abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112621632
Hallo,

Ik ben Fred, en door mijn autisme en verlegenheid heb ik geen vrienden..
Op mijn werk praat ik wel met al mijn collega's, en dan hoor ik ze dat ze gaan stappen met alle collega's onder elkaar, alleen ben ik de enigste die een beetje buiten de boot valt, en ik word als enigste noot mee gevraagd, terwijl ze wel weten dat ik het ontzettend leuk zou vinden.

Ook wel is gevraagd of ik mee mocht, alleen dan zeggen ze: Fred, wij gaan ook nog wel is een biertje drinken.. (wat dan nooit gebeurd....).

Ik snap soms niet helemaal waar aan het ligt, ik ben niet lelijk..
Er zijn wel is meisjes op mij afgestapt zelfs, alleen ik ben echt zo verlegen, dat ik dan zonder wat te zeggen en te kijken doorloop.

Veel sociale vaardigheidslessen gehad vroeger, en zelfs dat hielp niet.

Daarom accepteer ik maar dat ik vroeger geen vrienden heb, maar nu ik net over de twintig ben ook niet...

Maar wat moet ik dan? Elke avond met een CD'tje van Jannes thuis zitten, met een biertje in de hand, en uit mijn raam staren dat de buren aan de BBQ zijn?

Ik vind het echt zonde, dit zou de tijd van je leven moeten zijn..

Vroeger had ik wel een paar vrienden, toen ik 16 was, en regelmatig zijn we naar Takens in Balkbrug gegaan, en zelfs in Rotterdam of Amsterdam.
Het leukste vond ik het stappen in Rotterdam, ik vind een meisje benaderen ontzettend moeilijk, zoniet onmogelijk, maar daar had ik is geschuurd met een meisje.

Na die avond nog elke nacht zitten dromen van dat moment.. Helaas was ik aangeschoten dus weet ik niet alles meer van die avond, en na het dansen weet ik wel dat ik haar nog een hand gegeven, en dat ze lief glimlachte.

Maar nu heb ik al zo'n 4 / 5 jaar niet meer gestapt, en ik wil gewoon weer wat mooie momenten beleven, de psygiater zegt dat ik depressief ben, omdat ik in een sociaal isolement leef.

Als een Fokker aanbied om is een biertje te drinken.. ja, ik durf dat gewoon niet, dus dat is ook vrijwel uitgesloten.

Wat zouden jullie kiezen...

Alleen uitgaan, of nooit meer stappen, en accepteren dat je nooit meer lol hebt.
'
Ik heb wel is een marokkaanse jongen gezien, en die kwam alleen naar de disco, en toen liet de portier hem niet binnen, omdat ze dachten dat al zijn vrienden ook alleen zouden komen, en zich later in een groep zouden feesten, dus hij moest weer naar huis.......

Ik ben bang dat de portier mij ook weigert, als ik alleen kom.

Dat is dus al de eerste drempel waarom ik niet ga / durf.
En ik ben bang dat mensen je als zielig zien...

Vandaar dat ik niet in Drenthe of Overijssel wil stappen maar in Amsterdam / Rotterdam..

Daar is het vaak veel drukker, en ben je meer in de anonimiteit.

Mijn eerste vraag:
Zouden jullie of alleen thuis zitten of
Gewoon van je leven genieten, en uitgaan zonder vrienden.

Tweede vraag:
Zouden jullie alleen uitgaan durven, in een grotere stad waar je anoniem bent?

Ik zit er ontzettend mee, want ik wil ook is een keer uitgaan, en ik ben er best om gefrustreerd, straks ben ik te oud, en dan heb ik heel mijn leven verspeelt, om met een biertje naar buiten te staren elke zaterdagavond.

Bedankt voor jullie eventuele raad, en bedankt als jullie mijn vragen zouden beantwoorden.

Groeten uit het regenachtige Meppel.
pi_112621779
1) je bent nooit te oud om te gaan stappen
2) ben je al eens op zoek geweest naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij?
3) ja, alleen stappen moet je gewoon doen,maar dan wel in een plaats waar je mensen kent.

succes
....stiekem toch wel....
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:38:37 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112621816
De portier (uitsmijter) weigert je niet zolang je je normaal gedraagt. Tenzij 't vol is.

Zoals je op 't einde zegt, je leeft nu. Wacht er niet mee. En morgenavond speelt oranje. 1 groot feest. Dus trek wat oranje troep aan en ga de kroeg in!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_112621832
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:37 schreef nosmo_king het volgende:
1) je bent nooit te oud om te gaan stappen
2) ben je al eens op zoek geweest naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij?
3) ja, alleen stappen moet je gewoon doen,maar dan wel in een plaats waar je mensen kent.

