abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113016067
Ik kom hier later op terug, is dit boek genaamd: De omstreden bronnen van de islam geschreven door een ITer en een Trouw reporter, dit zijn verre van weg geen wetenschappers.
pi_113016524
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:51 schreef De_Ilias het volgende:
Ik kom hier later op terug, is dit boek genaamd: De omstreden bronnen van de islam geschreven door een ITer en een Trouw reporter, dit zijn verre van weg geen wetenschappers.
Maar wél de wetenschappers uit verschillende disciplines die aan het woord zijn. De schrijvers fungeren als vraagstellers.
http://www.uitgeverijmeinema.nl/shop_details.php?productId=22768
Denk je nu écht dat dit een wat oppervlakkig geschreven stationsroman is of zo ?? Hopelijk is je scholing reeds toereikend genoeg om de inhoud te begrijpen.
  zondag 17 juni 2012 @ 20:06:18 #103
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_113016725
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:44 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wetenschap is een onderwerp apart, mijn vriend wilt de Koran memoriseren zodat hij verder kan uitbreiden in Islamitische kennis, het is namelijk vereist om de bronteksten uit het hoofd te leren alvorens men in een Islamitische kenniskring wilt studeren onder Islamitische schrift geleerden, en de Koran behoort tot die bronteksten.
en dan? Ik zie het nut daar nog niet van in hoor, met wetenschap kun je de wereld veranderen, met islamitische kennis kun je hooguit iets van die godsdienst te weten komen, maar echt nut op het gebied van wereldverbetering heb je er niet aan.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_113016799
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:06 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

en dan? Ik zie het nut daar nog niet van in hoor, met wetenschap kun je de wereld veranderen, met islamitische kennis kun je hooguit iets van die godsdienst te weten komen, maar echt nut op het gebied van wereldverbetering heb je er niet aan.
Niet de wereldverbeteren a la Steve Jobs nee, wel is er voor vele repressieve moslims te leren ter wereldverbetering als je Mohammeds sociale boodschap uit Mekka ( periode ) doordrukt :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2012 20:08:27 ]
pi_113016819
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:42 schreef De_Ilias het volgende:
LOL

Aton niet zo boos doen joh.

Kijk ik heb een beetje ingelezen op die links die jij net gaf, ik denk dat die auteur Arabisch moet leren en in het specifiek Grammatica. Sorry hoor.

Het woord dat met Mohammed vertaald wordt: moeahmmadoe-n, zou misschien zelfs wel naar Jezus kunnen verwijzen, omdat sommige teksten wel eens van christelijke oorsprong zouden kunnen zijn.

Dit is gewoon grote onzin en grote onwetenheid van de auteur en dit is nog maar het topje van de ijsberg. En weetje wat jammer is, is dat mensen zoals jij trappen in dit soort boeken. Dit boek zou ik inhoudelijk kunnen weerleggen omdat ik sterk het gevoel heb dat de Auteur een onwetende wannabe intresant doen figuurtje is. Als ik een keer naar Nederland kom zal ik ongetewijfeld dit prutte werk eens kopen.
Mohammed zou van de aanspreektitel moeahmmadoe-n afkomstig zijn, zoals de aanspreektitel ' christus ' ook geen eigenaam is maar van ' gezalfde ' komen. Vermoedelijk heeft de recensent of jij het niet zo goed begrepen. En zeker dit boek NIET lezen. Je zou wel eens wat meer inzicht in je geloof kunnen krijgen.
pi_113016870
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Mohammed zou van de aanspreektitel moeahmmadoe-n afkomstig zijn, zoals de aanspreektitel ' christus ' ook geen eigenaam is maar van ' gezalfde ' komen. Vermoedelijk heeft de recensent of jij het niet zo goed begrepen. En zeker dit boek NIET lezen. Je zou wel eens wat meer inzicht in je geloof kunnen krijgen.
Het equilavent in het vergelijken van beiden is het Mohammed - Jezus en Mustafa - Christus, niet Mohammed / Christus. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2012 20:10:36 ]
pi_113017007
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:09 schreef Triggershot het volgende:
Het equilavent in het vergelijken van beiden is het Mohammed - Jezus en Mustafa - Christus, niet Mohammed / Christus. :')
He kijk, we hebben hier een deskundige op universitair niveau in ons midden. Ook al bang dit boek te lezen ? Te duur voor je ? Hebben ze dit boek nog niet in de bib ?
pi_113017060
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:13 schreef ATON het volgende:

[..]

