mannelijke vrienden, ik kan ook veel beter met ze opschieten. En de vrouwen waarmee ik bevriend zijn, zijn ook geen meisjemeisjes. Ook nooit drama mee gehad, gelukkig. In mijn pubertijd wel eens zo'n vrouwenruzie gehad, of ja ... Eigenlijk kwam t maar van één kant, ik was voornamelijk bezig het goed te maken. Zij gaf altijd van die steken onder water en werd vaak zonder reden helemaal boos, weglopen en zo.
Dat is ook geen vriendin meer van mij trouwens, die was ook niet helemaal goed. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:46:40 #28
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_112699678
Weer zo'n stereotypentopic. Misschien dat er deze keer wel iets uit komt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_112699755
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Duidelijk? Nee, grote onzin.
Leg eens uit: wat is er onzin aan? Of ben je gewoon lekker aan het trollen?
pi_112700196
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:45 schreef Fera het volgende:
Ik heb ook meer mannelijke vrienden, ik kan ook veel beter met ze opschieten. En de vrouwen waarmee ik bevriend zijn, zijn ook geen meisjemeisjes. Ook nooit drama mee gehad, gelukkig. In mijn pubertijd wel eens zo'n vrouwenruzie gehad, of ja ... Eigenlijk kwam t maar van één kant, ik was voornamelijk bezig het goed te maken. Zij gaf altijd van die steken onder water en werd vaak zonder reden helemaal boos, weglopen en zo.
Dat is ook geen vriendin meer van mij trouwens, die was ook niet helemaal goed. :')
Wat maakt jou tot geen meisjemeisje?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_112752618
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:48 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Leg eens uit: wat is er onzin aan? Of ben je gewoon lekker aan het trollen?
Geen uitleg? Dan was het dus optie twee.
pi_112752828
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:46 schreef Garisson72 het volgende:
Weer zo'n stereotypentopic. Misschien dat er deze keer wel iets uit komt.
Dit.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:11:33 #33
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_112753639
Een mannen vriendschap is gemakkelijker, de focus ligt vaak op de lol, en boosheid duurt dan ook niet lang.
Een vrouwen vriendschap is vaak wat dieper, wat achterbakser maar toch ook zeker intiemer.

Als ik kijk naar mijzelf kan ik veel intiemer praten met een vriendin van mij dan met mijn vrienden. Ik heb maar 2 goede mannelijke vrienden waar ik uberhaupt een beetje persoonlijk mee kan praten :P Dat mis ik dan weer bij mannen. Het is leuk, het is gemakkelijk, het vermaakt, maar soms mis je wat.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_112753771
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:11 schreef Frag_adder het volgende:
Een mannen vriendschap is gemakkelijker, de focus ligt vaak op de lol, en boosheid duurt dan ook niet lang.
Een vrouwen vriendschap is vaak wat dieper, wat achterbakser maar toch ook zeker intiemer.

Als ik kijk naar mijzelf kan ik veel intiemer praten met een vriendin van mij dan met mijn vrienden. Ik heb maar 2 goede mannelijke vrienden waar ik uberhaupt een beetje persoonlijk mee kan praten :P Dat mis ik dan weer bij mannen. Het is leuk, het is gemakkelijk, het vermaakt, maar soms mis je wat.
Mannen praten niet over hun problemen, ik merk het overal eigenlijk...
Vrouwen stellen zich meer op als een luisterend oor... Laten je volledig uitpraten voordat ze met adviezen komen denk ik..

Daarnaast, als je met vrienden vriendschappen hebt met de focus op lol... Dan is het ook niet raar dat je de persoonlijkere dingen die niet in contrast staan met lol wat minder snel deelt.
Rustig aan.
pi_112754198
Ik denk dat de vriendschappen tussen mannen ook gewoon niet zo heel veel voorstellen. Vrouwen zijn er meer voor elkaar. Mannen praten vooral over oppervlakkige dingen met elkaar.

Ik heb twee goede vriendinnen waar ik alles mee kan bespreken. De vriendschappen die ik met andere jongens heb (gehad) stelde daartegen bitter weinig voor. Het is ook niet iets dat je echt mist als het weg is.
pi_112758718
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:40 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik kan geen vrienden zijn met vrouwen tenzij ze hetzelfde zijn als ik. Zo simpel is het, dat drama gedoe hoeft van mij allemaal niet.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_112771964
het woord verkeerd is niet echt concreet. je zegt immers zelf dat dit jouw subjectieve mening (is dat geen dubbeling?) of perceptie is...deze shit gebeurt onder mannen ook wel, alleen het is not done en daarom een taboe onder de meesten die ik persoonlijk ken.
pi_112772004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:38 schreef NanaVonB het volgende:
het woord verkeerd is niet echt concreet. je zegt immers zelf dat dit jouw subjectieve mening (is dat geen dubbeling?) of perceptie is...deze shit gebeurt onder mannen ook wel, alleen het is not done en daarom een taboe onder de meesten die ik persoonlijk ken.
Merk er geen kont van :)
Rustig aan.
pi_112773117
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:20 schreef Moofasah het volgende:
Ik denk dat de vriendschappen tussen mannen ook gewoon niet zo heel veel voorstellen. Vrouwen zijn er meer voor elkaar. Mannen praten vooral over oppervlakkige dingen met elkaar.