succes
Ik zou dat juist niet doen, omdat die mensen die je kent, met vrienden zijn , die zeggen misschien even gedag, maar die zien je dan zielig alleen staan.. .
Dat vind ik redelijk voorschut staan, vandaar dat ik juist de grote stad opzoek, waar je anoniem bent.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:41:22 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112621937
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:38 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik zou dat juist niet doen, omdat die mensen die je kent, met vrienden zijn , die zeggen misschien even gedag, maar die zien je dan zielig alleen staan.. .
Dat vind ik redelijk voorschut staan, vandaar dat ik juist de grote stad opzoek, waar je anoniem bent.
Nou, en dan? Lekker boeiend wat ze van je denken, als jij 't leuk vind daar is 't toch goed?
Als je je eenzaam voelt ga je weer weg. En als ze vragen waarom je er in je eentje bent kan je toch gewoon zeggen dat je eens in de kroeg wilde kijken?
pi_112621958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:38 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

nee joh, gewoon een praatje gaan maken. niet te lang, en dan zelf weer doorlopen.
sta je echt niet voor schut hoor, dit doet de hele wereld
....stiekem toch wel....
pi_112622088
Kom eens naar de POL-meet zou ik zeggen: [POL Zomermeet] Met extra bitterballen
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:45:42 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112622146
wtf heb ik 'm naar POL geschopt? Schopje door naar R&P
pi_112622213
''Ik ben nooit mee gevraagd''

Waarom vraag je niet gewoon een keertje wie er gaan stappen dit weekend en als je mee mag. Dat slachtoffer-gedoe altij.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:47:06 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112622223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
De portier (uitsmijter) weigert je niet zolang je je normaal gedraagt. Tenzij 't vol is.

Zoals je op 't einde zegt, je leeft nu. Wacht er niet mee. En morgenavond speelt oranje. 1 groot feest. Dus trek wat oranje troep aan en ga de kroeg in!
Jal ijkt me ook, gewoon lol hebben, zal die mensen worst zijn of jij autistisch bent of anaffabeet

Juichen en op de stoelen maar niks kapot maken he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112622262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:46 schreef Kandijfijn het volgende:
''Ik ben nooit mee gevraagd''

Waarom vraag je niet gewoon een keertje wie er gaan stappen dit weekend en als je mee mag. Dat slachtoffer-gedoe altij.
Ik heb toch neergezet dat ze liever niet willen dat ik mee ga, dat staat haast letterlijk in mijn tekst.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:53:26 #12
376687 Jealous
It takes two
pi_112622607
Inderdaad, lekker de stad in morgen. Je komt zo mensen tegen! Iedereen is super gezellig dan en helemaal als Nederland wint natuurlijk haha! Maar dat gaat helemaal goed komen dan :D
Ik lach de wereld uit en dans mijn twijfels weg.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:05:13 #13
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112623238
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar hier op Fok wordt met enig regelmaat een meet georganiseerd die puur gericht is op mensen, die andere mensen willen ontmoeten.
Als je bang bent om andere, onbekende mensen te ontmoeten, dan kun je misschien eerst beter even proberen om met je angsten te dealen voordat je iets anders gaat doen. Het lijkt me het beste om jezelf te overtuigen van het feit dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om nieuwe mensen te ontmoeten en dat je eigenlijk verder toch niets te verliezen hebt als je gewoon gaat ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 08-06-2012 18:14:19 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112623394
Lastig natuurlijk, maar probeer wat losser te worden. Dan zullen je collega's ook wel beter over je denken. Ze zullen nu misschien denken dat je saai bent, omdat je verlegen bent en niet zo'n prater.

Maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal los bent en in een vertrouwde omgeving bent het je prima afgaat. Ook bij de meiden.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_112623880
Alleen uitgaan vind ik echt kneuzig. Zeker als je zo onzeker bent als jij, straalt dat waarschijnlijk wel van je af in je eentje in de kroeg. :') Je hoeft niet te wachten tot je gevraagd wordt, je kunt ook zelf wat vragen he? 'Zullen we een drankje doen na het werk', aan je collega's.

Ik zou eerder daaraan werken en je daartoe zetten als je dat niet durft, dan dat je in je eentje een kroeg in gaat waar je niemand kent. Niets zo treurig als mensen die in hun eentje een drankje bestellen en dan contact gaan proberen te maken met mensen die wel gewoon hun vrienden bij zich hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:26:19 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_112624286
Maar serieus, probeer het morgen, voetbal kijken is sowieso een moment van verbroedering van de bezoekers van de kroeg. Ik zou het op z'n minst proberen. Probeer eerst eens naar een gewone kroeg te gaan voor je gelijk naar een discotheek in Amsterdam gaat.
:')
pi_112624647
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_112624723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Maar serieus, probeer het morgen, voetbal kijken is sowieso een moment van verbroedering van de bezoekers van de kroeg. Ik zou het op z'n minst proberen. Probeer eerst eens naar een gewone kroeg te gaan voor je gelijk naar een discotheek in Amsterdam gaat.
Juist :).

