Dat mag je zelf doen. Lezen is moeilijk.. ik stel hier een vraag waar ik zelf eigenlijk het antwoord niet op kan geven. Maar als ze het niet mogen weigeren, dan kunnen die kinderen echt VEEL verdienen want op gebroken bekertjes is nul comma nul competitie, terwijl hele zowat weggehaald worden voor je voeten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 01:39 schreef Fokboer het volgende:
Ga maar leven in een tentenkamp in de USA. Daar is het normaal.
Uit een beker die gekreukt, beschadigd of gescheurd is kun je niet meer drinken.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 01:47 schreef Inlognaam het volgende:
Dat klopt natuurlijk, maar die voorwaarden staan nergens vermeld. Hooguit: 10 bekertjes retour, 1 dranken munt retour. Nergens staat dat de bekertjes niet gekreukt, beschadigd of gescheurd mogen zijn.
Het doel van dat hele gedoe is natuurlijk om het terrein schoon te houden en een beetje eco-imago te hebben van 'kijk ons eens groen bezig zijn'.
Heel goed. Maar dat wist ik al. En de rest van Fok! ook denk ik.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 02:06 schreef PiRANiA het volgende:
be·ker (de; m; meervoud: bekers)
1
drinkgerei: drinkbeker
2
iets dat overeenkomst met een beker vertoont: maatbeker; een beker of cup als trofee
Ik zou zoiets noemen: een kapot bekertje. En dus nog wel een bekertje.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 01:55 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Uit een beker die gekreukt, beschadigd of gescheurd is kun je niet meer drinken.
Ergo; volgens, in het dagelijks taalgebruik, heersende normen zijn dergelijke exemplaren geen bekers meer te noemen.
Die bekers kunnen gewoon worden hergebruikt, kapot of niet, natuurlijk. Het is niet dat ze die bekertjes gaan afwassen...quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:14 schreef Leandra het volgende:
Als je je bierflesje kapot gooit, krijg je er dan ook nog statiegeld voor?
Het is een statiegeldverhaal, ze hebben niets meer aan die kapotte bekers, en ja, je hebt ervoor betaald, maar dat lijkt me geen reden om er op te gaan staan stampen.
Maar het gaat dan ook om drankbonnen die je krijgt bij inlevering van een x-aantal bekers. Dat heeft nogal weinig met statiegeld te makenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:28 schreef Leandra het volgende:
Ehm ja, die statiegeldbekers worden gewoon gespoeld, net als glazen.
Nee hoor, die zachtplastic bekers die hier worden bedoeld echt niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:28 schreef Leandra het volgende:
Ehm ja, die statiegeldbekers worden gewoon gespoeld, net als glazen.
Hoe weet je dat die bedoeld worden?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee hoor, die zachtplastic bekers die hier worden bedoeld echt niet.
Het zijn geen plastic "bierglazen" die je ook vaak ziet, maar echt plastic bekertjes.
Nooit bij een festival geweest?quote:
Een drankbon voor 10 bekertjes, maar ook gewoon een nieuw bekertje als je je eigen beker meeneemt als je een nieuw drankje gaat halen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar het gaat dan ook om drankbonnen die je krijgt bij inlevering van een x-aantal bekers. Dat heeft nogal weinig met statiegeld te maken
Op FOK! welquote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:14 schreef Leandra het volgende:
Als je je bierflesje kapot gooit, krijg je er dan ook nog statiegeld voor?
Het is een statiegeldverhaal, ze hebben niets meer aan die kapotte bekers, en ja, je hebt ervoor betaald, maar dat lijkt me geen reden om er op te gaan staan stampen.
Bij evenementen waar ik bekers geraapt zie worden door kinderen zijn dat van die hard plastic bekers.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nooit bij een festival geweest?
Da's een kwestie van véél te weinig vuinisbakken, die binnen het eerste uur na openening al vol zitten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:49 schreef junkiexp het volgende:
Goede vraag, eigenlijk zouden ze die kapotte bekers ook retour moeten nemen.
Die bekers worden niet hergebruikt maar apart gehouden en gerecycled (althans, dat mag ik hopen).
Als je er zo over nadenkt is het ook eigenlijk belachelijk dat je lege bekers op de grond gooit op een festival en daarbuiten niet.
Ik doe er zelf aan mee maar toch
Dat, plus dat je toch weet dat het na het festival grondig schoongemaakt wordt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:10 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's een kwestie van véél te weinig vuinisbakken, die binnen het eerste uur na openening al vol zitten.
Ik gooi nooit iets op straat, maar als ik bij Utreg in het stadion zit wel alles op de grond. Waarom vraag je je af? Ten eerste omdat er geen vuilnisbakken op de tribunes staan (logisch) en ten tweede omdat de dag na de wedstrijd er een instelling voor verstandelijk gehandicapten de boel schoon maakt. En nee, ik bedoel het niet denigerend! Die mensen vinden het schitterend werk en doen het heel graag. En dat heb ik gelezen in het clubblad.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:30 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat, plus dat je toch weet dat het na het festival grondig schoongemaakt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |