abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:36:42 #1
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112647009
Niet voor mij, ik ben er te oud voor en heb inmiddels centjes genoeg... maar ik vind het wel leuk voor de koters die het wel doen want die verdienen er een erg leuk zakcentje aan. Ik weet niet hoeveel je binnen kunt halen, maar het kan behoorlijk aantikken.

Goed, dat is duidelijk, dus nu even mijn vraag. Want toen ik verleden jaar op een groot openlucht concert was, waren de kinderen daar driftig op jacht naar bekertjes en menig PSP spelletje zal bij elkaar geraapt zijn en het viel me op dat ze enkel hele bekertjes opraapten. En kregen, want ook mijn bekertje is recycled ;)

Maar, strikt juridisch gezien, mogen die gasten ook kapotte bekertjes weigeren als je die weer in wilt ruilen voor een drankenmuntje?

Had een paar koters geadviseerd om ook die kapotte eens op te rapen en deze dan eens in te leveren, maar ze deden dat niet en hebben het niet eens geprobeerd terwijl een bekertje naar mijn idee een bekertje is... en ze die dus moeten innemen. Ben ik nou zo slim of zij zo dom?
Ook hoi !
pi_112647071
Ga maar leven in een tentenkamp in de USA. Daar is het normaal.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:44:39 #3
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112647174
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:39 schreef Fokboer het volgende:
Ga maar leven in een tentenkamp in de USA. Daar is het normaal.
Dat mag je zelf doen. Lezen is moeilijk.. ik stel hier een vraag waar ik zelf eigenlijk het antwoord niet op kan geven. Maar als ze het niet mogen weigeren, dan kunnen die kinderen echt VEEL verdienen want op gebroken bekertjes is nul comma nul competitie, terwijl hele zowat weggehaald worden voor je voeten.

Evenmin ben ik een Pool, Lowlandsganger, Oost-Europeaan of armoedzaaier. Zoals ik zei; ben er te oud voor en verdien mn geld wel op een andere manier. Kan m'n drank ook gewoon betalen.
Ook hoi !
pi_112647188
Hangt maar net af van de voorwaarden die desbetreffende festivalorganisator aan de inleveractie stelt.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:47:47 #5
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112647237
Dat klopt natuurlijk, maar die voorwaarden staan nergens vermeld. Hooguit: 10 bekertjes retour, 1 dranken munt retour. Nergens staat dat de bekertjes niet gekreukt, beschadigd of gescheurd mogen zijn.

Het doel van dat hele gedoe is natuurlijk om het terrein schoon te houden en een beetje eco-imago te hebben van 'kijk ons eens groen bezig zijn'.
Ook hoi !
pi_112647413
quote:
Op zaterdag 9 juni 2012 01:47 schreef Inlognaam het volgende:
Dat klopt natuurlijk, maar die voorwaarden staan nergens vermeld. Hooguit: 10 bekertjes retour, 1 dranken munt retour. Nergens staat dat de bekertjes niet gekreukt, beschadigd of gescheurd mogen zijn.

Het doel van dat hele gedoe is natuurlijk om het terrein schoon te houden en een beetje eco-imago te hebben van 'kijk ons eens groen bezig zijn'.
Uit een beker die gekreukt, beschadigd of gescheurd is kun je niet meer drinken.
Ergo; volgens, in het dagelijks taalgebruik, heersende normen zijn dergelijke exemplaren geen bekers meer te noemen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:06:01 #7
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_112647629
be·ker (de; m; meervoud: bekers)
1
drinkgerei: drinkbeker
2
iets dat overeenkomst met een beker vertoont: maatbeker; een beker of cup als trofee
  zaterdag 9 juni 2012 @ 03:59:42 #8
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112648515
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 02:06 schreef PiRANiA het volgende:
be·ker (de; m; meervoud: bekers)
1
drinkgerei: drinkbeker
2
iets dat overeenkomst met een beker vertoont: maatbeker; een beker of cup als trofee
Heel goed. Maar dat wist ik al. En de rest van Fok! ook denk ik.

Nogmaals het doel van het kunnen inleveren: het milieu sparen door het afval gescheiden in te zamelen en het terrein zo schoon mogelijk houden. Heel of niet heel maakt als je dat in ogenschouw neemt dus niet uit.
Ook hoi !
  zaterdag 9 juni 2012 @ 04:04:58 #9
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112648536
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:55 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Uit een beker die gekreukt, beschadigd of gescheurd is kun je niet meer drinken.
Ergo; volgens, in het dagelijks taalgebruik, heersende normen zijn dergelijke exemplaren geen bekers meer te noemen.
Ik zou zoiets noemen: een kapot bekertje. En dus nog wel een bekertje.
Ook hoi !
pi_112648675
Vroeger deed ik dit ook op het Bevrijdingsfestival. Heb er voor die leeftijd een leuk zakcentje aan overgehouden. Ik stopte de kapotte bekers gewoon tussen de goede bekers. Het enigste wat ze doen bij de inleverstand is de randjes tellen en muntjes uitgeven.

Nu is dat volgens mij veranderd. Je krijgt een ander kleur muntje die je alleen voor een consumptie kunt gebruiken. Maar ik wil graag ruilen met zo'n verzamelaar :)
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:14:15 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112649434
Als je je bierflesje kapot gooit, krijg je er dan ook nog statiegeld voor?