Wat is je smaak? Dan zoeken we de Meppeler kroeg er wel bij :P.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:59:26 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112626144
Alleen uitgaan is niet erg, ik kom ook wel eens alleen in de kroeg en ben nog nooit geweigerd. Je moet doen wat je leuk vindt en je niet laten leiden door je angsten. Ga je dood als je geweigerd wordt in de kroeg? Ga je dood als iemand je niet meevraagt? Nee dus. Je leeft nog steeds. Dus waarom je liever alleen bent dan dat je kansen aanpakt om je leven te verbeteren is mij een raadsel.
Kortom; Pak die kansen om je isolement uit te schakelen! Als je mensen hebt met wie je een gesprekje hebt, bied ze dan een biertje aan. Dan heb je zo de hele avond een leuk gesprek met een groepje :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112627645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:18 schreef Taurus het volgende:
Alleen uitgaan vind ik echt kneuzig. Zeker als je zo onzeker bent als jij, straalt dat waarschijnlijk wel van je af in je eentje in de kroeg. :') Je hoeft niet te wachten tot je gevraagd wordt, je kunt ook zelf wat vragen he? 'Zullen we een drankje doen na het werk', aan je collega's.

Ik zou eerder daaraan werken en je daartoe zetten als je dat niet durft, dan dat je in je eentje een kroeg in gaat waar je niemand kent. Niets zo treurig als mensen die in hun eentje een drankje bestellen en dan contact gaan proberen te maken met mensen die wel gewoon hun vrienden bij zich hebben.
Ik zou nooit ergens in een kroeg alleen gaan zitten, en dan proberen in een groep te komen, dat is inderdaad best zielig.

Als ik zou gaan stappen zou ik naar de Escape rijden in Amsterdam, een grote discotheek in hartje Amsterdam, en dan gewoon ergens gaan zitten op een onopvallende plek, een beetje bier drinken, en als echt de hele dansplaat losgaat, en het zo ontzettend druk is op de dansvloer, en iedereen zo bezopen is, dat men toch niet meer let of ik alleen sta, of dat een vriend ergens verder zou staan van me, dan pas zou ik echt los willen gaan..

Dus wat jij zegt zou ik nooit doen, die behoefte zou ik ook niet hebben, maar alsnog bedankt voor je reactie, groetjes Fred.
pi_112627814
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist :).

Wat is je smaak? Dan zoeken we de Meppeler kroeg er wel bij :P.
Ik houd wel van alles, van bleus muziek, tot elvis presley, tot nederlands talige rap, tot Jannes, en piratenmuziek / geheimezender. en hiphop, vrij breed dus, en frauenatzen, een Duitse band.
pi_112627864
quote:
Ik ben 21 , ik ga is kijken in dat topic, Dank je wel!
pi_112627971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef daftme het volgende:
Lastig natuurlijk, maar probeer wat losser te worden. Dan zullen je collega's ook wel beter over je denken. Ze zullen nu misschien denken dat je saai bent, omdat je verlegen bent en niet zo'n prater.

Maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal los bent en in een vertrouwde omgeving bent het je prima afgaat. Ook bij de meiden.
Daar heb je gelijk in, als ik eenmaal met een meisje praat die van zich zelf spontaan is, dan is mijn angst helemaal weg, en zelfs nieuwe collega's die mij nog niet zo lang kennen, merken niet eens dat ik een stoornis heb..

Dan zeggen ze Fred, waarom ga je niet een studie doen, je bent nog zo jong..

Dat is echt heel erg prettig, maar de anderen dag kan ik opeens weer verlegen zijn.. best apart!!
pi_112628209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:53 schreef Jealous het volgende:
Inderdaad, lekker de stad in morgen. Je komt zo mensen tegen! Iedereen is super gezellig dan en helemaal als Nederland wint natuurlijk haha! Maar dat gaat helemaal goed komen dan :D
Ik ga proberen om morgen naar Zwolle te rijden, of ik daadwerkelijk ergens binnen stap lijkt mij vrij klein... maar ik zeg altijd dat de kans vrij klein is, en dan doe ik het toch..

net zoals op de Wallen, ik zei.. ik ga niet echt daadwerkelijk naar binnen bij een prostituee, maar ik deed het toch op het eind van de avond, en op het Wallen gebied zitten veel café's waar ook mensen in hun eentje een biertje drinken, wel zijn ze vaak ouder als ik, maar toch is het daar geheel anoniem, en kan je daar best een leuke avond hebben.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:33:46 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112628361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:31 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik ga proberen om morgen naar Zwolle te rijden, of ik daadwerkelijk ergens binnen stap lijkt mij vrij klein... maar ik zeg altijd dat de kans vrij klein is, en dan doe ik het toch..

net zoals op de Wallen, ik zei.. ik ga niet echt daadwerkelijk naar binnen bij een prostituee, maar ik deed het toch op het eind van de avond, en op het Wallen gebied zitten veel café's waar ook mensen in hun eentje een biertje drinken, wel zijn ze vaak ouder als ik, maar toch is het daar geheel anoniem, en kan je daar best een leuke avond hebben.
Precies, anderen gaan gewoon zonder géne naar binnen, alleen in een kroeg! Wat maakt het toch uit dat je alleen bent? Ze gaan je echt niet in een cirkeltje staan uitlachen ofzo :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')