He kijk, we hebben hier een deskundige op universitair niveau in ons midden. Ook al bang dit boek te lezen ? Te duur voor je ? Hebben ze dit boek nog niet in de bib ?
Aan repliek op inhoudelijk niveau kom je in ieder geval niets te kort, en ja ik heb wel een universitair degree van een Arabisch instelling en beheers het ook vloeiend, jij? :')

Daarnaast zei ik niets over het boek, maar over jouw idiote vergelijking. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2012 20:15:29 ]
pi_113017662
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:14 schreef Triggershot het volgende:

Aan repliek op inhoudelijk niveau kom je in ieder geval niets te kort, en ja ik heb wel een universitair degree van een Arabisch instelling en beheers het ook vloeiend, jij? :')
Goed voor je. Dan is het zeker voor jou een must kennen van dit boek te nemen. En ik spreek geen woord arabisch. Maar je moet écht geen eieren leggen om iets meer over eieren te weten dan de kip.

quote:
Daarnaast zei ik niets over het boek, maar over jouw idiote vergelijking. :)
Die idiote vergelijking komt wél uit dit boek. Zal dan wel een idioot boek zijn zeker ?
En die maken het vergelijk tussen moeahmmadoe-n en christus, en niet tussen Mohammed en Christus. Een titel tot eigenaam laten transformeren. Heb je hem ?
pi_113017842
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:26 schreef ATON het volgende:

[..]

Goed voor je. Dan is het zeker voor jou een must kennen van dit boek te nemen. En ik spreek geen woord arabisch. Maar je moet écht geen eieren leggen om iets meer over eieren te weten dan de kip.

[..]

Die idiote vergelijking komt wél uit dit boek. Zal dan wel een idioot boek zijn zeker ?
Origine en het tot standkomen van Christus niet vergelijken met 'Mustafa' vind ik vrij idioot ja, maar goed, kan je het stukje even citeren zodat mijn repliek van jouw persoon even verschuift naar het boek, dan wel passage, hoofdstuk / pagina waarin het voorkomt, zodat ik het voor mezelf zsm zelf kan opzoeken.

Historisch, theologisch en taalkundig zijn de gegeven argumenten om achter Jezus 'Christus' te plaatsen en achter Mohammed 'Mustafa' te plaatsen vrijwel identiek.
pi_113017975
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:30 schreef Triggershot het volgende:

Origine en het tot standkomen van Christus niet vergelijken met 'Mustafa' vind ik vrij idioot ja, maar goed, kan je het stukje even citeren zodat mijn repliek van jouw persoon even verschuift naar het boek, dan wel passage, hoofdstuk / pagina waarin het voorkomt, zodat ik het voor mezelf zsm zelf kan opzoeken.

Historisch, theologisch en taalkundig zijn de gegeven argumenten om achter Jezus 'Christus' te plaatsen en achter Mohammed 'Mustafa' te plaatsen vrijwel identiek.
Ja he ? Maar meer dan de bronvermelding krijg je niet hoor. Veels te goedkoop. :W
pi_113018084
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja he ? Maar meer dan de bronvermelding krijg je niet hoor. Veels te goedkoop. :W
In het boek staat dat Mohammed de ware profeet van God is tot in den eeuwigheid en iedereen die niet in hem gelooft verdoemd zal raken, staat in de door jouw persoon verwezen referenties, denk niet dat je het beter weet dan de wetenschappers hoor :W
pi_113018756
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:34 schreef Triggershot het volgende:
In het boek staat dat Mohammed de ware profeet van God is tot in den eeuwigheid en iedereen die niet in hem gelooft verdoemd zal raken, staat in de door jouw persoon verwezen referenties, denk niet dat je het beter weet dan de wetenschappers hoor :W
O, dan heb je toch geen wetenschappelijke achtergrond en enkel een theologische. Dacht ik al. Een WC eend - kwestie dus.
pi_113018816
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:46 schreef ATON het volgende:

[..]

O, dan heb je toch geen wetenschappelijke achtergrond en enkel een theologische. Dacht ik al. Een WC eend - kwestie dus.
Niet ik hoor, jouw boek zegt dat, ik doe toch aan bronvermelding :)

Mij van wc-eend verwijten, terwijl jij jouw interpretaties wegzet als claims van het boek en het wijzen naar het boek ziet als bronvermelding, hulde, iets met splinter en balk. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2012 20:48:42 ]
pi_113019090
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:47 schreef Triggershot het volgende:
Niet ik hoor, jouw boek zegt dat, ik doe toch aan bronvermelding :)

Mij van wc-eend verwijten, terwijl jij jouw interpretaties wegzet als claims van het boek en het wijzen naar het boek ziet als bronvermelding, hulde, iets met splinter en balk. :')
Mooie wetenschapper ben jij. Nog niet eens op de hoogte van wat er al common weten is. Zit ik al een stap verder dan jou sobere kennis, zou ik zo denken.
pi_113020507
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Mooie wetenschapper ben jij. Nog niet eens op de hoogte van wat er al common weten is. Zit ik al een stap verder dan jou sobere kennis, zou ik zo denken.
1. Ik claimde nergens een wetenschapper te zijn.
2. Is het 'jouW' sobere kennis.
3. Ik denk niet in termen van 'stap verder' zijn dan de opponent
4. Je zet je eigen interpretaties als claims van het boek.
5. Je zinsconstructie bestaat uit *speculatie, of jij dat doet of het boek weet ik niet. *

*Speculatie:

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:08 schreef ATON het volgende:

[..]