Het is een statiegeldverhaal, ze hebben niets meer aan die kapotte bekers, en ja, je hebt ervoor betaald, maar dat lijkt me geen reden om er op te gaan staan stampen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112649538
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:14 schreef Leandra het volgende:

Het is een statiegeldverhaal, ze hebben niets meer aan die kapotte bekers, en ja, je hebt ervoor betaald, maar dat lijkt me geen reden om er op te gaan staan stampen.
Die bekers kunnen gewoon worden hergebruikt, kapot of niet, natuurlijk. Het is niet dat ze die bekertjes gaan afwassen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:28:18 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112649607
Ehm ja, die statiegeldbekers worden gewoon gespoeld, net als glazen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112649641
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:28 schreef Leandra het volgende:
Maar het gaat dan ook om drankbonnen die je krijgt bij inlevering van een x-aantal bekers. Dat heeft nogal weinig met statiegeld te maken ^O^
pi_112649647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:28 schreef Leandra het volgende:
Nee hoor, die zachtplastic bekers die hier worden bedoeld echt niet.

Het zijn geen plastic "bierglazen" die je ook vaak ziet, maar echt plastic bekertjes.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:34:01 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112649664
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee hoor, die zachtplastic bekers die hier worden bedoeld echt niet.

Het zijn geen plastic "bierglazen" die je ook vaak ziet, maar echt plastic bekertjes.
Hoe weet je dat die bedoeld worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112649678
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die bedoeld worden?
Nooit bij een festival geweest?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:36:22 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112649690
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar het gaat dan ook om drankbonnen die je krijgt bij inlevering van een x-aantal bekers. Dat heeft nogal weinig met statiegeld te maken ^O^
Een drankbon voor 10 bekertjes, maar ook gewoon een nieuw bekertje als je je eigen beker meeneemt als je een nieuw drankje gaat halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112649707
Zwarte cross! Je kind meenemen zodat je gratis bier kan drinken! Woehoeeee *O* *O*
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_112649710
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:14 schreef Leandra het volgende:

Op FOK! wel :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:39:49 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112649734
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nooit bij een festival geweest?
Bij evenementen waar ik bekers geraapt zie worden door kinderen zijn dat van die hard plastic bekers.
Of het zijn flesjes, en die leveren ook niets op als ze kapot zijn.

Het gaat dan (als ze kapot zijn) om dingen met scherpe randen, en die wil je juist niet door kinderen laten oprapen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112650055
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Op FOK! wel :')
:')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_112650145
Kapotte bekers doe je toch gewoon tussen de stapel?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:26:20 #24
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112657131
Het gaat inderdaad om van die standaard wegwerpbekertje die niet schoongemaakt en/of hergebruikt worden.

Kapotte bekers worden wel geraapt, maar enkel als ze zonder veel moeite de stapel in kunnen. Maar de echt kapotte... die blijven dus liggen en ik weet nog steeds niet of ze die mogen weigeren dus.

Even wat bedragen: http://nonstopwriting.nl/?p=818
Gaat dus in bovenstaand stuk op Lowlands: eentje had het over omgerekend 100euro per uur. Daar moeten de bekertjes heel zijn las ik. Anders had het nog meer moeten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inlognaam op 09-06-2012 14:38:37 ]
Ook hoi !
pi_112657934
Goede vraag, eigenlijk zouden ze die kapotte bekers ook retour moeten nemen.
Die bekers worden niet hergebruikt maar apart gehouden en gerecycled (althans, dat mag ik hopen).

Als je er zo over nadenkt is het ook eigenlijk belachelijk dat je lege bekers op de grond gooit op een festival en daarbuiten niet.
Ik doe er zelf aan mee maar toch :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:57:49 #26
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112662411
Ah, het is heel simpel. Waarom op de grond gooien als je de mensen voorbij ziet komen met stapels bekertjes. Gewoon een kwestie van gunnen.

Overigens wist ik niet dat ze bij bijv. Lowlands heel moesten zijn. Ik neem aan dat dat echt die dikke plastic statiegeldbekertjes zijn dan.
Ook hoi !
pi_112676062
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:49 schreef junkiexp het volgende:
Goede vraag, eigenlijk zouden ze die kapotte bekers ook retour moeten nemen.
Die bekers worden niet hergebruikt maar apart gehouden en gerecycled (althans, dat mag ik hopen).

Als je er zo over nadenkt is het ook eigenlijk belachelijk dat je lege bekers op de grond gooit op een festival en daarbuiten niet.
Ik doe er zelf aan mee maar toch :)
Da's een kwestie van véél te weinig vuinisbakken, die binnen het eerste uur na openening al vol zitten.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:30:07 #28
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112676797
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Da's een kwestie van véél te weinig vuinisbakken, die binnen het eerste uur na openening al vol zitten.
Dat, plus dat je toch weet dat het na het festival grondig schoongemaakt wordt.
Ook hoi !
pi_112686092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:30 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dat, plus dat je toch weet dat het na het festival grondig schoongemaakt wordt.
Ik gooi nooit iets op straat, maar als ik bij Utreg in het stadion zit wel alles op de grond. Waarom vraag je je af? Ten eerste omdat er geen vuilnisbakken op de tribunes staan (logisch) en ten tweede omdat de dag na de wedstrijd er een instelling voor verstandelijk gehandicapten de boel schoon maakt. En nee, ik bedoel het niet denigerend! Die mensen vinden het schitterend werk en doen het heel graag. En dat heb ik gelezen in het clubblad.

Maar eigenlijk is het wel debiel....
  zondag 10 juni 2012 @ 13:36:47 #30
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112690677
Die instelling kan prima bekerrapers leveren :)
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')