Ik heb twee goede vriendinnen waar ik alles mee kan bespreken. De vriendschappen die ik met andere jongens heb (gehad) stelde daartegen bitter weinig voor. Het is ook niet iets dat je echt mist als het weg is.
Ik heb het eerder andersom eigenlijk ik ken weinig vrouwen met vriendschappen van 10+ jaar. En kan met mijn beste vrienden echt wel terecht qua emoties. Ik en veel mannen met mij vinden het alleen redelijk zinloos om teveel over emotie's te spreken.
pi_112773965
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:11 schreef Frag_adder het volgende:

Dit.

Vriendschappen met vrouwen zijn rijker van aard, maar daardoor gecompliceerder en moeilijker goed te houden. Met mannen draait het vaker om gezelligheid en onuitgesproken loyaliteit; een vrouw kan je zo een mes in je rug zetten als haar pet niet goed staat: het is vaak wisselvalliger. Met mannen daarintegen kan het sneller saai worden en inderdaad zo nu en dan diepgang missen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 01:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik en veel mannen met mij vinden het alleen redelijk zinloos om teveel over emotie's te spreken.
Klopt inderdaad; ik kan urenlang luisteren en er mogen bergen komma's in het verhaal zitten, maar uiteindelijk moet er wel een punt komen. Je bent een vent of je bent het niet.
pi_112773985
Ondanks dat ik wel een echt 'meisjesmeisje' ben in uiterlijk, is mijn natuurlijke manier van praten meer mannelijk dan vrouwelijk, als in: rechttoe rechtaan, geen bullshit, zo is het.

Ik heb gemerkt dat ik onbewust door de vriendschappen met vrouwen veel genuanceerder ben gaan praten. Dingen als:

Vriendin: blabla
Ik: Ja.. klopt, dat en dat punt over bla ben ik het mee eens, omdat.. maar verder denk ik..

Vriend: blabla
Ik: Nee. Zo.

Mannen zijn idd verder heerlijk simpel in hun gedrag en communicatie. Laatst was ik flauw over iets wat een mannelijke vriend zei.

ik: Kappen nu. Je bent doodirritant.
Hij: Ok, is goed.

2 minuten later
Hij: is alles weer goed?
Ik: ja.

O+
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:45:43 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_112775432
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:20 schreef Moofasah het volgende:
Ik denk dat de mijn vriendschappen tussen met mannen ook gewoon niet zo heel veel voorstellen. Vrouwen zijn er meer voor elkaar. Mannen praten vooral over oppervlakkige dingen met elkaar.
Fixed. Ik ervaar eerder het omgekeerde. Ik moet de vrouwen waarmee ik uitgebreid kan filosoferen, de stand van zaken in de economie kan bespreken, of een fijne politieke analyse kan maken, nog tegenkomen.

Maar goed, mijn ervaring is dat mannen en vrouwen "diepgang" anders invullen. Emotioneel versus rationeel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:58:29 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112775677
Mannenvrienden zijn veel relaxter dan vrouwenvrienden. Ik heb dan ook meer vrienden dan vriendinnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112775743
Ik heb maar één vriendin en die spreek ik twee keer per jaar. Verder heb ik 3 goede vrienden, die spreek ik twee keer per week.
Als ik vrouwen leer kennen heb ik nooit veel behoefte om een diepe vriendschap op te bouwen. Vriendschap met vrouwen is vaak veel gecompliceerder, je moet op je woorden letten, kan nooit zomaar zeggen dat je geen zin hebt.
And the druids turn to stone...
pi_112778019
Ik ken mijn vrienden al 20 jaar of langer, en kan met hun net zo makkelijk slap ouwehoeren als over gevoelens praten.

Verder merk ik dat als er mot is tussen mannen, dat uitgepraat wordt en het dan ook echt over is.
Vrouwen kunnen jaren na dato, ondanks dat het toen is uitgesproken, altijd weer terugkomen op een ''ruzie''.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:36:31 #46
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112778208
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:58 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wat maakt jou tot geen meisjemeisje?
Ik hoor dat vaak van mensen. Ten eerste omdat ik eigenlijk nooit make-up draag, vaak rondloop in broeken en shirts (niet altijd, though), aan intensieve krachttraining doe (misschien niet heel bijzonder, maar hier in de omgeving doen de meiden bijna alleen maar dansen of cardiotraining) en vunzige grappen vertel. Daarnaast heb ik vaker een klik met jongens als met meiden. Het is iets wat ik zowel zelf constateer, als wat anderen mij vertellen.

Maar het blijft natuurlijk relatief.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_112778362
Geen vriendschap met vrouwen(bewust, omdat --> ) als ik gehoor wat voor gezeik t oplevert :)
pi_112789591
Korte samenvatting: de dames zijn het er ook over eens dat hun geslacht ronduit lastig is? :D _O-
pi_112790226
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Korte samenvatting: de dames zijn het er ook over eens dat hun geslacht ronduit lastig is? :D _O-
Behalve als t over t eigen gelachtsdeel gaat of over ongesteld zijn.. Of weet ik t..
pi_112790722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Ja, anders zou ik meer met vrouwen dan mannen omgaan, maar uiteindelijk is er bij vrouwenvriendschappen gewoon echt teveel nodeloos gezeik. Wat je bij voorkeur jaren later nog achter je aan gegooid krijgt.

Mannen spreek je gewoon ergens op aan als je iets niet tof vind, en dan is het klaar. Zo makkelijk! O+
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')