6. Het opdoen van meer kennis, falen in begrijpend lezen, er naast zitten is net zo mogelijk voor jou als ieder ander.
7. Iets 'common' weten / achten, zegt helemaal niets over het waarheidsgehalte.
8. Bij uitdaging / verwerping van jouw posts produceer je alleen maar ad hominems.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2012 21:13:48 ]
pi_113023628
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

1. Ik claimde nergens een wetenschapper te zijn.
2. Is het 'jouW' sobere kennis.
3. Ik denk niet in termen van 'stap verder' zijn dan de opponent
4. Je zet je eigen interpretaties als claims van het boek.
5. Je zinsconstructie bestaat uit *speculatie, of jij dat doet of het boek weet ik niet. *

*Speculatie:

[..]

6. Het opdoen van meer kennis, falen in begrijpend lezen, er naast zitten is net zo mogelijk voor jou als ieder ander.
7. Iets 'common' weten / achten, zegt helemaal niets over het waarheidsgehalte.
8. Bij uitdaging / verwerping van jouw posts produceer je alleen maar ad hominems.
En na al dit gezever heb je nog steeds geen kennis van wat in dit boek duidelijk wordt gemaakt he ?
Je schiet wel op de boodschapper, maar de boodschap blijft wel overeind hoor, hoe erg je ook blijft doorlullen. Goed boek. Een aanrader voor wie in godsdienstgeschiedenis geïntereseerd is. Niet aan jouW besteed dus.
pi_113026217
quote:
16s.gif Op zondag 17 juni 2012 20:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet de wereldverbeteren a la Steve Jobs nee, wel is er voor vele repressieve moslims te leren ter wereldverbetering als je Mohammeds sociale boodschap uit Mekka ( periode ) doordrukt :P
Volgens mij beroepen de repressieve moslims zich op Mohammeds geradicaliseerde (Medina) boodschap. :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_113027890
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:53 schreef ATON het volgende:

[..]

En na al dit gezever heb je nog steeds geen kennis van wat in dit boek duidelijk wordt gemaakt he ?
Je schiet wel op de boodschapper, maar de boodschap blijft wel overeind hoor, hoe erg je ook blijft doorlullen. Goed boek. Een aanrader voor wie in godsdienstgeschiedenis geïntereseerd is. Niet aan jouW besteed dus.
Het is niet aan 'JOU' besteed. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2012 22:44:17 ]
pi_113028019
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 22:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Volgens mij beroepen de repressieve moslims zich op Mohammeds geradicaliseerde (Medina) boodschap. :P
Lang niet zo radicaal als wat sommige moslims vandaag de dag doen, vooral stricter ja, maar als je als moslim geen autoriteit hebt, is Mekka the way to go :Y
pi_113029864
Soms begrijp ik niet meer waar jullie het nou over hebben, maar dat zal ongetwijfeld wel aan mij liggen.
pi_113032592
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 21:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Niet aan jouW besteed dus.
Grote faal, maar dat terzijde :P
pi_113033403
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:15 schreef De_Ilias het volgende:

[..]
en het is bekend dat men Echte arabieren waren met een sterk begrip voor memorisatie en poezie.
Wat een bullshit... Waar is dat bekend? Onder de middeleeuwse sprookjes vertellers?

quote:
de Koran is een boek dat gememoriseerd word en daardoor is er geen kans op (veranderingen), mijn opa kent de Koran uit zijn hoofd, en de Imam van de moskee kent de Koran uit zijn hoofd, en zo gaat dat verder over de gehele wereld, de metgezellen memoriseerden de Koran en zo hun studenten en ga zo maar door.

Een ieder die kennis heeft genomen over 3ilmo riwaaya (Kennis van het overleveren) weet dat dit soort boeken kant en klare onzin boeken zijn met loze conclusies.

En Allaah zegt in de Koran: Inna na7noe nazalna dhikr, wa inna laho lahafidoen. (Voorwaar, wij hebben het boek neergezonden, en wij zullen de wakers erover zijn.)
Nog meer bewijs dat de huidige teksten verre van betrouwbaar zijn.
pi_113034895
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lang niet zo radicaal als wat sommige moslims vandaag de dag doen, vooral stricter ja, maar als je als moslim geen autoriteit hebt, is Mekka the way to go :Y
Mohammed had nog geen explosieven, ik constateer dat je hiermee een deel van de koran afzweert als zijnde haram.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_113035161
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 00:32 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Mohammed had nog geen explosieven,
Godzijdank hebben explosieven dus geen plaats in de islam, goed dat je het zelf aankaart.

quote:
ik constateer dat je hiermee een deel van de koran afzweert als zijnde haram.
Nee :') ?

Prees jij trouwens het Kemalisme niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')