Maar wat zette jou er dan toe om je tot je huidige geloof te bekeren? Je had immers ook een ander geloof kunnen kiezen.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:15 schreef AppelCake het volgende:
Mijn geloof is niet beter dan andere geloven. Iedereen heeft een andere manier om god te eren.
Ik kies gewoon wat me is aangeleerd, ik ga niets veranderen omdat iemand het vraagt want het is gewoon een andere manier om god te eren dan die ik niet gewend ben.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar wat zette jou er dan toe om je tot je huidige geloof te bekeren? Je had immers ook een ander geloof kunnen kiezen.
Volgens mij geef ik de gelovigen juist de kans om hier een rationele reden te geven waarom ze geloven wat ze geloven.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:19 schreef Tanpopo het volgende:
Geen geloof is beter dan de ander. Je belijdt het subjectief dus het zou alleen kunnen uitgroeien tot een verhitte discussie met emotionele argumentaties!
Nee, je gelooft wat je gelooft. Daar kies je niet voor.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:18 schreef Euribob het volgende:
Maar wat zette jou er dan toe om je tot je huidige geloof te bekeren? Je had immers ook een ander geloof kunnen kiezen.
quote:Op zondag 10 juni 2012 12:15 schreef AppelCake het volgende:
Mijn geloof is niet beter dan andere geloven. Iedereen heeft een andere manier om god te eren.
Lekker politiek correct. Jullie zijn dus oprecht van mening dat een religie die kinderen doodt in naam van de grote maangod net zo goed/slecht is als een religie die iedere vorm van geweld verwerpt?quote:Op zondag 10 juni 2012 12:19 schreef Tanpopo het volgende:
Geen geloof is beter dan de ander. Je belijdt het subjectief dus het zou alleen kunnen uitgroeien tot een verhitte discussie met emotionele argumentaties!
het is een manier om god te eren, niet een goede manier waar ik het mee eens ben, maar als die mensen dat zo doen is dat fijn voor ze.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Lekker politiek correct. Jullie zijn dus oprecht van mening dat een religie die kinderen doodt in naam van de grote maangod net zo goed/slecht is als een religie die iedere vorm van geweld verwerpt?
Als dat zo is, dan zijn jullie echt de weg kwijt.
Hoezo kies je daar niet voor? De eerste christenen kozen toch ook om te geloven in Jezus en de Joden op hun beurt geloven dat weer niet. Volgens mij is toen weldegelijk een keuze gemaakt.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, je gelooft wat je gelooft. Daar kies je niet voor.
Je gelooft ergens in of je gelooft er niet in. Daar kies je niet voor. Keuzes zijn rationeel, een geloof niet; vandaar het woord "geloof".quote:Op zondag 10 juni 2012 12:24 schreef Euribob het volgende:
Hoezo kies je daar niet voor? De eerste christenen kozen toch ook om te geloven in Jezus en de Joden op hun beurt geloven dat weer niet. Volgens mij is toen weldegelijk een keuze gemaakt.
Rationeel en geloven in één zin. Dat zie je niet vaak.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij geef ik de gelovigen juist de kans om hier een rationele reden te geven waarom ze geloven wat ze geloven.
Dat is echt walgelijk. Kindermoord goedpraten onder het mom van "ze eren daarmee hun god".quote:Op zondag 10 juni 2012 12:23 schreef AppelCake het volgende:
[..]
het is een manier om god te eren, niet een goede manier waar ik het mee eens ben, maar als die mensen dat zo doen is dat fijn voor ze.
Ik vind het ook niet correct, maar het is een geloof wat ze hebben aangeleerd dus ze vinden dat normaal...quote:Op zondag 10 juni 2012 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is echt walgelijk. Kindermoord goedpraten onder het mom van "ze eren daarmee hun god".
Hoezo is zoiets niet rationeel? Je kan toch elke seconde van de dag je religie (misschien inderdaad een beter naampje voor het beestje) verbeteren?quote:Op zondag 10 juni 2012 12:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je gelooft ergens in of je gelooft er niet in. Daar kies je niet voor. Keuzes zijn rationeel, een geloof niet; vandaar het woord "geloof".
Ik denk dat je "religie" bedoelt i.p.v. "geloof".
Wat ik geloof is voor mij dus per definitie beter dan wat anderen geloven.
quote:Op zondag 10 juni 2012 12:33 schreef bas-beest het volgende:
Dit soort discussies doen me altijd hier aan denken?
[ afbeelding ]
Jup, het is een geloof. Maar dat betekent niet dat het even goed of slecht is als alle andere geloven. Vanille is een ijssmaak, maar dat betekent niet dat die smaak even goed of slecht is als alle andere smaken.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:32 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet correct, maar het is een geloofd...
Indd.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jup, het is een geloof. Maar dat betekent niet dat het even goed of slecht is als alle andere geloven. Vanille is een ijssmaak, maar dat betekent niet dat die smaak even goed of slecht is als alle andere smaken.
Dit dus, waarom is plaatje A beter dan plaatje B?quote:Op zondag 10 juni 2012 12:33 schreef bas-beest het volgende:
Dit soort discussies doen me altijd hier aan denken?
[ afbeelding ]
Wat? Je moet niet zozeer op de plaatjes letten, maar op wat het uitbeeldt.quote:
Waarom heeft die totempaal een stijve?quote:Op zondag 10 juni 2012 12:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Wat? Je moet niet zozeer op de plaatjes letten, maar op wat het uitbeeldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |